Odczyt kodów błędów.
czesc,
do testowania bledow z ECU silnika w OBD1, diode wlaczasz wedlug schematu:
FEN – dioda – opornik1000ohm – B+
Dioda ma byc podlaczona scieciem na swoim kolnierzu w stone FEN.
Dioda jest ukladem przepuszczajacym prad tylko w jedna strone, wiec jesli nawet podlaczylbys odwrotnie to prad po prostu nie poplynie, dioda nie zadziala, ale nic nie zepsujesz.
Natomiast GND i TEN mostkujesz kawalkiem zaizolowanego przewodu (zwierasz te dwa wyjscia po prostu, a nie wlaczasz tu diody jak pisales...)
Jesli nie masz manuala jak to wszystko zrobic + spis kodow bledow, to sluze- mam to zescanowane na kompie.
pozdr
do testowania bledow z ECU silnika w OBD1, diode wlaczasz wedlug schematu:
FEN – dioda – opornik1000ohm – B+
Dioda ma byc podlaczona scieciem na swoim kolnierzu w stone FEN.
Dioda jest ukladem przepuszczajacym prad tylko w jedna strone, wiec jesli nawet podlaczylbys odwrotnie to prad po prostu nie poplynie, dioda nie zadziala, ale nic nie zepsujesz.
Natomiast GND i TEN mostkujesz kawalkiem zaizolowanego przewodu (zwierasz te dwa wyjscia po prostu, a nie wlaczasz tu diody jak pisales...)
Jesli nie masz manuala jak to wszystko zrobic + spis kodow bledow, to sluze- mam to zescanowane na kompie.
pozdr
WOZI
teeste napisał(a):Zakupiłem diode i opornik do oczytu błędów ale mam tykie pytanie bo nie chce nic pomieszać a mianowicie pod którą nóżkę diody(dłuższą czy krótszą mam dolutować opornik i jak całość podłączyć pod GND i TEN nóżka z opornikiem na TEN czy na masę GrouND
Pytanie może banalne no ale nie każdy zna się na elektronice ....
Diodę łączysz szeregowo z rezystorem, nie jest istotna "kolejność" elementów – ważna jest jedynie biegunowość włączonej diody.
Podłączenie biegunowości będzie poprawne jak "układ" z diodą Ci się zaświeci przy podłączeniu między B+ a drugim końcem do GND
Następnie ten koniec, który łączyłeś (do testu) z GND aby się dioda zaświeciła podłącz do styku FEN
A co do odczytu błędów to poczytaj też tutaj: viewtopic.php?uid=27945&f=126&t=620&start=0
P.S. na ścięcie obudowy diody nie zawsze warto patrzeć bo już spotkałem się z diodami o odwrotnej polaryzacji, niż jest w "standardzie"
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam robiłem odczyt błędów ale nie mogę się połapać w tych miganiach nagrałem migającą diodę telefonem jeżeli ktoś mógł by mi pomóc po obejrzeniu tych filmików co to za błędy i jak je zlokalizować będę wdzięczny
silnik włączony – http://www.youtube.com/watch?v=lmpi3c5yYN4
silnik wyłączony – http://www.youtube.com/watch?v=S7OjwzvIgQQ
silnik włączony – http://www.youtube.com/watch?v=lmpi3c5yYN4
silnik wyłączony – http://www.youtube.com/watch?v=S7OjwzvIgQQ
- Od: 11 sty 2011, 18:02
- Posty: 40
- Skąd: TST
- Auto: Była: MX-3 1.8 V6 DOHC '92 RED
sygnal dlugi = dziesiatki,
sygnal krotki = jednosci.
Wyglada ze nie jeden blad jest w pamieci ECU.
Ja tu widze "08", "17" i "16" lub "26"
Masz spis czemu odpowiadaja te kody i opcje "szukaj" w forum jak je naprawic, to powinno nasycic Twoj glod informacji. Osobiscie tych konkretnych usterek nie przerobilem.
Blad przeplywki (typowa sprawa) nie ulega kwestii jak dla mnie i od tego bym zaczal. Przerobily to juz dziesiatki jesli nie setki forumowiczow, pelna informacja w innych watkach- tylko uzyj "szukaj" w prawym gornym rogu strony.
Jak naprawisz przeplywomierz sprobuj skasowac bledy jak w instrukcji odczytu bledow podane, i zobaczysz co ew. zostanie.
pzdr
sygnal krotki = jednosci.
Wyglada ze nie jeden blad jest w pamieci ECU.
Ja tu widze "08", "17" i "16" lub "26"
Masz spis czemu odpowiadaja te kody i opcje "szukaj" w forum jak je naprawic, to powinno nasycic Twoj glod informacji. Osobiscie tych konkretnych usterek nie przerobilem.
Blad przeplywki (typowa sprawa) nie ulega kwestii jak dla mnie i od tego bym zaczal. Przerobily to juz dziesiatki jesli nie setki forumowiczow, pelna informacja w innych watkach- tylko uzyj "szukaj" w prawym gornym rogu strony.
Jak naprawisz przeplywomierz sprobuj skasowac bledy jak w instrukcji odczytu bledow podane, i zobaczysz co ew. zostanie.
pzdr
WOZI
Ja również mam problem, że po zmostkowaniu TEN i GND nic specjalnego się nie dzieje.
Nie mam pod co podłączyć diody (brak tego pinu) więc obserwuję kontrolkę MIL i zachowuje się tak samo bez względu na to czy zmostkuję TEN i GND, czy nie.
Czy komuś udało się rozwiązać tą zagadkę?
Nie mam pod co podłączyć diody (brak tego pinu) więc obserwuję kontrolkę MIL i zachowuje się tak samo bez względu na to czy zmostkuję TEN i GND, czy nie.
Czy komuś udało się rozwiązać tą zagadkę?
- Od: 3 gru 2006, 23:13
- Posty: 12
- Skąd: Szczecin
- Auto: 626 2.0i '00 GF sedan b+g Vgen
bgrobelny napisał(a):Ja również mam problem, że po zmostkowaniu TEN i GND nic specjalnego się nie dzieje.
Nie mam pod co podłączyć diody (brak tego pinu) więc obserwuję kontrolkę MIL i zachowuje się tak samo bez względu na to czy zmostkuję TEN i GND, czy nie.
Czy komuś udało się rozwiązać tą zagadkę?
Obawiam się, ze masz już w autku tzw. OBDII, poczytaj ---> LINK
Nie masz przypadkiem, gdzieś np. pod kierownicą, nad pedałami typowego 16-pinowego złącza OBDII
Takiego jak na foto:
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam u mnie problem wygląda następująco. Po zmostkowaniu GND i TEN w złączu diagnostycznym podłączyłem tester przygotowany wg instrukcji. Na wyłączonym silniku pokazuje mi błędy 11, 11, 17. Przy przejściu do testu na zapalonym silniku obroty gwałtownie spadają i samochód gaśnie uniemożliwiając wykonanie testu. Czy może ktoś mi powiedzieć za co odpowiadają te błędy? W rozpisce nie ma błędu 11, natomiast błąd 17 jest odpowiedzialny za sondę lambda. Mam rację? I czemu nie mogę wykonać testu na zapalonym silniku. Pozdrawiam
- Od: 29 cze 2009, 08:21
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V 97r.
Po założeniu mostka w gnieździe diagnostycznym sterownik silnika przechodzi w tryb diagnostyczny (serwisowy).
W tym trybie powinno się dokonywać regulacji wolnych obrotów śrubą przy przepustnicy.
Uruchom silnik z założoną zworką, wyreguluj właściwie obroty silnika, skasuj kody błędów i dopiero sprawdź czy coś nadal się pojawia
W tym trybie powinno się dokonywać regulacji wolnych obrotów śrubą przy przepustnicy.
Uruchom silnik z założoną zworką, wyreguluj właściwie obroty silnika, skasuj kody błędów i dopiero sprawdź czy coś nadal się pojawia
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj spróbuję ustawić te obroty. Tylko problem w tym, że po odpaleniu w trybie serwisowym auto od razu gaśnie. Czy mogę podkręcić obroty na zgaszonym silniku a później precyzyjnie wyregulowac już po odpaleniu?.
- Od: 29 cze 2009, 08:21
- Posty: 5
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V 97r.
balboa napisał(a):Czy mogę podkręcić obroty na zgaszonym silniku a później precyzyjnie wyregulowac już po odpaleniu?.
Możesz – gorzej nie będzie chyba.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Proszę o pomoc w zinterpretowaniu kodów błędów.
Kody silnika odczytałem bez większego problemu, choć muszę przeszukać forum co zrobić żeby je wyeliminować (0105,0110,1182,0403,1110) ale z tym jakoś sobie poradzę.
Natomiast problem zaczął się przy kodach ABS
W złączu diagnostyczny zwarłem TBS i GND aby odczytać błędy ABS
na desce rozdzielczej po przekręceniu kluczyka kontrolka od ABS zaczęła mrugać w następujący sposób:
D- długi
K -krótki
D-K-K-K-K
D-D-D-D-K
D-D-D-D-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K-K-K
D-K-K-K-K
D-D-D-D-K
D-D-D-D-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K-K-K
D-K-K-K-K
po czym kontrolka zaświeciła się i nie zgasła do wyłączenia stacyjki
Nie bardzo wiem jak to zinterpretować.
Problem z samochodem przez który odczytywałem błędy jest następujący: czasami w trakcie jazdy włącza się kontrolka abs, i zostaje mi tylko hamowanie "tradycyjne". Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu w około 80% przypadków kontrolka gaśnie, błąd nie występuje do kolejnego losowego załączenia.
Odczytując błędy odczytałem również błędy poduszek i też nie bardzo rozumiem:
K-K
K-K-K
D-D-D-K-K-K-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K-K-K
D-D-D-D-D-D-D-D-K
K-K
K-K-K
Na desce rozdzielczej od zakupu samochodu świeci kontrolka od poduszek, wiem że jest po niedużej stłuczce gdyż widziałem go przed naprawą i nadkole kierowcy było uszkodzone.
Bardzo proszę o pomoc i o wyrozumiałość
Kody silnika odczytałem bez większego problemu, choć muszę przeszukać forum co zrobić żeby je wyeliminować (0105,0110,1182,0403,1110) ale z tym jakoś sobie poradzę.
Natomiast problem zaczął się przy kodach ABS
W złączu diagnostyczny zwarłem TBS i GND aby odczytać błędy ABS
na desce rozdzielczej po przekręceniu kluczyka kontrolka od ABS zaczęła mrugać w następujący sposób:
D- długi
K -krótki
D-K-K-K-K
D-D-D-D-K
D-D-D-D-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K-K-K
D-K-K-K-K
D-D-D-D-K
D-D-D-D-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K-K-K
D-K-K-K-K
po czym kontrolka zaświeciła się i nie zgasła do wyłączenia stacyjki
Nie bardzo wiem jak to zinterpretować.
Problem z samochodem przez który odczytywałem błędy jest następujący: czasami w trakcie jazdy włącza się kontrolka abs, i zostaje mi tylko hamowanie "tradycyjne". Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu w około 80% przypadków kontrolka gaśnie, błąd nie występuje do kolejnego losowego załączenia.
Odczytując błędy odczytałem również błędy poduszek i też nie bardzo rozumiem:
K-K
K-K-K
D-D-D-K-K-K-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K-K
D-D-D-D-K-K-K-K-K-K-K-K
D-D-D-D-D-D-D-D-K
K-K
K-K-K
Na desce rozdzielczej od zakupu samochodu świeci kontrolka od poduszek, wiem że jest po niedużej stłuczce gdyż widziałem go przed naprawą i nadkole kierowcy było uszkodzone.
Bardzo proszę o pomoc i o wyrozumiałość
-
Rafi_St
hej,
Mam tylko spis bledow do OBD-I, co Cie raczej nie dotyczy z BJ 99r...
Co do ABS- dosc czesto w zimie jesli w czasie manewrow na sliskim podlozu np. na parkingu zapali Ci sie ABS, to nie swiadczy to o zadnej usterce, system wykrywa "pseudo-blad" kiedy np. jedno kolo sie kreci a drugie nie, albo obydwa osi napedowej kreca sie ze stala predkoscia a samochod stoi (niezgodnosc rejestrowanych predkosci obrotowych kol). Typowo, jak mowisz, te bledy znikaja po kolejnym odpaleniu silnika (bo wszystko, de facto, jest OK z systemem).
pozdr
Mam tylko spis bledow do OBD-I, co Cie raczej nie dotyczy z BJ 99r...
Co do ABS- dosc czesto w zimie jesli w czasie manewrow na sliskim podlozu np. na parkingu zapali Ci sie ABS, to nie swiadczy to o zadnej usterce, system wykrywa "pseudo-blad" kiedy np. jedno kolo sie kreci a drugie nie, albo obydwa osi napedowej kreca sie ze stala predkoscia a samochod stoi (niezgodnosc rejestrowanych predkosci obrotowych kol). Typowo, jak mowisz, te bledy znikaja po kolejnym odpaleniu silnika (bo wszystko, de facto, jest OK z systemem).
pozdr
WOZI
Poniekąd się zgadza, tylko czasem błąd wyskakuje np. w trakcie normalnej jazdy, np. na autostradzie, i to jest dla mnie dziwne. Podobnie, czasami błąd występuje podczas deszczu. Natomiast gdy się pokaże system ABS jest wyłączony do ponownego rozruchu samochodu, a to jak się przekonałem oznacza naprawdę długą drogę hamowania :/.
Udało mi się wczoraj wykasować błędy ABS w sposób opisany na tym forum, i poczekam co dalej, jak się znowu pokaże będę znowu odczytywał, tylko że dalej nie wiem jakie liczby z tego wychodzą i jakie to błędy, ale może ktoś pomoże
Udało mi się wczoraj wykasować błędy ABS w sposób opisany na tym forum, i poczekam co dalej, jak się znowu pokaże będę znowu odczytywał, tylko że dalej nie wiem jakie liczby z tego wychodzą i jakie to błędy, ale może ktoś pomoże
-
Rafi_St
Kazda awaria, czyli zlapanie bledu przez ukl. sterujacy, nawet bez faktycznego, fizycznego uszkodzenia, wlaczajaca MIL (malfunction indication light) ABS wylacza ten system. Tak samo jak kazdy MIL airbagow wylacza system poduszek, a MIL "check engine" najczesciej powoduje prace silnika w trybie awaryjnym. Jesli blad wystepuje podczas deszczu, jazdy po autostradzie, to stawialbym na uszkodzenie elektryczne zlaczki lub samego czujnika ktoregos z kol. Generalnie awarie ABS sprowadzaja sie do 5 elementow: 4 czujniki kol i centralka, z czego czujniki kol to 90% awarii (sa przy piascie a ich kostki w nadkolu- wystawione na wode, sol i uszkodzenia mechaniczne).
z Twoich kodow (14, 41, 42, 44, 48) wynika uszkodzenie czujnika lewego-tylnego- to na pewno i od sprawdzenia tego czujnika "naocznie" wraz z jego podlaczeniem, oczyszczenia i ew wymiany zacznij.
A jak bedziesz juz mial samochod na podnosniku, to obejrzyj wszystkie koronki ("zembatki" ABS- sa nalozone na piaste, widoczne po zdjeciu kola), szeg. obie przednie i czujniki przednich kol.
CZYTALES TO?
viewtopic.php?f=115&t=103637
pozdro
z Twoich kodow (14, 41, 42, 44, 48) wynika uszkodzenie czujnika lewego-tylnego- to na pewno i od sprawdzenia tego czujnika "naocznie" wraz z jego podlaczeniem, oczyszczenia i ew wymiany zacznij.
A jak bedziesz juz mial samochod na podnosniku, to obejrzyj wszystkie koronki ("zembatki" ABS- sa nalozone na piaste, widoczne po zdjeciu kola), szeg. obie przednie i czujniki przednich kol.
CZYTALES TO?
viewtopic.php?f=115&t=103637
pozdro
WOZI
u mnie po zmostkowaniu pinów zapala się dioda i czały czas świeci , po odpaleniu silnika dioda gaśnie i właczją się wentylatory co to oznacza , testowałem już kilka mazd i wszystko było ok a tu niespodzianka.
dodam jeszcze żę auto mi szarpie tak do 2 tys obrotów jak się rozgrzeje i jak by gorące gożej odpalało
jakieś sugestie kopułka świece kable wymienione proszę o rady.
dodam jeszcze żę auto mi szarpie tak do 2 tys obrotów jak się rozgrzeje i jak by gorące gożej odpalało
jakieś sugestie kopułka świece kable wymienione proszę o rady.
- Od: 11 cze 2009, 10:06
- Posty: 14
- Auto: mazda 626 1.8 16v 1996r,
mietek 111 napisał(a):po odpaleniu silnika dioda gaśnie i właczją się wentylatory co to oznacza
Wentylatory w trybie diagnostycznym powinny się załączyć dopiero po lekkim otwarciu przepustnicy.
Moim zdaniem TPS wymaga regulacji.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=kody+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w
Tutaj macie kody bledow co i jak robic.
U mnie jak zmostkuje GND +TBS w celu sprawdzenia bledow ABS to dioda nie mruga nie gasnie tylko non stop swieci:P
A jak robilem test bledow silnika to mostkuje GORNE GND + TEN i dziala.
Pzdr
Tutaj macie kody bledow co i jak robic.
U mnie jak zmostkuje GND +TBS w celu sprawdzenia bledow ABS to dioda nie mruga nie gasnie tylko non stop swieci:P
A jak robilem test bledow silnika to mostkuje GORNE GND + TEN i dziala.
Pzdr
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
Witam!
Przeprowadziłem dzisiaj odczyt błędów mojej mazdy i nie bardzo wiem jak go zinterpretować
W teście KOEO od razu po podaniu zapłonu dioda zapaliła się długo jeden raz. Potem nic się nie działo. Nie wiem teraz czy to mignięcie to kod: 01 – Impuls zapłonu czy: 10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego (Dodam jeszcze, że faluje mi na wolnych obrotach). W teście KOER nic się nie wyświetla, ani nie ma mrugnięć końcowych informujących o rodzaju silnika.
Odłączyłem później wtyczkę od przepływomierza i wyświetliło 1 długi, a potem 8 krótkich (i tak w koło), czyli jakby: 10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego i: 08 – Przepływomierz powietrza. Po wpięciu wtyczki przepływomierza i skasowaniu błędów znowu pokazuje jeden długi na początku i koniec.
Nie wiem jak to ugryźć a na forum sam nić nie znalazłem.
Proszę o pomoc!
Przeprowadziłem dzisiaj odczyt błędów mojej mazdy i nie bardzo wiem jak go zinterpretować
W teście KOEO od razu po podaniu zapłonu dioda zapaliła się długo jeden raz. Potem nic się nie działo. Nie wiem teraz czy to mignięcie to kod: 01 – Impuls zapłonu czy: 10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego (Dodam jeszcze, że faluje mi na wolnych obrotach). W teście KOER nic się nie wyświetla, ani nie ma mrugnięć końcowych informujących o rodzaju silnika.
Odłączyłem później wtyczkę od przepływomierza i wyświetliło 1 długi, a potem 8 krótkich (i tak w koło), czyli jakby: 10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego i: 08 – Przepływomierz powietrza. Po wpięciu wtyczki przepływomierza i skasowaniu błędów znowu pokazuje jeden długi na początku i koniec.
Nie wiem jak to ugryźć a na forum sam nić nie znalazłem.
Proszę o pomoc!
- Od: 5 maja 2012, 17:27
- Posty: 7
- Auto: Mazda 323f 1.6 16V 1993r.
czyli wszystko Ok, ten jeden długi sygnał to tylko informacja że jesteś w trybie testowym (czy jak go tam zwał). Co do falowania to sprawdź silniczek krokowy, wyjmij przepustnicę i wszystko wyczyść.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości