Siłowniki bagażnika Xedos 6
1, 2
Witam
Powiedzcie mi jak wygląda sytuacja z otwieraniem bagażnika w waszych Mazdach, otwierają się delikatnie? U mnie trzeba całą mase klapy unieść własnoręcznie bo siłowniki bardzo słabo pchają, ma sie nawet wrażenie że hamują otwieranie. A otwarty bagażnik potrafi się bardzo często zamknąć spadając na
To wada wrodzona czy u mnie jest coś nie tak?
Powiedzcie mi jak wygląda sytuacja z otwieraniem bagażnika w waszych Mazdach, otwierają się delikatnie? U mnie trzeba całą mase klapy unieść własnoręcznie bo siłowniki bardzo słabo pchają, ma sie nawet wrażenie że hamują otwieranie. A otwarty bagażnik potrafi się bardzo często zamknąć spadając na
To wada wrodzona czy u mnie jest coś nie tak?
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
myślę i myśle co z tym zrobić, bede latem montował sprężyny wyciągające klapę do góry, wymienie siłowniki na nowe, niekoniecznie od xedosa, zobaczymy co z tego wyjdzie.
matka jezdzi land roverem i tam potężna ciężka klapa otwiera sie sama przy pomocy dwóch cieniutkich siłowniczków, jakbym takie skołował i zamontował do xedosa miałoby to sens!
matka jezdzi land roverem i tam potężna ciężka klapa otwiera sie sama przy pomocy dwóch cieniutkich siłowniczków, jakbym takie skołował i zamontował do xedosa miałoby to sens!
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Weź pod uwagę, ze najmłodszy Xedos 6 w tym momencie ma circa 13 lat. Nic nie jest wieczne, tym bardziej, gdy jest często używane.
Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk
Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk
64 zł sztuk 2 made in china i klapę ciężko (ale bez przesady zamknąć) a otwiera się po naciśnięciu przycisku i dotknięciu jej palcem
zakupione na allegro siła 390 N do tego główki pasujące na trzpienie w aucie wykręcane obie z siłownika
jedynie co to w klapie fabryczne trzpienie maja ciut większą średnice – pilnik lub papier ścierny i jest po kłopocie bo to naprawdę minimalna różnica a na siłę nie chciałem pchać choć może i by weszło
w głębszej części bagażnika natomiast plug & play
sprzedający joper87 polecam bo cena śmieszna a święty spokój
pozdrawiam
zakupione na allegro siła 390 N do tego główki pasujące na trzpienie w aucie wykręcane obie z siłownika
jedynie co to w klapie fabryczne trzpienie maja ciut większą średnice – pilnik lub papier ścierny i jest po kłopocie bo to naprawdę minimalna różnica a na siłę nie chciałem pchać choć może i by weszło
w głębszej części bagażnika natomiast plug & play
sprzedający joper87 polecam bo cena śmieszna a święty spokój
pozdrawiam
w bardzo prosty sposób – klapa ma 2 gumowe ograniczniki na zawiasach wystarczy je zdjąć i podniesie się ciut wyżej wtedy trochę siły w wskakują bez żadnych kombinacji
jak kupisz takie jak napisałem to muszą pasować ja problemu nie miałem z montażem
poza tym L max nie wiem jak jest mierzone bo masz jeszcze regulacje na główkach bo one na gwintach są
w każdym razie wkręcone ma maxa i na wcisk pasują
jak kupisz takie jak napisałem to muszą pasować ja problemu nie miałem z montażem
poza tym L max nie wiem jak jest mierzone bo masz jeszcze regulacje na główkach bo one na gwintach są
w każdym razie wkręcone ma maxa i na wcisk pasują
Dziś zamontowałem nowe sprężyny gazowe (siłowniki) firmy Krosno nr. to 21716, w Inter Cars KR21716. Koszt to 27zł sztuka.
Parametry:
L max: 402 mm ( w osi otworów-kólek),
Skok: 160 mm,
Siła F1: 390 N,
dł. całkowita ~ 420mm ( w oryginale ~ 402mm )
Długość oryginału jest około 12mm krótsza, lecz to w niczym nie przeszkadza, klapa zamyka się prawidłowo. Jakieś 10cm po otwarciu klapa sama "leci"do góry, siła sprężyn mogłaby być o jakieś 20% mniejsza. Do wspomnianych 10 cm wystarczy tylko paluszkiem unieść . Trzeba się zaopatrzyć w dodatkowe dwa sworznie kulowe wkręcane w wspornik sprężyny w nadwoziu. Są niedemontowalne z przedniej części sprężyny.
Można zamontować jak w innym poście pisał Sylwo sprężyny Polcar, nr. e95ab68AB2, z tym że L max wynosi 390mm jak w oryginale.
Parametry:
L max: 402 mm ( w osi otworów-kólek),
Skok: 160 mm,
Siła F1: 390 N,
dł. całkowita ~ 420mm ( w oryginale ~ 402mm )
Długość oryginału jest około 12mm krótsza, lecz to w niczym nie przeszkadza, klapa zamyka się prawidłowo. Jakieś 10cm po otwarciu klapa sama "leci"do góry, siła sprężyn mogłaby być o jakieś 20% mniejsza. Do wspomnianych 10 cm wystarczy tylko paluszkiem unieść . Trzeba się zaopatrzyć w dodatkowe dwa sworznie kulowe wkręcane w wspornik sprężyny w nadwoziu. Są niedemontowalne z przedniej części sprężyny.
Można zamontować jak w innym poście pisał Sylwo sprężyny Polcar, nr. e95ab68AB2, z tym że L max wynosi 390mm jak w oryginale.
moje siłowniki też są już wyeksploatowane, od połowy klapa opada sama, będę śledził temat
-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Ja teraz szpanuję przy otwieraniu bagażnika aż mam głupi odruch wyrobiony przez 4 lata żeby siłą unosić klapę
Twoje Marcinie są dużo tańsze więc pewnie częściej będą kupowane zobaczymy co z trwałością...
PS nie dałem rady złożyć w rękach tego siłownika
Twoje Marcinie są dużo tańsze więc pewnie częściej będą kupowane zobaczymy co z trwałością...
PS nie dałem rady złożyć w rękach tego siłownika
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Crenshaw napisał(a):moje siłowniki też są już wyeksploatowane, od połowy klapa opada sama, będę śledził temat
Tu trza działać , dziś rano zamówiłem, a wieczorem zamontowane, koszt nie wielki, a udręka opadającej klapy zapomniana.
Możliwe że z Krosna można coś takiego jeszcze spróbować – 24608
L max 390mm
360N
Skok 155 mm
Polecam wpierw przejrzeć katalogi http://www.fakrosno.pl/pl-PL/industrial ... dustrialny
oraz rodzaje mocowań http://www.fakrosno.pl/pl-PL/mountings/ ... /mocowania
sylwo napisał(a):PS nie dałem rady złożyć w rękach tego siłownika
E to słaby jesteś kolego, montując trzeba w jedną rękę wziąć przedłużkę, np. drewnianą i popchnąć, a drugą celować i wlazi.
Xedo_more napisał(a):Trzeba się zaopatrzyć w dodatkowe dwa sworznie kulowe wkręcane w wspornik sprężyny w nadwoziu. Są niedemontowalne z przedniej części sprężyny.
Wystarczy brzeszczot i kawałek imadła
Ja nie wiedziałem jakie kupić i kupiłem za mocne [570N] i ciężko było zamknąć klapę
Więc wróciłem do starych lekko zużytych.
Co do siłowników tylnej klapy to Ja kupiłem dziś za 30/szt. siłowniki firmy hart od klapy tylnej bagażnika AUDI 100 C4 sedan .Są plug&play
Dł.– 402mm
Skok-160mm
Siła-390N
Dobrze wyciskają i dośc ciężko jest zamknąć klapę znaczy jestem mega zadowolony, odpocznę od zamka klapy na plecach. polecam
Dł.– 402mm
Skok-160mm
Siła-390N
Dobrze wyciskają i dośc ciężko jest zamknąć klapę znaczy jestem mega zadowolony, odpocznę od zamka klapy na plecach. polecam
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Kupiłem siłowniki do Xedosa i... muszę łapać klapę przy otwieraniu. Za duża siła. Po zamknięciu, podnosi bagażnik o 5mm ponad karoserię auta. Jutro podam liczby z siłownika. Koleś coś czuję, że sprzedał mi nie to co trzeba.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
LAJCIK29 napisał(a):Co do siłowników tylnej klapy to Ja kupiłem dziś za 30/szt. siłowniki firmy hart od klapy tylnej bagażnika AUDI 100 C4 sedan .Są plug&play
Dł.– 402mm
Skok-160mm
Siła-390N
Dobrze wyciskają i dośc ciężko jest zamknąć klapę znaczy jestem mega zadowolony, odpocznę od zamka klapy na plecach. polecam
Kupiłem te siłowniki. W sumie pasują ale siła jest za duża. Klapa po uniesieniu wybija zęby. 360N pewnie były by lepsze. Miałem dzwona w tył i przy okazji wymiany klapy, wsadziłem klapę ze spoilerem myśląc że będzie lepiej. Niestety niewiele to pomogło. Teraz zastanawiam się czy kupić inne czy poczekać aż chińszczyzna nieco osłabnie...
Mam w planach wymianę siłowników tylnej klapy.
Co myślicie o teleskopach z Audi A8 D2 sedan:
Długość [mm]: 404
Suw [mm]: 160
Siła wyrzutu [N]: 310
Nie będą za słabe ? Może ktoś się orientuje ile N mają oryginalne siłowniki ?
P.S.
Znalazłem jeszcze aukcję z zamiennikami dedykowanymi do Xeda. Te chyba by były najbardziej odpowiednia co ?
http://allegro.pl/mazda-xedos-6-92-silo ... 15480.html
Co myślicie o teleskopach z Audi A8 D2 sedan:
Długość [mm]: 404
Suw [mm]: 160
Siła wyrzutu [N]: 310
Nie będą za słabe ? Może ktoś się orientuje ile N mają oryginalne siłowniki ?
P.S.
Znalazłem jeszcze aukcję z zamiennikami dedykowanymi do Xeda. Te chyba by były najbardziej odpowiednia co ?
http://allegro.pl/mazda-xedos-6-92-silo ... 15480.html
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6