Wskaznik temperatury nie działa

Postprzez Marcin V6 » 12 mar 2010, 21:56

Czesc

Dzis miałem niemiła przygode,mianowicie wywaliło mi płyn chłodzacy i dosłownie na minute wskazówka od temperatury była na czerwonym polu,po usunięciu usterki,juz na zimną chłodnice zalałem nowy płyn,odpaliłem i okazało sie ze wentylator cały czas chodzi,nie wyłancza i wskazówka od temperatury sie nie podnosi,po kilku minutach nagrzewnica dmuchała ciepłym powietrzem a wskazówka nie drgnęła.
Sprawdziłem kody i wyskoczyło mi 2,9,16. 9 to czujnik temp.cieczy chłodzącej.
Czy możliwe ze wentylator ciągle chodzi i skazówka sie nie podnosi przez ten czujnik???
 
Posty: 61
Od: 26 mar 2009, 12:04
Skąd: Starachowice/Wwa
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r

Postprzez marimart81 » 12 mar 2010, 23:23

bardzo możliwe
Avatar użytkownika
 
Posty: 220
Od: 25 gru 2008, 00:08
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez iten83 » 13 mar 2010, 08:27

Mysle że to jst takie zabezpieczenie zeby nie przegrzać silnika gdy padnie czyjnik tęperatuty.
Ja miałem podobnie.
Robiłem coś koło silnika i wypiołem te 2 kostki co są koło samego wlewu płynu na silniku. Jedna jest chyba od wskażnika temp.
a druga od wentylatora.
Po przekręceniu kluczyka w pozycje zaświecenia kontrolek, i jak silnik pracował to wentylatory chodziły pelną parą.
Sprawdź czy czasem nie wypieły ci się te kostki ( wsówki)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
 
Posty: 106
Od: 26 paź 2008, 12:57
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez pawelc » 13 mar 2010, 09:57

Ja wiem czy to zabezpieczenie ,działa czujnik na zasadzie zmiany rezystencji zawsze może uszkodzić się tak że jakąś stałą oporność będzie miał i wentylatory się nie załączą ...
Avatar użytkownika
 
Posty: 1098
Od: 26 sie 2005, 07:39
Skąd: Drawno
Auto: mx-6 2,5 92
RX-8 231KM

Postprzez Marcin V6 » 13 mar 2010, 19:46

Ściągnąłęm dzis kolektor,wykręciłem czujnik cieczy chłodzącej,był na nim jakis osad,oczysciłem wkreciłem,auto działa, wentylator chodzi i wskazówka od temperatury też.
Podczas zakałdania kolektora znalazłem zapchaną dziure,jak jest kolektor bez przepustnicy na srodku wejscia jest grodz i po lewej stronie tej grodzi jest otwór umnie był cały zapchany jakby ziemią,oczysciłem go przedmuchałem,zamontowałem przepustnice dolot,odpalam auto i zaczynaja sie problemy,nie chciał odpalic jakby łapał lewe powietrze(dolot napewno szczelny) i obroty szaleją,faluja od 500 do 1500,przejechałem sie autem i jakby straciło troche mocy,po chwili rozebrałem przepustnice raz jeszcze i zaslepiłem ten otwór,odpalam auto i wszystko OK obroty na 800,sprawdziłem kody wybiło 16...
http://w501.wrzuta.pl/obraz/1NaWOwSbmFO/image1

ten kanał idzie dalej w głowice,moje pytanie od czego on jest i dlaczego obroty wariowały jak go przeczysciłem,moze to miec cos wspólnego z EGR-em,moze ktos miał juz taka przygode.
W poniedziałek zaslepie EGR,wyciągne zaslepke z tego otworu i zobaczy co bedzie.


Miesiąc temu zmieniałem uszczelki pod kolektorem ssącym i miałem własnie problem z doborem uszczelki przez ten kanalik,bo mój Xedos jest z 1993r a według katalogu sklepowego te uszczeli były w modelu od 94r
 
Posty: 61
Od: 26 mar 2009, 12:04
Skąd: Starachowice/Wwa
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r

Postprzez pawelc » 14 mar 2010, 06:32

Tak jest to kanał egr-u – prawdopodobnie masz uszkodzony sam zawór egr dlatego był zaślepiony
Avatar użytkownika
 
Posty: 1098
Od: 26 sie 2005, 07:39
Skąd: Drawno
Auto: mx-6 2,5 92
RX-8 231KM

Postprzez Marcin V6 » 16 mar 2010, 16:10

Egr był strasznie zasyfiały,po przeczyszczeniu i skasowaniu błędów wszystko działa pieknie żadnego falowania obrotów,mam wrażenie że silnik ciszej chodzi :)

Dzięki za pomoc
 
Posty: 61
Od: 26 mar 2009, 12:04
Skąd: Starachowice/Wwa
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6