Klimatyzacja – różne problemy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez alex071 » 1 sie 2011, 21:03

fred35_86 napisał(a):Mam pytanie: jakie powinno być ciśnienie w układzie klimatyzacji. Mianowicie byłem na szczelności i nabili mi 9 barów, po 3 dniach spadło do 5 barów. i tak przez 3 razy.

Proszę o jakąś podpowiedź


Ne ma czegoś takiego że nabili mi 9 barów!!!!!!!!!!!!!czynnika powinno być tyle ile podaje producent auta(x6 1,6 16v powinno być 700gram) jeśli chodzi o ciśnienia to niskie 2 bary wysokie 15 bar.
Jeśli nabijali ci azot to są przyrządy do sprawdzania gdzie uchodzi freon!!!!! pianką do gazu nie sprawdzisz.
alex071
 

Postprzez Wojtek » 2 sie 2011, 01:36

alex071 napisał(a):powinno być tyle ile podaje producent auta (x6 1,6 16v powinno być 700gram

...niekiedy warsztaty diagnozuja jednak mierzac cisnienie na obwodach...

alex071 napisał(a):Jeśli nabijali ci azot to są przyrządy do sprawdzania gdzie uchodzi freon!!!!!

lub barwnik ;) czyli zielono sie robi tam, gdzie wyciek

alex071 napisał(a):freon!

tego to juz nie powinno tam byc... dlatego sie pytalem co ma za czynnik w ukladzie...
freon – R12 jest nielegalny od 2000r – nie wolno juz naprawiac takich instalacji... nalezy je przerobic na R134a, ktory jest mniej wydajny i sprezarki freonowe sa narazone na czestsze uszkodzenia (zmniejszona efektywnosc smarowania)

Ps. a oleju 175ml
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Setritus » 16 wrz 2011, 19:26

Witam
czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć od czego są wszystkie cztery przekaźniki widoczne na zdjęciu poniżej? są one na jednym mocowaniu, pod maską umieszczone w samym rogu, pod szybą, jeśli patrzymy na auto od przodu to są z lewej strony. Są zamocowane dokładnie w takiej pozycji jak na zdjęciu.
Obrazek
Wiem że 1 i 2 mają coś wspólnego z klimatyzacją.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Hazu » 16 wrz 2011, 22:32

Wszystkie cztery są od klimatyzacji
Jeden jest od załączania kompresora a pozostałe trzy od poszczególnych biegów wentylatora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Wojtek » 16 wrz 2011, 23:11

Lacze z watkiem o klimatyzacji ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Setritus » 17 wrz 2011, 11:53

hm to dziwne, jak przekładałem klime z rozbitego auta do siebie to były tylko dwa przekaźniki, nr 1 i 2. Dlaczego wiec w owej klimatyzacji nie było przekaźnikow od pozostałych biegów wentylatora? (mam klimę manualną).

Myślałem że nr 3 i 4 to przekaźniki od halogenów (przynajmniej jeden z nich), bo ostatnio zamontowałem halogeny ale nie działają pomimo, wydaje mi sie, kompletnej wiązki. Gdzie znajduje sie w takim razie przekaźnik od halogenów?

I trzecie pytanie, czym właściwie różni się klimatyzacja automatyczna od manualnej? Jeśli chciałbym zrobić z manualnej automatyczną to czego potrzebuje?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Setritus » 17 wrz 2011, 20:29

Wiem już że przekaźnika od halogenów nie ma, okazało sie że miałem źle wpięty w instalację włącznik.

Zostaje zatem moje poprzednie pytanie o różnice między klimą automatyczną a manualną.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez łysy83 » 2 paź 2011, 19:50

Panowie mam szybkie pytanie i liczę na Waszą pomoc,mianowicie klima mi nie chłodzi,tj sprężarka się załącza wszystko śmiga ale powietrze się nie chłodzi. Sprawdzałem i czynnik jest,ciśnienie też jest, w sumie to już jest chłodno i temat odpuściłem aż do wczoraj gdy przez przypadek jeździłem na włączonej klimie i zauważyłem dziwny dźwięk jakby bulgotanie wody gdzieś w okolicach schowka. A gdy włożyłem rękę w rejony skraplacza to zauważyłem,że jest lodowaty. Wygląda na to,że schłodzone powietrze nie może się przedostać do kratek wentylacyjnych,możliwe to? Jeżeli tak to co mogło się zepsuć?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez pawelc » 3 paź 2011, 05:43

jeżeli jest tak jak mówisz to albo padł silniczek regulacji (ciepło ,zimno) albo też jakieś mechaniczne uszkodzenie -zdemontuj schowek i powinieneś go zobaczyć do niego podłączone są dwie dźwignie możliwie że któraś spadła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez łysy83 » 3 paź 2011, 19:25

Ale regulacja ciepło zimno mi działa,czy jest możliwe,że schłodzone powietrze nie mogło się przedostać do kratek np. z powodu zatkanego wylotu? I jeszcze jedno co może powodować takie jakby bulgotanie,syczenie?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez leiszman » 3 paź 2011, 20:00

u mnie bulgotanie w okolicy schowka było objawem zapowietrzonego i zasyfionego okładu chłodzenia
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 18:04
Posty: 140 (1/0)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 93r. gaz II

gg:2000506

Postprzez pawelc » 3 paź 2011, 20:44

łysy83 napisał(a):Ale regulacja ciepło zimno mi działa,czy jest możliwe,że schłodzone powietrze nie mogło się przedostać do kratek np. z powodu zatkanego wylotu? I jeszcze jedno co może powodować takie jakby bulgotanie,syczenie?


Jak widać nie wiesz jak działa nawiew w xedosie.... pokrótce wygląda tak dmuchawa wieje przez nagrzewnicę klimatyzacji a później dopiero poprzez przesłony jest kierowane na nagrzewnicę ciepła (i wtedy jest ciepłe powietrze )lub też poza nią( i wtedy wieje chłodne powietrze ) jak działa Ci klimatyzacja to problem leży w tych przesłonach czyli ich sterowaniu nie ma innej możliwości
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Hazu » 3 paź 2011, 21:01

Jest jeszcze jedna możliwość;
zbyt niskie ciśnienie czynnika lub zużyty kompresor.
może też włączać się tylko wentylator bez kompresora(wyższe obroty)
Jeżeli włączysz klimatyzacje to wyłącza Ci się co jakiś czas ?
Jeżeli nie to znaczy że wystąpił jeden z wymienionych problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelc » 4 paź 2011, 06:04

Tego nawet nie wziąłem pod uwagę bo myślałem że dotknął ręką rurki i wie że chłodzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez łysy83 » 4 paź 2011, 09:18

Chłodzi na pewno bo rurki są zimne,skraplacz jest aż oszroniony. Sprężarka też się załącza w Sobotę się dobiorę do tego skraplacza i może znajdę problem.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez łysy83 » 9 paź 2011, 19:23

Więc sprawa u mnie wygląda następująco, dokopałem się do skraplacza i ta rurka aluminiowa zaraz przed tą chłodniczką marznie w sekundę po załączeniu klimy,więc chyba działa,pytanie dlaczego zimne powietrze nie dostaje się do kratek,nie wiem czy owa chłodniczka też ma być lodowata bo nie była,wszystkie przesłony działają. Powodem braku chłodzenia może być trochę syfu w obudowie skraplacza? Nie usunąłem go bo nie wiem jak się do niego dobrać,żeby czegoś nie zepsuć.
Ma ktoś jakiś pomysł?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 19:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez Lowiec » 19 gru 2011, 10:44

Żeby nie uciekło:
Osuszacz klimatyzacji pasujący do 1.6 B6 za całe 56 zł z Allegro, jest plug&play, czy działa sprawdzę jak nabiję klimę:
Opis aukcji:
FABRYCZNIE NOWY OSUSZACZ KLIMATYZACJI MAZDA




– stosowane w modelach 626 ( IV ) wyprodukowanych od 01.92-04.97

– stosowane w modelach MX-6 wyprodukowanych od 01.92- do koñca produkcji modelu

– pod wszystkie wersje silnikowe


– oznaczenia OEM :GA5R-61-500A ;

– HELLA : 8FT351 195-511

– NRF : 33123

– wymiary 60 x 163


--------POSIADAMY OSUSZACZE ORAZ INNE ELEMENTY KLIMATYZACJI-------------------

--------------------DO WIÊKSZOSCI SAMOCHODÓW--------------------------------

-----------------DOSTÊPNE NA INNYCH MOICH AUKCJACH---------------------------

------------------------WRAZIE PYTAÑ DZWOÑ-----------------------------------

– produkt charakteryzuje siê bardzo wysok¹ jakoœci¹

– cena za sztuke

– towar posiada gwarancje

– MG4516KD-3

Przy montażu okazało się że ma nieco za małą średnicę ale po dopasowaniu dodatkowego elementu mocującego trzyma się idealne.

A przy napełnianiu okazało się, że niedokońca jest szczelne połączenie króćców ponieważ okazało się, że i tu nie wiem czy mam oryginalną chłodniczkę klimy – króćce są da długie i wymagają przypiłowania, tak by króćce weszły głęboko i nie było przerwy między nimi a osuszaczem. Wymagane uszczelki to oringi na króćce średnica zewnętrzna 10mm, średnica gumy 2mm oraz oring na czujnik i zaślepkę 12mm średnicy i 2mm grubości gumy.
Ostatnio edytowano 26 maja 2012, 23:21 przez Lowiec, łącznie edytowano 1 raz
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez Marcin V6 » 30 kwi 2012, 20:40

Witam
Nadchodzą upały więc postanowiłem zamontować klime,mam wszystkie graty tzn. kompresor,skraplacz,parownik,przewody,przekaźniki,wiatrak,osuszacz.
Czytałem na forum ze wiązka jest i należy w nią wpiąć poszczegulne elementy. Czy jest możliwe ze u mnie nie ma wiązki.
Nie mam w kabinie wtyczki którą należy wpiąć w czujnik przy parowniku,oraz wiązki w którą należy wpiąć przekaźniki,nie moge też zlokalizować kostki w którą trzeba wpiąć wentylator.
Troche mnie to dziwi bo mam kostke od czujnika ciśnienia i od sprężarki.
Przy zbiorniczku płynu wspomagania mam 2 wolne wtyczki czy one mogą mieć związek z klimą?
Czy koncówka do której należy podłączyć czujnik z parownika i wtyczka od wentylatora odchodzi od tej wiązki?


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 11:04
Posty: 61
Skąd: Starachowice/Wwa
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r

Postprzez Hazu » 1 maja 2012, 07:22

Wtyczka od czujnika na parowniku musi być w środku auta (taka niebieska z zaślepka podpięta gdzieś u góry nie ma na zdjęciach tego miejsca.)
Bez potrzeby wyjmowałeś wentylator.
Wyjmuje się tylko schowek wyciąga łącznik plastikowy który jest na zatrzaskach i wkłada się parownik w miejsce łącznika i przykręca.

Do pełni szczęścia brak Ci właściwej wiązki od klimatyzacji.
Wiązka ta wpinana jest właśnie tam przy zbiorniku wspomagania.
Do tej wiązki też podpięty jest wentylator, sprzęgło sprężarki, czujnik ciśnienia oraz owe przekaźniki wentylatora.

Przy zakupie tej wiązki trzeba zwrócić uwagę aby była ona mniej więcej z tego samego roku modelowego samochodu oraz tej samej wersji silnika.

W xedosie występowały co najmniej 4 takie wiązki.

Z drugiej strony taką wiązkę można wykonać samemu posiłkując się schematem lub takim samym autem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Marcin V6 » 1 maja 2012, 08:57

Chyba juz wiem o co chodzi,złożyłem klime z dwóch czesci rurki,skraplacz,osuszacz i prekaźniki od jedenj osoby a od drugiej dostałem sprężarke,parownik który ma jeszcze jedną gumową rurke pomijając tą która idzie w scianę grodziową, idzie ona do czujnika w zaślepce nóg pasażera,oraz moduł i czujnik solarny-który nie jest mi potrzebny. Jeżeli dobrze myślę to druga część jest od klimatronika. moja wtyczka od czujnika w parowniku ma 2 piny a zaślepiona wtyczka w kabinie ma 5 kabli a na allegro znalazłem parownik z wtyczką pasującą do mojej http://allegro.pl/mazda-xedos-6-nagrzew ... 00335.html ten też ma 2 kable tylko pasujacą wtyczkę.
znalazłem taki opis pinów na wtyczce z mazdy 626 zapewne w xedosie jest to samo
Obrazek
jeżeli czujnik działa na zasadzie przejscia to zapewne jak temperatura parownika zejdzie poniżej zera to czujnik powinien rozłączyć sprężarkę i jak temp. wroci powyżej 2 stopni to ją załącza.
tak mi sie wydaje ale chciałbym żeby ktoś potwierdził i napisał które piny należy połączyć


Obrazek

Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 11:04
Posty: 61
Skąd: Starachowice/Wwa
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6