Mazda 323F BG 1.6 16V '91 – zablokowany termostat

Postprzez cr4nk » 8 lis 2011, 13:48

Witam.
W drodze powrotnej do domu spotkala mnie niemila przygoda. Prawdopodobnie zablokowal sie termostat. Temperatura nagle wzosła, zatrzymalem się. Spod maski poszła para. Zagotowala sie woda, a cisnienie wysadzilo malą dziurke przy wlewie do chlodnicy (dziurke juz zalepilem "osmiorniczką"). Kolo czwartku-piatku scholuje madzie do domu i zobaczymy co tam grane.

-nie mam cieplego nawiewu, ponadto wieje tylko na nogi pasazera.
-uklad jest napewno zapowietrzony, wiec go musze odpowietrzyc.

Z tego wszystkiego mam pytanie:
Czy po takim incydencie po przez wzrost temperatury i zagotowanie wody w ukladzie moglo mi wywiac uszczelke spod glowicy bądź uszkodzic glowicę? ( brak jakiej kolwiek mazi w oleju, nie kopci na bialo). Jak to sprawdzic w jakis łatwy sposób?
Dziekuję z góry za odpowiedzi i proszę o wyrozumialość.
Pozdrawiam. :)
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 22:21
Posty: 5
Skąd: Lbn.
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V '91r

Postprzez lukaszbroda » 8 lis 2011, 18:53

mogło ale nie musiało.najprosciej zajrzec pod korek chlodnicy lub sprawdzic jak wyglada olej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez cr4nk » 8 lis 2011, 19:47

No właśnie olej jak wyglądał tak wygląda, bez żadnego "mleka". Co do płynu w chlodnicy sie narazie nie wypowiem, bo musze odpowietrzyc uklad chłodzenia. Pytam o to bo juz tak kazdy mnie ta uszczelka "straszy". Heh, ale dziękuję za odpowiedź. Przy sobocie dam znać co tam i jak tam ;) Pozdrawiam. :)
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 22:21
Posty: 5
Skąd: Lbn.
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V '91r

Postprzez ciamajda1969 » 8 lis 2011, 21:30

możesz mieć problemy z odpowietrzeniem jak będzie padnięta uszczelka.
w razie W dzwoń do mojego mechanika, to na pewno coś Ci podpowie 511 644 445.
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 23:32
Posty: 9

Postprzez Michel » 8 lis 2011, 22:02

Układ chłodzenia w Madzi nie wymaga odpowietrzania, chyba że był wsadzony badziewny termostat bez otworku odpowietrzającego. Obstawiał bym raczej problem z pompą wody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez lewy323s » 8 lis 2011, 22:16

Z tego co mi wiadomo to wymaga odpowietrzenia. Po wymianie płynu czy termostatu powinnno się zostawić pracujący silnik z otwartym korkiem chłodnicy na parenaście minut i odpowietrzone.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez Michel » 8 lis 2011, 22:27

Zgadza się, jest to czynność zalecana, ale gdy ktoś to pominie, silnik sam sobie poradzi, chyba że ktoś zapomni dolać płynu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez pawcio1017 » 8 lis 2011, 23:06

Ja u siebie jak zmieniałem płyn to wlałem nowy i odpaliłem po prostu bez korka na pare minut i pougniatałem węże – troszke delikatnie pobomblowało. Potem pojeździłem z dwa dni i dolałem płynu do pełna pod korek (jeszcze troche weszło) i do tej pory jest OK.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez djakob » 9 lis 2011, 00:23

pawcio1017 napisał(a):Ja u siebie jak zmieniałem płyn to wlałem nowy i odpaliłem po prostu bez korka na pare minut i pougniatałem węże – troszke delikatnie pobomblowało. Potem pojeździłem z dwa dni i dolałem płynu do pełna pod korek (jeszcze troche weszło) i do tej pory jest OK.


Tak samo postąpiłem i jeżdżę nie martwiąc się o układ chłodzenia :) także polecam takie czynności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez lewy323s » 9 lis 2011, 00:51

Właśnie, pytanie. Płynu powinno być zawsze w chłodnicy aż po sam korek przy zimnym silniku?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez pawcio1017 » 9 lis 2011, 00:56

Z tego co wyczytalem i mnie uczono to przy takim układzie, gdzie zbiorniczek wyrównawczy nie jest "przelewowy" to wlewamy do chłodnicy pod korek. U mnie na tym "wskaźniku" w zbiorniczku pokazuje zawsze ponad MAX przy stanie pod korek nie wiedzieć czemu <oczy> Niech sie jeszcze inni wypowiedzą
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez cartoontrabant » 9 lis 2011, 11:24

Wlewamy pod korek i wlewamy na "MAX" w zbiorniczek wyrównawczy. Jak silnikowi będzie brakowało płynu to "zasśie" ze zbiorniczka. Wszystko będzie dzialac poprawnie jak będzie sprawny korek na chłodnicy.
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:04
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat

Postprzez cr4nk » 12 lis 2011, 18:42

Po z holowaniu Mazdy, po względnych oględzinach 3 osób, to raczej pompa wody tak jak napisał @Michael.
Podczas jazdy słychać takie jakby cykanie po prawej stronie komory silnika (siedząc za kierownica). Przeczyściłem cały układ, łącznie z nagrzewnica. Dalej się mocno grzeje po przejechaniu ~15 km (trzeba robić postój).
>w dalszym ciągu brak ciepłego nawiewu;
>dolny wąż od chłodnicy jest chłodny to samo wężyki od nagrzewnicy;
>wentylator działa;
Zaprowadzę ją do mechaniora, "looknie" co dokładnie jest grane i napisze (przyda się innym użytkownikom).

Pytanie: Czy przy wymianie tej pompy, koniecznie trzeba ściągać rozrząd?

Z góry dziękuję za odpowiedź. <oczko>
Początkujący
 
Od: 7 lis 2011, 22:21
Posty: 5
Skąd: Lbn.
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V '91r

Postprzez Michel » 12 lis 2011, 19:11

Niestety pompa wody "schowana" jest za rozrządem. Nie musisz wymieniać rozrządu, ale zdjęcie paska ułatwi wymontowanie pompy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323