Luz rolki napinacza paska alternatora (TA KJ)
Strona 1 z 1
Witam
dziś zgubiłem pasek alternatora ... coś popiskiwało od czwartku (dziwny pisk jak na pasek), w sobotę padło na pasek, dziś zamówiłem oba paski i jeden poszedł przed garażem
rolka napinacza obraca się bez szelestenie i bez oporowo, ale ma wyczuwalny luz osiowy ... czy to normalne? czy trzeba szukać rolki?
dziś zgubiłem pasek alternatora ... coś popiskiwało od czwartku (dziwny pisk jak na pasek), w sobotę padło na pasek, dziś zamówiłem oba paski i jeden poszedł przed garażem
rolka napinacza obraca się bez szelestenie i bez oporowo, ale ma wyczuwalny luz osiowy ... czy to normalne? czy trzeba szukać rolki?
- Od: 23 wrz 2012, 17:39
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999
samej rolki chyba nie trzeba wymieniac a samo lozysko jesli sie dobrze orientuje. Gdzies juz to bylo ze silniki serii K maja łozyska 6203 2RS
viewtopic.php?f=445&t=13890&p=2552849&hilit=6203#p2552849
viewtopic.php?f=445&t=13890&p=2552849&hilit=6203#p2552849
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
tu masz widok na silnik i napinacze od wlasciwej strony. Widac ze tam sa lozyska (jesli o tym samym mowimy czyli o napinaczu alternatora
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
jednak macać to można ale coś innego ... ;p
dzięki za foto
dziś odbieram paski, kupie 2 łożyska (drugie na wszelki wypadek gdyby drugi pasek gdzieś ...)
a przy okazji może wiesz czy w kole napędowym kompresora jest jakieś sprzędło? oraz jak jest skonstruowane, czy normalnym jest lekki klekot podczas odpalania silnika?
dzięki za foto
dziś odbieram paski, kupie 2 łożyska (drugie na wszelki wypadek gdyby drugi pasek gdzieś ...)
a przy okazji może wiesz czy w kole napędowym kompresora jest jakieś sprzędło? oraz jak jest skonstruowane, czy normalnym jest lekki klekot podczas odpalania silnika?
- Od: 23 wrz 2012, 17:39
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999
tylko kup dobre lozyska bo byle co za 10zl sypie sie po roku max...
Jesli chodzi o kompresor to chyba sprzegla tam zadnego nie ma, a przy odpalaniu czasem slychac takie "krakanie", krotko bo krotko ale czasem tez tak mam. Gdzies na forum w starych tematach chyba czytalem o tym. Niektorzy tak mieli inni nie, ale raczej nie swiadczy to o jakiejs wadzie
viewtopic.php?f=154&t=16798&p=223849&hilit=+krakanie#p223849
Jesli chodzi o kompresor to chyba sprzegla tam zadnego nie ma, a przy odpalaniu czasem slychac takie "krakanie", krotko bo krotko ale czasem tez tak mam. Gdzies na forum w starych tematach chyba czytalem o tym. Niektorzy tak mieli inni nie, ale raczej nie swiadczy to o jakiejs wadzie
viewtopic.php?f=154&t=16798&p=223849&hilit=+krakanie#p223849
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Dziękuje bardzo za pomoc. Operacja zakończona sukcesem ... trochę gimnastyki przy założeniu pasków, napinanie samemu etc ... ale przynajmniej wiemy ilu informatyków potrzeba do wymiany paska klinowego – jednego + forum + książka sam naprawiam + dużo piwa
- Od: 23 wrz 2012, 17:39
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999
nie ma za co. Ja tez wiekszosc wiedzy czerpie z forum grunt ze sie udalo
A powiedz mi gdzie, jakie i za ile kupowales paski?
A powiedz mi gdzie, jakie i za ile kupowales paski?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
pasek kompresora:
http://www.gatesautocat.com/article/8PK1635ES
jest taki jak do niektórych ciężarówek hehe
a pasek alternatora:
http://www.gatesautocat.com/article/7PK1605
jak do BMW i Land Rovera, każdy sklep powinien dać radę ściągnąć na zamówienie.
gorzej z paskiem rozrządu bo był tylko do tego auta i silnika...
http://www.gatesautocat.com/article/8PK1635ES
jest taki jak do niektórych ciężarówek hehe
a pasek alternatora:
http://www.gatesautocat.com/article/7PK1605
jak do BMW i Land Rovera, każdy sklep powinien dać radę ściągnąć na zamówienie.
gorzej z paskiem rozrządu bo był tylko do tego auta i silnika...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
A czy KJ nie jest na łańcuchu
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jak głęboko (od wewnątrz) powinno być obsadzone łożysko napinacza paska alternatora? Wybiłem łożysko zanim zmierzyłem ... głupota
Czy zdarzyło się kiedyś komuś rozklejone koło pasowe na wale?
Poleciał mi dzisiaj pasek, dwa lata miał, luz na napinaczy etc ... ale jak się okazało z koła napędowego odkleiło się kółko napędowe paska, da się to regenerować? czy wymieniać? bać się używek? za pasek dałem 70 pln i bardzo się rozczarowałem że znowu coś
Czy zdarzyło się kiedyś komuś rozklejone koło pasowe na wale?
Poleciał mi dzisiaj pasek, dwa lata miał, luz na napinaczy etc ... ale jak się okazało z koła napędowego odkleiło się kółko napędowe paska, da się to regenerować? czy wymieniać? bać się używek? za pasek dałem 70 pln i bardzo się rozczarowałem że znowu coś
- Od: 23 wrz 2012, 17:39
- Posty: 44
- Skąd: Białystok
- Auto: Xedos9 2,3i Miller AT 1999
Powiem Ci, że nie wiem jak to na miarę wygląda, ale zobacz czy nie widać śladów po starym łożysku. U mnie jak wymieniałem to był ślad po wybiciu starego, więc nowe wbiłem według tego śladu.
O rozklejeniu koła słyszałem, akurat nie przy KJ tylko przy KLu ale budowa w zasadzie jest taka sama.
Nie wiem jak jest z regeneracją, byś musiał popytać w firmach które np regenerują poduszki silników lub coś tego typu. Używka jeśli nie będzie popękana nigdzie myślę, że też da radę. Tylko ciężko dostać do KJ, chociaż chyba na allegro gdzieś widziałem
O rozklejeniu koła słyszałem, akurat nie przy KJ tylko przy KLu ale budowa w zasadzie jest taka sama.
Nie wiem jak jest z regeneracją, byś musiał popytać w firmach które np regenerują poduszki silników lub coś tego typu. Używka jeśli nie będzie popękana nigdzie myślę, że też da radę. Tylko ciężko dostać do KJ, chociaż chyba na allegro gdzieś widziałem
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Tak w kwestii uściślenia łożyska do napinaczy trzeba szukać 6203 2RS z luzem C3 czyli typowe dedykowane do rolek napinających. Mają odpowiedni luz. Zwykłe bez C3 są ciaśniej spasowane i po rozgrzaniu będę się szybciej zużywać i krócej wytrzymają
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość