Regeneracja kompresora (TA KJ)

Postprzez jedrzej07 » 11 paź 2016, 10:31

Wrzucałem fotkę w moim temacie
viewtopic.php?f=315&t=152981&start=600
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 19 paź 2016, 21:10

Panowie, a co powiecie na takie uszczelniacze:

20x35x7mm korpus ze stali nierdzewnej, warga uszczelniająca z PTFE + włókno szklane, gumowa wkładka z FKM-u.
Maksymalne parametry pracy tego pierścienia:
– prędkość do 40 m/s;
– ciśnienie do 0,5MPa;
– temperatura do +200°C

Od kiedy mój kompresor nawalił, śledziłem to forum i szukałem czego się i rozmawiałem z kim się da. Próbowałem nawet pisać do PSE z prośbą o zdradzenie rąbka tajemnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez franklin1985 » 20 paź 2016, 05:37

Bardzo interesujące.
Trzeba by tylko było zrobić tulejki by osadzić.
A łatwo dostępne te uszczelniacze, możesz podać namiar ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 21:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez Mihatzu » 20 paź 2016, 10:28

Firma z jaką rozmawiałem to Trelleborg Sealing Solutions – producent a konkretny uszczelniacz jest w wielu wariantach – Varilip, TPA300200-T251V. A tak naprawdę jaki rozmiar byłby najlepszy, który pasowałby najlepiej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez franklin1985 » 20 paź 2016, 10:31

Gniazdo na uszczelniacz ma fi 36mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 21:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez Mihatzu » 20 paź 2016, 10:58

I uszczelniacze na każdym wałku są takie same? Fi =36 jest w każdym gnieździe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 20 paź 2016, 11:09

Tak dokładnie. Uszczelniacze są 4szt te same. Łożyska tylko się różnią.
Dokładny zestaw jaki kupowałem to:
Łożyska:
SKF 7203 BEP + tulejka dystansowa
SKF 7303 BEP + tulejka dystansowa
SKF NU 203 ECP

Uszczelnienie
SKF 20X36X7 CRW1 V

(Chyba, że pomyliłem łożyska w których powinny być tulejki, ale chyba nie) ;)

Tak w ogóle właśnie szukałem i widzę, że na Ukrainie mają takie łożyska jak trzeba oryginalne nawet. Ciekawe jaka cena i jak to by wyszło z dogadaniem i transportem.
http://app.kiev.ua/catalog/podshipniki/ ... 3c_50_ntn/
http://app.kiev.ua/catalog/podshipniki/ ... 3c_42_ntn/
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 20 paź 2016, 13:06

gdzieś też szperałem w czeluściach internetu i znalazłem takie łożyska. Akurat łożyska powinny być dostępne w każdym rozmiarze, trzeba tylko wiedzieć z kim rozmawiać. Poniżej dołączam jeszcze PDF z danymi uszczelniacza. Typ B mi się bardzo podoba.
Załączniki
Varilip.pdf
(918.1 KiB) Pobrane 98 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 20 paź 2016, 13:29

No wygląda to ciekawie (na tyle ile się znam) :)
Znalazłem taki temat po rusku co prawda
http://www.mazda-auto.ru/viewtopic.php? ... &start=625
Tam piszą o tym, że te dziurki w obudowie uszczelniacza służą do wprowadzania oleju. Te moje nowe uszczelniacze tego nie mają. Ciekawe jak to się odbije na trwałości. Na kolejnej stronie jest link do jakieś firmy od uszczelnień
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez franklin1985 » 20 paź 2016, 14:57

Te dziurki według mnie są do odprowadzania oleju.
Uszczelniacze są tak zamontowane, że nie zasłaniają otworów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 21:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 21 paź 2016, 08:07

Ten Vladimir pisze, że właśnie najpierw dziurkami olej wpływa do uszczelniacza a dopiero potem do łożysk.
Przynajmniej tak zrozumiałem.
A o co chodzi z tym patentem na tym forum przy wężyku powietrza idącym od obudowy filtra? Żeby usunąć dyszę znajdującą się w wężyku. Podobno to ma ograniczyć też trochę apetyt na olej...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez franklin1985 » 21 paź 2016, 09:17

Jestem w rezerwie :D i nie mam kompa pod ręką.
W łikend poczytam bo sam jestem ciekaw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 21:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 21 paź 2016, 09:22

Brzmi to jakby ten wężyk a w zasadzie dysza reguluje ciśnienie czy coś, i inaczej zasysa powietrze w niektórych momentach co nie powoduje zbytniego zaciągania oleju przez podciśnienie. Przynajmniej tak to zrozumiałem.
A tak wygląda to w praktyce (chyba właśnie o to chodzi, że to podciśnienie powoduje zwiększenie zużycia oleju)
Z tym, że to podobno tylko do 96 roku było. Aż sprawdzę z ciekawości u siebie wieczorem.

U mnie też jest taki zaworek, a w zasadzie to nie zaworek tylko taka zwężka ograniczająca przepływ powietrza.
Załączniki
img056.jpg
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 25 paź 2016, 06:57

Kolego jedrzej07, w jakiej cenie udało Ci się kupić uszczelniacze do kompresora?

Właśnie dostałem wycenę z firmy Trelleborg i trochę mnie uderzyło

"Dziękuję za zapytanie
Ceny netto w PLN/szt
TPA300200-T251V 4 szt 195,10/szt
TPA300200-T251V 10 szt 98,50/szt
Termin dostawy ok. 5 dni."

niby to nie jest aż tak dużo jeśli osiągnie się sukces ale to wciąż eksperyment.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 25 paź 2016, 07:02

No jak to cena za sztukę to sporo. Moje kosztowały za 4szt około 100zł, czyli po 25 za sztukę (te z wyższą odpornością na temperaturę), bo te z niższą kosztowały 71zł
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 25 paź 2016, 09:54

Właśnie, i w tym momencie się zastanawiam czy warto. Różnica jednak jest diametralna a to jednak nie mamy pewności czy będzie działać. Szansa że ktoś inny będzie chciał zaopatrzyć się w takie uszczelniacze jest mała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 25 paź 2016, 10:01

Gdyby była pewność że będzie to właściwie działać to może i kilku chętnych by było. Ale póki co to chyba trochę gra nie warta świeczki. Denxf twierdzi, że ten paten działa i już po 70 tysięcy zrobiły te auta w ten sposób zregenerowane, więc nie wiem czy jest sens szukać czegoś innego. Ja póki co zrobiłem 1700km i na razie jest OK. Obecnie litr dolałem po tym przebiegu, bo ale tak jak wspominałem, mam wycieki, może nie takie duże ale jednak kropki są.
Wcześniej liczyłem, że średnio na 720km dolewałem litr. Więc teraz jest o ponad połowę lepiej, mimo wycieków.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 17 lis 2016, 15:03

Panowie, dawno nikt nie odzywał się w temacie. Wiem że regeneracja na uszczelnieniach SKF będzie lada chwila. Chciałem się dołączyć do tego ale ściągnięcie danych uszczelnień trwa około 6-8 tygodni przy czym SKF w USA i tak może odrzucić zamówienie ( miałem tak w PREMA). Znalazłem firmę w Krakowie która dorobi coś takiego jak poniżej w załączniku. Zaryzykuje i zamówię przy czym cena nie jest zła ( ok 80zł/szt). Co sądzicie o tym materiale?

A swoją drogą jak komuś bardzo zalezy na uszczelnieniach SKF, dostępne są od ręki na ebay, tylko cena może powalić ( stosowane w kolumnie kierowniczej jakiegoś chevroleta).
Załączniki
2PTX karta.pdf
(212.9 KiB) Pobrane 99 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 12:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 17 lis 2016, 15:11

Co do tych dorabianych tradycyjnie się nie wypowiem bo nie znam się na tym. Może to się okazać równie dobrym rozwiązaniem a koszt nie jest jakiś dramatyczny.
Mój kompresor na tych SKFach chodzi póki co bez problemu, ale obecnie właśnie wczoraj przyszły mi uszczelniacze te które powinny czyli z wyższą odpornością na temperaturę. I będziemy ich używać w moim starym kompresorze. Porównam różnicę za jakiś czas jak to wszystko będzie złożone no i jak zamontuję do auta i pojeżdżę.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez szkodnik_byd » 7 maja 2017, 21:02

Iii jak tam kilometry
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 2 gru 2006, 23:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9