Witam.
W drodze powrotnej do domu spotkala mnie niemila przygoda. Prawdopodobnie zablokowal sie termostat. Temperatura nagle wzosła, zatrzymalem się. Spod maski poszła para. Zagotowala sie woda, a cisnienie wysadzilo malą dziurke przy wlewie do chlodnicy (dziurke juz zalepilem "osmiorniczką"). Kolo czwartku-piatku scholuje madzie do domu i zobaczymy co tam grane.
-nie mam cieplego nawiewu, ponadto wieje tylko na nogi pasazera.
-uklad jest napewno zapowietrzony, wiec go musze odpowietrzyc.
Z tego wszystkiego mam pytanie:
Czy po takim incydencie po przez wzrost temperatury i zagotowanie wody w ukladzie moglo mi wywiac uszczelke spod glowicy bądź uszkodzic glowicę? ( brak jakiej kolwiek mazi w oleju, nie kopci na bialo). Jak to sprawdzic w jakis łatwy sposób?
Dziekuję z góry za odpowiedzi i proszę o wyrozumialość.
Pozdrawiam.
Mazda 323F BG 1.6 16V '91 – zablokowany termostat
Strona 1 z 1
mogło ale nie musiało.najprosciej zajrzec pod korek chlodnicy lub sprawdzic jak wyglada olej
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
No właśnie olej jak wyglądał tak wygląda, bez żadnego "mleka". Co do płynu w chlodnicy sie narazie nie wypowiem, bo musze odpowietrzyc uklad chłodzenia. Pytam o to bo juz tak kazdy mnie ta uszczelka "straszy". Heh, ale dziękuję za odpowiedź. Przy sobocie dam znać co tam i jak tam Pozdrawiam.
- Od: 7 lis 2011, 22:21
- Posty: 5
- Skąd: Lbn.
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V '91r
możesz mieć problemy z odpowietrzeniem jak będzie padnięta uszczelka.
w razie W dzwoń do mojego mechanika, to na pewno coś Ci podpowie 511 644 445.
w razie W dzwoń do mojego mechanika, to na pewno coś Ci podpowie 511 644 445.
- Od: 3 lis 2011, 23:32
- Posty: 9
Układ chłodzenia w Madzi nie wymaga odpowietrzania, chyba że był wsadzony badziewny termostat bez otworku odpowietrzającego. Obstawiał bym raczej problem z pompą wody.
Zgadza się, jest to czynność zalecana, ale gdy ktoś to pominie, silnik sam sobie poradzi, chyba że ktoś zapomni dolać płynu.
Ja u siebie jak zmieniałem płyn to wlałem nowy i odpaliłem po prostu bez korka na pare minut i pougniatałem węże – troszke delikatnie pobomblowało. Potem pojeździłem z dwa dni i dolałem płynu do pełna pod korek (jeszcze troche weszło) i do tej pory jest OK.
pawcio1017 napisał(a):Ja u siebie jak zmieniałem płyn to wlałem nowy i odpaliłem po prostu bez korka na pare minut i pougniatałem węże – troszke delikatnie pobomblowało. Potem pojeździłem z dwa dni i dolałem płynu do pełna pod korek (jeszcze troche weszło) i do tej pory jest OK.
Tak samo postąpiłem i jeżdżę nie martwiąc się o układ chłodzenia także polecam takie czynności.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Z tego co wyczytalem i mnie uczono to przy takim układzie, gdzie zbiorniczek wyrównawczy nie jest "przelewowy" to wlewamy do chłodnicy pod korek. U mnie na tym "wskaźniku" w zbiorniczku pokazuje zawsze ponad MAX przy stanie pod korek nie wiedzieć czemu Niech sie jeszcze inni wypowiedzą
Wlewamy pod korek i wlewamy na "MAX" w zbiorniczek wyrównawczy. Jak silnikowi będzie brakowało płynu to "zasśie" ze zbiorniczka. Wszystko będzie dzialac poprawnie jak będzie sprawny korek na chłodnicy.
Mazda 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Warszawa – Wawer
Tomek
Warszawa – Wawer
Tomek
- Od: 12 lut 2007, 14:04
- Posty: 32
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG '91 1.6 16V LPG automat
Po z holowaniu Mazdy, po względnych oględzinach 3 osób, to raczej pompa wody tak jak napisał @Michael.
Podczas jazdy słychać takie jakby cykanie po prawej stronie komory silnika (siedząc za kierownica). Przeczyściłem cały układ, łącznie z nagrzewnica. Dalej się mocno grzeje po przejechaniu ~15 km (trzeba robić postój).
>w dalszym ciągu brak ciepłego nawiewu;
>dolny wąż od chłodnicy jest chłodny to samo wężyki od nagrzewnicy;
>wentylator działa;
Zaprowadzę ją do mechaniora, "looknie" co dokładnie jest grane i napisze (przyda się innym użytkownikom).
Pytanie: Czy przy wymianie tej pompy, koniecznie trzeba ściągać rozrząd?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Podczas jazdy słychać takie jakby cykanie po prawej stronie komory silnika (siedząc za kierownica). Przeczyściłem cały układ, łącznie z nagrzewnica. Dalej się mocno grzeje po przejechaniu ~15 km (trzeba robić postój).
>w dalszym ciągu brak ciepłego nawiewu;
>dolny wąż od chłodnicy jest chłodny to samo wężyki od nagrzewnicy;
>wentylator działa;
Zaprowadzę ją do mechaniora, "looknie" co dokładnie jest grane i napisze (przyda się innym użytkownikom).
Pytanie: Czy przy wymianie tej pompy, koniecznie trzeba ściągać rozrząd?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
- Od: 7 lis 2011, 22:21
- Posty: 5
- Skąd: Lbn.
- Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V '91r
Niestety pompa wody "schowana" jest za rozrządem. Nie musisz wymieniać rozrządu, ale zdjęcie paska ułatwi wymontowanie pompy.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości