Spadek mocy oraz szarpanie po rozgrzaniu TA KL

Postprzez Jekyll » 5 lut 2009, 20:53

Po wymianie nie więcej niż 2 tys. Od czego robi się czarny olej i jak z tym walczyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez Italiano » 5 lut 2009, 21:07

Olej czernieje od temperatury...przede wszystkim..wypala sie i przez to czarnieje. Troche od samego silnika...wszystkie miejsca cierne. Zależy jak ktoś kiedyś używał auta...jak silnik ma dużo nagaru przez nie właściwe oleje,niewłaściwe użytkowanie itp to olej też sie szybciej będzie brudził "myjąc" silnik.Nie raz na zachodzie jak np. tu we Włoszech nie zawsze wymieniają filtr razem z olejem <glupek2> . Może co któraś tam wymiana...i przez to po latach nawet przy właściwym używaniu olej sie będzie szybciej czarny robił.

To że sie robi ciemny/czarny nie znaczy że zły....ważne żeby miał swoją/odpowiednią lepkość.
Jak z tym walczyć...nie wiem dokładnie czy jest jakiś sposób.
Znalazłem coś takiego...
Podczas eksploatacji normalnym zjawiskiem jest to , ze olej z czasem czernieje. Nie moze jednak byc takiej sytuacji jak opisany problem Herberto, ze zaraz po wymianie olej zrobił sie czarny. Wniosek z tego moze byc jeden. Albo olej nie był wymieniany zgodnie z terminem, albo poprzedni olej był marnej jakosci i własciwie nie spełniał swojej funkcji.
Olej czernieje również wskutek utleniania – tlen z powietrza reaguje z olejem i powoduje powstawanie kleistego, czarnego osadu węglowego, który pokrywa elementy silnika. To naturalne zjawisko nosi nazwę utleniania i stopień, w jakim zachodzi zależy od temperatury pracy silnika. W im wyższej temperaturze pracuje silnik tym szybciej ten proces zachodzi.
Utlenianie jest procesem szkodliwym dla silnika bowiem powoduje powstawanie szkodliwych osadów, które powodują niedrożnośc magistrali olejowej oraz powoduje wzrost lepkosci oleju (jego zgęstnienie) co ma negatywny wpływ na jego rozruch.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Jekyll » 5 lut 2009, 22:41

Hmmm. czyli niezależnie od przyczyny warto chyba zrobić płukankę przy następnej wymianie?
Wczesniej miałem sporo wycieków i ogromne ubytki – ponad 1l/1000km więc dolewałem co popadnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez krasul » 18 lut 2009, 07:50

Objawy ktore opisales to przestawiony zaplon, wystarczy ze przestawiony jest doslownie o kilka stopni, faktem jest ze nie powinien odpalic...ale, zdarza sie ze odpala i jezdzi ale pali ogromne ilosci paliwa, czasami slychac gluche uderzenia w wydech. Komputer jak podepniesz moze ci jedynie wykazac usterke modulu zaplonu (jezeli oczywiscie taka wystepuje). Radze znalezc dobrego eletryka od silnika i sprawdzic na lampie czy zaplon jest poprawnie ustawiony jezeli nie to go ustawic wg FABRYCZNYCH ZNAKOW a nie jak panu kaziowi sie bedzie podobalo. Mialem wczesniej Mitsubishi Galanta, wk torym troche walczylem z zaplonem i naprawde uwierz mi ze samo ustawienie zaplonu wieeele ci zmieni. Powienienes tez zerknac jak wyglada kompulka od wewnatrz i palec po tutaj moze byc rowniez przyczyna. Zamienniki palcow czasam traca styk (w miejscu gdzie wchodza na aparat) i taki objaw rowniez sie pojawia. Po krotce sprawdzil bym kable (to juz masz za soba), palec, kopulke, i tak czy inaczej sprawdzilbym zaplon.
Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 19 lut 2009, 07:38 przez krasul, łącznie edytowano 1 raz
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez krasul » 18 lut 2009, 07:56

Wiesz z olejem to jest dluuga historia :P, po pierwsze nie miszaj roznych marek (np Castrola nie mieszaj nigdy z niczym) a w zadnym wypadku olei o roznej lepkosci. Olej moze byc czarny przez wiele czynnikow, najlepiej i najbezpieczniej go poprostu wymienic. Jak nie masz gazu a nie wiesz na czym wczesniej jezdzilo auto wlej Castrola 15w40, a prawda jest to ze ,nie wiadomo kto co wczesniej rozbil z tym silnikiem. Wystrzegaj sie wszelkiego rodzaju plukanek do silnika po go mozesz rozszczelnic i bedzie buba :p. Napisz na jakim oleju jezdzisz w kazdym razie jak nie wiesz co masz nie wlej Midlanda ani Mobila bo oleje te bardzo myja i wyplukuja nagary.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez Jekyll » 19 lut 2009, 00:30

krasul, to na pewno nie rozrząd, silnik po wymianie wyciszył się a problemów ze spalaniem nigdy nie było. Miałem kiedys przestawiony rozrząd w hondzie i wiem jak auto się zachowuje. Wymienie jeszcze kable ale na razie nie mam za co, olej jest niestety zmieszany (był mobil a dolewany chyba lotos, oba 10w40) i też planuje wymianę. Chciałem zrobić płukanke ale widzę że są różne szkoły – jedni polecają i chwalą inni mówią stanowcze nie a ja nadal nie wiem co lepsze, silnik uszczelniony i nie cieknie ale może byc różnie po płukance. Zastanawiam się cały czas co powoduje gorszą pracę na DOBRZE rozgrzanym silniku, to jest klucz do problemów z moim autem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez krasul » 19 lut 2009, 07:34

Jekyl, ale nie rozrzad tylko ZAPLON. Plisss nic nie wlewaj do silnika oprocz oleju chyba ze specyfiki LiquiMoly (jedyna firma dopuszczona przez niemiecki TUV), jezeli sa np stuki, , olej nadmiernie sie przepala mozna dodac do oleju (przy wymianie) dwusiarczkumolibdenu tej wlasnie firmy (specyfik ten przywiera wyrownuje mikro rysy i pekniecia ale nie jest ani teflonem ani ceramikiem) czesto w Niemczech wlewany PO zrobieniu gory badz calego silnika, lub silnik zalewanym olejem juz z dodatkiem dwusiarczkumolibdenu tej samej firmy (wbrew pozorom nie drogi ale nie wszedzie mozna go dostac). A z olejem sluchaj albo przejdz wogole na Lotos 10w40(ludzie roznie mowia ale przynajmniej wg specyfikacji nie jest zly-a na pewno lepszy od innych w tej cenie), jezeli zauwazysz ze ci bierze to pomyslalebym nad przejsciem na mineral-15w40 i tutaj przebieg nie ma zadnego znaczenia bo sam znam Passata z przebiegiem 400tys ktory od nowosci jezdzi na mobilu10w40.Silnik glownie zaczyna sie sypac (przynormalnej eksploatacji) od zmian oleju i zbyt dlugich okresach miedzy wymianami-nawet jak nie robisz tych 10-15 tys rocznie to i tak raz w roku nalezy dziada wymienic. :) a z tym zaplonem serio sprawdz, to naprawde prosta kwestia a wiele Ci wyjasni.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez krasul » 19 lut 2009, 07:36

I tu byla moja wina mialem na mysli zaplon a napisalem rozrzad z gory sorki!
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez Jekyll » 19 lut 2009, 10:15

Dzieki krasul za rady. Zdecyduje się na ten Liqui Moly i Castrola. U mnie powodem złego spalania był też uszkodzony jeden z przewodów, zreszta wszystkie okazały się kiepskie, zamieniłem tymczasem na stare ale dopóki nie zmienie na nowe dobrej firmy to pewności nie będzie. Aparat też był już rozbierany i sprawdzony.

Ten Liqui Moly jest w kilku wersjach:
– engine flush – płukanka bezpośrednio przed wymianą
– do usuwania szlamu – 100-300km przed wymianą
– jako dolewka do oleju po płukaniu – OIL ADDITIV z MoS2
– jako środek do wyciszania popychaczy

Co zaaplikować? Wszystkie? Ciekawe czy można łączyć dwa ostatnie ze sobą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez krasul » 20 lut 2009, 20:49

przede wszystkim, trzeci to ten o ktorym mowie, czyli dwusiarczek molibdenu, przy wymianie dodac do oleju i tyle. Ze zmiana oleju naprawde sie zastanow, wszytsko jest kwestia tego czy bierze olej czy tez nie (mam na mysli ew zmiane na mineral), sprawdz narazie czy bierze olej. Zlej ten (nie wiem ile na nim zrobiles ale zrob max 5 tysiecy i zalej go i teraz tak, jak masz dostep do LiquiMoly to oni tez produkuja oleje ( i jest olej odrazu z MoS2) i najelepiej byloby kupic i wlac super leichtlauf 10w40 i tez dodac MoS2 (bo ten akurat nie ma), lub wlac Mos2 LeichtLauf 10w 40 (roznia sie specyfikacja ten pierwszy jest nowszy technologicznie-wybor zostawiam tobie ew. napisz maila do nich), wejdz na www.liquimoly.pl i poczytaj o tym oleju. Jezeli natomist nie chcesz miec zabawy z kupnem oleju no to wlej Castrola Magnatec 10w40 i dolej Mos2.
Efekt generalnie bedzie podobny, najciekawiem mnie osobiscie wg specyfikacji wyglada ten SuperLeichtLauf, ale rozsadek podpowiada wziac Castrola i wlac dodatek. Natomiast NIGDY NIE KUPUJ OLEJU LUZEM z jak wiadomego zrodla by nie pochodzil i nie lej zadnych plukanek.
Na temat dodatkow moge jeszcze dodac cos o dodatku do paliwa zeby wyczyscic uklad, czasami przeciez bywa tak ze stoimy na biegu jalowym wszytsko niby jest ok a obrity delikatnie ledwo c=wyczywalnie drgaja (drgania zedu 50rpm) do wyczucia znajac swoj samochod i wiedzac ze wszytsko jest w porzadku, czyli co moze byc syf w ukladzie paliwowym. Dodatkow jest chyba z 5 razy wiecej niz do silnika, moim skromnym zdaniem tylko czarne STP do czyszczenia wtryskow, znajmowy testowal u zony w laboratorium spalanie sie roznych dodatkow i tylko stp spala sie podobnie jak paliwo i nic nie zostawia. Z tym ze nie kazdy wie jak go uzyc, najlepszy efekt daje wlanie normalnie i ... trasa najlepiej jakas autostrada i ze 100km stala predkosia, osobiscie widzialem ze pomaga nawet w oczyszczaniu sondy labda! Naprawde rewelacja, i stosujac regularnie czyli co okolo 3000 km bedziecie naprwde zadowoleni nawet ze zwyklej 95.
Szczerze polecam, sie znow rozpisalem...:P sorka :)
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez Jekyll » 28 lut 2009, 09:22

Dokonałem zakupu: wlałem zwykła płukankę przed wymianą i dodatek do paliwa do czyszczenia zaworów, muszę trochę pojeździć żeby powiedzieć czy działa.

Ale najważniejsze w temacie: wymieniłem kable zapłonowe na nowe NGK i ... zero poprawy, silnik na gorąco nadal dziwnie pracuje, cały czas są szarpnięcia przy czym po resecie komputera było przez pewien czas lepiej tzn. przejchałem ok 30 km bez poprawy, natomiast po powtórnym zapaleniu było juz znacznie płynniej i mniej szarpnięć. Jednak po kolejnym wróciło do "normy" czyli szarpie nadal.
Na co teraz stawiać: czujniki, przepustnica, egr, silnik krokowy, przepływomierz? Czy lepiej po prostu dać sobie spokój i jeździć?

Mam jeszcze jedno pytanko: czy zużycie głowicy, zaworów, wałków, generalnie "góry" może powodować szarpanie i nierówną pracę silnika? Nie jestem fachowcem ale słuch mam dobry i na moje ucho to głowica wymaga lub wymagać będzie remontu – silnik wyraźnie klekocze już powyżej 2000, takie trrrrrr, równo z obrotami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez krasul » 28 lut 2009, 16:54

nie wiem co nawlewales ale jezeli ma pomoc to tylko dodatek do paliwa, ktory wyczysci uklad paliwowo-wtryskowy. Od silnika narazie sie odczep :) najpierw oleje i porzadki potem zdiagnozuj a nie strzelaj w ciemno, bo sluchanie rad mechanikow w stylu pan Kazio powiedzial mija sie z celem, jezeli po resecie pomoglo...to uzyskasz konretny blad co robi taki efekt. Pojezdzij troche bez nadmiernych przeciazen zeby wyczyscic uklad chyba ze cos innego wlales) i moze przejdzie, jak nie to jedz na komputer.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez Jekyll » 28 lut 2009, 18:57

To klekotanie nie powstało teraz, było juz dawno, nie jest jakieś szczególnie słyszalne i uciążliwe ale dośc wyraźne jak dla mnie.

Ale jest jeszcze coś: dzis po odpaleniu obroty skoczyły na prawie 2000 i nie chciały spaść, mało tego, odpalałem 3 razy i za każdym słyszałem dośc głośny strzał w kolektor, za czwartym ustało... teraz zapala i chodzi ok, nie ma strzałów. Ten samochód doprowadza mnie już do rozpaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2009, 18:43
Posty: 31
Auto: Xedos9 2.5 KL '94

Postprzez wojtek4ws » 27 mar 2009, 22:13

mam podobny problem, tez sobie strzela glucho co pewien czas w rure po zagrzaniu silnika tak jakby gubil zaplon, poza tym ustawienie zapłonu w trybie serwisowym na 10 stopni nic nie zmienia bo natychmiast po wyjeciu zworki zapłon przestawia sie na około 20 stopni, poza tym zauważyłem ze przyspieszenie zapłonu nie jest płynne w zależności od obrotów a chyba powinno być?? świece nowe kable nie świecą podejrzewam aparat ze ma jakies przebicia w środku, mamy taki sam silnik więc myślę ze cos sie wyduma??
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez kanas94 » 24 maja 2010, 22:09

Witam.
Mam straszny problem ze swoją Mazda na początku wogóle nie wkręcała się na obroty ale mniejsza z tym ojciec zrobił teraz ma drugi problem myślałem ze wszystko będzie ok z nią ale nie. Strasznie się kopci jak dodaje gazu tzn jak jadę na niskich obrotach to nic ale np przy redukcji biegu i jak wskakuje na obroty to wtedy siwo za mną. Wymieniłem ojej na bardzo gesty i trochę pomogło.
Mianowicie chodzi mi tez o to, że jak jest zimna to normalnie pracuje ale jak już się trochę nagrzeje to coś mi ja odcina nawet jak jadę przy niskich obrotach porostu trzymam nogę na gazie a nagle mi nią szarpie w tedy dodaje więcej gazu jedzie może 30m i dalej to samo. Już nie mam sil do tego samochodu tyle kasy mi już wchłonęła i dalej coś z nią same kłopoty.
Proszę was o jakieś porady może ktoś miał już taki przypadek i wie jak to naprawić będę straszne wdzięczny:)
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2010, 22:34
Posty: 4

Postprzez Wodzu » 26 maja 2010, 21:03

Kopcenie –> wymiana pierscieni
sprawdzałeś kompresję?
Napisz skąd jesteś, w Dębicy jest bardzo dobry fachowiec od Milleni/Xedosów 9
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Wodzu » 9 cze 2010, 20:30

Ja się podepnę do tematu
Objawy bardzo lekkie szarpanie na zimnym jak i ciepłym silniku odczuwalne najprawdopodobniej w całym zakresie obrotów ale im silnik szybciej się obraca jest to coraz mniej odczuwalne. Czasem brak mocy na niskich obrotach np tak do 2k, podjeżdżając pod górę np w parkingu wielopoziomowym na I biegu obroty ok 1,5k i gaz w podłogę auto powoli się rozpędzało. Jadąc na pół sprzęgle bez gazu auto jedzie jak by po pofalowanej drodze. Silnik na jałowym leciutko się trzęsie. Pierwsze diagnozy po wymruganiu błędów P0325 knock sensor na dzień dzisiejszy drugi wkręcony w ucho silnika i zrobione obejście., nowy czeka na zamontowanie, wymienione świece na Denso i kable na NGK. No i jeszcze jedna przypadłość mianowicie jak silnik dobrze się nagrzeje i poodczas jazdy wysprzęgle obroty zostają np na 1k a jak się zatrzymam to powoli opadają na 800, wymieniłem czujnik temp silnika ale dalej jest to samo, jakieś sugestie, nie chce już wrzucać tony kasy na czujniki i wymieniac w ciemno.
Moje sugestie
Aparat (cewka)?

Pozdro
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 10 cze 2010, 21:53

Silnik sie buja skacze nie rowno pracuje nie ma mocy przy podjazdach przy nizszych obrotach a na wyzszych jest poprawa.... mysle ze silnik nie chodzi ci na wszystkich cylindrach lub nie do konca prawidlowo, mysle ze cos z ukladem zaplonowym.
P0325 (blad wyskoczy az PCM sobie nie poradzi i po kilkukrotnych objawach faktycznego spalania stukowego) chce sie skasowac bez uruchamiania silnika ? jesli tak to podmien go ale !... jesli da sie skasowac i po jakims czasie znow blad jest to niestety masz spalanie stukowe badz jego objawy, wina moze byc stan ukl. zaplonowego swiece-nieprawidlowa cieplota itp, przebicia WN do swiec no i rowniez paliwa np kiepskie 95...

Co do obrotow to gdy auto jedzie lub sie jeszcze toczy na luzie to obroty biegu jalowego powinny byc troszke wyzsze niz po calkowitym zatrzymaniu i moga byc troszke wyzsze jak silnik jest mocno nagrzany, wiec sie nie przejmuj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Wodzu » 10 cze 2010, 22:22

Janusz626 napisał(a):Silnik sie buja skacze nie rowno pracuje nie ma mocy przy podjazdach przy nizszych obrotach a na wyzszych jest poprawa.... mysle ze silnik nie chodzi ci na wszystkich cylindrach lub nie do konca prawidlowo, mysle ze cos z ukladem zaplonowym.
P0325 (blad wyskoczy az PCM sobie nie poradzi i po kilkukrotnych objawach faktycznego spalania stukowego) chce sie skasowac bez uruchamiania silnika ? jesli tak to podmien go ale !... jesli da sie skasowac i po jakims czasie znow blad jest to niestety masz spalanie stukowe badz jego objawy, wina moze byc stan ukl. zaplonowego swiece-nieprawidlowa cieplota itp, przebicia WN do swiec no i rowniez paliwa np kiepskie 95...

Co do obrotow to gdy auto jedzie lub sie jeszcze toczy na luzie to obroty biegu jalowego powinny byc troszke wyzsze niz po calkowitym zatrzymaniu i moga byc troszke wyzsze jak silnik jest mocno nagrzany, wiec sie nie przejmuj.

Pracuje w miare równo odczasu do czasu czuć że lekko sie bujnie, wymieniłem kable i świece, kopułka ok palec też. Dziś zrobiłem zworke i podłączyłem diode i sie nie zaświeciła to znaczy, że nie ma błędów? Co do obrotów to jakby czasem tocząc sie same podskakują np na 1300 poźniej na 1000 i dopiero jak sie zatrzymam to spadają na 800 :/, czujnik stukowy mam podmieniony i wkrecony w ucho od silnika, nie wiem co dalej robić jutro podłącze nówkę pod kostkę od stukowego i zobacze co sie dzieje i nagram filmik jak sie zachowuje.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 10 cze 2010, 22:32

Janusz626 napisał(a):P0325 (blad wyskoczy az PCM sobie nie poradzi i po kilkukrotnych objawach faktycznego spalania stukowego) chce sie skasowac bez uruchamiania silnika ? jesli tak to podmien go ale !... jesli da sie skasowac i po jakims czasie znow blad jest to niestety masz spalanie stukowe badz jego objawy

...stukowy jest sprawny ?? czemu od razu go podmieniles... moze faktycznie masz spalanie stukowe i go czujnik wykryawa... jak te bledy stukowego wystepowaly... daly sie skasowac czy nie ?

...i z niby ladnie wygladajacym palcem i kopulka moga sie dziac rozne rzeczy, niby ok nie wypalone a iskra sobie biega tam i z powrotem... nie piszac juz o czujniku HALA w aparacie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9