Odczyt kodów błędów.

Postprzez Mumin » 12 maja 2005, 19:51

Chcę poprosić mechanika o ustawienie TPS'u (mam skaczące obroty na luzie). Jak wiadomo trzeba przy tym wykorzystać złącze diagnostyczne. Czy schemat złącza, który znalazłem na dole tej strony
<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
odpowiada złączu w moim samochodzie?
Aha, i jeszcze jedno (jeśli to ten schemat) – żeby wprowadzić silnik w tryb testu, trzeba zmostkować gniazda TEN i GND, problem w tym, że na tym schemacie są dwa gniazda GND w dwóch "sekcjach". Które trzeba zmostkować z TEN? To w tej samej sekcji, czy to z tej drugiej sekcji?

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez monter » 18 maja 2005, 17:07

Mam pytanie. Odczytywałem dzisiaj kody błędów w Scorpio i zainspirowałem się tym pomysłem, aby sprawdzić też Mazdę. Postapiłem zgodnie z opisem ze strony
<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Nie wiem, czy popełniłem błąd przy teście, czy może nie mam błędów, ale:
<czytaj> KOEO – po włączeniu zapłonu dioda zapaliła się i po kilku sekundach zgasła. Później nic już się nie działo.
<czytaj> KOER – dioda wogóle żadnej reakcji, nie zaświeciła się nawet na moment.
Mój błąd, czy brak odczytów ?? Jedno jeszcze mnie zastanawia. Powinienem zmostkować TEN oraz GND, przy czym GND są dwa – w górnej i w dolnej części złączki diagnostycznej. Którą powinno się mostkować ?? Choć wydaje mi się, że to bez różnicy, bo przecież to tylko masa – chyba, że jestem w błędzie.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2005, 22:31
Posty: 27
Skąd: Lubin
Auto: 323 F '93 1.6 16V

Postprzez BartekB » 21 maja 2005, 11:21

Wtaj monter.
Ja w swojej Madzi też robiłem test diagnostyczny i też mam kłopoty, lecz u mnie coś się pokazało, pytałeś, który GND – ja podłączyłem w ten dolny i dioda zaczeła migać, tyle tylko, że z kodów które przekazywała wynikało, że mam błąd nr 134 (jedno długie, trzy krótsze i cztery jeszcze krótsze mignięcia) pisałem w związku z tym na FORUM, ale nikt mi nie pomógł w interpretacji tego błędu, natomiast po uruchomieniu silnika – czyli po przejściu w 2 test, żadnej zmiany – w kółko 134 – nie wiem, co to znaczy. W każdym bądź razie mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłem.
Życzę powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez radziu » 21 maja 2005, 12:03

A może nie 134 tylko 34, bo błędy są wyświetlane tak, że najpierw dziesiątki, a później jedności.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez BartekB » 21 maja 2005, 15:31

Radziu dzięki za zainteresowanie, ale to jest troszkę dziwne z tymi kodami w mojej Madzi – tak wiem, że najpierw dioda podaje wielkości dziesiętne, a później jedności – tyle tylko, że ta dioda mignęła raz długo, później 3 razy krócej a na koniec 4 razy jeszcze krócej – i nie wiem, co to ma znaczyć, jeśli by pominąć to pierwsze mignięcie, to OK – błąd nr 34 – ale czy jest tak w rzeczywistości ???? Tego nie wiem...

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez monter » 21 maja 2005, 20:43

No wiec teraz pytanie, czy u Bartka jest 34 czy 134 ??

No właśnie z tym GND. Może ktoś pomoże, bo ja wpinałem się w to GND w górnej części kostki a Bartek w dolnej. Która jest właściwa ??
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2005, 22:31
Posty: 27
Skąd: Lubin
Auto: 323 F '93 1.6 16V

Postprzez Jano » 21 maja 2005, 21:28

A własnie – czy ktoś ma może jakieś informacie z numerami błędów?
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez jerkow » 22 maja 2005, 07:10

Czy ma ktoś opis gniazda?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 07:35
Posty: 38
Skąd: jastrzębie zdrój
Auto: MAZDA 626 2.0 16V XEDOS 9 2,5

Postprzez monter » 22 maja 2005, 08:53

Czytaj pierwszy post – jest wklejony link i tam też są kody.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2005, 22:31
Posty: 27
Skąd: Lubin
Auto: 323 F '93 1.6 16V

Postprzez Jano » 22 maja 2005, 10:50

Dzięki – nie zauważyłem.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez radziu » 22 maja 2005, 11:21

Według mojej wiedzy płaszczyzna masy jest jedna, a kilka pinów może być do niej podpięte, czyli nieważne, do którego GND się wepniesz, powinieneś uzyskać to samo.

Pozdrowionka.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Anade » 23 maja 2005, 07:55

Porównaj ten schemat z gniazdem w silniku. Nie wszystkie pola są zajęte. Niektóre puste i te drugie GND (na dole) – chyba też jest puste.
Anade :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2005, 14:48
Posty: 330
Skąd: Warszawa
Auto: 323f BA 1.5 Z5 r. 95

Postprzez monter » 23 maja 2005, 09:41

Dokłandnie tak samo mi się wydaje, ale być może – jako złącze diagnostyczne – mieć różnice, choć na logikę nie powinno. Dzisiaj idę ponownie zrobić test, to się przekonam i później opiszę.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2005, 22:31
Posty: 27
Skąd: Lubin
Auto: 323 F '93 1.6 16V

Postprzez radziu » 23 maja 2005, 13:36

OK, to zapodaj później, co Ci wyszło z tego testu.
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Piotr Wozniak » 24 maja 2005, 21:01

Hej.
Miałem to samo w mojej MX-3 1.6 16v SOHC. Jedno zapalenie w KOEO i totalnie nic w KOER. W teście ABS też totalna cisza. Też byłem zaniepokojony, że nie pokazał nawet kodu silnika, którym wedlug instrukcji powinien był zakończyć każdy odczyt. Nikt mi też w końcu nie napisał, czy to dobre wskazania, czy złe. Proponuję tym razem nie odpuścić, aż uściślimy, o co chodzi. Może Jaksa by pomógł ?? ;)

Pozdrowienia.
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez monter » 29 maja 2005, 21:36

Sorry za kilka dni bez odpowiedzi, ale niestety mordowałem się z usprawnieniem Scorpio, no i trochę wyjazdów. Jutro idę myć i pastować Madzię, bo stoi już ponad tydzień nie ruszana i strasznie brudna i niestety matowa... Trochę się pomęczę jutrzejszym wieczorkiem nad "wyciągnięciem kolorku" i przy okazji odczytam ponownie kody błędów – mam nadzieję, że tym razem skutecznie.

Delikatna sugestia po odczycie w Scorpio. Każdemu, kto się tego podejmuje, proponuję wziąć ze sobą kamerę lub aparat cyfrowy, który nagrywa też film. Po pierwszym odczytaniu nie nadążyłem notować, więc późniejsza stopklatka jest pomocna.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 mar 2005, 22:31
Posty: 27
Skąd: Lubin
Auto: 323 F '93 1.6 16V

Postprzez ptrklm » 1 wrz 2005, 20:25

Anade napisał(a):Porównaj ten schemat z gniazdem w silniku. Nie wszystkie pola są zajęte – niektóre puste
No właśnie – i tu mam problem, bo chciałem sprawdzić ABS i w tym celu powinienem zmostkować – jak to jest opisane na FORUM – styki GND oraz TBS.
A co, jak TBS nie ma? Jest inny sposob na sprawdzenie błędów ABS'u?

Uwaga do moderatora – może przenieść ten temat do elektroniki?

EDIT by GofNet: Temat ten tyczy się Mazdy 323, więc jest to raczej odpowieni dział. Poza tym jeśli przeniosę ten temat do działu "Elektronika", to on tam "umrze". Dział "3 / 323 / MX-3" jest ~ 33 razy częściej odwiedzany, niż dział "Elektronika". A chyba chcecie, aby problem został rozwiązany... :)
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Gość » 8 wrz 2005, 14:39

Mam nadzieje ze to dobre miejsce na moje zapytanie!

Mianowicie w mojej kostce diagnostycznej sa jedynie wyprowadzone piny IG. / GND / TFA

Do czego sluza te 3 piny.

Tak jak pisalem wszystkie pozostale sa niestety nie zagospodarowane :(

Moj silniczek to BG 1.6 16V gaznik

Z gory dziekuje za pomoc!
Gość
 

Postprzez Raszid » 4 lip 2007, 19:50

A gdzie znalesc teraz kody bo link z 1 posta nie dziala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 23:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez Gość » 4 lip 2007, 23:57

dokladnie dopisuje sie do posta kolegi
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323