Regeneracja/czyszczenie reflektorów od podstaw (TA)
Strona 1 z 1
Witam, czas na fotorelację z czyszczenia/regeneracji lamp. Przy okazji tego postu można się dowiedzieć czym tak naprawdę różni się lampa UK od EU.
Od początku, demontujemy lampy z samochodu, lampy powinny się trzymać na 4 śrubach M6 (klucz 10) i bierzemy je do domu.
Co nam potrzebne do pracy:
-śrubokręt krzyżak
-śrubokręt plaski
-nasadka 10 z grzechotką
-Imbus
-ostry nożyk, najlepiej do tapet
-piekarnik
-piwo/kawa + papierosy dla palących
Po przyniesieniu lamp do domu, odpalamy piekarnik, 100stopni + termo obieg.
Szykujemy lampę, demontujemy dekielki oraz żarówki, ściągamy spinki ze szkła:
Wkładamy lampę do piekarnika po nagrzaniu na około 5 minut:
W między czasie szykujemy drugą w ten sam sposób o ile robimy dwie
Po odczekaniu ok. 5 minut, podważamy szkło płaskim śrubokrętem, w drugiej dłoni już mamy nożyk, i rozcinamy klej i odrywamy pomału szkło:
Poczym wygląda to tak:
Następnie czas odkręcić odbłyśnik lampy, umocowany jest on na 3 śrubkach krzyżakowych:
Odkręcamy je aby dostać się do soczewki i reszty elementów, lampa wygląda tak:
Następnie dobieramy się do naszej kochanej, zasyfionej, mlecznej soczewki, tu będzie nam potrzebny dobry krzyżak jak i trochę zaparcia:
Odkręcamy, ściągamy osłonkę i wyciągamy soczewkę:
Zostaje nam takie coś:
W moim wypadku soczewka wyglądała tak:
Pęknięta oraz mocno zabrudzona
Po wyciągnięciu soczewki czyścimy ją mięciutką szmatką aż do pożądanego efektu:
Najważniejsze aby płaska powierzchnia soczewki była czyściutka, ponieważ i tak wypukłą część zapewne ubrudzimy przy wkładaniu.
Składamy wszystko do kupy:
Wkładamy lampę z powrotem do piekarnika, lecz teraz polecam ok. 2-3 minut, ponieważ lampa jest już rozłożona więc ciepło dochodzi szybciej:
Osobiście odradzał bym używanie sylikonów/klejów itp ponieważ ta ilość która jest po rozgrzaniu w zupełności starczy aby lampa była szczelna, a po drugie, dołożenie takiego czegoś może spowodować wypłynięcie resztek poza klosz od str zewnętrznej gdzie to jeszcze pikuś, ponieważ się zetrze, lecz od strony wewnętrznej już nie i w lato może to wszystko nam spłynąć na odbłyśnik pod wpływem wys. Temp.
Efekt końcowy:
Po takim czyszczeniu nie trzeba jechać na ustawianie lamp, ponieważ nie było ingerencji w ustawienie pochylenia światła.
Lecz mój zabieg nie polegał tylko na czyszczeniu jak i wymianie odbłyśnika, musiałem wymienić obudowę ponieważ była pęknięta oraz miała urwany zaczep, w tej sytuacji wykorzystałem lampę z UK tzw Anglika.
Aby rozkręcić lampę przyda się nasadka 10 + przedłużka + grzechotka, oraz imbus do odkręcenia regulacji silniczka.
Ja przed demontażem wszystkiego z lampy po mierzyłem długości wystających wkrętaków od odbłyśnika jak i samej soczewki, wszystko spisałem i przystąpiłem do rozebrania.
Po odkręceniu szkła optycznego przystępujemy do wykręcenia z obudowy reszty, czyli odbłyśnika od drogowych, mamy 3 śruby odpowiedzialne za ten odbłyśnik:
Odkręcamy je aż wszystko nam wyjdzie, pamiętaj aby odkręcać na przemian, nie jedną do końca i dopiero następną.
Po odkręceniu odbłyśnika zabieramy się za odbłyśnik wraz z przesłoną od soczewki, tutaj mamy dwie śruby oraz jedną wspominaną na imbusa przy silniczku od reg.wys.
Po czym składamy wszystko w odwrotnej kolejności i ustawiamy mniej więcej tak jak było, czyli ustawiamy wymiary które wcześniej spisaliśmy. Osobiście polecam jechać po tym zabiegu na ustawienie świateł.
Teraz jak to jest z tymi lampami z UK. Przeróbka takiej lampy to zabawa taka sama jak przy przekładce obudowy, lecz jedyne co trzeba zrobić to przełożyć przesłonę z lampy lewej do prawej i z prawej do lewej. Różnica w przesłonach wygląda dokładnie tak:
Odbłyśnik z UK
Odbłyśnik z EU:
Zdjęcia robione lampy lewej.
Jeżeli ktoś kupi lampy z anglika wystarczy poświęcić 2h i taką przeróbkę zrobić, za mniejsze pieniądze mamy lampy EU i spokojnie można takiej lampy używać , można również kupić jedną lampę UK jeżeli nasza np jest zbita, czy też połamana, najważniejsza jest przesłona, przekładamy przesłonę ze starej lampy do UK i mamy lampę EU.
Mam nadzieję że komuś się to przyda.
Pozdrawiam
Kamil
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dobra fotorelacja,mogłeś jeszcze fotkę cyknąć jak świeci na brudnej a jak po czyszczeniu,ale na pewno różnica jest duża.
A co to było na tej soczewce bo wygląda jakby była chropowata?
A co to było na tej soczewce bo wygląda jakby była chropowata?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Trochę wilgoci się zebrało, soczewka dość szybko paruje do tego pęknięta ..
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
dobra robota, przyda się nie jednemu
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości