Wymiana uszczelek pokrywy zaworów KL
tak organo -leptycznie ciężko stwierdzić dokładnie która możesz spróbować dekikatnie poruszyć jakimś wkrętakiem i zaobserwować króra ma największy luz,chyba inaczej się nieda przynajmniej ja nie wiem jak tego dokonać.Pozdrawiam
-
tygrys36
A co zrobić w przypadku jak ktoś był takim cioteksem jak ja i przy odpinaniu osprzetu z kolektora nie oznaczyl podcisnien i teraz ma szalenstwo KL z obrotami dlawieniem sie brakiem mocy... ? chodzi mi o te podciśnienia z tylu od vrisów? jest około 12 miejsc( z kolektora i z kostek razem) i nie wiem co bylo do czego... jest tego moze jakiś schemat?
Na Forum widziałem gdzieś ten schemat zamieszczony więc powinieneś to znaleźć.
EDIT:
Chwila szukania:
Z tematu: viewtopic.php?f=442&t=133781&p=2364053
EDIT:
Chwila szukania:
Z tematu: viewtopic.php?f=442&t=133781&p=2364053
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
OOOO <3 Dzięki CI wielkie jutro wstaje o 6 robie co trzeba i pojade Madzią do szkoły a nie jakimś fucking peugeotem
Fotorelacja całkiem przydatna. Muszę przyznać, że wymiana obu uszczelek nie jest taka łatwa i szybka. W sumie nie ma tu nic skomplikowanego, lecz dostęp do niektórych króćców itp jest ograniczony. Największy problem miałem z odkręceniem EGRu. Po 2 godzinach walki z jedną nakrętka trzymającą rurę EGRu mogłem się zabrać na rozkręcanie reszty:] – bardzo słaby dostęp. Najgorsze było już za mną, reszta poszła gładko. Najwięcej czasu pochłania demontaż kolektora dolotowego – tysiące podciśnień i kostek elektr. Sama wymiana uszczelek to szybka sprawa. Późnej zostaje montaż wszystkiego do kupy.
Wolna sobota przeleciała w garażu:] Po wymianie zrobiłem ok 500km i suchutko. Nie polecam zamienników, tylko ori uszczelki. Koszt obydwu uszczelek w ASO to 100zł, więc nie warto się bawić w zamienniki, które szybko puszczają.
Wolna sobota przeleciała w garażu:] Po wymianie zrobiłem ok 500km i suchutko. Nie polecam zamienników, tylko ori uszczelki. Koszt obydwu uszczelek w ASO to 100zł, więc nie warto się bawić w zamienniki, które szybko puszczają.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Ogólnie z dostępem największy problem jest żeby odkręcić śrubę właśnie od EGRu (nie tyle może z dostępem co z jej ruszeniem), ale miejsca na wszystko inne jest wbrew pozorom dość dużo. Gdybyś porównał X9 do X6 to byś się zdziwił o ile jest tam ciaśniej (a rozmiary silnika i osprzętu takie same w zasadzie) Samych wężyków nie ma aż tak dużo i kostek
Robiłem niedawno swojego KJ (są fotki w moim temacie) i tam to można powiedzieć, że tego jest dużo (wymieniałem wszystkie wężyki podciśnień na nowe – 6m poszło)
Ale grunt, że opanowany masz temat, a robota zrobiona we własnym zakresie cieszy podwójnie
Robiłem niedawno swojego KJ (są fotki w moim temacie) i tam to można powiedzieć, że tego jest dużo (wymieniałem wszystkie wężyki podciśnień na nowe – 6m poszło)
Ale grunt, że opanowany masz temat, a robota zrobiona we własnym zakresie cieszy podwójnie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Czym dobrze się wyczysci silnik? Mam zalany cały silnik od strony ściany grodziowej, bo cieknie mi z "tylnej" pokrywy (raczej z tamtad) i chciał bym to odrazu umyć.
Przymierzale m się do mycia od spodu ale jest fatalne dojście to może po zdjęciu kolektora i pokrywy więcej będzie widać.
Druga sprawą, jaką mogą mieć średnicę wezyki od podciśnienia ?
Przymierzale m się do mycia od spodu ale jest fatalne dojście to może po zdjęciu kolektora i pokrywy więcej będzie widać.
Druga sprawą, jaką mogą mieć średnicę wezyki od podciśnienia ?
- Od: 25 cze 2015, 09:10
- Posty: 82
- Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL
Co do mycia to dostęp ogólnie nie jest za ciekawy. Ja to czyściłem benzyną i zwykłym pędzelkiem, a później całość zmywałem zmywaczem do hamulców i wyczyściło się w miarę dobrze.
Wężyki mają średnicę 4mm jeśli dobrze pamiętam, u siebie wymieniałem wszystkie niedawno
Wężyki mają średnicę 4mm jeśli dobrze pamiętam, u siebie wymieniałem wszystkie niedawno
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Właśnie też mam taki zmywacz w sprayu powiem daje radę. Czyscilem pompę wspomagania myślałem że ona cieknie ale nie zgadzała mi się woń oleju i dobrze to wszystko samo splywalo. Jedyne że tego idzie dość sporo.
A powiedz ile pójdzie tego węża na cały system podciśnienia. Gdzieś coś syczy, znalazłem ulamana końcówkę od jakiegoś zaworka na ścianie grodziowej. Muszę coś z nim wymyslec lepszego bo póki co to zlepilem to klejem na gorąco.
A powiedz ile pójdzie tego węża na cały system podciśnienia. Gdzieś coś syczy, znalazłem ulamana końcówkę od jakiegoś zaworka na ścianie grodziowej. Muszę coś z nim wymyslec lepszego bo póki co to zlepilem to klejem na gorąco.
- Od: 25 cze 2015, 09:10
- Posty: 82
- Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL
No tego zmywacza idzie dużo i szybko ubywa, dlatego najpierw robiłem benzyną i pędzelkiem także tego przyklejonego brudu już się pozbyłem, a potem tylko zmyłem same zacieki tym zmywaczem.
Co do wężyków to Ci nie powiem, u mnie w KJ było około 6m ale w KLu jest sporo mniej, nie wiem, 2-3m myślę max.
Zobacz jaki to zaworek to Ci taki załatwię
O szczegóły pytaj na PW żeby nie robić bałaganu
Co do wężyków to Ci nie powiem, u mnie w KJ było około 6m ale w KLu jest sporo mniej, nie wiem, 2-3m myślę max.
Zobacz jaki to zaworek to Ci taki załatwię
O szczegóły pytaj na PW żeby nie robić bałaganu
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
[quote="jedrzejZobacz jaki to zaworek to Ci taki załatwię[/quote]
Ok podesle fotke będzie chyba najłatwiej zidentyfikować. Zauwarzylem, że ma coś wspólnego z niskimi obrotami. Chyba, że swiruje przez lewe powietrze.
Wracając do tematu to w carspped będą mieli dobra cenę tej uszczelki? Zauwarzylem też, że są "uszczelki a uszczelki" tzn. jedne są same tylko pod kape a inne dodatkowo jakieś maja gumki czy to oringi.
Ok podesle fotke będzie chyba najłatwiej zidentyfikować. Zauwarzylem, że ma coś wspólnego z niskimi obrotami. Chyba, że swiruje przez lewe powietrze.
Wracając do tematu to w carspped będą mieli dobra cenę tej uszczelki? Zauwarzylem też, że są "uszczelki a uszczelki" tzn. jedne są same tylko pod kape a inne dodatkowo jakieś maja gumki czy to oringi.
- Od: 25 cze 2015, 09:10
- Posty: 82
- Skąd: Kostrzyn nad Odra, Lubuskie
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5v6 120kW '00 TA KL
Będzie łapał lewe powietrze jak coś jest nieszczelne i to będzie powodowało nierówną pracę albo zbyt niskie obroty.
Co do uszczelek, to bierz w CS albo w serwisie (ceny podobne mają) i oryginalne, bo zamienniki występują z gumkami pod śruby, ale taki zamiennik potrafi bardziej lecieć niż Twoja stara uszczelka, także nie warto, bo po co 2x kupować i 2x rozbierać. Gumki możesz założyć te które masz, one dadzą radę, a oryginalne też można kupić, ale cena za wszystkie nie jest zbyt kusząca...
Co do uszczelek, to bierz w CS albo w serwisie (ceny podobne mają) i oryginalne, bo zamienniki występują z gumkami pod śruby, ale taki zamiennik potrafi bardziej lecieć niż Twoja stara uszczelka, także nie warto, bo po co 2x kupować i 2x rozbierać. Gumki możesz założyć te które masz, one dadzą radę, a oryginalne też można kupić, ale cena za wszystkie nie jest zbyt kusząca...
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Co do czyszczenia silnika to też polecam benzynę – daje radę. Są też specjalne środki do czyszczenia zanieczyszczeń i oleju – co kto woli. Jeśli chodzi o uszczelki to bierz tylko ori, masz pewność że będzie szczelna. Ja za kpl. lewa i prawa zapłaciłem w ASO ok. 100zł także cena jeszcze przystępna.
- Od: 24 sie 2009, 22:08
- Posty: 181
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM
Do mycia silnika polecam preparat K2 nie jest może mocny tak że od razu wszystko zmyje ale nie robi wżerów w alu, więc umyć 2 czy 3 razy lepiej jak raz i utlenić aluminium
Z CS to czasami polecam sobie odpuścić i poszukać jak koledzy radzą, ASO bądź inne sklepy moto, bo czasami za tą samą część przepłacacie dwu/trzy krotnie.
Z CS to czasami polecam sobie odpuścić i poszukać jak koledzy radzą, ASO bądź inne sklepy moto, bo czasami za tą samą część przepłacacie dwu/trzy krotnie.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wymieniałem uszczelki pod pokrywami no i oczywiście po co robić zdjęcia czy nawet pamiętać gdzie co podłączone niby wszystko jest ok ale wisi z jakiegoś czujnika jakaś rorka która nigdzie nie pasuje a urządzenie do którego według schematu ma być podłączone chyba nie występuje w moim aucie. Mianowicie nie mogę znaleść CHARCOAL CANISTER-- no pod maską tego nie ma.
I tu moje pytanie GDZIE TEGO SZUKAĆ??????
I tu moje pytanie GDZIE TEGO SZUKAĆ??????
Filtr z węglem aktywnym masz pod kołem zapasowym.
Ja jak ściągałem kolektor to jakoś nie pamietam takiego wężyka – skąd on idzie?
Ja jak ściągałem kolektor to jakoś nie pamietam takiego wężyka – skąd on idzie?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości