Nie pracuje jeden cylinder na benzynie (TA KL)

Postprzez easy_rider » 17 maja 2017, 10:16

Witam,
Kolejny problem. Co możecie poradzić na to, że nie pracuje mi jeden cylinder gdy jest zasilany benzyną. Przy włączeniu się gazu wszystko działa perfecto. Błąd jaki mi wyskakuje to "chwilowe gubienie zapłonu na 3-cim cylindrze" ale dlaczego miałby na benzynie gubić a na gazie? Może wtryskiwacz się zepsuł? Co sądzicie? I dlaczego jeśli by był zepsuty nie powstałby błąd wtryskiwacza na kompie?
Układ iskrowy mam ogarnięty. Mam nawet 2 aparaty na zmianę i na obu to samo. Dodam że instalacje gazową mam icom JTG której wtryskiwacze korzystają z sygnałów pochodzących z wtryskiwaczy benzynowych więc sygnał do wtryskiwaczy benzyny jest ok.
Ostatnio edytowano 19 maja 2017, 08:28 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tytułu na zgodny z reg. forum
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez jedrzej07 » 17 maja 2017, 11:44

Wtryskiwacze gazowe korzystają z sygnałów wtryskiwaczy benzynowych i przypuszczam, że najprawdopodobniej gdzieś się przewód przetarł, przerwał, etc. Podłączanie lpg wiąże się z przecięciem wiązki do sterowania wtryskami PB i sam sygnał do wtrysku LPG dociera, ale po przełączeniu na LPG dany przewód który powinien odpowiadać za doprowadzenie impulsu do wtrysku PB nie łączy gdzieś i stąd problemy.
Wiązka od LPG jest tak zrobiona, że do każdego wtrysku PB idą 2 przewody. Przewód sterujący wtryskiem PB się rozcina i jeden z przewodów podłącza się pod ten przewód w wiązce który idzie w stronę wtryskiwacza a drugi który idzie od ECU. Także szukaj przyczyny tutaj moim zdaniem.
Raczej wątpliwe żeby padł wtrysk.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 1832 (2/14)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez easy_rider » 17 maja 2017, 19:30

Pobieżnie sprawdziłem przewody i wyglądało że jest ok. Jutro spróbuję rozciąć izolację. zobaczę czy tam się coś stało. Dziękuję za odpowiedź
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez easy_rider » 10 mar 2018, 13:52

Problem powrócił, ale tym razem jest dla mnie zupełnie nie zrozumiały

Problem jak mniemam dotyczy cylindra nr 2. Mianowicie silnik nie pracuje na tym cylindrze i znowu tylko na benzynie więc nauczony doświadczeniem zabieram się za wymianę wtrysku i tu się pojawia ale. Po sprawdzeniu rezystancji na wtryskach tak jak instrukcja podaje okazało się że wszystko jest w normie. Więc zacząłem podłączać wtryski na krótko. I tu zaistniał bałagan. W listwie wtryskowej w samochodzie wszystkie wtryski się odezwały prawidłowo ale tylko wtedy gdy wspólny minus dla nich był pin a, a nie tak jak powinno być w instrukcji pin d. Mówię teraz o wtyczce LH. Czy to rysunek wtyczki od strony listwy wtryskowej tak jak się na nią patrzy, czy może wtyczki od strony przewodu?? Nigdy nie wiem jak na to patrzeć.
Jeszcze jeden przypadek. Mam drugą, taką samą listwę i tu jest zabawniej. Tutaj dzwoni wszystko ze wszystkim. Mianowicie jak podepnę tak jak w instrukcji to działa jak należy, czyli odzywają się odpowiednie wtryski. Ale jak podepnę przewody całkowicie losowo to też się coś odzywa np połącze a-c lub b-c.
Zaintrygowany tą sytuacją zdjąłem plastikową listwę w której przepływa prąd i mierzyłem czy nie są przerwane drogi od pinu we wtyczce do pinu doprowadzającego do wtryskiwacza. i tu wszystko książkowo. Wspólnym pinem (czuli minusem) jest pin d.
Czy ktoś potrafi odpowiedzieć o co tutaj chodzi?
Załączniki
wtrysk.png
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez niedzwiadek833 » 10 mar 2018, 15:37

easy_rider napisał(a):W listwie wtryskowej w samochodzie wszystkie wtryski się odezwały prawidłowo ale tylko wtedy gdy wspólny minus dla nich był pin a, a nie tak jak powinno być w instrukcji pin d.

Jeśli odwrócisz tą wtyczkę to pin a jest w miejsce d i może dlatego tak Ci wychodzi.
easy_rider napisał(a):Mianowicie jak podepnę tak jak w instrukcji to działa jak należy, czyli odzywają się odpowiednie wtryski. Ale jak podepnę przewody całkowicie losowo to też się coś odzywa np połącze a-c lub b-c.

Jest tak dlatego, że podłączasz zasilanie szeregowo przez dwa wtryski i widocznie mają tak niskie napięcie zadziałania, że jak w ten sposób podłączysz to coś się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 11:02
Posty: 307 (0/3)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT

Postprzez easy_rider » 11 mar 2018, 08:50

niedzwiadek833 napisał(a):easy_rider napisał(a):
W listwie wtryskowej w samochodzie wszystkie wtryski się odezwały prawidłowo ale tylko wtedy gdy wspólny minus dla nich był pin a, a nie tak jak powinno być w instrukcji pin d.

Jeśli odwrócisz tą wtyczkę to pin a jest w miejsce d i może dlatego tak Ci wychodzi.


Myślałem o tym, tylko, że czytając wtyczkę RH tak jak w instrukcji, jej działanie zgadza się z tym co jest na samochodzie.

Dopisano 11 mar 2018, 09:51:

To by było nie logiczne żeby LH czytać odwróconą a RH nie odwróconą.

Dopisano 11 mar 2018, 09:55:

niedzwiadek833 napisał(a):Jest tak dlatego, że podłączasz zasilanie szeregowo przez dwa wtryski i widocznie mają tak niskie napięcie zadziałania, że jak w ten sposób podłączysz to coś się dzieje.


Nie rozumiem. Przecież podłączam np + z akumulatora na jeden z pinów wtryskiwacza nr 2, a – z akumulatora na jeden z pinów wtryskiwacza nr 4. Przecież to nie może działać.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez ProboszczV6 » 12 mar 2018, 15:59

1. Wtryski są sterowane masą(–), więc we wtyczce masz stały (+)
2. na najgrubszym przewodzie we wtyczce masz stały (+), kolor biało czerwony lub podobny.
3. Tam gdzie masz stały (+) będziesz miał punkt wspólny wszystkich wtryskiwaczy.
4. Jeżeli silnik pracuje poprawnie na LPG to najpewniej wtryskiwacz benzynowy elektrycznie jest sprawny, to samo dotyczy wiązki. Inaczej sterownik LPG powinien wyświetlić błędy.
5. Dzwoni wszystko ze wszystkim bo wtryski są połączone "w gwiazdę" więc dziwne byłoby gdyby nie było przejść między nimi, na mierniku wyświetli ci się rezystancja wtrysków razy dwa, chyba że będziesz mierzył od punktu wspólnego...czyli w tym przypadku stały(+)

Czy sprawdzałeś świece po pracy na benzynie? Czy świeca z cylindra który podejrzewasz była mokra od benzyny?
Czy problem występuje na zimnym czy ciepłym silniku?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
Buduję dom :] często mnie nie ma...
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1113 (0/13)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 Miller Cycle Engine...
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez easy_rider » 14 mar 2018, 09:18

Dzięki za odpowiedz. Informacja z pkt.5 jest kluczowa i wiele wyjaśnia.

Świec nie sprawdzałem, a faktycznie można by to zrobić i się przekonać o sprawności wtrysku.
Problem występuje na zimnym i ciepłym. Co upewnia mnie że problem leży we wtryskach.
Wrzucę do auta listwę wtryskową którą mam na zmianę i napiszę jak to działa. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez ProboszczV6 » 15 mar 2018, 07:56

easy_rider napisał(a):. Co upewnia mnie że problem leży we wtryskach.

Niekoniecznie, równie dobrze może być uszkodzona świeca lub przewód zapłonowy...
Awarie wtrysków zdarzają się rzadko, a jeśli wystąpiły u ciebie dwa razy, to zacznij grać w lotka :]
Chyba, że wtrysk leje benzyną, może być zabrudzony...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
Buduję dom :] często mnie nie ma...
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1113 (0/13)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 Miller Cycle Engine...
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez easy_rider » 15 mar 2018, 09:18

Awarię świecy czy przewodów bym wykluczył, ponieważ silnik dobrze pracuje na gazie. Nieco odmienne warunki zapłonu mieszanki benzynowej i gazowej bym pominął, bo nie są one aż tak istotne, i wątpię czy mogą tu zaważyć na istocie sprawy.
Jakiś czas temu jeden z forumowiczów opisywał mi że padły mu 2 wtryski w jednym momencie. Też ciężko mi było w to uwierzyć, ale rachunek prawdopodobieństwa podpowiada że może się tak zdarzyć i się zdarzyło.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez easy_rider » 19 mar 2018, 09:16

Dobra. Kończę udawać że znam się na samochodach. Jaki warsztat polecacie w Warszawie?
Z ostatniej chwili. X9 przestał procować na jeden cylinder również na gazie. Wczoraj miałem holowanie :(
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez easy_rider » 21 mar 2018, 20:03

Doczytałem w serwisówce, że przyczyną nie pracującego cylindra może być problem z EGR. Co o tym sądzicie? dlaczego uszkodzony EGR powodowałby brak zapłonu tylko na jednym i zawsze tym samym cylindrze? Może to wynikać z tego że akurat na tym cylindrze mogą być najgorsze warunki zapłonu(słaba iskra, mniejsza kompresja itp?) Dzisiaj pogrzebałem trochę i jest tak: na benzynie nie pracuje na cyl 2 i 4 ( ale tu przyczyną są wtryskiwacze(oby) zaś na gazie nie pracuje cyl. 4.
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez easy_rider » 24 mar 2018, 18:48

Ogarnąłem. Przyczyną były uszkodzone wtryskiwacze benzyny. wymieniłem całą listwę. I wszystko wróciło do normy. Ale nie wiem dlaczego uszkodzenie wtrysków bezynowych powodowało brak zapłonu na gazie. W mojej instalacji icom JTG sygnał z PCM idzie do sterownika gazu i dopiero na wtryskiwacze benzyny i gazu. Sterownik obrabia sygnał i wysyła na wtrysk benzyny jeśli on nie działa to brak zapłonu a jak przełącza się na gaz to powinno być ok bo wtryskiwacz gazu działa.

Dopisano 24 mar 2018, 19:49:

Ciekawi mnie co mi tak te wtryski padają. To już 3 od roku
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2016, 21:12
Posty: 54
Skąd: Warszawa / Sandomierz
Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r

Postprzez lukkil » 25 mar 2018, 11:48

Podepne sie pod temat jesli mozna.
Problem dotyczy xedosa kf v6, na rozgrzanym silniku jakby nie palil na jeden cylinder, wypada zaplon (srodkowy na tylnej glowicy), na obrotomierzu jest rowno 700rpm ale trzesie silnikiem i puka w wydech na biegu jalowym.
Jak odpale rano na zimnym to pracuje ok.
Domniemywam ten cylinder bo jak odepne fajke to nie ma roznicy w pracy. Iskra jest ale jakby slabsza niz na innych.
Swieca troszke okopcona i mokra.

Zaczelo sie w zime, ale wtedy na cieplym mu po jakims czasie przechodzilo.

Nowe swiece – bez zmian
Podmieniony kabel od swiecy – bez zmian
Krecenie zaplonem w trybie serwisowym bez zmian

Czy przyczyna moze byc uszkodzony aparat lub cewka?
Dzieki za podpowiedzi.
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1054 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez dadan » 26 mar 2018, 08:40

Sprawdź kompresje.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 633 (0/16)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez lukkil » 26 mar 2018, 09:34

Myslisz ze kompresja? Na zimnym silniku pracuje ok, zlapoe temperature i nagle zaczynaja sie ww problemy.
Wyblyskalem bledy i jest 04 czyli czujnik w aparacie.
Mozliwe ze aparat walniety?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1054 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Tomas2000 » 26 mar 2018, 10:31

Mokra świeca to ewidentny problem z zapłonem mieszanki, słaba kompresja lub iskra, zmierzysz ciśnienie to jedno odpadnie. Jeśli masz słabą iskrę to możliwe że coś z aparatem, problem z cewką zazwyczaj pojawia się po rozgrzaniu, podmienił bym najpierw jeszcze przewód zapłonowy bo trochę dziwne że tylko na jednym cylindrze takie fiołki :D Sprawdził bym też kopułkę i palec rozdzielacza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 361 (0/1)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez lukkil » 26 mar 2018, 12:02

przewód podmieniałem na inny, zamieniałem z innymi i to samo.
a słaba kompresja nie objawiałaby się tym że pracowałby również nierówno na zimnym silniku?
kopułke i palec czyściłem bo styki były zaśniedziałe ale również bez zmian.
zamówiłem aparat z kablami, zobaczymy czy pomoże.
i tu kolejne pytanie: jak przełożyć aparat by nie tzrebabyło ponownie ustawiać zapłonu?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1054 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez ProboszczV6 » 27 mar 2018, 06:32

pomiar ciśnienia sprężania będzie tutaj właściwym rozwiązaniem.
Aparat zapłonowy jak zaczyna się sypać to objawy występują na wszystkich cylindrach, chyba że kopułka pęknie akurat w okolicy tego styku na którym występuje wypadanie zapłonu, przy czym po rozgrzaniu i odparowaniu wilgoci powinna się sytuacja poprawiać...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
Buduję dom :] często mnie nie ma...
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1113 (0/13)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 Miller Cycle Engine...
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez lukkil » 30 mar 2018, 16:01

witam, problem rozwiązany.

podmienione kable – bez zmian
podmieniony aparat – bez zmian
podmieniona tylna listwa wtryskowa <spoko> <spoko> <spoko>

więc coś z wtryskiwaczem było nie halo, na ssaniu pracował ok, po rozgrzaniu niestety przerywał
dzięki wszystkim za podpowiedzi
papa
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1054 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9