Strona 2 z 6

PostNapisane: 5 kwi 2006, 19:16
przez Puhcio
Toju napisał(a):Mi w tej chwili pali po Wrocławiu 13,4 przy ręcznej skrzyni.


Za dużo :P

Spróbuj jeździć spokojnie, biegi zmieniać max przy 3,5 k rpm.

Ps. To dane z pomiarów czy z komputera ?

PostNapisane: 5 kwi 2006, 22:57
przez Toju
Ps. To dane z pomiarów czy z komputera ?


Z komputera

Cóż z tego że zmieniam biegi tak jak trzeba jak mam 15 minut jazdy do firmy a połowę drogi jade na 1/2 biegu (znaczy sie w korku)

Z tego co się orientuję to sondy mam ok. (też bym wolał jakby mniej palił)

PostNapisane: 6 kwi 2006, 11:11
przez Puhcio
No to możesz zwalić winę na krótke odcinki.

Automat by palił mniej :P

Czyżby za duże spalanie?

PostNapisane: 27 mar 2008, 22:01
przez ralv1
Witam
Mam pytanie na temat spalania. Otóż moja madzia robi na pełny baku (około 56Litrów) 320 km. Na początku nie przejmowałem się tym zbytnio, ponieważ 50% to odcinki 3km po mieście, 30% miasto odcinki dłuższe i 20% trasa. Myślałem, że millerki tak właśnie palą, ale przeszukując forum doszedłem do wniosku że prawidłowe spalanie w moim przypadku powinno być około 14l/100km a mi wychodzi około 18l/100.
Co o tym myślicie? Co może być nie tak?

Ps. Mieszkam w Pół. Irlandii tu raczej nie ma mrozów.

PostNapisane: 27 mar 2008, 22:39
przez mckoper
Sprawdzałeś filtr powietrza,świece?

PostNapisane: 1 kwi 2008, 15:11
przez ralv1
Właśnie byłem w serwisie mazdy, mieszkam w Belfaście i za dużo Xedosów tu nie widziałem, ale to mnie rozwaliło do reszty.
Gość na recepcji ogląda papiery od Xeda i mówi -Mazda xedos? What's that? hahaha poleciał do serwisantów i się okazało to czego się spodziewałem ich komputer nie obsługuje tego modelu :( na szczęście jest drugi serwis który robi xedosy, wysłali mnie tam ale już nie miałem dzisiaj czasu. Udam się tam pojutrze i dam znać co wyszło.

PostNapisane: 1 kwi 2008, 20:06
przez trojanrob
Italiano napisał(a):A ciekawe na co drugie 2 sztuki <jelen> Silnik taki sam jak w X9 to coś mi się nie widzi coby były 4....no ale.....


Na 100% w Millenii są 4. Ostatnio sprawdziłem wszystkie i dwie do wymiany (spalanie w mieście wzrosło o.k 2-3.5l i spadła moc autka – paliła 10.0- 10.5 , a jak padły sondy
Front RH – grzałka i czujnik , DTC 0135 i DTC1170
Rear RH – grzałka
to 13.0- 13.5.
Jedną już wymieniłem, a druga tak zapieczona, że ho ho (powalczę piątek/sobota).

Wiesiek zapodał mi fajny skaner <prosze> kupiłem i mam w d....e ASO Mazdy.

PostNapisane: 3 kwi 2008, 09:11
przez Martinez81
Ten skanerek obsluguje też Xedy 9?Mam 2.5 v6 kl.Wprawdzie na razie odpukać nic się nie dzieje,ale za takie pieniądze może się w przyszlości przydać.

PostNapisane: 3 kwi 2008, 09:38
przez exkita
Martinez wejdz na ta storne... za 300PLN masz skaner OBDII ktory po polsku Cie informuje jaki problem masz... Pozdrawiam... ja chyba sie tez zaopatrze w takie cudenko :)

PostNapisane: 3 kwi 2008, 12:18
przez trojanrob
Martinez81 napisał(a):Ten skanerek obsluguje też Xedy 9?Mam 2.5 v6 kl.Wprawdzie na razie odpukać nic się nie dzieje,ale za takie pieniądze może się w przyszlości przydać.

Wszystkie autka z OBDII 1995 – 2004 roku. on zczytuje tylko numer błędu, mi to wystarcza.
exkita napisał(a):... za 300PLN masz skaner OBDII
– po co przepłacać. Kody DTC są ogólnie dostępne. A najlepiej mieć fabryczny spis kodów danego modelu z manuala.

PostNapisane: 3 kwi 2008, 13:05
przez exkita
Sie rozumie... ten za 3 stowki to przesada... tylko bajer... ja tez wole kupic ten za 59 zlotcyh... a te kody moze gdzies znajde :)
Pozdrawiam i trojan dzieki za linka... ;)

PostNapisane: 3 kwi 2008, 13:17
przez trojanrob

PostNapisane: 3 kwi 2008, 14:02
przez exkita
Wymagana autoryzacja :)
Czyli do rocznika powyzej 97 sie nie sprawdza? :( No coz szkoda.. a do 2002 gdzie mozna dorwac?

PostNapisane: 3 kwi 2008, 14:08
przez Martinez81
Trojanrob podaj mi na priv jak możesz kod do autoryzacji. :)
P.S.Skąd wziąleś tego emota ?? Przydalby mi się taki z Audi (tu w Suwalkach takie auta królują tzn. nie królują,bo królują Mazdy.No po prostu jest ich dużo) :D

PostNapisane: 3 kwi 2008, 22:05
przez voytecku
Martinez81 napisał(a):Ten skanerek obsluguje też Xedy 9?Mam 2.5 v6 kl.Wprawdzie na razie odpukać nic się nie dzieje,ale za takie pieniądze może się w przyszlości przydać.

Zanim kupisz, sprawdz czy masz zlacze OBD2 pod kierownica. Z tego co wiem, Xedosy9 byly wyposazone w to zlacze dopiero od roku 2001.

exkita napisał(a):ja chyba sie tez zaopatrze w takie cudenko

W przypadku millenii dziala bez problemu.

trojanrob napisał(a):Wszystkie autka z OBDII 1995 – 2004 roku

Prawdopodobnie poza X9 :)

trojanrob napisał(a):po co przepłacać. Kody DTC są ogólnie dostępne. A najlepiej mieć fabryczny spis kodów danego modelu z manuala.

www.obd-codes.com

exkita napisał(a):Czyli do rocznika powyzej 97 sie nie sprawdza?

Do rocznika 2002 sa takie same, ew. kilka nowych dodali. Kody dziela sie na dwa typy 0 (np P0325) i 1 (P1525). 0 oznacza kod generyczny dla wszystkich, natomiast 1 oznacza kod producenta.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 10 kwi 2008, 22:44
przez ralv1
No i wróciłem z serwisu i się okazało że mój X9 jest zdrowy jak koń <jupi> .
Szukali i nic nie znaleźli. Coś mi się wydaje, że z tym spalaniem po mieście 13-14/100km to wszyscy przesadzają. Mi bierze 18L może to wina krótkich odcinków bo na trasie mi wychodzi 10L

PostNapisane: 11 kwi 2008, 08:10
przez trojanrob
ralv1 napisał(a):No i wróciłem z serwisu i się okazało że mój X9 jest zdrowy jak koń <jupi> .
Szukali i nic nie znaleźli. Coś mi się wydaje, że z tym spalaniem po mieście 13-14/100km to wszyscy przesadzają. Mi bierze 18L może to wina krótkich odcinków bo na trasie mi wychodzi 10L


Hej
Mój millerek jak padły dwie sondy lambda zaczął palić do 13.5l/100 w mieście.
Po wymianie sondy FR spalanie spadło do 10.5-11.5 :D w zależności od długości odcinków.
Została mi jeszcze jedna RR (ale menda zapieczona powalczę w weekend)

18l/100 to troszkę za dużo.

PostNapisane: 11 kwi 2008, 19:49
przez voytecku
trojanrob napisał(a):Mój millerek jak padły dwie sondy lambda zaczął palić do 13.5l/100 w mieście.

Czy CHECK wskazywal na uszkodzona sonde?

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 11 kwi 2008, 19:57
przez thomas12345
kolego umnie tez temperatura wysoko stoi od jakiegos czasu a teraz zaczol silniek sie dlawic prawdopodobnie nawalil mi przeplywomierz ale pewnosci niemam

PostNapisane: 11 kwi 2008, 20:24
przez voytecku
thomas12345 napisał(a):kolego umnie tez temperatura wysoko stoi od jakiegos czasu

Sprawdz czy masz szczelny uklad i poziom plynu.

thomas12345 napisał(a):a teraz zaczol silniek sie dlawic prawdopodobnie nawalil mi przeplywomierz ale pewnosci niemam

Jaki masz silnik? 2.3 czy 2.5?

Pozdrawiam,
voytecku.