Ciepłe powietrze z nawiewu – przy ustawieniu na zimne
1, 2
Witam! Jak w temacie, mimo iż reg. temp nastawiona na kolor niebieski na sam dół z bocznych nawiewów leci jedynie ciepłe powietrze. (z nawiewu na środku prawidłowo leci zimne) O co kaman? Od czego zacząć sprawdzanie?
- Od: 30 cze 2010, 22:18
- Posty: 173
- Skąd: Rybnik
- Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP
było już o tym wiele
masz pewnie problem z silniczkiem który steruje klapką zimno-ciepło a znajduje się on za schowkiem po lewej stronie
masz pewnie problem z silniczkiem który steruje klapką zimno-ciepło a znajduje się on za schowkiem po lewej stronie
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
ale co zrobić żeby usunąć ten problem,może jakieś zdjęcia, jakaś porada czy coś? Czy ten silniczek nadaje się do wymiany czy co, może ręcznie jakoś można przestawić z powtrotem na zimno? (do tej pory było zimno więc ciepły nawiew mi nie przeszkadzał, ale jak zacznie robić się cieplej to mnie sczyści )
Nie chciałem nic sugerować ale problem pojawił się jak były pierwsze mrozy i chciałem sobie zrobić cieplej więc pokręciłem tym pokrętłem ciepło zimno, następnie jak wróciłem na zimny nawiew to już cały czas leciał ciepły, więc może jednak coś z tym pokrętłem??
Bajdałej – nie nie było o tym. problemy w innych postach jest inny (brak ciepłego powietrza) jeśli się mylę to podaj linki
Nie chciałem nic sugerować ale problem pojawił się jak były pierwsze mrozy i chciałem sobie zrobić cieplej więc pokręciłem tym pokrętłem ciepło zimno, następnie jak wróciłem na zimny nawiew to już cały czas leciał ciepły, więc może jednak coś z tym pokrętłem??
Bajdałej – nie nie było o tym. problemy w innych postach jest inny (brak ciepłego powietrza) jeśli się mylę to podaj linki
- Od: 30 cze 2010, 22:18
- Posty: 173
- Skąd: Rybnik
- Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP
zdemontuj schowek wraz z tylnym platikiem po lewej stronie bedziesz widział na obudowie nagrzewnicy silniczek z cięgienkiem.Przekręć zapłon i kręć tym potencjometrem(ciepło zimno) i patrz czy silniczek się rusza lub wydaje jakieś dzwięki -jak to sprawdzisz to dalej będziemy myśleć.
mógł też paść potencjometr choć to mało prawdopodobne
mógł też paść potencjometr choć to mało prawdopodobne
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
zaznacz proszę w kółeczko gdzie jest ta regulacja i czy ewentualnie można ją ręcznie przestawić na stałe na zimne, bo nie chcę tego 15 razy rozbierać i składać tylko jeśli faktycznie okaże się że to właśnie wina niedziałjącej reg. to od razu to przestawię i spokój.
- Od: 30 cze 2010, 22:18
- Posty: 173
- Skąd: Rybnik
- Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP
jest zaznaczony ale nie wiem czy uda ci sie przestawic bez jego odkręcenia bo pod nim są te dżwigienki ale najpierw jak mówie sprawdz czy coś go słychać bo może się przywiesił
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
no i o to chodziło, bardziej łopatologicznie się nie da dzięki. Sprawdzę i będę pisał.
- Od: 30 cze 2010, 22:18
- Posty: 173
- Skąd: Rybnik
- Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP
Ło! fajne foty! a skąd macie?:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Heh zapewne kolega ściągną dechę rozdzielczą
Napisz tak jak pisze marimart81 sprawdź czy w ogóle chodzi,jeżeli nie to zobacz czy nie jest zawieszony,jeżeli jest to mu pomóż,a jeżeli jest spalony to go wymień jak masz wszystko na wierzchu(w sprawie części pytaj),ogrzewanie jest potrzebne tak samo jak i chłodne powietrze.
Pozdrawiam,
radar88
Napisz tak jak pisze marimart81 sprawdź czy w ogóle chodzi,jeżeli nie to zobacz czy nie jest zawieszony,jeżeli jest to mu pomóż,a jeżeli jest spalony to go wymień jak masz wszystko na wierzchu(w sprawie części pytaj),ogrzewanie jest potrzebne tak samo jak i chłodne powietrze.
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
wielkie dzięki. Póki co pogoda nie pozwala grzebać przy tym, ale już wiem chociaż od czego zacząć. Będę pisał jak coś ustale.
- Od: 30 cze 2010, 22:18
- Posty: 173
- Skąd: Rybnik
- Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP
właśnie wróciłem z grzebania przy Madzi – przy pomocy jednego victorinouxa dostałem się do silniczka – tzn nie mogłem go wymontować, ale już wiadomo, że to on jest problemem – trzeba mu pomóc przy skrajnych wychyleniach – widocznie komutator dobrze nie styka pod obciazeniem – na 100% wnny jest silniczek ( kwadratowe czarne cos z motylkiem zamiast osi obrotu – motylek trzyma dwa cięgła i otwiera/zamyka zimne/cieple powietrze. Boje się zdejmować całego kokpitu – dlatego jak na razie zostawiłem sobie tylko ciepły nawiew – jak beda upały to zmienię na zimny/ lub wymontuję kokpit i silnik – jak na razie jest zbyt zimno,.
Pozdrowienia
Pozdrowienia
- Od: 24 wrz 2008, 23:29
- Posty: 150
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97
Jak chcesz to ja chyba wiem kto ma taki silniczek więc mogę zapytać jak byś chciał.Jak rozebrane to wymienić od razu można
Pozdrawiam,
radar88
Pozdrawiam,
radar88
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No więc tak. Ten silniczek nie reaguje tzn. nie słyszę aby się coś przestawiało. Co dalej? Pytanie – potencjometr? czy ten silniczek? czy może coś po drodze? Ewentualnie jaka to przestawić na stałe na zimne bo zaczyna się robić ciepło i mnie to wkur Potrzebny jakiś magik
- Od: 30 cze 2010, 22:18
- Posty: 173
- Skąd: Rybnik
- Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP
Może tutaj znajdziesz odpowiedz viewtopic.php?f=127&t=114509
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
na 99% silniczek – aby sie do niego dostać – trzeba niestety zdjemowac cały kokpit – jak się tylko dowiem jak to zrobić to sam naprawie silniczek – na bank szczotki na komutatorze nie dolegają – bo jak mu się troszkę ręką pomoże to dalej idzie sam. Zostaw sobie lepiej na ciepłym , bo jak bedzie za zimno to raczej ni nagrzejesz a tak to przynajmniej okno z tyłu możesz otworzyć lub wyłączyć całkiem nawiew – jak fura będzie nagrzana to i szyby nie beda parowac
- Od: 24 wrz 2008, 23:29
- Posty: 150
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97
ja wymontowałem i zamontowałem bez zdejmowania kokpitu
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
marimart81 napisał(a):ja wymontowałem i zamontowałem bez zdejmowania kokpitu
Ale coś musiałeś zdemontować? Tylko półkę czy coś jeszcze?
Fedu napisał(a):Może tutaj znajdziesz odpowiedz viewtopic.php?f=127&t=114509
Czyli fedu upierasz się przy niedziałającym potencjometrze??
Jeszcze raz zadam pytanie – czy uda mi się przestawić tylko na zimne bez specjalnego rozbierania deski (ew.jak to zrobić?)?
Chcę mieć zimne powietrze na stałe – jak będą parowały szyby to se klimę włączę i dmuchnę.
- Od: 30 cze 2010, 22:18
- Posty: 173
- Skąd: Rybnik
- Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP
mbydlinski napisał(a):Jeszcze raz zadam pytanie – czy uda mi się przestawić tylko na zimne bez specjalnego rozbierania deski (ew.jak to zrobić?)?
Chcę mieć zimne powietrze na stałe – jak będą parowały szyby to se klimę włączę i dmuchnę.
Zdejmij pancerz linki od sterowania środkowym nawiewem i ustaw ręcznie "ucho" tego silniczka maksymalnie na zimny nawiew.
rrrobson napisał(a):Zdejmij pancerz linki od sterowania środkowym nawiewem...
i problem zalatwiony
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a): Zdejmij pancerz linki od sterowania środkowym nawiewem...
i problem zalatwiony
zdecydowanie nie
Tam nie ma żadnych linek.
Co najwyżej jedna do nadmuchu bezpośrednio powietrza z zewnątrz ale tylko z centralnej środkowej kratki.
Są dwa silniki/siłowniki sterujące;
Jeden dostępny od nóg kierowcy sterujący strumieniem na odpowiednie kratki.
drugi sterujący temperaturą oraz pewnie obiegiem zewnętrznym i wewnętrznym dostępny zza radia.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6