Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)

Postprzez azalisz555 » 11 paź 2009, 15:19

ide do nich jeszcze jutro, jak nie znajda mi nic to sie zgadamy na wysyłke (najlepiej gołębiem pocztowym <lol> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez MadziaForever » 17 lis 2009, 23:25

Mój problem jest następujący..
Najpierw zauważyłem że po odpalaniu czasami.. czasam.. trzyma 2200rpm zamiast 800, potem się uspokajała..
Po tygodniu.. pierwsze szarpnięcie podczas jazdy.. nagła utrata mocy.. 2s niepewności obroty do 500 i jedziemy dalej. Od tego czasu takie strzały braku mocy zdarzały się codziennie.
Króregoś pięknego dnia, przestała odpalać po pierwszym puknięciu kluczyka.. trzeba było ze 3-4 razy po 15 sekund rozrusznikiem kręcić (brak iskry) potem nagle się pojawiała.. i w równie dziwnych okolicznościach na drodze gasła.. i tak do dziś raz iskra jest.. raz niema .. czasem iskrzy 15min bez przerwy a czasem po 30s gaśnie.. wszystkie świece na raz.. żadnego niedopalania na którymś garnku.. poprostu albo jest albo niema..

Macie pomysły? POMOCY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez azalisz555 » 18 lis 2009, 23:00

jak mam codziennie tak ze trzyma wyzej obroty, wystarczy ze jest niska temperatura i od razu leci do 1500-2000, po paru minutach spada a takie spadki mocy to tez kiedys mialem, jak paliwa mi zabraklo, moze to pompa paliwa, wcale bym sie nie zdziwil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez Janusz626 » 20 lis 2009, 18:25

U mnie bylo tak ze czasem i nawet ostatnio ranne odpalenie windowalo do 2500rpm, wolno schodzily gdy sie silnik zagrzal.
Poranny rozruch byl coraz gorszy, mysle bateria... przez przypadek oczyscilem klemy bo zaszly sniedzia i.... klopoty zniknely :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez azalisz555 » 20 lis 2009, 18:54

wiesz, ja zmienilem aku na nowu w lipcu a jak jest zimno to nadal kreci na 1500-2000 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez krasul » 12 gru 2009, 09:38

MadziaForever no ewidenty problem z ukl zaplonowym, koniecznie sprawdz kopulke i palec, wyjmij najlepiej aparat i wyczysc tak dokladnie jak to tylko mozliwe, jezeli sie nie poprai sprobuj go rozebrac-pamietaj o zaznaczeniu polozenia palca podczas rozbierania-przyczyna moze byc rowniez olej dostajacy sie do kopulki-wymiana uszczelniaczy. Cala powyzsza informacja ma sens jezeli oczywiscie jestes pewien ze kable i swiece sa OK, wrto sprawdzic jezeli nie byly wymieniana jaka maja opornosc przy kablach +-0,5m powinno byc ok5-8Kohm( to nie jest wzronik) ale jesli okaze sie ze masz opornosc rzedu 1-2KOhm to wiadomo ze nalezy je wymienic...i nie probuj lapac sie kabli jka pracuje silnik :D /przy badziewnych kabla kopie jak ta lala :D
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez MadziaForever » 6 sty 2010, 21:12

Wysłałem aparat do gościa z Yakuzy, nie stwierdził żadnych wad:(
A samochód działa jak działał..
Co jeszcze zauważyłem, jak już gaśnie.. można przez chwile jeszcze utrzymać iskrę, gazując silnikiem, tzn coś jakby w tym aparacie się przewala i co jakiś czas iskrzy (rzecz jasna lekko strzela) więc to chyba nie żaden tam ułamany kabelek a jednak coś w aparacie.
łożysko? jest tam coś takiego co może kozłować i stawiać opór sprawiając że aparat się klinuje i silnik gaśnie?
da się takie dokupić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez krasul » 7 sty 2010, 07:21

MadziaForever napisał(a):jakby w tym aparacie się przewala i co jakiś czas iskrzy (rzecz jasna lekko strzela)


Sprawdz czy zaplon ustawiony jest po znakach fabrycznych, podejrzewam, ze sam nie bedziesz w stanie tego zrobic. Warto tez przed sprawdzeniem ustawienia zaplonu, sprawdzic kable. Zdjejmij kable, wyjmij swiece, wyczysc i zloz jeszcze raz. Zwroc uwage czy zaden z kabli nie jest pekniety, naruszony oraz czy wywnatrz "fajki" cos nie jest uszkodzone, z tego co piszesz obejrzalbym przede wszytskim kabel przy cewce.
Najlepiej jest zaczac od rzeczy prostych, zeby ktos sie pozniej nie glowil jak okaze sie, ze to np jeden z kabli, ktory nie jest odpowiednio zacisniety na kopulce, cewce czy swiecy.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez MadziaForever » 7 sty 2010, 17:31

Fakt, sam ustawienia zapłonu sprawdzić niebędę umiał.
Z tego co zdążyłem się w mojej męce nauczyć wynika że w tym modelu cewka jest wewnątrz aparatu zapłonowego. więc też sam nic nieździałam, zresztą wierzę że gościu z Yakuzy jednak by to wykrył.
masakra. jeste zdaje się zdany na kolejnego pseudofachowca z okolicy bo na holu dalej niezajadę:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez krasul » 8 sty 2010, 08:09

Wiesz, samo sprawdzenie zaplonu nie powinno byc problemem, najlepiej jak sie wybierzesz do eletryka, ale z ustawieniem....moze masz gdzies serwis bosha u siebie, generalnie tam gdzie ustawiaja zaplon i maja dostep do danych katalogowych, znajomemu jak w Galancie popitolilem zaplon, ustawienie na znaki zajelo 20 minut.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez kanas94 » 1 kwi 2010, 22:49

Witam mam mały problem z Mazda Xedos 9 2,5l v6 24V z 1994r. Jak odpalam samochód to zaczyna mi skakać obrotomierz tak do 1,5 tys. jak już chwilkę pochodzi to pracuje już równomiernie ,ale jak dodam gazu to tylko wkręca się do 4/4,5 tys i zaczyna strzelać z tłumika i strasznie się dymi jak pobawię się gazem to czasami się odtyka i obrotomierz się zamyka(8 tys) .
Nie wiem co mam robić myślę ze katalizator jest do wymiany ale nie jestem pewny proszę o wypowiedzi osoby które miały już taki problem albo się ta tym znają :)
z góry dzięki :)
pozdrawiam kanas94
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2010, 22:34
Posty: 4

Postprzez j4ku3 » 30 maja 2010, 23:30

Witam serdecznie,
jestem tu nowy, z góry przepraszam jak dam nogi, jeszcze się nie oswoiłem z forum.
Kupiłem Mazdzinę jak w temacie 1996r., lekko uszkodzona (blacharsko), stała 2 lata. Samochód posiada instalację LPG sekwencja. Próbowałem ją odpalić, początkowo były kłopoty, zacząłem od rozłączenia instalacji gazowej, tak aby autko dopieścić na benzynie. Udało się odpalić, ale kłopot jest tego typu, że kręci się do ok. 3,500 tyś. obrotów i nie więcej. Ogółem ma kłopoty z odpalaniem, ale to może być wina długiego postoju. Proszę o Waszą pomoc. Jutro biorę się za nią więc będę szczegółowo ją sprawdzał.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez radar88 » 31 maja 2010, 21:44

Na pewno uzupełnij profil (skąd jesteś i opis samochodu ;) )
Co do wysokich obrotów i problemu z odpalaniem to sprawdź 3 rzeczy ;) (robiłem to u siebie) Aparat zapłonowy,kable ;) oraz świece.
Czemu masz wysokie obroty?? Ustawienie aparatu zapłonowego(mam to samo). Po przełożeniu aparatu mam ok 2,5 tyś obrotów,więc czeka mnie ustawienie tego ;) Chyba że na przepustnicy masz przestawione.
Jeżeli potrzebujesz (tak jak piszesz) części blacharskich typu błotniki czy drzwi to posiadam na sprzedaż ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez j4ku3 » 31 maja 2010, 23:32

Jak ogarnę autko to wszystko uzupełnię. Źle się zrozumieliśmy, jak odpaliłem auto to miała normalne obroty, podczas dodawania gazu kręciła się tylko do 3500 obrotów i nie więcej. Sprawdzałem świece – szajs, kable nowe BOSCHA. Jutro jadę odebrać nowe świece i będę dalej działał. Maiłbym taką osobistą prośbę, dasz rade zrobić kilka dokładnych fotek kabli, węży itp. pod maską? Będę bardzo wdzięczny, u mnie jest straszny sajgon, część przewodów poucinana i zaslepiona śrubkami. Sprawdzałem dzisiaj ciśnienie na cylindrach – wszędzie po 10.5 bara.
Jeśli chodzi o części to potrzebuje tylny zderzak, klapę i prawy tylny boczek (tapicerka) czarno szara skóra. Chciałbym kupić części w kolorze, ale rozglądają się po allegro ciężki temat, mianowicie kremowy z dodatkiem perły.





Auto odpalone, na nowych świecach. Zagadała od strzała. Nie trzyma obrotów (faluje między 900 a 1100). Do 3500-4000 obrotów wkręca się ładnie, problem pojawia się powyżej, mianowicie obroty idą bardzo wolno (4000-6500). Kolejna sprawa to kopcenie na czarno. Zdjąłem aparat, przeczyściłem palec i styki w kopułce. Nie mam złącza do mazdy żeby podłączyć pod kompa – świeci się kontrolka silnika CHECK.


PS. Podeślę mi ktoś sposób na diagnozę Xedosa 9 2.5 V6? Dodam, że moje autko to wersja importowana z Kanady (w pierwszym badaniu uwzględniono przednie lampy, kierunki, brak światła przeciwmgłowego do wymiany, aby spełniały normy EU).
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez radar88 » 1 cze 2010, 18:03

Części niestety posiadam w kolorze bordowym.Tylny zderzak i klapę mam z 98r,nie uszkodzone i nie porysowane(tylko przemalować) Boczku nie mam w takim kolorze.
W moim podpisie masz link i tam masz napisane jakie mam części i jaka cena. Co do zdjęcia z komory silnika to przepraszam lecz u mnie też jest sajgon ponieważ doprowadzam auto do ładu i składu.
Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 1 cze 2010, 18:06

Kopcenie na czarno –> zbyt bogata mieszanka.
Z ktorego roku masz auto, jeżeli pod maską masz złącze z napisem diagnostic to wystarczy ze kupisz diode led na 12 i kawałek drutu. Mostkujesz TEN i GND i po przekreceniu kluczyka na zaplon Chceck wymruga ci kody bledów. :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez radar88 » 1 cze 2010, 18:49

Wodzu masz rację :) Ja całkowicie o tym zapomniałem. W X9 z 98r miałem tę kostkę więc kolega tez powinien mieć :D
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 1 cze 2010, 21:34

Ja mam z grudnia 1999 i tez mam obd-I ale mruga kodami obd-II :]
A propos dziwnych zachowań auta. Auto się rozgrzewa obroty ok 1550 i spadają do pierwszej podziałki poniżej 1000, jest git. Ale jak pojeżdżę i podczas jazdy wysprzegle to obroty mi zostają na ok 1000, jak się zatrzymam to po ok 2 sec spadają do 800. Wiec postanowiłem pomierzyć czujnik temperatury i oto wyniki, na zimnym silniku (temperatura otoczenia ok 15 C) opór 3.5K (specyfikacja przy 20C 2.2-2.7) na rozgrzanym 350 (specyfikacja 80C 290-350) niby ok ale jak wyłączyłem silnik i zacząłem mierzyć to czasami opór wahał się nawet o 200-300. Czy problemy z obrotami mogą być spowodowane tymi wahaniami czujnika, termistor to urządzenie liniowe czyli opór powinien rosnąć wraz ze spadkiem temperatury w sposób liniowy a nie się wahać. Co sądzicie? Ja to sobie tłumacze tym, że jak auto jedzie wyższe obroty to pompa tłocząc płyn obmywa czujnik i jest ok ale jak wysprzegle to przepływ maleje i czujnik wariuje a jak stane to sie schłodzi i jest ok, dobrze myślę?
Pozdro
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 1 cze 2010, 22:45

Auto z 1995r. Jest za kielichem jak dobrze pamiętam czarna kostka i pisze na niej diagnostic. Możecie mi coś więcej napisać na temat tego TESTU? Samą diodą mam zmostkować te piny, czy oddzielnie mostek i dodatkowo dioda? I ew. jak nie będzie to kłopotem szczegóły błędów.
Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.


radar88 mam Twój numer to przedzwonię jutro w wolnej chwili.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Wodzu » 2 cze 2010, 07:40

j4ku3 napisał(a):Auto z 1995r. Jest za kielichem jak dobrze pamiętam czarna kostka i pisze na niej diagnostic. Możecie mi coś więcej napisać na temat tego TESTU? Samą diodą mam zmostkować te piny, czy oddzielnie mostek i dodatkowo dioda? I ew. jak nie będzie to kłopotem szczegóły błędów.
Pozdrawiam i dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.


radar88 mam Twój numer to przedzwonię jutro w wolnej chwili.

Tak jak napisałem mostujesz TEN i GND a skoro masz lampke check to nie potrzebujesz diody, bo lampka na desce ci wymruga błędy, zreszta mu masz wszytsko jak na talerzu :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7SgAddQlFuQ[/youtube]
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9