Dywagacje na temat Xeda6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.
PostTen post został usunięty przez radar88 17 wrz 2011, 23:46.
Powód: Off Topic

Postprzez Haszcz » 5 cze 2007, 16:17

brii napisał(a):Jeżeli samochodu nie będziesz deptał, a w większości jeździsz spokojnie po trasie to 1.6 jest rozwiązaniem idealnym :)
Pojęcie, że samochód nie jeździ na tym forum jest trochę dziwne – Xed 1.6 ma od 0-100km/h 10s – to nie jest obiektywnie zły wynik :)


Ciekawe skad masz takie dane? O ile pamietam to bylo cos kolo 11 s, chyab 11,5, co tez nie jest wyniiem złym
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez XsiX » 5 cze 2007, 18:29

xedos to ZŁOOOOOOOOOOOOOOOOO <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez brii » 5 cze 2007, 20:19

Haszcz napisał(a):Ciekawe skad masz takie dane? O ile pamietam to bylo cos kolo 11 s, chyab 11,5, co tez nie jest wyniiem złym

<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazda/mazda.php?c=modele_xedos6_ca_tech
Dokładnie 10.3s :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez BratCukierka » 5 cze 2007, 21:01

Mój ojciec chce bardzo kupić Xedosa 6 w wersji 1,6 i oglądał ostatnio egzemplarz należący do kolegi Bruce'a no i poprostu się zakochał w tym aucie! Weź pod uwagę wersję 1,6 gdyż sprawnie ten silnik napędza te autko ostatnio nawet Bruce w trakcie drogi powrotnej od faraonki30 dał mi poprowadzić Xedosa i musze powiedzieć że autko jest świetne:) W środku cisza, sprawnie przyspiesza, wszystko pracuje z precyzją szwajcarskiego zegarka :) Oczywiście nie wybijam z głowy Tobie modelu V6 ale ciężko znaleźć model z silnikiem w dobrym stanie ( niestety :( ), z kolei 1,6 jest mniej na rynku ale nie są to awaryjne silniki :)
Ogólnie polecam Xedosa 6 :) Nie kupuj żadnych Opli,VW i innych...
Wsiądziesz raz do Xedosa , pokonasz kilka kilometrów tym autkiem i się zakochasz :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Haszcz » 6 cze 2007, 10:43

brii napisał(a):
Haszcz napisał(a):Ciekawe skad masz takie dane? O ile pamietam to bylo cos kolo 11 s, chyab 11,5, co tez nie jest wyniiem złym

<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/christmas/mazda/mazda.php?c=modele_xedos6_ca_tech
Dokładnie 10.3s :)


wiem, ale to chyba jest jaks sciema. Bardziej realne jest to:

http://www.worldofmotorsports.com/car/t ... make=Mazda

(11.1 s)
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez brii » 6 cze 2007, 11:02

Ale tam podali wyższą moc niż jest w rzeczywistości (113KM)...
Nie wiem którym danym wierzyć :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez pastik » 19 cze 2007, 23:02

Dorzucam ja swoje 5 groszy
Mialem 3 xedosy 98 2.0v6 aut i 97 1.6 automat i manual
jezdzilem tez kolegi 2.0V6 manualem tak więc mam porównanie wszystkich wersji silnikowych.
Każda wersja była nie zawodna i nie miałem z nimi zadnego problemu Xedosy się nie psują tylko pseudo mechanicy je niszczą .

Jeżeli chodzi o wybór silnika dla mnie najlepszą opcją było 2.0v6 automat
przyjemność jazdy i dzwięk V6 daje 100% satysfakcj. pełen orgazm
2.0V6 rakieta mało co pasuje to tego sprzętu jak lubisz ogladać inne samochody we
wstecznym lusterku to jest to.
1.6 man wersja dla lubiącą spokojną jazdę polecam dla starszych osób
1.6 autom nieporozumienie nie powinno być tej wersji

KOSZT
wiadomo V6 jest droższy
głowny koszt to jak pisali koledzy to rozrząd ten musisz kupić nowy ok 900zł całość.Teraz jest bardzo dużo sprow Anglików więc ceny i dostępność gwarantują spokojny sen.
6 lat temu to ze spokojny spokojnym snem miał byś problem
Co do gazu to nie słuchaj opini ,że gaz to ble i dla biedaków jak chcesz to zakładaj ja nie miałem problemów i byłem zadowolony tylko muszą być to fachowcy a nie ludzie z łapanki po szkole rzezniczej. Xedos is the best
pozdro dla Xedosiarzy
Początkujący
 
Od: 28 paź 2004, 09:26
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: Xedos 6 98r 2.0 aut

Postprzez Grześ » 21 cze 2007, 19:46

2.0V6 rakieta mało co pasuje to tego sprzętu jak lubisz ogladać inne samochody we
wstecznym lusterku to jest to.

Z tą rakietą to bym nie bajerował kolegi, ale ogólnie zgadzam się z przedmówcą.
Co do strachu przed X6 V6 to jeśli nie kupisz rzęcha to nie ma czego się obawiać. Części eksploatacyjne mają ceny jak większośc popularnych aut. Wymiana rozrządu ( jeśli nie trzeba wymienić napinacza którego na Allegro nie kupisz ), to koszt ok 450 zł a jeśli go wymienić trzeba to rośnie do 900 – 1000 zł, oczywiście jeśli umiesz to zrobić sam. Wiem bo właśnie w maju wymieniałem w garażu i zajęło mi to jeden dzień. Nie potrzeba specjalistycznych narzędzi, jedynie możesz mieć problem z odkręceniem koła pasowego.
W Xedosie najbardziej narażone na wymianę czy remont nie jest jak wszyscy pseudomechanicy mówią V6 tylko karoseria jak gdzieś walniesz. Flagowym towarem zamiennym który przekroczy wymianę rozrządu będzie choćby wymiana przednich reflektorów, na używane oczywiście, bo nowe to podniosłyby Ci wartość furki o 30 %.
Zawieszenie jest jak na nasze drogi wyjątkowo solidne. Ja do tej pory ( ponad 2.5 roku i prawie 70 tyś ) wymieniłem tylko łącznik tylniego stabilizatora bo stary zaczął stukać, ale to też zależy głównie od sposobu eksploatacji ( szybko przez tory, jazda po dziurach itp )
Co do instalki na LPG to większość forumowiczów preferuje sekwencje i na pewno jest lepsza, ale ja osobiście mam II gen BRC, założoną 2 lata temu przy przebiegu 150 tyś. a teraz mam 211tyś i jak do teraz nigdy nie miałem żadnego strzału czy jakichkolwiek problemów. Spalanie średnie w granicach 11l/100. Jeśli chodzi o przyśpieszanie to napewno jest gorsze od Pb, ale nie wiem o ile bo nie sprawdzałem, a jeśli chodzi o V max to jest wolniejszy o ok 15 km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez diesel » 23 sie 2007, 23:00

Zaczne od tego że Xedosem 1.6 nie jeździłem więc może nie jestem zbyt wiarygodnym materiałem do dyskusji ale jak czytam że dynamika 1.6 jest porównywalna z 2.0 V6 (gdzieś tak wyczytałem) to troche mi się wierzyć nie chce. Być może w kwestii przyśpieszenia 0-100 km/h z tym porównaniem nie jest tak źle ale jak chodzi o elastyczność to szczerze wątpię!!

Silnik X6 + 2.0 V6 to niesamowity zestaw. Nie jest to może fura do wyscigów spod świateł ale na trasie przy wyprzedzaniu, zwłaszcza na 3 biegu dostaje takiego kopa że włosy dęba stają. Wyprzedzanie w tym samochodzie nie nastręcza żadnych trudności a kultura pracy jest taka że można się zagalopować do 6500 obr/min bo wysiłku silnika absolutnie nie czuć!! W tym samochodzie można podróżować stale z prędkością 180-190km/h ( oczywiści na niemieckich autobanach ;) ) i zmęczenia nie odczujesz. Auto nie tyle osiąga takie prędkości okazjonalnie ale pozwala z nimi bez większego wysiłku jeździć.

Zagazowanie V6 to żadna profanacja, według mnie auto bardzo dobrze znosi gaz a róznicy w osiągach między LPG a PB specjalnie nie odczuwam (mowa o instalacji sekwencyjnej). Na LPG rzejechane ok. 40kkm i oróczy wymiany filtrów specjalnych problemów nie odnotowano!

Codzienna eksploatacja nie wymaga większych wydatków. Ceny części eksploatacyjnych takich jak klocki chamulcowe, tarcze, filtry do drogich raczej nie należą np. filtr oleju do 323F BA 1.5 potrafi być droższy od filtra do V6 o grosze ale jednak :D
Największy wydatek to oczywiście rozrząd ale jak wspomnialeś nie robi się tego co roku a jazda autem z tym silnikiem w zupełności to rekompensuje... byle tylko nie kupić zajeżdżonej V6 bo koszty remontu niskie nie będą.. w końcu jest tam wszystkiego więcej niż w silniku R4... :P
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 39
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez dragacevsky » 24 sie 2007, 17:02

cześc:) no w zasadzie temat lekko nieaktualny, bo zdecydowalem sie na kupno Xeda z silnikiem 1.6 i muszę powiedziec ze jestem bardzo zadwoolony. Kupilem autko w bardzo dobrym stanie, wizualnym i technicznym ( po wczesniejszym przejechaniu wzdłuz i wszerz polski poludniowo zachodnio – wschodniej:) ) ... oczywiscie dynamiki niema co porównywać, ale myśle, że krzywdząca jest opinia ze silnik 1.6 jest mułowaty – myślę, że jest w sam raz, zwłaszcza ze jest to japończyk który kręci się na wysokich obrotach jak złoto:) więc porównując dynamike i koszty 1.6 bradziej do mnie przemówił:) ale każdy ma swoje priorytety. Dodam tylko, ze od miesiaca posiadam xeda, kupilem go i pojechalem na wczasy na Balkany, przejechalem chorwacje, Serbie, Bosnie, Czarnogore bylem pod Albanią zrobilem grubo ponad 4tysiace kilometrow w 8dni, i nawet niezgrzytnęła ! ... za tydzien jade do Holandi wiec niechcialbym zapeszac ale licze ze tez podroz uda sie bez zadnych przygod.:) pozdrawiam czesc no i chyba mozna zamknac temat :]
moja EX xedzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=591899#591899

i obecna : http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=125539&p=2102537&hilit=dragacevsky#p2102537
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2007, 23:09
Posty: 43
Skąd: Tarnoov
Auto: Kiedyś Xedos 1.6 teraz Xedos 2.0 :)

Postprzez Globy » 24 sie 2007, 20:00

Prosze Moderatorow o pozostawienie w dziale tych ciekawych spostrzezen.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

PostTen post został usunięty przez Gość 17 wrz 2011, 23:56.
Powód: porzadki :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6