Przeróbka tylnych lamp – 4 pozycyjne, 4 stop

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Crenshaw » 2 lis 2013, 19:59

Witam, w tym temacie opiszę sposób przerobienia świateł tylnych gdzie w efekcie pojawią się cztery lampy pozycyjne zamiast dwóch oraz cztery lampy stop. Ja postanowiłem zachować światło przeciwmgłowe bo jest ono wymagane.

Tak ma to wyglądać docelowo:
Obrazek


Co należy przygotować:
-Powinniśmy się zaopatrzyć w drugi komplet okablowania do lamp tylnych, zewnętrznych – będą potrzebne niektóre ich elementy, przede wszystkim gniazda żarówek.
-dwie żarówki dwuwłóknowe P21/5W
-mała żarówka P10W
-około 3,5m przewodu dwużyłowego 2x0,75
-wiertło lub otwornica 32mm
-inne podstawowe narzędzia takie jak śrubokręt, klucz płaski lub nasadowy 10mm, taśma izolacyjna czy nóż


Prawa lampa

Tak wygląda lampa bez światła przeciwmgłowego, jak widać ma jeden otwór na żarówkę światła wstecznego:
Obrazek

Tak wygląda plastik osłaniający gniazda żarówek, ma on jedno gniazdo żarówki oraz puste miejsce przygotowane pod gniazdo drugiej
Obrazek

Ucinamy ok 10cm przewodu i podłączamy go jak na zdjęciu, będzie to masa dla nowej żarówki
Obrazek

Przygotowujemy gniazdo żarówki wcześniej wyjęte z okablowania zewnętrznych lamp
Obrazek

Wciskamy gniazdo w puste miejsce, uważając by przewód masowy przygotowany wcześniej dobrze dolegał do obudowy łącząc gniazdo żarówki wstecznego z gniazdem naszej nowej pozycji/stop
Obrazek

Przewody od nowego gniazda przeciągamy przez otwór w tylnej ściance plastiku
Obrazek

Wkładamy żarówki: w miejsce wstecznego P21W a w miejsce pozycji/stop P21/5W, tak wygląda gotowy do montażu w kloszu element
Obrazek

Następnie wiercimy w kloszu otwór pod nową żarówkę, ja użyłem wiertła do drewna i średnicy 32mm
Obrazek

Skręcamy plastik z żarówkami z kloszem, tak wygląda gotowa do montażu lampa prawa
Obrazek

Lewa lampa

Zabieramy się za drugą – lewą, tu jest trochę więcej pracy, chyba, że ktoś chce zrezygnować ze światła przeciwmgłowego. Tak wygląda seryjna lampa
Obrazek

Wyciągamy żarówkę światła przeciwmgłowego oraz odłączamy jej przewód z kostki zostawiając tylko masę
Obrazek

Przygotowujemy kolejne gniazdo z okablowania zewnętrznych lamp
Obrazek

Wciskamy gniazdo w miejsce starej żarówki światła przeciwmgłowego, montujemy z powrotem kostkę
Obrazek

Oczywiście przeciągamy przewody przez otwór w plastiku
Obrazek

Skręcamy plastik z kloszem jak w przypadku poprzedniej lampy
Obrazek


Lampa przeciwmgłowa

Teraz najtrudniejsze: lewa lampa jest w jednej czwartej długości przedzielona, właśnie w to wolne miejsce montujemy żarówkę do światła przeciwmgłowego.
Niestety tego procesu nie mam dokładnie fotografowanego ale postaram się go dobrze opisać.
Ja użyłem żarówki P10W
Obrazek
ale można użyć dowolnej, najlepiej jak najmocniejszej żeby światło przeciwmgłowe było jaśniejsze od innych.
Wiercimy otwór na żarówkę w kloszu w miejscu o którym napisałem wcześniej, większy o 2mm od samej żarówki. Używamy tutaj kolejnego gniazda żarówki, tym razem jest to gniazdo światła wstecznego lub starej przeciwmgłowej. Tutaj musimy dołączyć masę bo z gniazda wystaje tylko jeden przewód i jest to plus. W efekcie tego mamy dwa przewody wystające z gniazda. Wkładamy żarówkę w otwór i uszczelniamy silikonem lub klejem montażowym (ja dodatkowo owinąłem gniazdo taśmą izolacyjną). Następnie łączymy przewody omawianego gniazda z przewodami światła przeciwmgłowego idących do kostki, pamiętamy o masie bo w tej wersji musi być podłączona przewodem.
Tak wygląda gotowa lampa.
Obrazek


Montaż w aucie

Z tak przygotowanymi lampami możemy udać się do garażu i przystąpić do montażu, najtrudniejsze mamy już za sobą, zostaje tylko zamontować lampy w klapie bagażnika i połączyć ze światłami pozycja/stop w błotnikach.
Wyciągamy lampy z błotników i do zielonego i białego przewodu idącego do żarówki pozycja/stop dołączamy nowe przewody, układamy je za wykładziną bagażnika i prowadzimy do klapy i znajdujących się w niej przerobionych lamp wewnętrznych. Tam łączymy przewody z tymi które wcześniej wyciągnęliśmy sobie przez otwór w białym plastiku. Operację powtarzamy z lewej i prawej strony. Żarówkę światła przeciwmgłowego podłączamy do przewodów które idą do kostki, rozłączamy kostkę i dołączamy przewody.


Efekt końcowy

Teraz skręcamy wszystko i cieszymy się pięknie oświetlonym tyłem samochodu.

Światła pozycyjne:
Obrazek

Światła stop:
Obrazek

Światło przeciwmgłowe:
Obrazek

Tu wszystkie po kolei:
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez miro62 » 2 lis 2013, 20:11

Wygląda nawet fajnie <spoko> po za przeciwmgłowym <oczy> trochę słabe a żarówka powinna być 21W ;)
miro62
 

Postprzez Crenshaw » 2 lis 2013, 20:19

właśnie 21W się nie mieści w to ciasne miejsce ale postaram się coś wykombinować, może jakąś cienka żarówkę LED <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez deejay27 » 2 lis 2013, 21:00

Miro tak jak mówi Adam tam jest bardzo mało miejsca na jakąś mocniejszą żarówkę ale może jakiś led załatwi spraę żeby mocniej świeciło. W każdym razię to przeciewmgielne to tylko dla diagnosty i ewentualnie dla policji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez miro62 » 2 lis 2013, 21:37

deejay27 napisał(a): W każdym razię to przeciewmgielne to tylko dla diagnosty i ewentualnie dla policji.

Domyślam się ;) ale diagnosta i nawet policjant nie palcem zrobiony i zauważy że słaba ta świeczka :P
miro62
 

Postprzez bieski » 2 lis 2013, 21:41

Crenshaw napisał(a):właśnie 21W się nie mieści


A co to za problem podłączyć przeciwmłowe razem ze stopem w tym kloszu? :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Crenshaw » 2 lis 2013, 21:51

No właśnie lampa jest tak zbudowana, że jest problem, weź do ręki kiedyś taką lampę to zobaczysz, że nie ma miejsca.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez bieski » 2 lis 2013, 21:58

Ale jakie miejsce. Ta zarówkę która masz teraz tam wsadzoną dwuwłóknową.
Ten kabel co jest do stopu do niego tez podłączasz kabel od przeciwmigielnych.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez miro62 » 2 lis 2013, 22:03

bieski napisał(a):Ten kabel co jest do stopu do niego tez podłączasz kabel od przeciwmigielnych.

No ale to trzeba przez diodę puścić bo inaczej włączą się wszystkie stopy ;)
miro62
 

Postprzez Crenshaw » 2 lis 2013, 22:04

Tylko, że wtedy jak trzymasz stop i włączysz przeciwmgłowe to nie ma żadnej różnicy, a tego nie chcę.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez bieski » 2 lis 2013, 22:06

Bez sensu ale co tam.

W gg/gy wiekoszosc robi jak napisalem i nikt sie nie czepia.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Crenshaw » 2 lis 2013, 22:12

spoko, przecież każdy robi jak chce, ja chcę mieć osobno to światło i zrobiłem tak, ale może ktoś inny będzie chciał inaczej, przeczyta twoją sugestię i zrobi to tak jak proponujesz <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez deejay27 » 2 lis 2013, 22:22

Ale patrząc na filmik, to powiem wam że na żywo jest mocniej to widac. Może gdyby udało się jakoś rozkleic lampę i włożyc tam jakiś odbłyśnik własnej roboty, to by mocniej świeciło,bo większą powierzchnią lampy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez ptaszek775 » 10 lis 2013, 11:23

Co to czlowiekowi przyjdzie do glowy gdy ma chwile.czasu lub sie nudzi
Super ci to wyszlo wez narzedzia mi tez tak zrobimy :D
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez ptaszek775 » 14 lis 2013, 19:15

włoz w zamiast zarówki H1 napewno bedzie mocniej swiecic tylko jak za długo to klosz moze sie spalic
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez Crenshaw » 14 lis 2013, 20:06

podejrzewam, że wystarczy 21W, ale na razie z tym czekam. Wymienię jak będę zmieniał oświetlenie całego auta na ledy :D mam co do tego fajny plan <faja>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez ptaszek775 » 17 lis 2013, 12:45

Z tyłu ledy?? noi lepiej beda swiecic ale drogie sa
:|
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6