Regeneracja kompresora (TA KJ)

Postprzez ProboszczV6 » 10 sty 2018, 09:20

Numer telefonu zaczyna się na +375 więc zdecydowanie Białoruś. Jest to znacznie niższa kwota niż za kompresor ze Stanów, a efekt naprawy jest zauważalny.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jedrzej07 » 10 sty 2018, 09:21

To na pewno <spoko> ale jak ktoś chce to ja mam za jeszcze niższą kwotę :P <lol>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez szkodnik_byd » 10 sty 2018, 10:41

I to jest piękna konkluzja
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Beny » 10 sty 2018, 11:35

No to kompresor zalatwiony, pytanie gdzie znaleźć resztę tj budę z millerem :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez radar88 » 10 sty 2018, 11:37

W niemcowni panie ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez szkodnik_byd » 10 sty 2018, 13:43

Kilka jest ale albo drogo, albo buda w słabym stanie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez ligmanus » 14 cze 2018, 04:57

Witam.
Kto moze mi zalatwic te lozyska???
Bo u mnie niepotrafia znalesc ?? Albo dac namiary.
A moja mazdzina nie przeszla kontroli spalin
Początkujący
 
Od: 17 lis 2015, 16:08
Posty: 10
Skąd: Świecie
Auto: Xedos 9 2.3 V6 miller 1999
Lexus is 200 155KM 2002

Postprzez franklin1985 » 14 cze 2018, 05:35

Łożyska to jedno ale najważniejsze są uszczelniacze. Po za tym znaleźć mechanika który będzie umiał to rozebrać i złożyć to też problem. Zapytaj może Jędrzeja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 21:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez ligmanus » 14 cze 2018, 15:42

Mechanika mam dobrego. Tylko juz szukalem tych uszczelniaczy i lozysk co sa podane tu na forum ale nie dostępne. Takze moze macie namiar na firme. Lub cos. Bylbym wdzieczny. Bo fakt. Na wiosne cos sie popsuł o i zaczal chlac olej jak szalony ;(((
Początkujący
 
Od: 17 lis 2015, 16:08
Posty: 10
Skąd: Świecie
Auto: Xedos 9 2.3 V6 miller 1999
Lexus is 200 155KM 2002

Postprzez franklin1985 » 14 cze 2018, 19:25

Jak nagle klękło to najpewniej ukruszył się element grafitowy w uszczelniaczu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 21:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez Paweł-Gołembiewski » 21 sie 2018, 15:41

Bardzo ciekawy wątek :) Warto nie przeoczyć promocyjnej ceny kompresorów, bez konieczności wysyłania swojego! 1200$
http://www.psesuperchargers.com/

PS. Gratuluję udanej regeneracji. W końcu możemy spokojnie myśleć o posiadaniu Millerów! Dobrego dnia! :)
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 7 lut 2018, 14:02
Posty: 128 (31/9)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda RX7 FB, RX7 FC, RX8, CX5

Postprzez szkodnik_byd » 21 sie 2018, 16:03

No widzę, że jesteś coraz bliżej ciekawych tematów

jestem ciekaw kiedy pojawi się miller w twojej kolekcji
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez szkodnik_byd » 22 sie 2018, 18:18

Zresztą mam model dla Ciebie

Tę ofertę znalazłem/am na portalu AutoScout24. Mazda Xedos 9 2.3i V6 Exclusiv, HU/AU NEU – Cena końcowa: € 3.399,–
https://www.autoscout24.pl/oferta/mazda ... 2392d050af
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Kaaeer99 » 13 lut 2020, 20:52

Witam wszystkich. Nie posiadam millenii ale chce zaadoptowac kompressor z niej do silnika r4. Czy macie jakies schematy działania co gdzie i jak jest podłaczone? Dodam jeszcze ze nie posiadam podstawki olejowej.
Byłbym wam bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.
Początkujący
 
Od: 27 sty 2018, 19:43
Posty: 8
Skąd: DTR
Auto: 626 GD '89 2.2 coupe
626 GD '89 2.0 16v coupe

Postprzez radar88 » 17 lut 2020, 21:21

Kaaeer99 napisał(a):Witam wszystkich. Nie posiadam millenii ale chce zaadoptowac kompressor z niej do silnika r4. Czy macie jakies schematy działania co gdzie i jak jest podłaczone? Dodam jeszcze ze nie posiadam podstawki olejowej.
Byłbym wam bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

W FAQ masz książkę do silnika KF/KF i KJ ;) Tam masz wszystko co i jak ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ProboszczV6 » 23 lut 2020, 23:42

Może trochę późno odpowiem, ale odpowiem, znajdź sobie inny kompresor do eksperymentów, taka dobra rada, chyba, że chcesz się użerać z jego przypadłościami.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Kaaeer99 » 5 mar 2020, 09:43

Co poza ewentualnym braniem oleju jest jeszcze w tym kompresorze główną bolączką?
Początkujący
 
Od: 27 sty 2018, 19:43
Posty: 8
Skąd: DTR
Auto: 626 GD '89 2.2 coupe
626 GD '89 2.0 16v coupe

Postprzez ProboszczV6 » 5 mar 2020, 10:37

Podstawowa cecha tego kompresora, to puszczanie oleju, problemy ze skuteczną regeneracją, kombinacje z łożyskami, wreszcie same uszczelnienia...
Sterowanie kompresorem realizowane podciśnieniowo, zawór ABV który modulował ciśnienie w dolocie, czyli regulował ciśnienie doładowania, dodatkowa przepustnica zamykająca obejście kompresora również sterowana podciśnieniem. Czyli są potrzebne 3 elektrozawory do których trzeba napisać mapę. Dalej masz kwestię chłodzenia kompresora, grzeje się od strony wylotu dość mocno, spowodowane jest to jego wydajnością, sprężaniem wewnętrznym. Dodatkowo trzeba stworzyć całe oprzyrządowanie łączące kompresor z dolotem, jeśli widziałeś dolot oryginalny z Millera to pewnie się domyślasz, że sprawa nie jest prosta. Wszystko da się oczywiście zrobić, złącza pospawać, zrobić sterowanie itp. tylko ile to będzie kosztowało czasu i kasy.
To moje zdanie, każdy może mieć inne.
Uważam, że zdecydowanie prościej i taniej będzie założyć turbosprężarkę, nie jest ona rozwiązaniem idealnym, ale daje większe możliwości i jest łatwiejsze do zrobienia.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Bo_Lo » 5 mar 2020, 10:46

Po co wymyślać koło na nowo jak można kupić M62 czy M45 z mini za grosze i flansze na allegro za grosze do teho. Wydajność i żywotność milion razy większa niż tego badziewia z Millera, gotowe know how, koszta o niebo mniejsze a efekt o wiele lepszy.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez ProboszczV6 » 5 mar 2020, 15:29

Argumentem było to, że Eaton jest znacznie głośniejszy od IHI. Dodając wyższą sprawność sprężarki z Millera, cała operacja miała jakieś uzasadnienie, przy czym jak pisałem wcześniej, nie ma uzasadnienia finansowego...
Przy okazji, gotowca fakt łatwiej zrobić, kupić gotowe rozwiązanie, ale co to za przygoda :] takie coś będzie miał każdy...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9