Wymiana uszczelek pokrywy zaworów KL

Postprzez tygrys36 » 22 sie 2013, 16:57

tak organo -leptycznie ciężko stwierdzić dokładnie która możesz spróbować dekikatnie poruszyć jakimś wkrętakiem i zaobserwować króra ma największy luz,chyba inaczej się nieda przynajmniej ja nie wiem jak tego dokonać.Pozdrawiam
tygrys36
 

Postprzez Tomaszek1995 » 18 wrz 2014, 08:22

A co zrobić w przypadku jak ktoś był takim cioteksem jak ja i przy odpinaniu osprzetu z kolektora nie oznaczyl podcisnien i teraz ma szalenstwo KL z obrotami dlawieniem sie brakiem mocy... ? chodzi mi o te podciśnienia z tylu od vrisów? jest około 12 miejsc( z kolektora i z kostek razem) i nie wiem co bylo do czego... :( :( :( jest tego moze jakiś schemat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2013, 17:30
Posty: 66 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda TA KL MT A7 94'

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2014, 08:58

Na Forum widziałem gdzieś ten schemat zamieszczony więc powinieneś to znaleźć.

EDIT:
Chwila szukania:
Obrazek
Z tematu: viewtopic.php?f=442&t=133781&p=2364053
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Tomaszek1995 » 18 wrz 2014, 22:01

OOOO <3 Dzięki CI wielkie :) jutro wstaje o 6 robie co trzeba i pojade Madzią do szkoły a nie jakimś fucking peugeotem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2013, 17:30
Posty: 66 (4/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda TA KL MT A7 94'

Postprzez maly1989 » 21 paź 2015, 19:23

Fotorelacja całkiem przydatna. Muszę przyznać, że wymiana obu uszczelek nie jest taka łatwa i szybka. W sumie nie ma tu nic skomplikowanego, lecz dostęp do niektórych króćców itp jest ograniczony. Największy problem miałem z odkręceniem EGRu. Po 2 godzinach walki z jedną nakrętka trzymającą rurę EGRu mogłem się zabrać na rozkręcanie reszty:] – bardzo słaby dostęp. Najgorsze było już za mną, reszta poszła gładko. Najwięcej czasu pochłania demontaż kolektora dolotowego – tysiące podciśnień i kostek elektr. :) Sama wymiana uszczelek to szybka sprawa. Późnej zostaje montaż wszystkiego do kupy.
Wolna sobota przeleciała w garażu:] Po wymianie zrobiłem ok 500km i suchutko. Nie polecam zamienników, tylko ori uszczelki. Koszt obydwu uszczelek w ASO to 100zł, więc nie warto się bawić w zamienniki, które szybko puszczają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez jedrzej07 » 21 paź 2015, 22:24

Ogólnie z dostępem największy problem jest żeby odkręcić śrubę właśnie od EGRu (nie tyle może z dostępem co z jej ruszeniem), ale miejsca na wszystko inne jest wbrew pozorom dość dużo. Gdybyś porównał X9 do X6 to byś się zdziwił o ile jest tam ciaśniej (a rozmiary silnika i osprzętu takie same w zasadzie) Samych wężyków nie ma aż tak dużo i kostek :D
Robiłem niedawno swojego KJ (są fotki w moim temacie) i tam to można powiedzieć, że tego jest dużo (wymieniałem wszystkie wężyki podciśnień na nowe – 6m poszło) <glupek2>

Ale grunt, że opanowany masz temat, a robota zrobiona we własnym zakresie cieszy podwójnie <spoko>
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez maly1989 » 22 paź 2015, 16:40

Dodam, że u mnie po prawej stronie na ścianie grodziowej jest zamontowany reduktor i komputer lpg, więc dostęp do nakrętki od EGRu miałem tylko z kanału. Podsumowują – czasami bywało gorzej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez gregor83 » 11 lut 2016, 02:16

Czym dobrze się wyczysci silnik? Mam zalany cały silnik od strony ściany grodziowej, bo cieknie mi z "tylnej" pokrywy (raczej z tamtad) i chciał bym to odrazu umyć.
Przymierzale m się do mycia od spodu ale jest fatalne dojście to może po zdjęciu kolektora i pokrywy więcej będzie widać.
Druga sprawą, jaką mogą mieć średnicę wezyki od podciśnienia ?
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez jedrzej07 » 11 lut 2016, 08:43

Co do mycia to dostęp ogólnie nie jest za ciekawy. Ja to czyściłem benzyną i zwykłym pędzelkiem, a później całość zmywałem zmywaczem do hamulców i wyczyściło się w miarę dobrze.
Wężyki mają średnicę 4mm jeśli dobrze pamiętam, u siebie wymieniałem wszystkie niedawno
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez gregor83 » 11 lut 2016, 09:31

Właśnie też mam taki zmywacz w sprayu powiem daje radę. Czyscilem pompę wspomagania myślałem że ona cieknie ale nie zgadzała mi się woń oleju i dobrze to wszystko samo splywalo. Jedyne że tego idzie dość sporo.
A powiedz ile pójdzie tego węża na cały system podciśnienia. Gdzieś coś syczy, znalazłem ulamana końcówkę od jakiegoś zaworka na ścianie grodziowej. Muszę coś z nim wymyslec lepszego bo póki co to zlepilem to klejem na gorąco.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez jedrzej07 » 11 lut 2016, 09:35

No tego zmywacza idzie dużo i szybko ubywa, dlatego najpierw robiłem benzyną i pędzelkiem także tego przyklejonego brudu już się pozbyłem, a potem tylko zmyłem same zacieki tym zmywaczem.
Co do wężyków to Ci nie powiem, u mnie w KJ było około 6m ale w KLu jest sporo mniej, nie wiem, 2-3m myślę max.
Zobacz jaki to zaworek to Ci taki załatwię <spoko>
O szczegóły pytaj na PW żeby nie robić bałaganu
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez gregor83 » 11 lut 2016, 09:42

[quote="jedrzejZobacz jaki to zaworek to Ci taki załatwię[/quote]

Ok podesle fotke będzie chyba najłatwiej zidentyfikować. Zauwarzylem, że ma coś wspólnego z niskimi obrotami. Chyba, że swiruje przez lewe powietrze.

Wracając do tematu to w carspped będą mieli dobra cenę tej uszczelki? Zauwarzylem też, że są "uszczelki a uszczelki" tzn. jedne są same tylko pod kape a inne dodatkowo jakieś maja gumki czy to oringi.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez jedrzej07 » 11 lut 2016, 09:50

Będzie łapał lewe powietrze jak coś jest nieszczelne i to będzie powodowało nierówną pracę albo zbyt niskie obroty.
Co do uszczelek, to bierz w CS albo w serwisie (ceny podobne mają) i oryginalne, bo zamienniki występują z gumkami pod śruby, ale taki zamiennik potrafi bardziej lecieć niż Twoja stara uszczelka, także nie warto, bo po co 2x kupować i 2x rozbierać. Gumki możesz założyć te które masz, one dadzą radę, a oryginalne też można kupić, ale cena za wszystkie nie jest zbyt kusząca...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez gregor83 » 11 lut 2016, 09:58

Co się zepsuje w tym samochodzie to cena części nie krzyczy żeby wziąć coś do kompletu :| np. posypal się środkowy wahacz i sensem jest tu jedynie regeneracja
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez maly1989 » 11 lut 2016, 22:54

Co do czyszczenia silnika to też polecam benzynę – daje radę. Są też specjalne środki do czyszczenia zanieczyszczeń i oleju – co kto woli. Jeśli chodzi o uszczelki to bierz tylko ori, masz pewność że będzie szczelna. Ja za kpl. lewa i prawa zapłaciłem w ASO ok. 100zł także cena jeszcze przystępna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez radar88 » 12 lut 2016, 00:07

Do mycia silnika polecam preparat K2 nie jest może mocny tak że od razu wszystko zmyje ale nie robi wżerów w alu, więc umyć 2 czy 3 razy lepiej jak raz i utlenić aluminium ;)

Z CS to czasami polecam sobie odpuścić i poszukać jak koledzy radzą, ASO bądź inne sklepy moto, bo czasami za tą samą część przepłacacie dwu/trzy krotnie.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez gregor83 » 12 lut 2016, 11:25

Dzięki za rady <ok> któryś sposób na pewno wyprobuje zależy jakie będzie dojście. Powoli skompletuje części i do roboty przed wymiana oleju chciał bym to zrobić.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2015, 09:10
Posty: 82
Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL

Postprzez TURASS » 6 kwi 2018, 17:44

Wymieniałem uszczelki pod pokrywami no i oczywiście po co robić zdjęcia czy nawet pamiętać gdzie co podłączone niby wszystko jest ok ale wisi z jakiegoś czujnika jakaś rorka która nigdzie nie pasuje a urządzenie do którego według schematu ma być podłączone chyba nie występuje w moim aucie. Mianowicie nie mogę znaleść CHARCOAL CANISTER-- no pod maską tego nie ma.
I tu moje pytanie GDZIE TEGO SZUKAĆ??????
Początkujący
 
Od: 7 lis 2014, 09:08
Posty: 26 (2/1)
Skąd: WARMIŃSKO MAZURSKIE. NBA
Auto: MAZDA XEDOS 9 2,5 V6. KL.
Rok prod. 2001.

Postprzez Marek 161BD081 » 6 kwi 2018, 20:49

Filtr z węglem aktywnym masz pod kołem zapasowym.
Ja jak ściągałem kolektor to jakoś nie pamietam takiego wężyka – skąd on idzie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez TURASS » 6 kwi 2018, 21:26

Według schematu z jakiegoś zaworka.
Załączniki
E2A54955-0332-46E4-8E01-D804B9962613.jpeg
Tu zaznaczone skąd dokąd on idzie
Początkujący
 
Od: 7 lis 2014, 09:08
Posty: 26 (2/1)
Skąd: WARMIŃSKO MAZURSKIE. NBA
Auto: MAZDA XEDOS 9 2,5 V6. KL.
Rok prod. 2001.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9