Strona 1 z 2

Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 17 maja 2017, 11:16
przez easy_rider
Witam,
Kolejny problem. Co możecie poradzić na to, że nie pracuje mi jeden cylinder gdy jest zasilany benzyną. Przy włączeniu się gazu wszystko działa perfecto. Błąd jaki mi wyskakuje to "chwilowe gubienie zapłonu na 3-cim cylindrze" ale dlaczego miałby na benzynie gubić a na gazie? Może wtryskiwacz się zepsuł? Co sądzicie? I dlaczego jeśli by był zepsuty nie powstałby błąd wtryskiwacza na kompie?
Układ iskrowy mam ogarnięty. Mam nawet 2 aparaty na zmianę i na obu to samo. Dodam że instalacje gazową mam icom JTG której wtryskiwacze korzystają z sygnałów pochodzących z wtryskiwaczy benzynowych więc sygnał do wtryskiwaczy benzyny jest ok.

PostNapisane: 17 maja 2017, 12:44
przez jedrzej07
Wtryskiwacze gazowe korzystają z sygnałów wtryskiwaczy benzynowych i przypuszczam, że najprawdopodobniej gdzieś się przewód przetarł, przerwał, etc. Podłączanie lpg wiąże się z przecięciem wiązki do sterowania wtryskami PB i sam sygnał do wtrysku LPG dociera, ale po przełączeniu na LPG dany przewód który powinien odpowiadać za doprowadzenie impulsu do wtrysku PB nie łączy gdzieś i stąd problemy.
Wiązka od LPG jest tak zrobiona, że do każdego wtrysku PB idą 2 przewody. Przewód sterujący wtryskiem PB się rozcina i jeden z przewodów podłącza się pod ten przewód w wiązce który idzie w stronę wtryskiwacza a drugi który idzie od ECU. Także szukaj przyczyny tutaj moim zdaniem.
Raczej wątpliwe żeby padł wtrysk.

Re: [KL] Nie pracuje jeden cylinder na benzynie

PostNapisane: 17 maja 2017, 20:30
przez easy_rider
Pobieżnie sprawdziłem przewody i wyglądało że jest ok. Jutro spróbuję rozciąć izolację. zobaczę czy tam się coś stało. Dziękuję za odpowiedź

Re: Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 10 mar 2018, 14:52
przez easy_rider
Problem powrócił, ale tym razem jest dla mnie zupełnie nie zrozumiały

Problem jak mniemam dotyczy cylindra nr 2. Mianowicie silnik nie pracuje na tym cylindrze i znowu tylko na benzynie więc nauczony doświadczeniem zabieram się za wymianę wtrysku i tu się pojawia ale. Po sprawdzeniu rezystancji na wtryskach tak jak instrukcja podaje okazało się że wszystko jest w normie. Więc zacząłem podłączać wtryski na krótko. I tu zaistniał bałagan. W listwie wtryskowej w samochodzie wszystkie wtryski się odezwały prawidłowo ale tylko wtedy gdy wspólny minus dla nich był pin a, a nie tak jak powinno być w instrukcji pin d. Mówię teraz o wtyczce LH. Czy to rysunek wtyczki od strony listwy wtryskowej tak jak się na nią patrzy, czy może wtyczki od strony przewodu?? Nigdy nie wiem jak na to patrzeć.
Jeszcze jeden przypadek. Mam drugą, taką samą listwę i tu jest zabawniej. Tutaj dzwoni wszystko ze wszystkim. Mianowicie jak podepnę tak jak w instrukcji to działa jak należy, czyli odzywają się odpowiednie wtryski. Ale jak podepnę przewody całkowicie losowo to też się coś odzywa np połącze a-c lub b-c.
Zaintrygowany tą sytuacją zdjąłem plastikową listwę w której przepływa prąd i mierzyłem czy nie są przerwane drogi od pinu we wtyczce do pinu doprowadzającego do wtryskiwacza. i tu wszystko książkowo. Wspólnym pinem (czuli minusem) jest pin d.
Czy ktoś potrafi odpowiedzieć o co tutaj chodzi?

PostNapisane: 10 mar 2018, 16:37
przez niedzwiadek833
easy_rider napisał(a):W listwie wtryskowej w samochodzie wszystkie wtryski się odezwały prawidłowo ale tylko wtedy gdy wspólny minus dla nich był pin a, a nie tak jak powinno być w instrukcji pin d.

Jeśli odwrócisz tą wtyczkę to pin a jest w miejsce d i może dlatego tak Ci wychodzi.
easy_rider napisał(a):Mianowicie jak podepnę tak jak w instrukcji to działa jak należy, czyli odzywają się odpowiednie wtryski. Ale jak podepnę przewody całkowicie losowo to też się coś odzywa np połącze a-c lub b-c.

Jest tak dlatego, że podłączasz zasilanie szeregowo przez dwa wtryski i widocznie mają tak niskie napięcie zadziałania, że jak w ten sposób podłączysz to coś się dzieje.

PostNapisane: 11 mar 2018, 09:50
przez easy_rider
niedzwiadek833 napisał(a):easy_rider napisał(a):
W listwie wtryskowej w samochodzie wszystkie wtryski się odezwały prawidłowo ale tylko wtedy gdy wspólny minus dla nich był pin a, a nie tak jak powinno być w instrukcji pin d.

Jeśli odwrócisz tą wtyczkę to pin a jest w miejsce d i może dlatego tak Ci wychodzi.


Myślałem o tym, tylko, że czytając wtyczkę RH tak jak w instrukcji, jej działanie zgadza się z tym co jest na samochodzie.

Dopisano 11 mar 2018, 09:51:

To by było nie logiczne żeby LH czytać odwróconą a RH nie odwróconą.

Dopisano 11 mar 2018, 09:55:

niedzwiadek833 napisał(a):Jest tak dlatego, że podłączasz zasilanie szeregowo przez dwa wtryski i widocznie mają tak niskie napięcie zadziałania, że jak w ten sposób podłączysz to coś się dzieje.


Nie rozumiem. Przecież podłączam np + z akumulatora na jeden z pinów wtryskiwacza nr 2, a – z akumulatora na jeden z pinów wtryskiwacza nr 4. Przecież to nie może działać.

Re: Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 12 mar 2018, 16:59
przez ProboszczV6
1. Wtryski są sterowane masą(–), więc we wtyczce masz stały (+)
2. na najgrubszym przewodzie we wtyczce masz stały (+), kolor biało czerwony lub podobny.
3. Tam gdzie masz stały (+) będziesz miał punkt wspólny wszystkich wtryskiwaczy.
4. Jeżeli silnik pracuje poprawnie na LPG to najpewniej wtryskiwacz benzynowy elektrycznie jest sprawny, to samo dotyczy wiązki. Inaczej sterownik LPG powinien wyświetlić błędy.
5. Dzwoni wszystko ze wszystkim bo wtryski są połączone "w gwiazdę" więc dziwne byłoby gdyby nie było przejść między nimi, na mierniku wyświetli ci się rezystancja wtrysków razy dwa, chyba że będziesz mierzył od punktu wspólnego...czyli w tym przypadku stały(+)

Czy sprawdzałeś świece po pracy na benzynie? Czy świeca z cylindra który podejrzewasz była mokra od benzyny?
Czy problem występuje na zimnym czy ciepłym silniku?

PostNapisane: 14 mar 2018, 10:18
przez easy_rider
Dzięki za odpowiedz. Informacja z pkt.5 jest kluczowa i wiele wyjaśnia.

Świec nie sprawdzałem, a faktycznie można by to zrobić i się przekonać o sprawności wtrysku.
Problem występuje na zimnym i ciepłym. Co upewnia mnie że problem leży we wtryskach.
Wrzucę do auta listwę wtryskową którą mam na zmianę i napiszę jak to działa. Pozdrawiam

Re: Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 15 mar 2018, 08:56
przez ProboszczV6
easy_rider napisał(a):. Co upewnia mnie że problem leży we wtryskach.

Niekoniecznie, równie dobrze może być uszkodzona świeca lub przewód zapłonowy...
Awarie wtrysków zdarzają się rzadko, a jeśli wystąpiły u ciebie dwa razy, to zacznij grać w lotka :]
Chyba, że wtrysk leje benzyną, może być zabrudzony...

PostNapisane: 15 mar 2018, 10:18
przez easy_rider
Awarię świecy czy przewodów bym wykluczył, ponieważ silnik dobrze pracuje na gazie. Nieco odmienne warunki zapłonu mieszanki benzynowej i gazowej bym pominął, bo nie są one aż tak istotne, i wątpię czy mogą tu zaważyć na istocie sprawy.
Jakiś czas temu jeden z forumowiczów opisywał mi że padły mu 2 wtryski w jednym momencie. Też ciężko mi było w to uwierzyć, ale rachunek prawdopodobieństwa podpowiada że może się tak zdarzyć i się zdarzyło.

Re: Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 19 mar 2018, 10:16
przez easy_rider
Dobra. Kończę udawać że znam się na samochodach. Jaki warsztat polecacie w Warszawie?
Z ostatniej chwili. X9 przestał procować na jeden cylinder również na gazie. Wczoraj miałem holowanie :(

Re: Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 21 mar 2018, 21:03
przez easy_rider
Doczytałem w serwisówce, że przyczyną nie pracującego cylindra może być problem z EGR. Co o tym sądzicie? dlaczego uszkodzony EGR powodowałby brak zapłonu tylko na jednym i zawsze tym samym cylindrze? Może to wynikać z tego że akurat na tym cylindrze mogą być najgorsze warunki zapłonu(słaba iskra, mniejsza kompresja itp?) Dzisiaj pogrzebałem trochę i jest tak: na benzynie nie pracuje na cyl 2 i 4 ( ale tu przyczyną są wtryskiwacze(oby) zaś na gazie nie pracuje cyl. 4.

Re: Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 24 mar 2018, 19:48
przez easy_rider
Ogarnąłem. Przyczyną były uszkodzone wtryskiwacze benzyny. wymieniłem całą listwę. I wszystko wróciło do normy. Ale nie wiem dlaczego uszkodzenie wtrysków bezynowych powodowało brak zapłonu na gazie. W mojej instalacji icom JTG sygnał z PCM idzie do sterownika gazu i dopiero na wtryskiwacze benzyny i gazu. Sterownik obrabia sygnał i wysyła na wtrysk benzyny jeśli on nie działa to brak zapłonu a jak przełącza się na gaz to powinno być ok bo wtryskiwacz gazu działa.

Dopisano 24 mar 2018, 19:49:

Ciekawi mnie co mi tak te wtryski padają. To już 3 od roku

Re: Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 25 mar 2018, 12:48
przez lukkil
Podepne sie pod temat jesli mozna.
Problem dotyczy xedosa kf v6, na rozgrzanym silniku jakby nie palil na jeden cylinder, wypada zaplon (srodkowy na tylnej glowicy), na obrotomierzu jest rowno 700rpm ale trzesie silnikiem i puka w wydech na biegu jalowym.
Jak odpale rano na zimnym to pracuje ok.
Domniemywam ten cylinder bo jak odepne fajke to nie ma roznicy w pracy. Iskra jest ale jakby slabsza niz na innych.
Swieca troszke okopcona i mokra.

Zaczelo sie w zime, ale wtedy na cieplym mu po jakims czasie przechodzilo.

Nowe swiece – bez zmian
Podmieniony kabel od swiecy – bez zmian
Krecenie zaplonem w trybie serwisowym bez zmian

Czy przyczyna moze byc uszkodzony aparat lub cewka?
Dzieki za podpowiedzi.

Re: Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 26 mar 2018, 09:40
przez dadan
Sprawdź kompresje.

PostNapisane: 26 mar 2018, 10:34
przez lukkil
Myslisz ze kompresja? Na zimnym silniku pracuje ok, zlapoe temperature i nagle zaczynaja sie ww problemy.
Wyblyskalem bledy i jest 04 czyli czujnik w aparacie.
Mozliwe ze aparat walniety?

Re: Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

PostNapisane: 26 mar 2018, 11:31
przez Tomas2000
Mokra świeca to ewidentny problem z zapłonem mieszanki, słaba kompresja lub iskra, zmierzysz ciśnienie to jedno odpadnie. Jeśli masz słabą iskrę to możliwe że coś z aparatem, problem z cewką zazwyczaj pojawia się po rozgrzaniu, podmienił bym najpierw jeszcze przewód zapłonowy bo trochę dziwne że tylko na jednym cylindrze takie fiołki :D Sprawdził bym też kopułkę i palec rozdzielacza.

PostNapisane: 26 mar 2018, 13:02
przez lukkil
przewód podmieniałem na inny, zamieniałem z innymi i to samo.
a słaba kompresja nie objawiałaby się tym że pracowałby również nierówno na zimnym silniku?
kopułke i palec czyściłem bo styki były zaśniedziałe ale również bez zmian.
zamówiłem aparat z kablami, zobaczymy czy pomoże.
i tu kolejne pytanie: jak przełożyć aparat by nie tzrebabyło ponownie ustawiać zapłonu?

PostNapisane: 27 mar 2018, 07:32
przez ProboszczV6
pomiar ciśnienia sprężania będzie tutaj właściwym rozwiązaniem.
Aparat zapłonowy jak zaczyna się sypać to objawy występują na wszystkich cylindrach, chyba że kopułka pęknie akurat w okolicy tego styku na którym występuje wypadanie zapłonu, przy czym po rozgrzaniu i odparowaniu wilgoci powinna się sytuacja poprawiać...

PostNapisane: 30 mar 2018, 17:01
przez lukkil
witam, problem rozwiązany.

podmienione kable – bez zmian
podmieniony aparat – bez zmian
podmieniona tylna listwa wtryskowa <spoko> <spoko> <spoko>

więc coś z wtryskiwaczem było nie halo, na ssaniu pracował ok, po rozgrzaniu niestety przerywał
dzięki wszystkim za podpowiedzi
papa