Wymiana rozrządu (TA KL)

Postprzez Wodzu » 5 lip 2010, 20:08

Przy wymianie czujnika spalania sutkowego spojrzałem na pasek rozrządu i i nie jest w najlepszej kondycji. Auto ma 169tyś na liczniku wymieniać pompę czy nie?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez radar88 » 5 lip 2010, 20:42

Jeżeli pompa jest od nowości(a zapewne tak jest) to wymień dla swojego spokoju i pewności że jest nowa.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Dunio » 19 sie 2010, 21:31

witam
mam pare pytań odnosnie rozrzadu bo mam problem z charakterystycznym klekotem

1. czy musze rozbierac rozrzad do wymiany kasatorów luzu na wałkach
2. czy napinacz hydrauliczny może stukać
3. gdzie i za ile można kupić osłony rozrządu (oczywiście niepopekane) :)
4. co może jeszcze powodowac stukanie jest to w okolicach tylnej głowicy od strony rozrządu hydrauliki sa wymienione na nowe jakies 40 tys. km temu .
5. jakim olejem go zalac mam przejechane 160 tys. i leje motula 10W40 może przejśc na pełny syntetyk
6. dlaczego jest tak mało miejsca :)
z góry dzieki za odp i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 12:02
Posty: 18
Skąd: Knurów
Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG

Postprzez Wodzu » 20 sie 2010, 08:30

Dunio napisał(a):czy musze rozbierac rozrzad do wymiany kasatorów luzu na wałkach

Podpinam sie do pytanie, czeka mnie zmiana rozrzadu i czy musze zrzucać dekle zaworowe czy da sie do zrobic od strony rozrządu.
Dunio napisał(a):2. czy napinacz hydrauliczny może stukać

Może i to dośc głośno
Dunio napisał(a):jakim olejem go zalac mam przejechane 160 tys. i leje motula 10W40 może przejśc na pełny syntetyk

Ja mam przwie 170 tys dalej leje syntetyk 5w40
Dunio napisał(a):dlaczego jest tak mało miejsca

Tym niech sie martwia mechanicy :]
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Dunio » 20 sie 2010, 20:06

porozkrecałem i mam pytanie czy na wałku tą sprężyną jest ta wielka podkładka od czoła bo odkreciłem nakretke
i nic wiecej tam niema ona jest tak jakby podkładka sprezynująca. według mnie bede miał dobre te kasatory ale wymienie ich, bardziej sie obawiam napinacza hydraulicznego i też go wymienie odrazu dla swietego spokoju :)
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 12:02
Posty: 18
Skąd: Knurów
Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG

Postprzez Dunio » 24 sie 2010, 19:49

jeszcze jedno pytanie jesli wyciagne napinacz hydrauliczny to czy po zcisnieciu z powrotem nic mu nie bedzie i bedzie dalej spełniał swoje zadanie bo jest suchy twardo chodzi według mnie jest ok i niestary
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 12:02
Posty: 18
Skąd: Knurów
Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG

Postprzez jacobs » 24 sie 2010, 20:14

Moim zdaniem lepiej od razu wymienić wszystko i mieć spokój na dłuższy czas. Kolejne rozbieranie to dodatkowe koszty.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Dunio » 30 sie 2010, 14:33

oki wymieniam wszystko ale niech ktoś mi powie jak powinny byc ustawione wałki sciągałem ich do wymiany sprężyn na wałkach i jak powinny byc ustawione punkt do punkata czy jakies inne znaki sa bo na jednej głowicy było punkt do punkta a na drugiej punkty były skierowane mniejwiecej w góre na krawedzie stopki wałka czy tak to ma być dizeki za odpowiedz
Początkujący
 
Od: 20 gru 2009, 12:02
Posty: 18
Skąd: Knurów
Auto: X9 Business 2.0 V6 24v 94r +LPG

Postprzez TURASS » 27 gru 2017, 20:01

A ja mam takie małe pytanko odnośnie blokad do takiego rozrządu.
Czy w ogóle występują??
Bo jakoś ciężko jest znaleść jakie kolwiek informacje na ten temat.
Początkujący
 
Od: 7 lis 2014, 09:08
Posty: 26 (2/1)
Skąd: WARMIŃSKO MAZURSKIE. NBA
Auto: MAZDA XEDOS 9 2,5 V6. KL.
Rok prod. 2001.

Postprzez Marek 161BD081 » 27 gru 2017, 20:42

Chyba nie występują a przynajmniej nie słyszałem o takowych.
A z drugiej strony po co one?
Zresztą jakby coś takiego było to producent opisałby to w manualu.
Silnik KL to nie jakiś TDi’k że koło pasowe można przestawić względem wałka.
Trzeba po prostu wszystkie elementy ustawić nas swoje znaki, założyć wstępnie naciągnięty pasek i zluzować blokadę napinacza.
Ja pasek jak zakładałem to na końcu montowałem górną rolkę prowadząca i po finalnym sprawdzeniu ustawienia znaków dopiero luzowaniem napinacz.
Zreszta poczytaj manuala – jest tam wszystko opisane.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez TURASS » 30 gru 2017, 16:03

Dzięki za szybką odpowiedź.
Pytam bo czeka mnie zdjęcie głowicy i chce mieć wszytko przygotowane.
Początkujący
 
Od: 7 lis 2014, 09:08
Posty: 26 (2/1)
Skąd: WARMIŃSKO MAZURSKIE. NBA
Auto: MAZDA XEDOS 9 2,5 V6. KL.
Rok prod. 2001.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9