Siłowniki bagażnika Xedos 6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Setritus » 19 mar 2012, 20:49

Witam
Powiedzcie mi jak wygląda sytuacja z otwieraniem bagażnika w waszych Mazdach, otwierają się delikatnie? U mnie trzeba całą mase klapy unieść własnoręcznie bo siłowniki bardzo słabo pchają, ma sie nawet wrażenie że hamują otwieranie. A otwarty bagażnik potrafi się bardzo często zamknąć spadając na <glupek2>
To wada wrodzona czy u mnie jest coś nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez kamil6423 » 19 mar 2012, 21:35

Chyba większość użytkowników się z tym boryka ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez Setritus » 20 mar 2012, 01:02

myślę i myśle co z tym zrobić, bede latem montował sprężyny wyciągające klapę do góry, wymienie siłowniki na nowe, niekoniecznie od xedosa, zobaczymy co z tego wyjdzie.
matka jezdzi land roverem i tam potężna ciężka klapa otwiera sie sama przy pomocy dwóch cieniutkich siłowniczków, jakbym takie skołował i zamontował do xedosa miałoby to sens!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez sq2jul » 20 mar 2012, 01:13

Weź pod uwagę, ze najmłodszy Xedos 6 w tym momencie ma circa 13 lat. Nic nie jest wieczne, tym bardziej, gdy jest często używane.

Wysłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez paaawel5 » 10 kwi 2013, 17:58

64 zł sztuk 2 made in china :) i klapę ciężko (ale bez przesady zamknąć) a otwiera się po naciśnięciu przycisku i dotknięciu jej palcem :)
zakupione na allegro siła 390 N do tego główki pasujące na trzpienie w aucie wykręcane obie z siłownika
jedynie co to w klapie fabryczne trzpienie maja ciut większą średnice – pilnik lub papier ścierny i jest po kłopocie bo to naprawdę minimalna różnica a na siłę nie chciałem pchać choć może i by weszło
w głębszej części bagażnika natomiast plug & play :)
sprzedający joper87 polecam bo cena śmieszna a święty spokój
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez kamil6423 » 10 kwi 2013, 19:45

Od jakiego modelu auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez paaawel5 » 14 kwi 2013, 19:21

od xedosa
trzeba mu napisać jaka długość w xedosie i takie ci dobiera
ja takie wziąłem
Średnica tłoczyska: 8 mm Średnica cylindra:19 mm
L max: 402 mm Skok: 160 mm Siła F1: 390 N
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Siw-y » 1 maja 2013, 01:39

paaawel5 napisał(a):L max: 402 mm

Jakim cudem upchnąłeś takie długie skoro ori ma 390mm i dłuższy nie wejdzie bo klapa i tak jest do końca otwarta?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez paaawel5 » 3 maja 2013, 12:01

w bardzo prosty sposób – klapa ma 2 gumowe ograniczniki na zawiasach wystarczy je zdjąć i podniesie się ciut wyżej wtedy trochę siły w wskakują bez żadnych kombinacji
jak kupisz takie jak napisałem to muszą pasować ja problemu nie miałem z montażem
poza tym L max nie wiem jak jest mierzone bo masz jeszcze regulacje na główkach bo one na gwintach są
w każdym razie wkręcone ma maxa i na wcisk pasują
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 21:04
Posty: 268 (1/0)
Skąd: Dln Śląsk
Auto: Xedos 6 2.0 v6 98r.

Postprzez Xedo_more » 12 gru 2013, 20:34

Dziś zamontowałem nowe sprężyny gazowe (siłowniki) firmy Krosno nr. to 21716, w Inter Cars KR21716. Koszt to 27zł sztuka.
Parametry:
L max: 402 mm ( w osi otworów-kólek),
Skok: 160 mm,
Siła F1: 390 N,
dł. całkowita ~ 420mm ( w oryginale ~ 402mm )
Długość oryginału jest około 12mm krótsza, lecz to w niczym nie przeszkadza, klapa zamyka się prawidłowo. Jakieś 10cm po otwarciu klapa sama "leci"do góry, siła sprężyn mogłaby być o jakieś 20% mniejsza. Do wspomnianych 10 cm wystarczy tylko paluszkiem unieść :D . Trzeba się zaopatrzyć w dodatkowe dwa sworznie kulowe wkręcane w wspornik sprężyny w nadwoziu. Są niedemontowalne z przedniej części sprężyny.
Można zamontować jak w innym poście pisał Sylwo sprężyny Polcar, nr. e95ab68AB2, z tym że L max wynosi 390mm jak w oryginale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 19:24
Posty: 196 (1/1)
Skąd: okolice Tomaszowa Maz.
Auto: X6 v6, 92r. kol. F6

Postprzez Crenshaw » 12 gru 2013, 21:05

moje siłowniki też są już wyeksploatowane, od połowy klapa opada sama, będę śledził temat :)
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez sylwo » 12 gru 2013, 21:34

Ja teraz szpanuję przy otwieraniu bagażnika :D aż mam głupi odruch wyrobiony przez 4 lata żeby siłą unosić klapę <glupek2>

Twoje Marcinie są dużo tańsze więc pewnie częściej będą kupowane :) zobaczymy co z trwałością...



PS nie dałem rady złożyć w rękach tego siłownika <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Xedo_more » 12 gru 2013, 21:43

Crenshaw napisał(a):moje siłowniki też są już wyeksploatowane, od połowy klapa opada sama, będę śledził temat :)

Tu trza działać , dziś rano zamówiłem, a wieczorem zamontowane, koszt nie wielki, a udręka opadającej klapy zapomniana. :)
Możliwe że z Krosna można coś takiego jeszcze spróbować – 24608
L max 390mm
360N
Skok 155 mm
Polecam wpierw przejrzeć katalogi http://www.fakrosno.pl/pl-PL/industrial ... dustrialny
oraz rodzaje mocowań http://www.fakrosno.pl/pl-PL/mountings/ ... /mocowania

sylwo napisał(a):PS nie dałem rady złożyć w rękach tego siłownika <zawstydzony>

E to słaby jesteś kolego, montując trzeba w jedną rękę wziąć przedłużkę, np. drewnianą i popchnąć, a drugą celować i wlazi. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 19:24
Posty: 196 (1/1)
Skąd: okolice Tomaszowa Maz.
Auto: X6 v6, 92r. kol. F6

Postprzez Siw-y » 13 gru 2013, 00:24

Xedo_more napisał(a):Trzeba się zaopatrzyć w dodatkowe dwa sworznie kulowe wkręcane w wspornik sprężyny w nadwoziu. Są niedemontowalne z przedniej części sprężyny.

Wystarczy brzeszczot i kawałek imadła ;)

Ja nie wiedziałem jakie kupić i kupiłem za mocne [570N] i ciężko było zamknąć klapę hahaha
Więc wróciłem do starych lekko zużytych.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Xedo_more » 13 gru 2013, 11:39

W ostateczności owszem, ja miałem więc użyłem nowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 19:24
Posty: 196 (1/1)
Skąd: okolice Tomaszowa Maz.
Auto: X6 v6, 92r. kol. F6

Postprzez LAJCIK29 » 19 mar 2014, 22:18

Co do siłowników tylnej klapy to Ja kupiłem dziś za 30/szt. siłowniki firmy hart od klapy tylnej bagażnika AUDI 100 C4 sedan .Są plug&play
Dł.– 402mm
Skok-160mm
Siła-390N
Dobrze wyciskają i dośc ciężko jest zamknąć klapę znaczy jestem mega zadowolony, odpocznę od zamka klapy na plecach. polecam
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez Firepoland » 15 lis 2015, 20:07

Kupiłem siłowniki do Xedosa i... muszę łapać klapę przy otwieraniu. Za duża siła. Po zamknięciu, podnosi bagażnik o 5mm ponad karoserię auta. Jutro podam liczby z siłownika. Koleś coś czuję, że sprzedał mi nie to co trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez Firepoland » 16 lis 2015, 23:52

Foto siłowników.
Załączniki
20151116_155740.jpg
20151116_155607.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2013, 22:26
Posty: 359

Postprzez mackoGD » 6 sty 2016, 12:26

LAJCIK29 napisał(a):Co do siłowników tylnej klapy to Ja kupiłem dziś za 30/szt. siłowniki firmy hart od klapy tylnej bagażnika AUDI 100 C4 sedan .Są plug&play
Dł.– 402mm
Skok-160mm
Siła-390N
Dobrze wyciskają i dośc ciężko jest zamknąć klapę znaczy jestem mega zadowolony, odpocznę od zamka klapy na plecach. polecam


Kupiłem te siłowniki. W sumie pasują ale siła jest za duża. Klapa po uniesieniu wybija zęby. 360N pewnie były by lepsze. Miałem dzwona w tył i przy okazji wymiany klapy, wsadziłem klapę ze spoilerem myśląc że będzie lepiej. Niestety niewiele to pomogło. Teraz zastanawiam się czy kupić inne czy poczekać aż chińszczyzna nieco osłabnie...:)
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez rrrobson » 6 sty 2016, 14:12

Mam w planach wymianę siłowników tylnej klapy.
Co myślicie o teleskopach z Audi A8 D2 sedan:
Długość [mm]: 404
Suw [mm]: 160
Siła wyrzutu [N]: 310

Nie będą za słabe ? Może ktoś się orientuje ile N mają oryginalne siłowniki ?

P.S.
Znalazłem jeszcze aukcję z zamiennikami dedykowanymi do Xeda. Te chyba by były najbardziej odpowiednia co ?
http://allegro.pl/mazda-xedos-6-92-silo ... 15480.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 281 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6