swap silnika – z jakiego modelu ?
Strona 1 z 1
Witam. W mojej madzi 1.3 (92r) silnik już swoje przeszedł i zaczyna powolutku padać, w związku z tym chciałem wymienić serducho i zastanawiałem się od razu nad jakimś większym (1.6 ,1.8) i takie pytanie powstaje:
Jakie silniki z jakich modeli by pasowały pod blachy BG?
Nie chce zmieniać auta, bo tym się jeździ naprawdę [tiiit]. W jakich kosztach bym się musiał liczyć z takim zabiegiem ? Wiadomo że przy swapie na większy byłoby więcej pierdologii, ale jak już mam się za coś zabierać to porządnie żeby jeszcze trochę pojeździć.
pozdrawiam
Jakie silniki z jakich modeli by pasowały pod blachy BG?
Nie chce zmieniać auta, bo tym się jeździ naprawdę [tiiit]. W jakich kosztach bym się musiał liczyć z takim zabiegiem ? Wiadomo że przy swapie na większy byłoby więcej pierdologii, ale jak już mam się za coś zabierać to porządnie żeby jeszcze trochę pojeździć.
pozdrawiam
- Od: 24 paź 2010, 21:55
- Posty: 6
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323 BG 92'/Yamaha R1 99'
ok z tym że te silniki muszą być z bg ? czy mogą być dajmy na to z f czy mx3 i czy mogą być z nowszych lat ?
czy np. coś takiego by pasowało http://allegro.pl/mazda-323-f-323f-bj-1 ... 44695.html
czy np. coś takiego by pasowało http://allegro.pl/mazda-323-f-323f-bj-1 ... 44695.html
- Od: 24 paź 2010, 21:55
- Posty: 6
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323 BG 92'/Yamaha R1 99'
ten bez przeróbek nie spasuje... półosie nie pasują łapy od skrzyni sanki są inne cięgna od biegów itd itd itd co do swapa to tak cóż wsadzaja i KLZE tzn 2.5 v6 bo skoro do mx3 pasuje to do bg tez bo mx3 ma taka sama komorę silnika... najmniej zabawy i najlepsze efekty to silnik 1.8 DOHC i w sumie na upartego można zmienić sam silnik wiązkę z kompem przepływomierz i pompa paliwa a skrzynie z półosiami zostawic nawet nie wyciagac z auta jakis czas pochodzą...
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
A jak jest z silnikiem 1.8 V6 od mx3 do 323bg 1.6? Dużo jest tam przeróbek?
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
najlepiej bylo by jak bys dostal silnik B6 turbo ale raczej to nie mozliwe
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
lakierowanie to pasja nie praca
- Od: 3 kwi 2010, 00:14
- Posty: 167
- Skąd: pomorskie
- Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r
szmudi323bg 1.8 v6b to padło i nie jedzie nawet dobrze styrany GT 1.8 DOHC 128KM w wersji zamkniętej bądz 137KM w wersji otwartej zjada bez problemu v-ke z przerobek nie ma wiekszego problemu tylko ze trzeba zmianiac wszystko połosie (chyba piasty) skrzynie silnik wiazke chłodnice... naprawde najprostrze rozwiazanie to GT 1.8 co do b6Turbo to po pierwsze to nie ta buda bo w BG nie było b6Turbo i to lekko starsza konstrukcja z BF poza tym dostac b6turbo to takie proste jak i dostać bpTurbo z gtx badz gtr czyli niemal niewykonalne a napewno nie u nas w kraju
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
a chłodnica po 1.3 nie pociagnie? bo mam prawie nówke i troche szkoda wymieniac
btw. troche laickie pytanie ale czym odróżnić wersje otwartą od zamkniętej? taka informacja by mi się przydała przy szukaniu silnika
Przy dobrych wiatrach jakbym znalazł silnik to po sesji bym sie za to zabrał
btw. troche laickie pytanie ale czym odróżnić wersje otwartą od zamkniętej? taka informacja by mi się przydała przy szukaniu silnika
Przy dobrych wiatrach jakbym znalazł silnik to po sesji bym sie za to zabrał
- Od: 24 paź 2010, 21:55
- Posty: 6
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323 BG 92'/Yamaha R1 99'
Mazdaxxx napisał(a):poza tym dostac b6turbo to takie proste jak i dostać bpTurbo z gtx badz gtr czyli niemal niewykonalne a napewno nie u nas w kraju
jest to tylko kwestia kasy
silniki są i b6T i gtx i gtr tylko nie za darmo
viewtopic.php?f=49&t=65783
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
podmuch tak wiem tylko wiesz jaki jest sens robić z 1.3 gtx czy gtr... i jakie to koiszty w momencie kiedy trzeba wybebeszyc wszystko nie tylko silnik żeby sie nei zabić tym
Yeay chłodnica 1.3 nie pociagnie... wersja zamknieta ma katalizator i sonde lamda i 128KM wersja otwarta ani sondy ani kata 137KM
Yeay chłodnica 1.3 nie pociagnie... wersja zamknieta ma katalizator i sonde lamda i 128KM wersja otwarta ani sondy ani kata 137KM
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
no ja akurat wiem z czym to sie wiąże
164 koniki to już nie to sam co w 1.3
co do kosztów to tylko cena kompletnego swapu z gtx czy gtr + niestety własna ( jak ktoś umie ) i żmudna robota, ale jak kolega chce to nikt go nie trzyma żeby to robił.
do 323 BG swap pasuje P&P.
164 koniki to już nie to sam co w 1.3
co do kosztów to tylko cena kompletnego swapu z gtx czy gtr + niestety własna ( jak ktoś umie ) i żmudna robota, ale jak kolega chce to nikt go nie trzyma żeby to robił.
do 323 BG swap pasuje P&P.
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
btw. troche laickie pytanie ale czym odróżnić wersje otwartą od zamkniętej? taka informacja by mi się przydała przy szukaniu silnika
wewnatrz innymi przelacznikami lusterek,swiatel i sciemniania konsoli (pionowe, w starszej wersji poziome) – dodaktowo lusterka z lewej strony. na zewnatrz znaczkiem na masce. 128 koni ma znaczek mazdy centralnie, 137 ma napis mazda z boku. pod maska brakiem sondy i krokowca pod przepustnica oraz innym oznaczeniem na przeplywce (128 koni ma U, 137 ma V), pod autem brakiem kata.
tak swoja droga co oznacza w tym przypadku slowo 'zamknieta' i 'otwarta' ? co tam jest otwarte/zamkniete ?;> ciekawi mnie to bo zawsze to byla poprostu 'wersja przed 04.91' i 'wersja po 04.91', a tu sie okazuje ze cos jest pozamykane i pootwierane
Mazda 929 79' powered by BMW :)
- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
to nie kwestia z przed 91r i po roczniku tak samo wyposażenie wnętrza czyli pierdółki w postaci przelacznikow tez nie maja nic do tego mylisz pojęcia przed liftingowej i po liftingowej wersji z wersja otwarta zamknieta... jedna i 2ga 128 i 137 KM wypuszczane były przez cały okres produkcji 137 chyba krócej... otwarta znaczy bez nałożonych norm europejskich na spaliny tzn katalizator sonda itd dlatego nie miała tych pierdoł przez co większą moc ale było bardziej"toksyczna"... natomiast 128 konna wersja zamknięta z katem i sonda spełniającą normy państw europejskich oczywiście nie wszystkie państwa miały te normy na europę tez szły 137 konne wersje otwarte ale nie np do Niemiec czy Austrii gdzie nie było tego ze względu na właśnie surowe normy emisji spalin i na tamte kraje szły wersje zamknięte z katem 128KM
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
coz, to raczej ty mylisz pojecia wersja 137 koni wychodzila tylko do kwietnia 91r, wersja po tej dacie miala juz 128 koni. przelom to odrazu lift paru pierdolek (ktore wymienilem) nie tylko w tej wersji silnikowej
a co do norm paliwa – odpowiedzia niech bedzie mazda mojego kumpla z 90r z niemiec z silnikiem 137 koni
i dalej mi nie odpowiedziales na pytanie – co jest otwarte a co zamkniete ?:D
a co do norm paliwa – odpowiedzia niech bedzie mazda mojego kumpla z 90r z niemiec z silnikiem 137 koni
i dalej mi nie odpowiedziales na pytanie – co jest otwarte a co zamkniete ?:D
Mazda 929 79' powered by BMW :)
- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
odpowiedziałem czytaj ze zrozumieniem to zajarzysz... co do liftingu posiadałem 323bg o bardzo zadki oznaczeniu GRSi w wersji otwartej czyli niestłumionej katami i lambdami 137km z 93r z zwenatrz jak i wewnatrz po FL która osobiście 2 lata temu przyjechałem z włoch i która do tej pory jest użytkowana przez jednego z kolegów na forum dlatego tłumacze zależnie od kraju i norm spalin te mazdy w roznych i latach i krajach wystepuja a FL nie miał nic do tego mozliwe ze akurat w Niemczech od 91 r wprowadzono inne przepisy ale to juz takie gdybanie w kazdym razie obydwie wersje wystaepowaly w tych samych latach pozatym niech sie wypowiedza sami uzytkownicy 128konnych gt z przed 90r i 137konnych po 91r bo sa tu tacy
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
dobre
tam na klawiaturze między 'm', a kropką – '.' jest przecinek – ','... polecam!
Lifting był w pierwszej połowie 91r., akurat zbiegł się ze wrzuceniem katalizatora i zmniejszeniem mocy do 128KM, z 137KM, lub 140KM (w grsi, z holandii np.)
i wszystko...
tam na klawiaturze między 'm', a kropką – '.' jest przecinek – ','... polecam!
Lifting był w pierwszej połowie 91r., akurat zbiegł się ze wrzuceniem katalizatora i zmniejszeniem mocy do 128KM, z 137KM, lub 140KM (w grsi, z holandii np.)
i wszystko...
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]
- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
kolego Mazdaxxx prosze cie.. twoja bardzo rzadka wersja grsi to zwykla gt tylko z innym oznaczeniem na kraj (wlochy)...
twoje odetkanie i zatkanie (czyli usune kata i mam +9KM?) tez ma niewiele wspolnego z moca, takze uzywanie nazwy otwarty/zamkniety jest dosc zabawne roznica tkwi w tlokach i stopniu sprezania przez co charakterystyka pracy silnika jest troche zmieniona (moment max i moc max w innych zakresach obrotow) – lambda i kat o ktorym ciagle mowisz nie ma z tym nic wspolnego. nawet komputer w tych 2 silnikach jest inny.
a teraz co do FL – znajdz mi prosze wersje przed FL (czyli poziome przelaczniki swiatel, podswietlenia itd, znaczki na masce generalnie wsyzstko co wymienilem wzcesniej) w wersji 128konnej. nie znajdziesz bo nie ma. FL obejmowal wtedy nie tylko lekkie odswiezenie wnetrza ale tez wprowadzenie lekko zmodyfikowanego silnika wiec data dla obu rzeczy jest ta sama
tym postem koncze z toba dyskusje bo troche odbieglismy od tematu a nie mam ochoty sluchac zebym 'czytal ze zrozumieniem to zajarze'. tu nie chodzi o czytanie tylko o wiedze kolego, ktorej na temat tych modeli nie posiadasz. pozdrawiam
twoje odetkanie i zatkanie (czyli usune kata i mam +9KM?) tez ma niewiele wspolnego z moca, takze uzywanie nazwy otwarty/zamkniety jest dosc zabawne roznica tkwi w tlokach i stopniu sprezania przez co charakterystyka pracy silnika jest troche zmieniona (moment max i moc max w innych zakresach obrotow) – lambda i kat o ktorym ciagle mowisz nie ma z tym nic wspolnego. nawet komputer w tych 2 silnikach jest inny.
a teraz co do FL – znajdz mi prosze wersje przed FL (czyli poziome przelaczniki swiatel, podswietlenia itd, znaczki na masce generalnie wsyzstko co wymienilem wzcesniej) w wersji 128konnej. nie znajdziesz bo nie ma. FL obejmowal wtedy nie tylko lekkie odswiezenie wnetrza ale tez wprowadzenie lekko zmodyfikowanego silnika wiec data dla obu rzeczy jest ta sama
tym postem koncze z toba dyskusje bo troche odbieglismy od tematu a nie mam ochoty sluchac zebym 'czytal ze zrozumieniem to zajarze'. tu nie chodzi o czytanie tylko o wiedze kolego, ktorej na temat tych modeli nie posiadasz. pozdrawiam
Mazda 929 79' powered by BMW :)
- Od: 4 mar 2008, 01:41
- Posty: 247
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp
człowieku wróć parę postów wyżej gość się pyta prosto z mostu po czym poznac silnik 137 a 128 KM ? takie pytanie zadał no chyba takie nie ? odpowiadam mu że po sondzie bo to wokół niej sie wszystko kręci stopnie sprezania katalizator i moc wszystko to zostało ukrucone zmniejszone poto aby to auto było ekologiczne bo wydawało z siebie wiecej toksycznych pierdoł niż stary polonez poza tym i tak 128 konne gt jest dosc nieekologiczym samochodem ze wzgledu na swój apetyt na olej... i nie mów mi czy sie znam czy sie nie nie znam bo jak chcesz pogadać o kaźdej jednej różnicy w tym silniku to zapraszam na pw pogadamy bo tutaj poco skoro ktos sie tylko spytał jak je odroznic na oko i " twoje zatkane czy odetkane " nie jest moim tylko to jest potocznie uzywane stwierdzenie przez ludzi bawiacych sie w gt.. dlatego mogłeś tego nie wiedzieć i nie zrozumiec bo neistety tego w książkach nie pisza wiecej nie zamierzam się udzielać w tym temacie bo to jest straszne jak czasem kogoś prawda w oczy koli żegnam
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Kioto napisał(a):najlepiej bylo by jak bys dostal silnik B6 turbo ale raczej to nie mozliwe
Ostatnio na forum był do sprzedania.
2.5 V6 w BG też już zrobione.
Przecieraj szlaki i wsadzaj od moto. Tego jeszcze nie widziałem.
starczy 1.8 dohc od madzi
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość