Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
najprawdopodobniej tarcze cierne w skrzyni biegów są do wymiany, możliwe że miałeś niski stan oleju w skrzyni. Komplet tarcz ciernych z uszczelkami kosztował kilka lat temu ~700zł
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam
Posiadam od dwóch lat Mazdę Xedos 2.3 Miller
W między czasie wyremontowane zawieszenie, zrobione kpl hamulce.. wszystko miało być ładnie i pięknie lecz do czasu kiedy pewnego dnia coś szarpnelo w skrzyni.
Okazało się że coś jest że skrzynia lecz jeszcze nie zdemontowałem jej. Mazda niby normalnie jedzie do przodu tylko jakby brakuje jej biegów. Brak wstecznego i luzu. Dodatkowo wyciek oleju ze skrzyni.
Ktoś może miał taki przypadek?
Posiadam od dwóch lat Mazdę Xedos 2.3 Miller
W między czasie wyremontowane zawieszenie, zrobione kpl hamulce.. wszystko miało być ładnie i pięknie lecz do czasu kiedy pewnego dnia coś szarpnelo w skrzyni.
Okazało się że coś jest że skrzynia lecz jeszcze nie zdemontowałem jej. Mazda niby normalnie jedzie do przodu tylko jakby brakuje jej biegów. Brak wstecznego i luzu. Dodatkowo wyciek oleju ze skrzyni.
Ktoś może miał taki przypadek?
- Od: 13 sie 2018, 23:32
- Posty: 4
- Skąd: Grybów
- Auto: Mazda Xedos 9 2.3 Miller
Zapewne któreś tarczki się zapiekły i dlatego nie masz tego luzu.
Wyciek najczęściej się może pojawić albo przy uszczelniaczach półosi albo na konwerterze.
Ogolnie skrzynia do wyjęcia i naprawy, która tania nie jest
Zresztą każdy fachmajster od razu będzie polecał regenerację konwertera co tez generuje koszty.
Wyciek najczęściej się może pojawić albo przy uszczelniaczach półosi albo na konwerterze.
Ogolnie skrzynia do wyjęcia i naprawy, która tania nie jest
Zresztą każdy fachmajster od razu będzie polecał regenerację konwertera co tez generuje koszty.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Wybór należy do Ciebie ale nie oszukuj się, że ta druga skrzynia co kupisz to niewiadomo jak długo pojeździ.
Swoją drogą to uzupełniłbyś swój profil o lokalizację.
Swoją drogą to uzupełniłbyś swój profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
W razie czego mam taką skrzynię. Jakby co to pisz. Z naprawami też jest różnie. Z resztą kilka osób się na tym przejechało. Radar, Marek chyba też jak pamiętam. Dlatego jak firmy naprawiają skrzynię to wolą robić kompleksowo żeby nie było się potem do czego przyczepić, ale wtedy to kosztuje tyle co auto
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
jedrzej07 napisał(a):W razie czego mam taką skrzynię. Jakby co to pisz. Z naprawami też jest różnie. Z resztą kilka osób się na tym przejechało. Radar, Marek chyba też jak pamiętam. Dlatego jak firmy naprawiają skrzynię to wolą robić kompleksowo żeby nie było się potem do czego przyczepić, ale wtedy to kosztuje tyle co auto
Ile sobie cenisz i w jakim stanie jest ta Skrzynia?
Napisz jak coś na PW bo ja nie mogę coś wysłać wiadomości.
- Od: 13 sie 2018, 23:32
- Posty: 4
- Skąd: Grybów
- Auto: Mazda Xedos 9 2.3 Miller
Witam Was wszystkich serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem mazdy xedos 9 2001 FL 2.5 V6 163km.
Mianowicie moje pytanie brzmi tak. Chciałbym wymienić olej w skrzyni biegów. U mechanika dowiedziałem się , że wg niego wchodzi "olej specjalny , tws lifetim 08886.8121 i potrzeba 8.8 litra. Tylko, że ten olej kosztuje 68zł za 1 litr. Natomiast w sklepie wg katalogu dobrał mi kilka rodzajów olejów tj:
1. Revline ATF 3 1L DEXTRON III – 15zł za litr
2. OLEJ MOBIL ATF 320 DEXRON III- 28zł za litr
3. ATF DEXTRON III D K2 – 18 zł za litr
lub champion.
Pytanie moje brzmi czy bedzie sens wydawać aż 68 zł za litr czy wystarczy któryś z tańczych ? Druga sprawa czy są do tego samochodu dodatkowo filtry przy skrzyni ? Pozdrawiam
Mianowicie moje pytanie brzmi tak. Chciałbym wymienić olej w skrzyni biegów. U mechanika dowiedziałem się , że wg niego wchodzi "olej specjalny , tws lifetim 08886.8121 i potrzeba 8.8 litra. Tylko, że ten olej kosztuje 68zł za 1 litr. Natomiast w sklepie wg katalogu dobrał mi kilka rodzajów olejów tj:
1. Revline ATF 3 1L DEXTRON III – 15zł za litr
2. OLEJ MOBIL ATF 320 DEXRON III- 28zł za litr
3. ATF DEXTRON III D K2 – 18 zł za litr
lub champion.
Pytanie moje brzmi czy bedzie sens wydawać aż 68 zł za litr czy wystarczy któryś z tańczych ? Druga sprawa czy są do tego samochodu dodatkowo filtry przy skrzyni ? Pozdrawiam
Połączyłem Twój wątek z istniejącym, może tu coś znajdziesz w odpowiedziach. Ja bym się się skusił na Mobil ATF... i oczywiście nowy filtr do skrzyni.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Mobil ATF 220 wystarczy w zupełności. Może być tez 320. Cena podobna. Ale żadnych specjalnych nie potrzeba. Pełna pojemność to 7.4l ale do wymiany dynamicznej potrzeba z 15l. Natomiast wymieniając tylko to co w misce wejdzie około 4l. Taka wymiana wystarczy co około 30 tys km.
Poza tym. Warto poczytać ten temat to wszystko będzie jasne
Poza tym. Warto poczytać ten temat to wszystko będzie jasne
Ostatnio edytowano 26 mar 2019, 09:11 przez jedrzej07, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Sprawdź czy Castrol Transmax Z spełnia normy które wymaga mazda do tej skrzyni.
Generalnie jest to bardzo dobry zamiennik dla wielu japońskich olejów ATF.
Wymiana dynamiczna zużyje jakieś 10-20% więcej od całkowitej pojemności układu skrzynia-konwerter – zależy jak szybko wyłączysz silnik. Statyczna jest bez sensu, mieszasz 2 oleje w takim stopniu, że nie wiadomo co z tego wyjdzie.
Generalnie jest to bardzo dobry zamiennik dla wielu japońskich olejów ATF.
Wymiana dynamiczna zużyje jakieś 10-20% więcej od całkowitej pojemności układu skrzynia-konwerter – zależy jak szybko wyłączysz silnik. Statyczna jest bez sensu, mieszasz 2 oleje w takim stopniu, że nie wiadomo co z tego wyjdzie.
Witam. Planuję na wiosnę wymienić olej metodą statyczną w skrzyni biegów + filtr z oringami. Jaki olej zalecacie? Norma jaką trzeba spełniać to dextron II lub III.
Może też norma VI? Lecz jaki będzie najbardziej odpowiedni dla skrzyni, w której prawdopodobnie nie był olej nigdy wymieniany? (165000km)
Myślę nad olejem firmy K2 ATF VI
Lub nad Mannol prawdopodobnie 3309 (ten spełnia normę Mazdy) czy zwykły mannol automatic plus?
Pozdrawiam
Może też norma VI? Lecz jaki będzie najbardziej odpowiedni dla skrzyni, w której prawdopodobnie nie był olej nigdy wymieniany? (165000km)
Myślę nad olejem firmy K2 ATF VI
Lub nad Mannol prawdopodobnie 3309 (ten spełnia normę Mazdy) czy zwykły mannol automatic plus?
Pozdrawiam
- Od: 27 wrz 2018, 16:44
- Posty: 54
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II
Ja tam leje Mobila atf III . Jeśli nigdy nie był wymieniany to zrób pierwsza wymianę bez zdejmowania miski . Zejdzie z 2 litry , jeśli nic się nie stanie że skrzynią to zrób normalną wymianę.
Mobil ATF II lub III. Takie zaleca producent. Oczywiście nie musi być mobil. Może być inny, grunt żeby był Dextron II lub III
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Czyli Dexron VI odpada (niby ma napisane, że spełnia II i III) – wolę się upewnić
Nie wiem jak wygląda mieszanie VI z III
Nie wiem jak wygląda mieszanie VI z III
- Od: 27 wrz 2018, 16:44
- Posty: 54
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II
Od 4 lat jeżdżę na Dexronie 6, tylko że to Motul Dexron6. Ma wyższą lepkość od normalnego, zbliżoną do starego oleju Dexron 2, 3. Jedna podstawowa różnica polega na tym, że Dexron6 starzeje się wolniej, dużo wolniej, ten Motul jest półsyntetyczny. Zobacz sobie jak wygląda olej Dexron 3 po 2 latach używania, widać po tym jak zmienia kolor. Fakt, nie wiem jak sie będzie zachowywał ten olej w skrzyni GF4, ale w mojej LJ4 sprawdza się świetnie.
Jeśli olej nie był wymieniany, to najlepiej będzie zrobić pierwszą wymianę z olejem tańszym, w celu przepłukania, a po jakimś czasie kolejną, już na olej dexron 6. Jeśli chcesz żeby zeszło więcej oleju, to zdemontuj blok sterowania, tylko ostrożnie, tak, żeby nie uszkodzić uszczelek.
Jeśli olej nie był wymieniany, to najlepiej będzie zrobić pierwszą wymianę z olejem tańszym, w celu przepłukania, a po jakimś czasie kolejną, już na olej dexron 6. Jeśli chcesz żeby zeszło więcej oleju, to zdemontuj blok sterowania, tylko ostrożnie, tak, żeby nie uszkodzić uszczelek.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Castrol Transmax E – jeśli jest jeszcze w sprzedaży a jak nie ma to Transmax Z.
Panowie, sprawdziłem dziś poziom oleju w skrzyni na rozgrzanym silniku (powyżej 65*C) gdyż płyn miał 100*C. Wcześniej też sprawdziłem przy około 50-70*C ale oleju było na linii 20*C na bagnecie, a na rozgrzanym poniżej minimum progu 65*C.
Ile należy dolać oleju aby dajmy na to od minimum do maximum wyrównać poziom?
Od spodu Mazda mi się poci, ale nie wiem czy to od skrzyni czy od silnika bo skrzynia jest zapocona na samym dole, ale na oko to wygląda na olej silnikowy, chyba że po prostu jest to już tak stary olej, że wygląda jak silnikowy, a nie od skrzyni...
Ile należy dolać oleju aby dajmy na to od minimum do maximum wyrównać poziom?
Od spodu Mazda mi się poci, ale nie wiem czy to od skrzyni czy od silnika bo skrzynia jest zapocona na samym dole, ale na oko to wygląda na olej silnikowy, chyba że po prostu jest to już tak stary olej, że wygląda jak silnikowy, a nie od skrzyni...
- Od: 27 wrz 2018, 16:44
- Posty: 54
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Xedos 9 2.5 V6 2002r
+ LPG LOVATO C-OBD II
Dobry Wieczór.
Na chwile obecną wyskoczył mi mały problem z samochodem i czuję że będą większe koszty.
Był problem ze skrzynią nie wchodził 4 bieg.(Jak był zimny wchodził 4 biegi, po nagrzaniu 3).
Oddałem do serwisu, migający hold zniknął. Podobno został wymieniony jakiś zaworek i przetarta wiązka była. Skrzynia zmienia biegi płynnie jak jadę pomału bardzo ładnie tzn mówiąc ładnie nie odzwierciedla tego jak jadę szybko. Kiedyś jadąc 120-130 km/h obroty miałem na poziomie 2100 tyś -2200tyś. teraz mam 3000. Druga sprawa przy 160km/h jest ich już 7000 i czuje że piłuje samochód. Przy 170km/h tak jak by szarpnięcie i zmiana biegu. Mechanik powiedział mi że to może być wina programu w serowniku lub większego koła zamachowego w skrzyni w stosunku do poprzedniej (skrzynia była zmieniana) . Jestem zielony, nie znam się , może ma ktoś jakąś radę. Pozdrawiam Serdecznie.
Na chwile obecną wyskoczył mi mały problem z samochodem i czuję że będą większe koszty.
Był problem ze skrzynią nie wchodził 4 bieg.(Jak był zimny wchodził 4 biegi, po nagrzaniu 3).
Oddałem do serwisu, migający hold zniknął. Podobno został wymieniony jakiś zaworek i przetarta wiązka była. Skrzynia zmienia biegi płynnie jak jadę pomału bardzo ładnie tzn mówiąc ładnie nie odzwierciedla tego jak jadę szybko. Kiedyś jadąc 120-130 km/h obroty miałem na poziomie 2100 tyś -2200tyś. teraz mam 3000. Druga sprawa przy 160km/h jest ich już 7000 i czuje że piłuje samochód. Przy 170km/h tak jak by szarpnięcie i zmiana biegu. Mechanik powiedział mi że to może być wina programu w serowniku lub większego koła zamachowego w skrzyni w stosunku do poprzedniej (skrzynia była zmieniana) . Jestem zielony, nie znam się , może ma ktoś jakąś radę. Pozdrawiam Serdecznie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości