Odczyt kodów błędów.
Chcę poprosić mechanika o ustawienie TPS'u (mam skaczące obroty na luzie). Jak wiadomo trzeba przy tym wykorzystać złącze diagnostyczne. Czy schemat złącza, który znalazłem na dole tej strony
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
odpowiada złączu w moim samochodzie?
Aha, i jeszcze jedno (jeśli to ten schemat) – żeby wprowadzić silnik w tryb testu, trzeba zmostkować gniazda TEN i GND, problem w tym, że na tym schemacie są dwa gniazda GND w dwóch "sekcjach". Które trzeba zmostkować z TEN? To w tej samej sekcji, czy to z tej drugiej sekcji?
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
odpowiada złączu w moim samochodzie?
Aha, i jeszcze jedno (jeśli to ten schemat) – żeby wprowadzić silnik w tryb testu, trzeba zmostkować gniazda TEN i GND, problem w tym, że na tym schemacie są dwa gniazda GND w dwóch "sekcjach". Które trzeba zmostkować z TEN? To w tej samej sekcji, czy to z tej drugiej sekcji?
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mam pytanie. Odczytywałem dzisiaj kody błędów w Scorpio i zainspirowałem się tym pomysłem, aby sprawdzić też Mazdę. Postapiłem zgodnie z opisem ze strony
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Nie wiem, czy popełniłem błąd przy teście, czy może nie mam błędów, ale:
KOEO – po włączeniu zapłonu dioda zapaliła się i po kilku sekundach zgasła. Później nic już się nie działo.
KOER – dioda wogóle żadnej reakcji, nie zaświeciła się nawet na moment.
Mój błąd, czy brak odczytów Jedno jeszcze mnie zastanawia. Powinienem zmostkować TEN oraz GND, przy czym GND są dwa – w górnej i w dolnej części złączki diagnostycznej. Którą powinno się mostkować Choć wydaje mi się, że to bez różnicy, bo przecież to tylko masa – chyba, że jestem w błędzie.
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php
Nie wiem, czy popełniłem błąd przy teście, czy może nie mam błędów, ale:
KOEO – po włączeniu zapłonu dioda zapaliła się i po kilku sekundach zgasła. Później nic już się nie działo.
KOER – dioda wogóle żadnej reakcji, nie zaświeciła się nawet na moment.
Mój błąd, czy brak odczytów Jedno jeszcze mnie zastanawia. Powinienem zmostkować TEN oraz GND, przy czym GND są dwa – w górnej i w dolnej części złączki diagnostycznej. Którą powinno się mostkować Choć wydaje mi się, że to bez różnicy, bo przecież to tylko masa – chyba, że jestem w błędzie.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
Wtaj monter.
Ja w swojej Madzi też robiłem test diagnostyczny i też mam kłopoty, lecz u mnie coś się pokazało, pytałeś, który GND – ja podłączyłem w ten dolny i dioda zaczeła migać, tyle tylko, że z kodów które przekazywała wynikało, że mam błąd nr 134 (jedno długie, trzy krótsze i cztery jeszcze krótsze mignięcia) pisałem w związku z tym na FORUM, ale nikt mi nie pomógł w interpretacji tego błędu, natomiast po uruchomieniu silnika – czyli po przejściu w 2 test, żadnej zmiany – w kółko 134 – nie wiem, co to znaczy. W każdym bądź razie mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłem.
Życzę powodzenia.
Ja w swojej Madzi też robiłem test diagnostyczny i też mam kłopoty, lecz u mnie coś się pokazało, pytałeś, który GND – ja podłączyłem w ten dolny i dioda zaczeła migać, tyle tylko, że z kodów które przekazywała wynikało, że mam błąd nr 134 (jedno długie, trzy krótsze i cztery jeszcze krótsze mignięcia) pisałem w związku z tym na FORUM, ale nikt mi nie pomógł w interpretacji tego błędu, natomiast po uruchomieniu silnika – czyli po przejściu w 2 test, żadnej zmiany – w kółko 134 – nie wiem, co to znaczy. W każdym bądź razie mam nadzieję, że choć trochę Ci pomogłem.
Życzę powodzenia.
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Radziu dzięki za zainteresowanie, ale to jest troszkę dziwne z tymi kodami w mojej Madzi – tak wiem, że najpierw dioda podaje wielkości dziesiętne, a później jedności – tyle tylko, że ta dioda mignęła raz długo, później 3 razy krócej a na koniec 4 razy jeszcze krócej – i nie wiem, co to ma znaczyć, jeśli by pominąć to pierwsze mignięcie, to OK – błąd nr 34 – ale czy jest tak w rzeczywistości ?? Tego nie wiem...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
No wiec teraz pytanie, czy u Bartka jest 34 czy 134
No właśnie z tym GND. Może ktoś pomoże, bo ja wpinałem się w to GND w górnej części kostki a Bartek w dolnej. Która jest właściwa
No właśnie z tym GND. Może ktoś pomoże, bo ja wpinałem się w to GND w górnej części kostki a Bartek w dolnej. Która jest właściwa
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
Dokłandnie tak samo mi się wydaje, ale być może – jako złącze diagnostyczne – mieć różnice, choć na logikę nie powinno. Dzisiaj idę ponownie zrobić test, to się przekonam i później opiszę.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
Hej.
Miałem to samo w mojej MX-3 1.6 16v SOHC. Jedno zapalenie w KOEO i totalnie nic w KOER. W teście ABS też totalna cisza. Też byłem zaniepokojony, że nie pokazał nawet kodu silnika, którym wedlug instrukcji powinien był zakończyć każdy odczyt. Nikt mi też w końcu nie napisał, czy to dobre wskazania, czy złe. Proponuję tym razem nie odpuścić, aż uściślimy, o co chodzi. Może Jaksa by pomógł
Pozdrowienia.
Miałem to samo w mojej MX-3 1.6 16v SOHC. Jedno zapalenie w KOEO i totalnie nic w KOER. W teście ABS też totalna cisza. Też byłem zaniepokojony, że nie pokazał nawet kodu silnika, którym wedlug instrukcji powinien był zakończyć każdy odczyt. Nikt mi też w końcu nie napisał, czy to dobre wskazania, czy złe. Proponuję tym razem nie odpuścić, aż uściślimy, o co chodzi. Może Jaksa by pomógł
Pozdrowienia.
WOZI
Sorry za kilka dni bez odpowiedzi, ale niestety mordowałem się z usprawnieniem Scorpio, no i trochę wyjazdów. Jutro idę myć i pastować Madzię, bo stoi już ponad tydzień nie ruszana i strasznie brudna i niestety matowa... Trochę się pomęczę jutrzejszym wieczorkiem nad "wyciągnięciem kolorku" i przy okazji odczytam ponownie kody błędów – mam nadzieję, że tym razem skutecznie.
Delikatna sugestia po odczycie w Scorpio. Każdemu, kto się tego podejmuje, proponuję wziąć ze sobą kamerę lub aparat cyfrowy, który nagrywa też film. Po pierwszym odczytaniu nie nadążyłem notować, więc późniejsza stopklatka jest pomocna.
Delikatna sugestia po odczycie w Scorpio. Każdemu, kto się tego podejmuje, proponuję wziąć ze sobą kamerę lub aparat cyfrowy, który nagrywa też film. Po pierwszym odczytaniu nie nadążyłem notować, więc późniejsza stopklatka jest pomocna.
Mazda 323F 1.6 16V '93
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
Ford Scorpio 2.4 V6 '89 GL
- Od: 30 mar 2005, 22:31
- Posty: 27
- Skąd: Lubin
- Auto: 323 F '93 1.6 16V
No właśnie – i tu mam problem, bo chciałem sprawdzić ABS i w tym celu powinienem zmostkować – jak to jest opisane na FORUM – styki GND oraz TBS.Anade napisał(a):Porównaj ten schemat z gniazdem w silniku. Nie wszystkie pola są zajęte – niektóre puste
A co, jak TBS nie ma? Jest inny sposob na sprawdzenie błędów ABS'u?
Uwaga do moderatora – może przenieść ten temat do elektroniki?
EDIT by GofNet: Temat ten tyczy się Mazdy 323, więc jest to raczej odpowieni dział. Poza tym jeśli przeniosę ten temat do działu "Elektronika", to on tam "umrze". Dział "3 / 323 / MX-3" jest ~ 33 razy częściej odwiedzany, niż dział "Elektronika". A chyba chcecie, aby problem został rozwiązany...
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
Mam nadzieje ze to dobre miejsce na moje zapytanie!
Mianowicie w mojej kostce diagnostycznej sa jedynie wyprowadzone piny IG. / GND / TFA
Do czego sluza te 3 piny.
Tak jak pisalem wszystkie pozostale sa niestety nie zagospodarowane
Moj silniczek to BG 1.6 16V gaznik
Z gory dziekuje za pomoc!
Mianowicie w mojej kostce diagnostycznej sa jedynie wyprowadzone piny IG. / GND / TFA
Do czego sluza te 3 piny.
Tak jak pisalem wszystkie pozostale sa niestety nie zagospodarowane
Moj silniczek to BG 1.6 16V gaznik
Z gory dziekuje za pomoc!
-
Gość
A gdzie znalesc teraz kody bo link z 1 posta nie dziala
- Od: 2 kwi 2007, 23:57
- Posty: 61
- Skąd: Myszków
- Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość