Podłączenie tempomatu po przełożeniu do manualnej skrzyni (TA)
1, 2
Witam,
Mam Xedos 9 2,5 2001 ze skrzynią manualną, czyli od starszej wersji. Nie działa u mnie tempomat pokazuje błąd bodajże 7- uszkodzenie transaxle range switch. Z tego co mi się wydaje w manualu nie będzie tego czujnika. W jaki sposób zastąpić go czymś innym. robił ktoś takie cuda? Generalnie chodzi o to żeby tempomat z automatu działał na manualnej skrzyni.
P.S przy skrzyni wisi nie podpięta kostka na 10 pinów, czy to od tego?
Mam Xedos 9 2,5 2001 ze skrzynią manualną, czyli od starszej wersji. Nie działa u mnie tempomat pokazuje błąd bodajże 7- uszkodzenie transaxle range switch. Z tego co mi się wydaje w manualu nie będzie tego czujnika. W jaki sposób zastąpić go czymś innym. robił ktoś takie cuda? Generalnie chodzi o to żeby tempomat z automatu działał na manualnej skrzyni.
P.S przy skrzyni wisi nie podpięta kostka na 10 pinów, czy to od tego?
- Od: 15 sie 2016, 22:12
- Posty: 54
- Skąd: Warszawa / Sandomierz
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r
jak się pytałem Maliniaka, to powiedział, że po przekładce właśnie, tempomat nie działa, bo jest inna elektronika w tych modelach, ale może ktoś coś się orientuję, bo w takim samochodzie fajnie jak się leci w trasę i mając tempomat, żeby była możliwość jego użycia. ja nawet jak jadę do roboty 15 km, to sobie go czasami odpalam , tak że teksty, że w Polsce nie ma gdzie tego używać, uważam za bezsensowne
Pany schematy elektryczne w łapki i do dzieła, musi działać....tak samo było mówione że licznika po FLu się nie da podłączyć do przed Fla...a jednak się da więc i tu musi się dać.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
ja nie mam pojęcia jak te schematy czytać, tak że musiał bym to oddać do jakiegoś elektryka, ale ogólnie tak jak mówisz na przykładzie tego licznika, nie takie cuda ludzie ludzie robią w samochodach i działa, mechanikę jeszcze coś tam ogarniam, ale elektrykę pojęcia nie mam.
Napisze tak żebyś zrozumiał
Przy skrzyni masz pewnie taka kostkę wolna
Musisz kupić taki przekaźnik
Wszystkie piny na przekaźniki masz opisane numerami
I podłączasz
Pin 86 do masy
Pin 30 do grubego zielonego przewodu w tej kostce
Pin 87a do gruby czarno niebieski
Pin 87 do cienki czerwono niebieski
Pin 85 do jakiegoś miejsca gdzie po odpaleniu pojawia się 12V
I ten ostatni najważniejszy napięcie ma się tam pojawić już po odpaleniu auta a nie podczas kręcenia rozrusznikiem
U mnie jest to podpięte pod elektrozawor Lpg Więc napięcie pojawia się tam dopiero po przeliczeniu na gaz A jak wiadomo auto odpala zawsze na bezynie
Ten przekaźnik tak wpiety wysyła do kompa info o wrzuceniu biegu na skrzyni automatycznej Dzięki temu będzie Ci działał tempomat
U mnie info o wrzuceniu biegu wysyłane jest w momencie przejścia na Lpg
U ciebie komp myśli że skrzynia jest na luzie (też tak jeździłem na początku)
Ktoś kto przerzucal ci skrzynie musiał gdzieś połączyć ze sobą te 2 grube przewody z kostki Dzięki temu komp myśli że skrzynia jest na luzie i pozwala odpalić auto Musisz ten mostek usunąć i dopiero wpiac przekaźnik
Przy skrzyni masz pewnie taka kostkę wolna
Musisz kupić taki przekaźnik
Wszystkie piny na przekaźniki masz opisane numerami
I podłączasz
Pin 86 do masy
Pin 30 do grubego zielonego przewodu w tej kostce
Pin 87a do gruby czarno niebieski
Pin 87 do cienki czerwono niebieski
Pin 85 do jakiegoś miejsca gdzie po odpaleniu pojawia się 12V
I ten ostatni najważniejszy napięcie ma się tam pojawić już po odpaleniu auta a nie podczas kręcenia rozrusznikiem
U mnie jest to podpięte pod elektrozawor Lpg Więc napięcie pojawia się tam dopiero po przeliczeniu na gaz A jak wiadomo auto odpala zawsze na bezynie
Ten przekaźnik tak wpiety wysyła do kompa info o wrzuceniu biegu na skrzyni automatycznej Dzięki temu będzie Ci działał tempomat
U mnie info o wrzuceniu biegu wysyłane jest w momencie przejścia na Lpg
U ciebie komp myśli że skrzynia jest na luzie (też tak jeździłem na początku)
Ktoś kto przerzucal ci skrzynie musiał gdzieś połączyć ze sobą te 2 grube przewody z kostki Dzięki temu komp myśli że skrzynia jest na luzie i pozwala odpalić auto Musisz ten mostek usunąć i dopiero wpiac przekaźnik
Jak nie ma gazu sygnał można wziąść np ze świateł Nikt raczej nie odpala auta z włączonym światłami A no i biegi można zmieniać bez wyłączenia tempomatu tzn tempomat nie wyłączy się po wciśnięciu sprzęgła
Dzięki wielkie za dokładne wytłumaczenie. Wydaje się to bardzo logiczne. Na chwili wolnego postaram się pomajsterkować. Ale się podjarałem .
- Od: 15 sie 2016, 22:12
- Posty: 54
- Skąd: Warszawa / Sandomierz
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r
Witam,
Podjąłem pierwsze kroki w kierunku uruchomienia tempomatu. Niestety nie udało mi się zlokalizować kostki takiej jak u Ciebie z pomarańczowym plastikiem. Znalazłem kostkę na 10 pinów pokazana na zdjęciu w załącznikach. na zdjęciach to kostka z nr 1. zrobiłem też zdjęcia kolorów przewodów. Znalazłem również dwie inne kostki wiszące sobie beztrosko w najlepsze nr 2 i 3. podejrzewam że również od skrzyni. Czy kostka nr 1 to ta w którą mam się wpiąć? Nie mogę znaleźć też tej zworki. Podaj proszę lepsze współrzędne
Podjąłem pierwsze kroki w kierunku uruchomienia tempomatu. Niestety nie udało mi się zlokalizować kostki takiej jak u Ciebie z pomarańczowym plastikiem. Znalazłem kostkę na 10 pinów pokazana na zdjęciu w załącznikach. na zdjęciach to kostka z nr 1. zrobiłem też zdjęcia kolorów przewodów. Znalazłem również dwie inne kostki wiszące sobie beztrosko w najlepsze nr 2 i 3. podejrzewam że również od skrzyni. Czy kostka nr 1 to ta w którą mam się wpiąć? Nie mogę znaleźć też tej zworki. Podaj proszę lepsze współrzędne
- Od: 15 sie 2016, 22:12
- Posty: 54
- Skąd: Warszawa / Sandomierz
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r
Po drugim podejściu znalazłem właściwą kostkę. jest kolizja oznaczeń kolorów kabli. Będę wdzięczny za opis który pin przekaźnika wpiąć w które pole kostki bo po kolorkach nie dojdę. Jest też zworka jak mówiłeś ale dodatkowo jest wpięty też jakiś czujnik od czego on jest? Mam go zostawić wpięty?
- Od: 15 sie 2016, 22:12
- Posty: 54
- Skąd: Warszawa / Sandomierz
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r
Pin 30 do niebieskiego
Pin 87a do czarno czerwonego
Pin 87 do czerwono żółtego
Resztę tak jak w opisie na poprzedniej stronie
Zworke usunąć oczywiście
U mnie nie ma żadnego czujnika więc nie powiem ci od czego on jest Musiał bys go lepiej pokazać
Możliwe że od wstecznego ale to tylko takie zgadywanie Możesz odłączyć na próbę i zobaczyć
Pin 87a do czarno czerwonego
Pin 87 do czerwono żółtego
Resztę tak jak w opisie na poprzedniej stronie
Zworke usunąć oczywiście
U mnie nie ma żadnego czujnika więc nie powiem ci od czego on jest Musiał bys go lepiej pokazać
Możliwe że od wstecznego ale to tylko takie zgadywanie Możesz odłączyć na próbę i zobaczyć
Dzięki za wskazówki. Nie chcę czegoś zjarać. Z pinem 87 będę miał problem bo w kostce jest już zajęty właśnie przez jeden przewód od wspomnianego czujnika. Ale tak jak mówisz postaram się trochę po testować. Dzięki jeszcze raz.
- Od: 15 sie 2016, 22:12
- Posty: 54
- Skąd: Warszawa / Sandomierz
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r
Nie musisz koniecznie do tego pinu podłączyć Możesz do któregos obok Te piny odpowiadają biegom w skrzyni jeden jest od pozycji D dalej od S R itd obojętnie który Pin wybierzesz byle tylko nie ten który odpowiada za bieg wsteczny Niestety ale nie wiem który to jest kabel u ciebie także jak po podłączeniu zapali ci się światło wsteczne to znaczy że musisz zmienić pin
I spokojnie napewno nic nie spalisz
I spokojnie napewno nic nie spalisz
Misja zakończona powodzeniem, po podłączeniu wszystko działa poprawnie.
Wielkie podziękowania dla Kociak500.
Tak jak mówiłeś trzeba tylko znaleźć przewód od biegu D i wpiąć pod niego przewód.
Zachęcam wszystkich którzy zmieniali u siebie skrzynię na manualną, do naprawy tempomatu w ten sposób, bo kosztuje to grosze. A i nie trzeba się jakoś wyjątkowo napracować.
Jeszcze raz dziękuję Kociak500
Wielkie podziękowania dla Kociak500.
Tak jak mówiłeś trzeba tylko znaleźć przewód od biegu D i wpiąć pod niego przewód.
Zachęcam wszystkich którzy zmieniali u siebie skrzynię na manualną, do naprawy tempomatu w ten sposób, bo kosztuje to grosze. A i nie trzeba się jakoś wyjątkowo napracować.
Jeszcze raz dziękuję Kociak500
- Od: 15 sie 2016, 22:12
- Posty: 54
- Skąd: Warszawa / Sandomierz
- Auto: Mazda Xedos 9 2.5l 2001r
Dzięki Ci Dobry Człowieku
U mnie też działa, przekaźnik za 5,50 zł -rewelacja.
A jeśli chodzi o przerywanie pracy tempomatu sprzęgłem, (to nie sprawdzałem) ale dublowanie przerywacza hamulcowego pewnie nie byłoby najlepszym pomysłem, bo mogłyby się stopy świecić przy wysprzęglaniu .
Ale można przerwać układ zasilający, między wspomnianym niżej na zdjęciu źródłem zasilania, a przekaźnikiem, poprowadzić dwa przewody do przerywacza przy geju(coby się cenzory poprawności z UE nie czepiały ) sprzęgła (który do tej pory zbędny, ale na szczęście Maliniak mi go dał przy przekładce ). I tu się pojawił mały problem, ów przerywacz działa odwrotnie niż potrzeba, czyli wciśnięty gej zamyka układ, a przecież ma być zamknięty i podawać prąd na przekaźnik na puszczonym sprzęgle . Więc trzeba go rozebrać i powyginać blaszki tak, by ten pierścień na plastykowym trzonku stykał się z nimi "niżej" niż fabrycznie.
Po takim zabiegu Tempomat działa jak dawniej....(w przedliftowym manualu)
Jeszcze raz Chwała Ci Kociak500
U mnie też działa, przekaźnik za 5,50 zł -rewelacja.
A jeśli chodzi o przerywanie pracy tempomatu sprzęgłem, (to nie sprawdzałem) ale dublowanie przerywacza hamulcowego pewnie nie byłoby najlepszym pomysłem, bo mogłyby się stopy świecić przy wysprzęglaniu .
Ale można przerwać układ zasilający, między wspomnianym niżej na zdjęciu źródłem zasilania, a przekaźnikiem, poprowadzić dwa przewody do przerywacza przy geju(coby się cenzory poprawności z UE nie czepiały ) sprzęgła (który do tej pory zbędny, ale na szczęście Maliniak mi go dał przy przekładce ). I tu się pojawił mały problem, ów przerywacz działa odwrotnie niż potrzeba, czyli wciśnięty gej zamyka układ, a przecież ma być zamknięty i podawać prąd na przekaźnik na puszczonym sprzęgle . Więc trzeba go rozebrać i powyginać blaszki tak, by ten pierścień na plastykowym trzonku stykał się z nimi "niżej" niż fabrycznie.
Po takim zabiegu Tempomat działa jak dawniej....(w przedliftowym manualu)
Jeszcze raz Chwała Ci Kociak500
- Od: 4 paź 2010, 21:50
- Posty: 50
- Skąd: Ścinawka Dolna
- Auto: Mazda Xedos 9 2001r. 2.5 B+G
gienkozaur napisał(a): I tu się pojawił mały problem, ów przerywacz działa odwrotnie niż potrzeba, czyli wciśnięty gej zamyka układ, a przecież ma być zamknięty i podawać prąd na przekaźnik na puszczonym sprzęgle .
Tam daj drugi przekaźnik i będzie Ok
Nie musisz rozbierać czujnika
Mi osobiście podoba się to ze można zmienić bieg bez rozlaczania tempomatu ale jak kto woli
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości