Klimatyzacja – różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez n_a_r_g_ » 3 sie 2013, 12:57

Nie wiem na ile w tym prawdy ale słyszałem od faceta nabijającego klimy że czasami problem spowodowany jest złym stanem sprężarki. Niby powoduje ona duży opór. <co?> No i że wyjęcie i konserwacja lub wymiana rozwiązuje problem. Moim skromnym zdaniem chyba jednak nie...
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2012, 14:19
Posty: 12
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1995

Postprzez Przemek323c » 3 sie 2013, 13:29

łysy83 napisał(a):Wg mnie klima w xedosie słabo chłodzi (w porównaniu do innych samochodów) i nic na to nie poradzisz, a moc zawsze spada bo sprężarka pobiera sporo prądu.


Nie zebym sie czepial ale klima w aucie nie jest na prad.

Przy duzych upalach obciazenie sprezarki jest duzo wieksze i stawia wiekszy opor wiec moze troche swirowac, w koncu ma juz troche lat na karku. Moze pobierac kilka do nawet kilkunastu kilowatow mocy mechanicznej wiec da sie do juz odczuc.

Crenshaw napisał(a):mylisz się kolego, porównywałem najniższą temperaturę wydmuchiwanego powietrza z kolegi M6 i u mnie było 5,6'C a u niego 6,5'C. Obie były nabite na full..


Widzialem xeda gdzie wialo 2,5st z kratki przy okolo 28 na zewnatrz. U mnie w BA tez jest cos kolo 3.
Przemek323c
 

Postprzez łysy83 » 3 sie 2013, 17:16

Nie będę się kłócił ale jak porównam z klimą w subaru lub w VW to xedos ledwo chłodzi i też od razu po nabiciu. Jeżeli chodzi o mierzenie temperatury przy kratkach to nijak się ma do temperatury we wnętrzu kabiny. Xedos ma małe kratki nawiewów i to tam doszukiwałbym się problemu. Mój xedos też słabnie po załączeniu klimy a np. w subaru nie ma różnicy a przynajmniej jest nie zauważalna (oprócz spalania :D ).
Trzeba się przyzwyczaić.
Do Przemek323c poważnie nie jest na prąd? Odkrywcze <rotfl>
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Lowiec » 3 sie 2013, 18:32

Potwierdzam – mrozu z kratek nie ma mimo świeżego nabicia, nowego osuszacza i chłodnicy klimy. Ciekawe, że podobnie jest zimą ale w przypadku ogrzewania – szału nie ma:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez łysy83 » 3 sie 2013, 19:54

amen
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Przemek323c » 4 sie 2013, 12:29

[quote="łysy83]
Do Przemek323c poważnie nie jest na prąd? Odkrywcze <rotfl>[/quote]

Przeciez to byly twoje slowa :P
Przemek323c
 

Postprzez deejay27 » 4 sie 2013, 12:42

Xedos 6 ma właśnie problem ogólnie z wentylacją wnętrza, u mnie było podobnie , klima nabita super , temperatura przy wylocie bardzo niska ,jednak układ wentylacji wnetrza miał zawsze spory problem ze schłodzeniem go w upalne dni , szczególnie jeśli auto stało dośc długo w słoncu i pózniej jazda była tylko po mieście. Sprężarka chodzi wtedy na niższych obrotach i ma wielki problem z obniżeniem temp. Inaczej sprawa się ma jadąc z większą predkościa na trasie . Wtedy trzeba było podkręcac temperaturę bo ręce marzły:). Z tym poszarpywaniem o którym pisze Crenshaw miałem identycznie , jak był upał i włączona klima to też poszarpywał, ale tylko na najwyższych obrotach i pod obciążeniem , czyli jak na luzie gazowałem to nie było absolutnie nic nienormalnego, jednak podczas jazdy gdy dochodziłem do najwyższych obrotów silnika , czasem delikatnie przyszarpywał. Po wyłączeniu klimy auto jechało normalnie. Co do spadku mocy to raczej normalne i każde auto, jedno mniej drugie mocniej traci moc przy włączonej klimie. W porównaniu do Xedosa 9 jest zupełnie odwrotnie. Klimę czuc zdecydowanie lepiej , wentylacja jest lepsza , szybciej sie schładza , spadek mocy też czuc , ale to wiadomo. Myslę że X6 ma za małe te kratki i jest wszystko za ciasno poupychane może stąd tak słabo chłodzi , a stare wypracowane sprężarki po prostu dają duży opór dla alternatora , a co za tym idzie silnika stąd te poszarpywania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Lowiec » 4 sie 2013, 13:04

No dobrze, ale ustalmy raz na zawsze, elektryka do klimy jest potrzebna by ja właczyć i kontrolować właczenie bo żarówka w przycisku jest na prąd a nie na światło przecież:) Natomiast sam napęd sprężarki jest mechaniczny paskiem PK z wału korbowego i to dzięki niemu możliwe jest poprzez bla bla zmniejszenie temp powietrza we wnętrzu.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Piotr_ » 4 sie 2013, 15:14

tak ale spadek mocy spowodowany jest przez obciążenie mechaniczne a nie elektryczne ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Zubeck » 10 lut 2014, 15:55

Edit
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 16:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez Zubeck » 11 mar 2014, 18:53

Nie włącza mnie się sprężarka
Obroty wzrastają, wentylatory 2 chodzą ale sprzęgiełko nie łapie
Bezpiecznik OK
2 lata temu była nabijana
Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Czujnik ciśnienia, +12V i masę na kompresorze?
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 16:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez łysy83 » 11 mar 2014, 19:09

Sprawdź czy masz jeszcze czynnik w układzie. Ja miałem tak samo i też szukałem różnych przyczyn a okazało się,że trzeba po prostu dobić klime.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Zubeck » 11 mar 2014, 19:26

Jak sprawdzic czy jest czynnik w ukladzie? Zwierając piny w kostce czujnika ciśnienia? <glupek2>
Z tego co pamietam to Tobie sie załączała sprężarka a mnie nie
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 16:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez łysy83 » 11 mar 2014, 19:31

Ja podjechałem do speców a oni podłączyli auto do maszyny do napełniania czynnika,innego sposobu nie znam. Ja w swoim xedosie już się w sumie poddałem bo co rok musiałem dobijać (koszt 180zł) a efekt w porównaniu z klimą w subaru jest co najmniej mierny.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Zubeck » 12 mar 2014, 17:37

Zubeck napisał(a):Nie włącza mnie się sprężarka
Obroty wzrastają, wentylatory 2 chodzą ale sprzęgiełko nie łapie
Bezpiecznik OK
2 lata temu była nabijana
Co sprawdzić w pierwszej kolejności? Czujnik ciśnienia, +12V i masę na kompresorze?


klima już chłodzi!
kompresor ruszył po zrobieniu zworki we wtyczce od czujnika ciśnienia przy osuszaczu ale chłód dalej nie leciał po tym zabiegu
podjechałem do serwisu klimy, szybki wywiad, sprawdzenie chłodnicy, diagnoza: za mało czynnika, do tego promocja nabicie 120zł, myśle sobie <oczy> nabijamy
nabili i hula
wkrótce mam do nich podjechać na sprawdzenie szczelnosci
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 16:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez łysy83 » 12 mar 2014, 18:40

Czyli tak jak mówiłem. Byle byś nie musiał jeszcze raz dobijać przed latem,bo wygląda na to,że też masz małą nieszczelność w układzie na tyle małą,że nie wykrywalną przez maszynę a jednak.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Zubeck » 12 mar 2014, 20:27

znalazłem stary wydruk z wcześniejszego nabijania klimy
jest z datą
04.04.2011

odzysk 6ml 100g, podciśnienie 15min 4min 66mbar, olej 16ml, UV 5ml, napełnianie 710g

dziś 12.03.2014

odzysk 25ml 80g, podciśnienie 10min 4min 57mbar, olej 30ml, UV 5ml, napełnianie 710g

koleś mówił ze szczelnosc w skali 1 do 10 to 7 (mbar – mini bary)
mysle ze nie jest źle jak na fure 22lata starą hahaha
im czesciej wlaczamy klime tym więcej oleju w układzie wnika w mini pory (elmenty gumowe) zapobiegając rozszczelnianiu
I love this fuckin black xed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2009, 16:40
Posty: 285
Skąd: SRC, śląskie
Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(

Postprzez ptaszek775 » 4 lip 2014, 17:19

Nabilem dzis klime i po kilku min chodzeniw zaczela sie dusic i wyl sie
koles powiedzial ze gdzies jest cos zatkane
Istnieje jakis zawor zwrotny?
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 06:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez Przemek323c » 6 lip 2014, 22:58

Znowu podstawowe pytanie, jakie cisnienia l i h ? Przytkac sie moze zawor rozprezny.




Zubeck napisał(a):koleś mówił ze szczelnosc w skali 1 do 10 to 7 (mbar – mini bary)
mysle ze nie jest źle jak na fure 22lata starą hahaha


Milibary jak juz. Poza tym to ta skala zeby byla poprawna fizycznie musi byc odwrotna bo 1mbar to lepsza proznia niz 10 mbar a co za tym idzie szczelniejszy uklad (pomijam mozliwosci samych pomp).
Przemek323c
 

Postprzez ptaszek775 » 14 lip 2014, 10:48

Odwiedzilem dzis kolejnego klimatologa i
wymienilem skraplacz
na bili ponownie
chodzi wszystko, chlodzi, ale
za dlugo mam na niej nie jezdzic tym bardziej w miescie bo moze sie przegrzac a dla czego nie wiedza

dodam ze wiatrak chodzi ten od str alternatora (a powinny dwa)
czujnik na skraplaczu nie wkrecalem bo i taknie dziala z braku wiazki

Ktos zna przyczyne
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 06:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6