Klimatyzacja – różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez TRIBUTE » 23 maja 2012, 17:36

Witam!
Mam problem z dobraniem chłodnicy do Xedosa nie wiadomo czemu w sprzedaży są inne i niby według katalogu Miał ktoś z was taki problem z chłodnicą żeby dobrać? Czy trzeba coś przerabiać wymiary pasują tylko podłączenie jest inne Kurde robią inne niż jest w aucie może ktoś już przechodzi z was taki problem .Podpowiedzi potrzebuje
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

PostTen post został usunięty przez artur8311 24 maja 2012, 14:51.

Postprzez Piotr_ » 26 maja 2012, 16:38

TRIBUTE napisał(a):Witam!
Mam problem z dobraniem chłodnicy do Xedosa nie wiadomo czemu w sprzedaży są inne i niby według katalogu Miał ktoś z was taki problem z chłodnicą żeby dobrać? Czy trzeba coś przerabiać wymiary pasują tylko podłączenie jest inne Kurde robią inne niż jest w aucie może ktoś już przechodzi z was taki problem .Podpowiedzi potrzebuje
Pozdrawiam


ja miałem :) kupiłem używaną i jest dobra :D pojechałem z nią do sklepu z chłodnicami i babka wyciągnęła chłodnice z zaplecza i mówi mi że to jest na bank ta a ja przymierzam i z jednej strony jest krótsza rurka z mocowaniem a z drugiej strony powinna też być rurka z mocowaniem a ona miała mocowanie bezpośrednio wlutowane w korpus chłodnicy :| zrobiła kocią mordkę i powiedziała że nie ma takiej chłodnicy jak ja potrzebuje :| chciałem nową a mam używkę ale najważniejsze że wszystko bangla
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez mihał85 » 24 cze 2012, 14:30

Panowie może ktoś rozwiąże mój problem z klimą. Mianowicie chodzi o to, że klima bez problemu mi działa ładnie chłodzi jest w 100% szczelna. Ale jak umyje samochód to od razu po umyciu nie chodzi. Wcale się kontrolka nie zapala po wciśnięciu przycisku AC. Dopiero jak pojeżdżę dość długo albo następnego dnia zaczyna działać. Może ktoś miał podobny problem??
Zapraszam na moje aukcje z częściami do Xedosa.
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 12:32
Posty: 82
Skąd: Wieruszów ŁDZ
Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"

Postprzez sylwo » 24 cze 2012, 14:49

mihał85 Po deszczu podobnie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Lowiec » 2 sie 2012, 22:48

Jesli klima skrapla mi sie na dywanik pasażera to co mogłem popsuć wymieniając nagrzwnicę?Obudowa tunelu "powietrznego" jest nieszczelna?powinna byc?
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Hazu » 2 sie 2012, 23:18

Tego siuśka gumowego nie założyłeś i leje do wewnątrz zamiast na zewnątrz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lowiec » 2 sie 2012, 23:57

siusek...poszukam:)
Podziękował:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez sylwo » 3 sie 2012, 20:31

Hazu napisał(a):siuśka gumowego

Takie rzeczy wozicie w aucie <co?> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez hantaro155 » 12 sie 2012, 17:46

Witam mam nielada problem z doborem chłodnicy do klimatyzacji.Jest to Mazda xedos 6 1.6 96r benzyna http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13a ... dcee3.html
hantaro155
 

Postprzez łysy83 » 12 sie 2012, 19:05

Daj do pospawania,koszt nieduży a efekt murowany. Nowej chłodnicy nie kupisz no chyba,że w ASO <lol>
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Charlie9 » 31 paź 2012, 18:58

Witam, ja mam taki problem z klimą, że w ogóle się nie załącza. To znaczy, że po włączeniu guzika AC nie rusza ani sprężarka, ani wentylator. Od czego zacząć diagnozę? Bezpiecznik jest ok. Klima automatyczna, Xedos 97r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2012, 16:00
Posty: 91 (1/0)
Skąd: Katowice / Warszawa
Auto: GG 2005 FL, 2.3 (L3), sedan

Postprzez Hazu » 31 paź 2012, 19:06

Sprawdź czy jest odpowiednie ciśnienie czynnika w układzie (z połącz piny we wtyczce od czujnika ciśnienia.
A może jest zbyt zimno? (włącz obieg wewnętrzny jak w środku będzie ciepło)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Charlie9 » 31 paź 2012, 19:08

Jeśli chodzi o temperaturę, to sprawdzane w cieplejsze dni, to samo. Sprawdzę ciśnienie, prześledziłem ten wątek, ale ku ścisłości, to połączyć po prostu dwa piny w niebieskiej wtyczce, która jest w.....?

EDIT: Znalazłem osuszacz z czujnikiem, wyjąłem wtyczkę, zwarłem piny. Klima się włączyła. W takim razie nie pozostaje mi nic innego, jak tylko nabić klimę czynnikiem sprawdzając przy tym jej szczelność?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2012, 16:00
Posty: 91 (1/0)
Skąd: Katowice / Warszawa
Auto: GG 2005 FL, 2.3 (L3), sedan

Postprzez mihał85 » 12 lut 2013, 16:25

sylwo napisał(a):mihał85 Po deszczu podobnie?


Nie po deszczu nie mam takich akcji. Tylko jak myję auto i po umyciu. Czyli jak jest trochę więcej wody. Nie wiem od czego zacząć szukać. teraz zima i wsio oki bo auta nie myję. W garażu jak odpalę i włączę klimę to spokojnie rusza. Może gdzieś w jakieś bezpieczniki bądź przekaźniki się leje??
Zapraszam na moje aukcje z częściami do Xedosa.
http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=9433598
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 12:32
Posty: 82
Skąd: Wieruszów ŁDZ
Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"

Postprzez łysy83 » 12 lut 2013, 17:14

Nie ma to jak szybka odpowiedz. :P
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez paaawel5 » 15 kwi 2013, 20:14

jak wam działa nawiew – co stopień jest regulacja czy praktycznie jest zimno , letnio, gorąco ?? bo u mnie już od dawna nie idzie ustawić czy na klimie czy bez ale są dni że jest ok ale to 5 w roku może ich jest – mam tak odkąd mam xeda ale wku... mnie już to – przerabiał może ktoś ten temat ??
praktycznie niema środka od 17 – 27 jest tak samo czyli letnio z przewaga na zimne i nie mam pojęcia co jest tego przyczyną .... zaś od 28 i 29 czyli max ciepło bucha że ugotować się idzie
silnik słychać że się przestawia ( niekiedy nawet działa co stopień – słychać to ale normalnie jest tak jak wyżej napisałem – słychać do 17 potem cisza i od 27) potencjometr się nie zacina rozebrany i czyszczony nasmarowany nawet specyfikiem do czyszczenia i konserwacji takich cudów) więc ma ktoś jakiś pomysł ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Hazu » 15 kwi 2013, 20:44

Spróbuj to po polsku napisać bo ciężko załapać o co Tobie chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Lowiec » 15 kwi 2013, 23:14

Jak rozumiem chodzi Ci o to, że kręcąc potencjometrem mimo nagrzanego silnika prawie do czerwoności nie leci ciepłe powietrze a dokładniej nie podnosi się temperatura lecącego powietrza zgodnie z przestawianiem potencjometru? Może zwyczajnie ogrzewanie nie działa a może należy przestawić nawiew na nogi i twarz...bo wtedy te różnice są najbardziej wyczuwalne.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez paaawel5 » 17 kwi 2013, 19:49

Hazu napisał(a):Spróbuj to po polsku napisać bo ciężko załapać o co Tobie chodzi.


wydaje mi się że jest dość po polsku ale raz jeszcze :)

Jest jeden problem a mianowicie auto ma climatronic
co do panelu nawiewu mam tak że regulacja nie jest płynna tzn. ze nie idzie ustawić sobie właściwej temperatury tylko są 3 opcje zimna od 15 do 17 stopni na tej skali od 17-27 średnia i od 27-29 w górę gorąca.
Są dni że działa to prawidłowo ale takich dni jest kilka w roku więc wychodzi na to że coś się zacina i nie wiem od czego to zależy ? drażni mnie to bo na średnim jest za zimno jak jest mróz a na gorącym za ciepło
ktoś może z Was panowie przerabiał coś podobnego ??

problem występuje zarówno przy załączonej klimie jak i nie (zwykłym ogrzewaniu)
zrobiłem wnikliwą analizę, przeczyściłem potencjometr (mam na pokrętle skale) i jest tak
jeśli rano przy temp. ok -5 stopni wsiadam do auta ustawiam sterownik na 16 stopni – chodzi jak powinno słuchać ze silniczek od regulacji pracuje i tak jest co stopień do magicznych 23 stopni
powyżej 23 jest już cisza nic nie słychać
odpalam auto – jadę
po przebiegu ok 5 km gdy już silnik osiągnie właściwą temp. to działa co stopień w pełnym zakresie – tak jak powinno być (każda regulacja potencjometrem o stopień skutkuje pracą silniczka od regulacji i podwyższeniem bądź obniżeniem temp)
Jedziemy dalej – 5- 10 km czyli gdy silnik jest już dobrze gorący w aucie też klika stopni cieplej dzieje się tak: działa od 23 stopni w górę (czyli do max 29 tak jak być powinno) ale poniżej 22 już cisza – do 17 a od 17 mróz
I na koniec gdy zrobię ponad 10 – 15 km gdy już wsio w aucie jest rozgrzane działa od 27 do 29 stopni a poniżej 27 już cisza do 17 jednakowa temp. i nie słychać silniczka aż do 17 stopni – potem od 17 do 15 – zimne

Trochę naświetliłem teraz potrzebuje od Was porady
co dalej ??
potencjometr ok wygląda na to że sprawny czysty itd
tylko czemu tak dziwnie to wszystko działa ??
są rzadko dni że jest ok ale to naprawdę na palcach jednej ręki można w skali roku policzyć

nie wiem czy to wina czujnika jakiegoś bo tak jak pisze raz jest dobrze a raz źle
jest z tego co zauważyłem jakiś czujnik pod schowkiem ale on czysty jest i wizualnie wygląda ok

Czy komuś działa działa to poprawnie cały czas – co stopień ?? (tu niema znaczenia gdzie nawiew ustawiony jest jaka szybkość i czy z klima czy bez) chodzi o precyzję – w każdym aucie jest zimne ciepłe cieplejsze itd a tu zimne ciepłe gorące – 3 pozycje tylko ....

Może od tego zacząć trzeba czy ktoś może odpalić auto lub przekręcić zapłon na zimnym i gorącym silniku i poprzestawiać trochę ciepło zimno co stopień na skali czy co kliknięcie na skali pokrętła słychać silniczek ??
lub ktoś wie gdzie i ile jest czujników temperatury ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6