schodzi z obrotow i gasnie

Postprzez kyynio » 25 lis 2009, 23:41

Witam. Przedwczoraj wymienialem swiece i filtr powietrza a dzisiaj samochod gasl mi caly czas na luzie, az wkoncu jak ruszalem spod swiatel to wszedl na 1500 zgasl i nie chcial w ogole zapalic. Znajomy ktory zna sie troche na samochodach zajrzal do niego wyczyscil kopulke ale to nie pomoglo. Wkoncu udalo mi sie zapalic gdy poruszalem troche tym kablem od komputerka od gazu (bo z nim tez mam problem, czasami nie dzialaja wycieraczki szyby i nawiew i musze czasami poruszac tym kablem zeby zadzialalo), ale przejechalem 3 metry i znowu zgasl. Koles powiedzial ze to moze byc gaznik albo instalacja gazowa. Co wy na to ??
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Postprzez marktds » 26 lis 2009, 00:51

Masz 1.3 w efce chyba jakąś samoróba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez majsterus » 26 lis 2009, 01:26

wyczyść przepustnice
lubie wszystko co ma silnik 4 koła i spala paliwo

SPRZEDAM NISSAN MICRA STYLE `98 – mojej mamy:) zarejestrowana
Początkujący
 
Od: 31 lip 2005, 22:30
Posty: 26
Skąd: nowy tomyśl/ poznań
Auto: japońskie i niemieckie

Postprzez markmas » 26 lis 2009, 11:52

albo gażnik, albo gaz, albo komputer... poplątanie z pomieszaniem :P
Napisz czy tak się dzieje tylko na benzynie, gazie czy obu na raz. Może jeszcze napisz czy działo się tak przed wymianą świec/filtra.
Być może (jak napisał majsterus) jest to przepustnica, jednak jeśli było ok przed podmianką to bym sprawdził w pierwszej kolejności to co było wymieniane. Świece takie jak trzeba? dobrze wkręcone, przewody WN sprawne, w kolejności, filt – odpowiedni, może gdzieś łapie lewe powietrze, itp.

Ogólnie ciężko cokolwiek doradzić bez informacji jaki masz konkretnie silnik. Może jakaś fotka?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez kyynio » 26 lis 2009, 17:45

dzieje sie tak i na gazie i ma benzynie. przed wymiana nie gasl ale od jakiegos czasu na luzie mial za niskie obroty. swiece i filtr za katalogu to chyba dobre? sprobuje mzoe wymienic przewody bo mam od starego aparatu. i jutro zdjecie zrobie bo dzisiaj to juz za ciemno i wrzuce.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Postprzez markmas » 27 lis 2009, 00:17

Tak mi się jeszcze przypomniało :)
Jak wymieniłeś świece to przepaliłeś je na jakimś odcinku drogi? Czy po wymianie było sprawdzenie -odpalenie, chodzi, fajnie i koniec)? Kiedyś na forum wyczytałem o konieczności pierwszorazowego przepalenia świec (nie pamiętam dokładnie gdzie), bo właśnie takie cuda mogą się dziać... Tak tylko gdybam :) Prześlesz fotke – luknie się jaki masz silnik i coś się pomyśli :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez majsterus » 27 lis 2009, 08:25

markmas napisał(a): Kiedyś na forum wyczytałem o konieczności pierwszorazowego przepalenia świec (nie pamiętam dokładnie gdzie), bo właśnie takie cuda mogą się dziać...

hahaha ta.....i wymień jeszcze powietrze w oponach bo jak jet stare to własnie takie cuda mogą się dziać...
BZDURY
lubie wszystko co ma silnik 4 koła i spala paliwo

SPRZEDAM NISSAN MICRA STYLE `98 – mojej mamy:) zarejestrowana
Początkujący
 
Od: 31 lip 2005, 22:30
Posty: 26
Skąd: nowy tomyśl/ poznań
Auto: japońskie i niemieckie

Postprzez markmas » 27 lis 2009, 10:39

No i wszsytko jasne :)
Szczegolnie trzeba wymienic powietrze w zapasie i przyklepać zielonym kapturkiem dla szpanu, że się ma azot :P
---
Napisalem co pamietam – gdzies jest dlugi watek o wyzszosci świec Denso nad NGK i odwrotnie.
Cieżko w tym przypadku pomóc na ogległość tym bardziej, że kolega Kyynio troche pogmartwał opis, a z drugiej strony przepustnica nawet zasyfiona pozwoliła by odpalić... To, że by nie trzymał obrotów to inna bajka :)
Czasami jedna mała pierdółka na którą nawet się nie zwróci uwagi potrafi uprzykrzyć życie....

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez marktds » 28 lis 2009, 15:33

sprawdź czy klapka w przepływomierzu nie jest zblokowana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez markmas » 28 lis 2009, 16:19

marktds napisał(a):sprawdź czy klapka w przepływomierzu nie jest zblokowana


Przy gaźniku ? :P
Właśnie dlatego ciężko jest powiedzieć gdzie leży przyczyna takiego zachowania. Kryynio trochę namieszał z silnikiem i nie wiadomo co ma...
Skoro nie może odpalić na gazie i benzynie, szukał bym przyczyny gdzieś przy zapłonie. Z drugiej strony na gazie może nie odpalać, bo parownik zimny i może to jest spowodowane układem paliwowym...
Wróżenie z fusów :(

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez kyynio » 1 gru 2009, 00:07

Sorki ze dlugo nie pisalem ale mialem troche nauki i bylem w pracy. A teraz samochod stoii u znajomego ktory probuje cos z nim zrobic. Mowil ze wymienil gaznik, aparat zaplonowy, sprawdzil swiece i jeszcze jakis komputerek. I dalej jest to samo :( mowil ze zapala ale trzeba dlugo krecic i wchodzi na obroty ale po jakis 15-20 s schodzi z obrotow i gasnie. A jutro ma sprawdzic cisnienie i jeszcze jakies inne mozliwosci. Z tego co mowil to moze byc cos elektryka a w najgorszym przypadku uszczelka pod glowica.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Postprzez marktds » 1 gru 2009, 00:54

Może na początek jaki masz w końcu ten samochód i jaki silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez kyynio » 1 gru 2009, 08:16

323F BG 1.3 16V 94r.
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Postprzez marktds » 1 gru 2009, 14:52

Ale to ni jak do siebie nie pasuje w efce nie było 1.3, do tego gaźnik w 94r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez kyynio » 1 gru 2009, 17:12

Nie wiem ja sie na tym nie znam. W ogole w dowodzie mam wpisane 323 a nie 323F i pojemnosc 1300. A moze to jest 1.6 tylko w dowodzie jest tak wpisane ?? Bo widzialem u kolesia 1.6 wyciagniety i wygladal identycznie
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Postprzez markmas » 1 gru 2009, 20:59

No to może zaczniemy od tego.
1. Otwierając maskę widzisz patelnię czy jest płasko?
2. Jaki filtr zamontowałeś – okrągły czy prostokątny?
---
W przypadku kiedy masz "patelnie" to sprawdź pompę i filtr paliwa (oba są niedalego siebie po stronie kierowcy). Zarówno filtr (zaniedbywany) ulega zapchaniu jak i pompa może wyzionąć ducha... We wtrysku (filtr prostokątny) pompa jest baku – dostęp przez tylną kanapę.

Gaz i brak kontaktu z kompem – to może być zupełnie inna bajka. Najpierw niech Ci maszyna odpali na benzynie, a dopiero później będziesz przejmował się gazem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez marktds » 1 gru 2009, 22:30

najlepiej chłopie zrób zdjęcie samochodu i silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez kyynio » 1 gru 2009, 23:09

Filtr mam okragly. A zdjecia nie mam jak zrobic bo samochod stoii caly czas u znajomego. Ale mam cos takiego o ile sie tutaj czego kolwiek dopatrzycie. http://www.omega-sklep.pl/Mazda/kwiecien/wrak10.jpg
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Postprzez markmas » 2 gru 2009, 02:26

trochę się wyjaśniło :)

1. Układ paliwowy – Może niepodawać tyle benzyny ile trzeba – pompa – wywalona membrana, filtr paliwa – totalnie zapchany.
2. Układ wydechowy – Może kat uległ biodegradacji? Zapchany na max katalizator będzie gasił silnik
3. Uszczelka pod głowicą – myślę, że zauważył byś wcześniej, że coś nie halo... Przegrzewający się silnik, "masło" w oleju lub olej w chłodnicy. Raczej to wykluczam.
4. Ten model nie ma komputera, tym bardziej komputerka :P
5. bardzo kiepskiej jakości paliwo lub woda w nim zawarta
6. Odłączyć całkowicie gaz – zajmij się problemem na benzynie. Rozwiążesz jedno – weźmiesz się dopiero za drugie :)

Ponieważ napisałeś, że cała akcja zaczęła się m.in. po wymianie świec, napisz jakie świece wkręciłeś.
w/g katalogu NGK powinieneś wkręcić BKR6E-11 lub BKR5E-11. Z doświadczenia wiem, że do powyższego modelu są najlepsze :)

Więcej pomysłów na obecna chwilę niestety nie mam :(

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez kyynio » 2 gru 2009, 16:30

Dzieki Markmas. Bede dzwonil dzisiaj do znajomego to mu powiem o tym zeby sprawdzil pompe, filtr paliwa i uklad wydechowy. A co do tego "komputerka" to nie wiem co to jest ale widzialem ze wypinal to kolo pedalow za tym plastkiem i byl to taki maly czarny prostopadloscian z napisaem Mitsubishi i jakies numery ale to juz nie wazne bo po wymianie tego dalej jest tak samo. A co do swiec to wkrecilem wlasnie NGK jaki model to nie wiem ale gosc mi je znalazl w katalogu czyli powinny byc dobre, a beznzyne i gaz zazwyczaj tankuje na BP. Dzieki za porady. Pozdro
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323