Regeneracja kompresora (TA KJ)
Panowie, a co powiecie na takie uszczelniacze:
20x35x7mm korpus ze stali nierdzewnej, warga uszczelniająca z PTFE + włókno szklane, gumowa wkładka z FKM-u.
Maksymalne parametry pracy tego pierścienia:
– prędkość do 40 m/s;
– ciśnienie do 0,5MPa;
– temperatura do +200°C
Od kiedy mój kompresor nawalił, śledziłem to forum i szukałem czego się i rozmawiałem z kim się da. Próbowałem nawet pisać do PSE z prośbą o zdradzenie rąbka tajemnicy.
20x35x7mm korpus ze stali nierdzewnej, warga uszczelniająca z PTFE + włókno szklane, gumowa wkładka z FKM-u.
Maksymalne parametry pracy tego pierścienia:
– prędkość do 40 m/s;
– ciśnienie do 0,5MPa;
– temperatura do +200°C
Od kiedy mój kompresor nawalił, śledziłem to forum i szukałem czego się i rozmawiałem z kim się da. Próbowałem nawet pisać do PSE z prośbą o zdradzenie rąbka tajemnicy.
Bardzo interesujące.
Trzeba by tylko było zrobić tulejki by osadzić.
A łatwo dostępne te uszczelniacze, możesz podać namiar ?
Trzeba by tylko było zrobić tulejki by osadzić.
A łatwo dostępne te uszczelniacze, możesz podać namiar ?
Firma z jaką rozmawiałem to Trelleborg Sealing Solutions – producent a konkretny uszczelniacz jest w wielu wariantach – Varilip, TPA300200-T251V. A tak naprawdę jaki rozmiar byłby najlepszy, który pasowałby najlepiej?
Gniazdo na uszczelniacz ma fi 36mm.
Tak dokładnie. Uszczelniacze są 4szt te same. Łożyska tylko się różnią.
Dokładny zestaw jaki kupowałem to:
Łożyska:
SKF 7203 BEP + tulejka dystansowa
SKF 7303 BEP + tulejka dystansowa
SKF NU 203 ECP
Uszczelnienie
SKF 20X36X7 CRW1 V
(Chyba, że pomyliłem łożyska w których powinny być tulejki, ale chyba nie)
Tak w ogóle właśnie szukałem i widzę, że na Ukrainie mają takie łożyska jak trzeba oryginalne nawet. Ciekawe jaka cena i jak to by wyszło z dogadaniem i transportem.
http://app.kiev.ua/catalog/podshipniki/ ... 3c_50_ntn/
http://app.kiev.ua/catalog/podshipniki/ ... 3c_42_ntn/
Dokładny zestaw jaki kupowałem to:
Łożyska:
SKF 7203 BEP + tulejka dystansowa
SKF 7303 BEP + tulejka dystansowa
SKF NU 203 ECP
Uszczelnienie
SKF 20X36X7 CRW1 V
(Chyba, że pomyliłem łożyska w których powinny być tulejki, ale chyba nie)
Tak w ogóle właśnie szukałem i widzę, że na Ukrainie mają takie łożyska jak trzeba oryginalne nawet. Ciekawe jaka cena i jak to by wyszło z dogadaniem i transportem.
http://app.kiev.ua/catalog/podshipniki/ ... 3c_50_ntn/
http://app.kiev.ua/catalog/podshipniki/ ... 3c_42_ntn/
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 21:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
gdzieś też szperałem w czeluściach internetu i znalazłem takie łożyska. Akurat łożyska powinny być dostępne w każdym rozmiarze, trzeba tylko wiedzieć z kim rozmawiać. Poniżej dołączam jeszcze PDF z danymi uszczelniacza. Typ B mi się bardzo podoba.
- Załączniki
-
- Varilip.pdf
- (918.1 KiB) Pobrane 98 razy
No wygląda to ciekawie (na tyle ile się znam)
Znalazłem taki temat po rusku co prawda
http://www.mazda-auto.ru/viewtopic.php? ... &start=625
Tam piszą o tym, że te dziurki w obudowie uszczelniacza służą do wprowadzania oleju. Te moje nowe uszczelniacze tego nie mają. Ciekawe jak to się odbije na trwałości. Na kolejnej stronie jest link do jakieś firmy od uszczelnień
Znalazłem taki temat po rusku co prawda
http://www.mazda-auto.ru/viewtopic.php? ... &start=625
Tam piszą o tym, że te dziurki w obudowie uszczelniacza służą do wprowadzania oleju. Te moje nowe uszczelniacze tego nie mają. Ciekawe jak to się odbije na trwałości. Na kolejnej stronie jest link do jakieś firmy od uszczelnień
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 21:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Te dziurki według mnie są do odprowadzania oleju.
Uszczelniacze są tak zamontowane, że nie zasłaniają otworów.
Uszczelniacze są tak zamontowane, że nie zasłaniają otworów.
Ten Vladimir pisze, że właśnie najpierw dziurkami olej wpływa do uszczelniacza a dopiero potem do łożysk.
Przynajmniej tak zrozumiałem.
A o co chodzi z tym patentem na tym forum przy wężyku powietrza idącym od obudowy filtra? Żeby usunąć dyszę znajdującą się w wężyku. Podobno to ma ograniczyć też trochę apetyt na olej...
Przynajmniej tak zrozumiałem.
A o co chodzi z tym patentem na tym forum przy wężyku powietrza idącym od obudowy filtra? Żeby usunąć dyszę znajdującą się w wężyku. Podobno to ma ograniczyć też trochę apetyt na olej...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 21:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Jestem w rezerwie i nie mam kompa pod ręką.
W łikend poczytam bo sam jestem ciekaw.
W łikend poczytam bo sam jestem ciekaw.
Brzmi to jakby ten wężyk a w zasadzie dysza reguluje ciśnienie czy coś, i inaczej zasysa powietrze w niektórych momentach co nie powoduje zbytniego zaciągania oleju przez podciśnienie. Przynajmniej tak to zrozumiałem.
A tak wygląda to w praktyce (chyba właśnie o to chodzi, że to podciśnienie powoduje zwiększenie zużycia oleju)
Z tym, że to podobno tylko do 96 roku było. Aż sprawdzę z ciekawości u siebie wieczorem.
U mnie też jest taki zaworek, a w zasadzie to nie zaworek tylko taka zwężka ograniczająca przepływ powietrza.
A tak wygląda to w praktyce (chyba właśnie o to chodzi, że to podciśnienie powoduje zwiększenie zużycia oleju)
Z tym, że to podobno tylko do 96 roku było. Aż sprawdzę z ciekawości u siebie wieczorem.
U mnie też jest taki zaworek, a w zasadzie to nie zaworek tylko taka zwężka ograniczająca przepływ powietrza.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 21:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Kolego jedrzej07, w jakiej cenie udało Ci się kupić uszczelniacze do kompresora?
Właśnie dostałem wycenę z firmy Trelleborg i trochę mnie uderzyło
"Dziękuję za zapytanie
Ceny netto w PLN/szt
TPA300200-T251V 4 szt 195,10/szt
TPA300200-T251V 10 szt 98,50/szt
Termin dostawy ok. 5 dni."
niby to nie jest aż tak dużo jeśli osiągnie się sukces ale to wciąż eksperyment.
Właśnie dostałem wycenę z firmy Trelleborg i trochę mnie uderzyło
"Dziękuję za zapytanie
Ceny netto w PLN/szt
TPA300200-T251V 4 szt 195,10/szt
TPA300200-T251V 10 szt 98,50/szt
Termin dostawy ok. 5 dni."
niby to nie jest aż tak dużo jeśli osiągnie się sukces ale to wciąż eksperyment.
No jak to cena za sztukę to sporo. Moje kosztowały za 4szt około 100zł, czyli po 25 za sztukę (te z wyższą odpornością na temperaturę), bo te z niższą kosztowały 71zł
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 21:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Właśnie, i w tym momencie się zastanawiam czy warto. Różnica jednak jest diametralna a to jednak nie mamy pewności czy będzie działać. Szansa że ktoś inny będzie chciał zaopatrzyć się w takie uszczelniacze jest mała.
Gdyby była pewność że będzie to właściwie działać to może i kilku chętnych by było. Ale póki co to chyba trochę gra nie warta świeczki. Denxf twierdzi, że ten paten działa i już po 70 tysięcy zrobiły te auta w ten sposób zregenerowane, więc nie wiem czy jest sens szukać czegoś innego. Ja póki co zrobiłem 1700km i na razie jest OK. Obecnie litr dolałem po tym przebiegu, bo ale tak jak wspominałem, mam wycieki, może nie takie duże ale jednak kropki są.
Wcześniej liczyłem, że średnio na 720km dolewałem litr. Więc teraz jest o ponad połowę lepiej, mimo wycieków.
Wcześniej liczyłem, że średnio na 720km dolewałem litr. Więc teraz jest o ponad połowę lepiej, mimo wycieków.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 21:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Panowie, dawno nikt nie odzywał się w temacie. Wiem że regeneracja na uszczelnieniach SKF będzie lada chwila. Chciałem się dołączyć do tego ale ściągnięcie danych uszczelnień trwa około 6-8 tygodni przy czym SKF w USA i tak może odrzucić zamówienie ( miałem tak w PREMA). Znalazłem firmę w Krakowie która dorobi coś takiego jak poniżej w załączniku. Zaryzykuje i zamówię przy czym cena nie jest zła ( ok 80zł/szt). Co sądzicie o tym materiale?
A swoją drogą jak komuś bardzo zalezy na uszczelnieniach SKF, dostępne są od ręki na ebay, tylko cena może powalić ( stosowane w kolumnie kierowniczej jakiegoś chevroleta).
A swoją drogą jak komuś bardzo zalezy na uszczelnieniach SKF, dostępne są od ręki na ebay, tylko cena może powalić ( stosowane w kolumnie kierowniczej jakiegoś chevroleta).
- Załączniki
-
- 2PTX karta.pdf
- (212.9 KiB) Pobrane 99 razy
Co do tych dorabianych tradycyjnie się nie wypowiem bo nie znam się na tym. Może to się okazać równie dobrym rozwiązaniem a koszt nie jest jakiś dramatyczny.
Mój kompresor na tych SKFach chodzi póki co bez problemu, ale obecnie właśnie wczoraj przyszły mi uszczelniacze te które powinny czyli z wyższą odpornością na temperaturę. I będziemy ich używać w moim starym kompresorze. Porównam różnicę za jakiś czas jak to wszystko będzie złożone no i jak zamontuję do auta i pojeżdżę.
Mój kompresor na tych SKFach chodzi póki co bez problemu, ale obecnie właśnie wczoraj przyszły mi uszczelniacze te które powinny czyli z wyższą odpornością na temperaturę. I będziemy ich używać w moim starym kompresorze. Porównam różnicę za jakiś czas jak to wszystko będzie złożone no i jak zamontuję do auta i pojeżdżę.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 21:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Iii jak tam kilometry
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość