Regeneracja kompresora (TA KJ)

Postprzez ProboszczV6 » 1 mar 2016, 13:11

Na czym wklejałeś uszczelniacz? Z tego co zmierzyłem to oryginalny uszczelniacz ma 36mm średnicy zewnętrznej, ale wnioskuję z twoich wpisów że uszczelniacze nie tyle wciskałeś w obudowę co dodatkowo jeszcze je wkleiłeś, tylko czym?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Mihatzu » 25 sie 2016, 15:02

Witam,

jestem nowy na forum. Od kilku lat jeżdżę świetnym samochodem jakim jest Mazda Millenia 2.3. Niestety ostatnio padł mi kompresor, definitywnie. Jestem ciekaw czy coś się zmieniło w związku z regeneracją uszczelnień? czy ktoś sprawdził i przetestował opcję z zastosowaniem uszczelniaczy przedstawionymi przez kolegę Denxf ? A może pojawił się ktoś nowy na rynku kto rozpracował ten temat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 25 sie 2016, 15:09

Prace zmierzają ku końcowi, ale kompresor jeszcze nie jest złożony. Jak dobrze pójdzie to może za jakieś 2 tygodnie uda się go skończyć i zamontować (jeśli nie wyskoczą żadne nieplanowane niespodzianki)
Skoro padł Ci definitywnie to musisz się jakoś uzbroić w cierpliwość lub załatwić chociaż jakąś używkę. U nas jej nie kupisz, jedynie w stanach. A zapłacisz za nią dużo za dużo i czekać będziesz z miesiąc... Także proponuję wstrzymać się jeszcze jak opanujemy temat regeneracji.
Tak w ogóle widzę, że masz taki sam model jak mój – poliftowy, tym bardziej z tym silnikiem to rzadkość <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 29 sie 2016, 14:17

Jestem w trakcie załatwienia drugiego kompresora z Kanady. Samochód już długo stoi i jeszcze chwile będzie. Sądząc po opisie regeneracji kolegi z Denxf może to dobrze działać. Nawet jak wytrzyma tylko 50 tys km to z taka dostępnością części i tak będzie to alternatywa dla regeneracji w USA.

Dzięki za docenienie samochodu. Akurat przez problem z kompresorem jestem na rozstaju dróg – zostać czy rozstać się z tym samochodem. Niestety jestem tego typu człowiekiem który passata sobie nie kupi. Oby z czasem ten model szybko drożał, jak tylko wszystkie kompresory źle traktowane umrą śmiercią naturalną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 29 sie 2016, 14:25

Kompresor testowy jest już w połowie złożony, jeszcze kilka dni i powinien do mnie dotrzeć na testy. Póki co wszystko wygląda obiecująco. Więc nie wiem czy finansowo Ci się opłaca z kanady ściągać jeśli by ten patent miał działać :)
Przyjdzie czas, że takie Millenie będą w cenie :) Ale to jeszcze trochę <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 23 wrz 2016, 09:45

udało się złożyć kompresor do reszty? Testy udane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Postprzez jedrzej07 » 23 wrz 2016, 09:50

Akurat jesteśmy na bieżąco z testami. Poniżej masz mój temat w linku. Na razie opisuję tam ale zaraz będę pisał tutaj w temacie
viewtopic.php?f=315&t=152981&start=600

Dopisano 23 wrz 2016 11:24:

Podsumowanie akcji z regeneracji kompresora metodą kolegi z Białorusi
Wszystko fajnie, poza tym, że 2 pary nowych łożysk są mniejszej średnicy niż oryginalne, dlatego trzeba było zrobić dystans, reszta pasuje a efekty będzie widać za jakiś czas.

Kompresor założony, odpala, nie kopci (stary dawał dyma już po postoju około 1-2 godzin), zrobione jest obecnie 180km i póki co nic nie ubyło. Jest jeden minus i pewnie będzie się trzeba nad tym pochylić, bo coś w nim brzęczy. Zdejmowałem drugi raz i franklin go przejrzał. Był jakiś zadzior na wirnikach ale nadal jest trochę głośniejszy niż powinien.
Na razie będę obserwował i zdawał relację co się dzieje. Jak będzie OK to poprawimy ten hałas


Tutaj widać różnicę w łożyskach – po prawej stare, po lewej nowe
IMG_20160729_113820.JPG
Załączniki
20160824_061027.jpg
20160824_064233.jpg
20160824_070329.jpg
20160824_172256.jpg
20160826_181336.jpg
20160826_182602.jpg
20160826_183233.jpg
20160827_125203.jpg
20160827_125810.jpg
20160827_134354.jpg
20160827_134821.jpg
20160827_135506.jpg
20160827_135624.jpg
20160827_142222.jpg
20160827_142232.jpg
20160827_143615.jpg
20160827_143903.jpg
20160827_144140.jpg
20160827_144519.jpg
20160827_144605.jpg
IMG_1436.JPG
IMG_1438.JPG
IMG_1439.JPG
IMG_1440.JPG
IMG_1441.JPG
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Beny » 23 wrz 2016, 15:19

Ja myślę że będzie dobrze ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez jedrzej07 » 24 wrz 2016, 11:22

Tak to teraz brzmi
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Denxf » 25 wrz 2016, 17:24

Gratulujemy udanego remontu, uszczelnić. ustawieniu nie są odpowiednie. należy umieścić materiału Viton, 20*36*7 CRW1 V. może wytrzymać temperaturę do 200, a sadło, które można umieścić tylko stać 120 stopni. I liskholme temperatura wzrasta do 130 ° C.

Dopisano 25 wrz 2016, 17:28:

Hałas w lisolme ci z powodu niewłaściwego montażu łożysko. Powinny one być umieszczone w oddzielnych rękawach i dostosować.

Dopisano 25 wrz 2016, 17:40:

do gruczołu, a następnie wypadł, konieczne jest, aby umieścić wewnętrzny pierścień ustalający 36 * 2,5 mm.
Ostatnio edytowano 25 wrz 2016, 18:34 przez Denxf, łącznie edytowano 4 razy
Początkujący
 
Od: 25 sty 2016, 20:26
Posty: 8
Auto: Mazda Xedos 9 2.3kj

Postprzez franklin1985 » 25 wrz 2016, 18:02

Też uważam, że łożyska chałasują ale dlaczego trzeba je umieścić w oddzielnej tulejce każde to nie rozumiem.Przecież orginalne też są wciśnięte razem.
Co do pierścieni ustalających to napewno dobre dodatkowe zabezpieczenie ale czy tak bardzo potrzebne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez radar88 » 28 wrz 2016, 20:16

Denxf czy umiesz po Angielsku ?? Bo tłumacz jest okropny :D
Maybe in English ?? Because translate is terible :D
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Denxf » 30 wrz 2016, 19:10

Niestety nie mam zdjęcia, bo złamał mi tabletki. Ale jeśli jest to konieczne, że wkrótce zostanie przywrócony następnego lisolm i może tworzyć zdjęcie.

Unfortunately I do not have a photo, because it broke my tablet. But if necessary, I will soon be restored next lisolm can create one and many photos.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2016, 20:26
Posty: 8
Auto: Mazda Xedos 9 2.3kj

Postprzez franklin1985 » 30 wrz 2016, 21:03

Sory za angielski jak by co :)
Tell mee Denxf why bearings must bee separate?
The seals in our compressor bee in correct place ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez radar88 » 1 paź 2016, 09:43

Franklin jak i inni użytkownicy, piszcie po Polsku a pod spodem po ENG i tyle ;) Tak żeby każdy mógł odczytać.

Denxf please write in English, now we can read You messages ;)

Regards nad THX ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jedrzej07 » 1 paź 2016, 21:00

Denxf kiedy będziesz regenerował następny lysholm??
Mógłbyś zrobić jakieś fotki aby było widać jak trzeba krok po kroku złożyć :>

Denxf when you repaired the next Lysholm ??
You could do some photos so you can see as you need step by step to make :>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez jedrzej07 » 8 paź 2016, 14:22

Wczoraj pękło 1000km od regeneracji. Ubytki oleju kontroluję i mimo tego, że mam wyciek na simmeringu wału przy skrzyni to po 1000km ubyło na miarce około połowę wysokości.
Czyli wychodzi 0.5l na 1000 biorąc pod uwagę wycieki, to jest znacznie mniej. Bo przez 2 dni był taki wyciek że była aż plama. Teraz trochę się uspokoiło ale cały czas widzę kropelki kapiące...
Także ogólnie jest OK. ale pełna wizja będzie dopiero jak zrobię simmering
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez franklin1985 » 8 paź 2016, 14:29

A hałasuje ciągle ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2015, 22:24
Posty: 90 (0/1)
Skąd: Grudziądz
Auto: Jest Xedos 9 2.3 miller 1998
Był Ford Scorpio Mk2 2.0 DOHC
Citroen ZX 1.4
Ford Scorpio Mk1 2.0 OHC
Skoda 105 83.
Skoda 105 85
Maluch 83
Passat Mk1 1.6td

Postprzez jedrzej07 » 8 paź 2016, 14:52

Halas bez zmian. Jest identycznie jak na poczatku
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Mihatzu » 11 paź 2016, 11:26

A co z ślimakami? Wirniki pod rewizją suche?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2016, 13:45
Posty: 50 (2/0)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Millenia S
2.3 Miller Cycle
2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9