Nie moge zapalic silnika TA KF

Postprzez v6 » 12 sty 2010, 23:30

bubanr1 napisał(a):Witam.Mam taki problem.Jadę sobie moją mazdą millenią/xedos9 2,5i i nagle zgasła. Sprawdziłem i nie ma iskry, co gorsza to nie działają wtryski. Jestem załamany. Proszę o pomoc.
czy to może być komputer??


To nie komp. Czujnik położenia wału korbowego (tzw. czujnik indukcyjny). Jeżeli jest uszkodzony to nie pokazuje, że wał się obraca i nie są mu potrzebne ani praca wtrysków ani iskra. Wymienisz kompa, cewkę, pompę bo też nie działa i to nic nie da, ponieważ to nawet sprawne nie zadziała jeśli czujnik indukcyjny nie pozwoli. Sprawdź po włączeniu zapłonu czy na moment pompa paliwa się uruchomi. Niech ktoś włączy zapłon a ty posłuchaj czy pompa pracuje – powinna przez chwilę. Jeśii pracuje to jest sprawna ale po zakręceniu rozrusznikiem już nie pracuje pompa, wtryski suche i zapłonu nie ma – wtedy masz pewność, że to czujnik położenia wału nie daje impulsów, że kręcisz sinikiem i cała reszta jest wyłączona jakbyś nie kręcił. Przerobiłem to i dokładniej już nie umiem opisać.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2009, 19:16
Posty: 4
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Millenia 2.5 V6 auto KL

Postprzez Kiesy » 26 sty 2010, 00:34

Witajcie, apropos uruchomienia auta to dziś wieczorem po wyjściu z pracy nie odpaliła mi Millenia. Auto cały dzien stało na tym mrozie na parkingu gdzie na dodatek mocno tam wiało więc temperatura odczuwalna była jeszcze niższa niż -20 stopni. Rano po mroźnej nocy autko odpaliło mi już po 2-3 sekunach, nigdy wcześniej nie miałem problemów z rozrusznikiem czy samym uruchamianiem auta. Akumulator ma ledwie 2 miesiące i jest OK. Po przekręceniu kluczyka mam zarówno oświetlenie wnętrza, palą mi się kontrolki jak i gdy właczę – światła. Jedynie mi nie gra to w momencie przekręcania kluczyka w pozycję "start"do odpalenia gaśnie mi graficzny wyświetlacz na panelu środkowym z godziną i temperaturą. Reszta kontrolek przy zegarach świeci cały czas, palą się światła. Poza tym co ważne słychać tyknięcie w przodzie auta w okolicach rozrusznika. Mam podejrzenie że to zamarzł mi bendiks albo ostatecznie coś w środku rozrusznika. Jutro rano chcę jechać do pracy, podnieść auto i lekko postukać czymś mało inwazyjnym (np: kawałkiem drewna) w bendiks aby odskoczył. A jak to nie pomoże to ostatecznie (to propozycja ojca i brata) podpiąc się pod akumulator ich auta przewodami rozruchowymi i odpalić go "na krótko" podpinając pod nie rozrusznik. Nie będę ukrywał że nie do końca jestem przekonany co do tej drugiej metody – w prostym Fiacie Punto gdzie praktycznie nie było skomplikowanej elektroniki takie rzeczy można było spróbować, co do Millenii – mam już obawy. Nie mam za bardzo kasy żeby teraz wynajmować lawetę i szukać warsztatu we Wrocławiu który zdemontowałby mi rozrusznik. Mam przeczucie że jestem w stanie sam sobie poradzić a wina leży po stronie przymarzniętej części.
Co Wy o tym myślicie – dobry mam tok myślenia jeśli chodzi o ewentualną usterkę? Czy w ostateczności jestem w stanie w tych warunkach (-18 stopni) sam kluczami zdemontować rozrusznik na dworze czy to robota na ciepły garaż i kanał? Poradźcie mi coś bo mi się nie widzi dojeżdżać w te mrozy PKSem 60 km do pracy do Wrocławia...
Każdego dnia, ku wyzwaniom i przeznaczeniu... ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2009, 21:32
Posty: 14
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 + LPG

Postprzez wiesiek5 » 26 sty 2010, 00:57

--
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 23:17 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez azalisz555 » 26 sty 2010, 03:04

potwierdzam, u mnie tez sie pare razy zdarzylo, wcale rozrusznik nie łapał, a jak przłożyłem na N lub na N i pozniej P to odpalał (tyle ze latem, wiec temperatura nie ma znaczenia :P)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez mckoper » 26 sty 2010, 10:14

Potwierdzam, mi się już też to zdarzyło, że trzeba "pojeździć wajchą" i jest już wszystko OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez Kiesy » 26 sty 2010, 12:18

Dziękuję Wiesiek za pomoc i pozostałe osoby za posty. Twoja diagnoza okazała się słuszna i wszyscy mieliście całkowitą rację – po "zamieszaniu" lewarkiem kilka razy i uruchomieniu silnika w pozycji N samochód odpalił <jupi> Wczoraj co prawda intuicyjnie tak kombinując parę razy przejechałem dzwignią w dół i do góry ale w życiu nie wpadłbym na pomysł żeby spróbować odpalić auto w pozycji N. To dopiero 2,5 miesiąca jak jeżdżę automatem i cały czas się czegoś o nim uczę no i o samej Millenii ;)
Jeszcze raz dziękuję za pomoc :)
Każdego dnia, ku wyzwaniom i przeznaczeniu... ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2009, 21:32
Posty: 14
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 + LPG

Postprzez mckoper » 26 sty 2010, 13:42

Kiesy napisał(a):Jeszcze raz dziękuję za pomoc usmiech


Spoko loko :)

Pochwal się fotkami swojej milly :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez Kiesy » 26 sty 2010, 18:58

mckoper napisał(a): Pochwal się fotkami swojej milly :)


Właśnie czekam na certyfikat do mojej instalacji LPG i mając juz wszystkie dane mam zamiar w ten weekend wysłać oficjalne zgłoszenie na klubowicza. Bo bez tego nie można zakładać nowego tematu na NM, nieprawdaż? :)
Każdego dnia, ku wyzwaniom i przeznaczeniu... ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 paź 2009, 21:32
Posty: 14
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Mazda Millenia 2,5 V6 + LPG

Postprzez mckoper » 26 sty 2010, 19:41

Kiesy napisał(a):mam zamiar w ten weekend wysłać oficjalne zgłoszenie na klubowicza. Bo bez tego nie można zakładać nowego tematu na NM, nieprawdaż?


no to elegancko :) Tak, aby zamieścić fotki swojego autka to musisz być klubowiczem :|

pozdrawiam,
mckoper
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3955 (0/2)
Skąd: GDYNIA
Auto: Toyota Land Cruiser VZJ90

Postprzez Wodzu » 26 sty 2010, 19:47

mckoper napisał(a):Tak, aby zamieścić fotki swojego autka to musisz być klubowiczem

Najbardziej niesprawiedliwa rzecz na tym forum/klubie
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Janusz626 » 8 lut 2010, 15:23

Wodzu napisał(a):
mckoper napisał(a):Tak, aby zamieścić fotki swojego autka to musisz być klubowiczem

Najbardziej niesprawiedliwa rzecz na tym forum/klubie

... kurcze nawet nie wiedzialem <płacze>

a u mnie zaczela mrugac kontrolka HOLD jakze upierdliwa podczas jazdy i nie wrozaca nic dobrego :|
hehe okazalo sie ze lewarek jakos sie przemiescil miedzy D a S !! autko jechalo normalnie, czekalem z niecierpliwoscia zeby 4 bieg sie wlaczy :D no i sie wlaczyl :D juz wszystko gra ale mam nadzieje ze to zle chwilowe polozenie lewarka nie uszkodzilo skrzyni... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Junior11 » 19 kwi 2010, 21:05

Witam,
po wymianie przewodów, świec, kopułki i palca silnik chodził nie równo jakby na 5 garów pojechałem na jazdę próbną i po przejechaniu 300m coś strzeliło i silnik zgasł scholowalem auto na kanał razem z kumplem sprawdziliśmy rozrząd (iskra była równo z kompresja, dostaje paliwo) w trakcie pracy okazało się że koło pasowe ma wytarte zęby wiec kupiłem dobre koło i czujnik położenia wału na zaciąg auto odpaliło ale chodziło tylko na wolnych obrotach nie reagowało na dodawanie gazu.. założyliśmy stare kable świece i kopułke z palcem i nic sie nie dzieje nie odpala z rozrusznika po wymianie czujnika poł. walu chechłało ale nie nie mogł zapalic.. miał może ktoś taki przypadek?
jak zrobić samodiagnostyke szukałem na forum ale nie mogę znalezc nie mam pojecia jak zczytac błedy na komputerze jak sie go resetuje?
Junior11
 

Postprzez Italiano » 21 kwi 2010, 22:41

Junior11 napisał(a):jak zrobić samodiagnostyke szukałem na forum ale nie mogę znalezc nie mam pojecia jak zczytac błedy na komputerze jak sie go resetuje?

To słabo szukałeś...tu jest troche opisane (bardziej na drugiej stronie) viewtopic.php?f=154&t=10367&hilit=odczyt+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w
A co do resetu...Odepnij klemę od akumulatora i wciśnij hamulec nożny na 20s. Tak wygląda restart kompa. Cytat z tego tematu viewtopic.php?f=154&t=30868&p=451654&hilit=reset+kompa#p451654
:)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Siwus » 26 lip 2010, 14:58

Witam. Dołączam się do tematu (xedos 9 2,5 KL 95r.)
Otóż problem u mnie wygląda tak:
Nie odpala na benzynie, na gazie awaryjnie bez problemu odpala. Filtr paliwa wymieniony.
Miałem ten problem już wcześniej (około miesiąca temu) zaglądałem pod tylną kanapę, gdzie leci wiązka po rozłączałem wszystkie kostki (również od pompy paliwa) i przeczyściłem i jakims cudem odpaliła. Teraz ten problem znowu się pojawił, ale czyszczenie nie pomogło. Spiąłem na krótko pompę paliwa (kabel żołty i czarny) tzn. od wtyczki która idzie od kanapy do samej kostki którą wpina się do pompy paliwa i dalej to samo.
Sprawdziłem przekaźnik pompy chyba działa, bo słychać i widać jak się załącza podczas próby odpalenia.
Sprawdziłem napięcie na kostce pod kanapą (sposobem-żarówka) i napięcie do kostki pod kanapą dochodzi.
Czy możliwe, że padła pompa paliwa?.Dodam, że nie słychać jej, gdy auto działa na gazie.
Czy oprócz pompy, na co jeszcze mogę zwrócić uwagę?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam!
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Janusz626 » 26 lip 2010, 16:38

Mozesz sprawdzic pomke paliwa, w gniezdzie diagnostycznym zmostkowac GND i F/P odkrecic przewod paliwowy przed listwa wtryskow (jesli nie ma miejsca to w innym miejscu) i wlaczyc zaplon i ostroznie zebys sie nie pochlapal paliwem.
Na tym tescie wlacza sie pompka paliwa do sprawdzenia wtryskow, sprawdz jakie masz cisnienie paliwa na przewodzie.

Sprawdz rowniez przekazniki od ukladu sterujacy pompka, znajduja sie one pod przykrywka bezpiecznikow pod maska, opisane sa chyba jako FUEL PUMP RELAY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez sds12 » 26 lip 2010, 22:32

polecam ściągnąć sobie manuala
http://rapidshare.com/files/168351804/S ... dunaj2.rar

a test pompy w warunkach polowych można zrobić w dwie osoby
jeden słucha przy odkęconym wlewie
pompa jest cicha ale da się ja usłyszeć
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2007, 20:50
Posty: 145
Skąd: GND
Auto: 626 GV 2.0i 8V '92
X9 2.5 V6 '98 only benzin

Postprzez Siwus » 27 lip 2010, 10:44

Manuala posiadam.
Dzisiaj zmostkowałem GND i F/P. Nic z tego, w ogóle nie podaje paliwa.
Przekaźnik sprawdziłem "okiem" i na moje wszystko gra, widać jak przyciąga elektromagnes podczas uruchamiania. Chyba, że są inne objawy przepalonego przekaźnika, o których nie wiem.
zastanawiam się czy nie podłączyć pompki paliwa bezpośrednio pod puszkę omijając przekaźnik.Może coś się wydarzyć nieprzewidywalnego?
Pozdrawiam
EDIT: byłem w serwisie, okazało się, ze napięcie do pompy paliwa dochodzi, czyli po prostu padła pompa paliwa :(
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Siwus » 25 sie 2010, 16:29

Przepraszam, że pisze posta pod postem, ale spory problem, gdyż dzisiaj wymieniłem pompę paliwa i dalej nic.... nie odpala na benzynie... co robić??
pozdrawiam!
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Fiveopac » 25 sie 2010, 16:42

Siwus napisał(a):Przepraszam, że pisze posta pod postem, ale spory problem, gdyż dzisiaj wymieniłem pompę paliwa i dalej nic.... nie odpala na benzynie... co robić??
pozdrawiam!

Jest napiecie na pompie i nie dziala? Jakie jest napiecie? Pompa napewno sprawna/nowa?
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 25 sie 2010, 16:47

Podpiąć na krótko zasilanie pompie, posłuchać czy pompuje. Jeżeli tak, spróbować kręcić. Później wykręcić świecę i obejrzeć, czy mokra... jak sucha, to stoją wtryskiwacze (może czujnik Hall'a), jak mokra, cuś z iskrą. To tak na mój chłopski rozum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9