Ciepłe powietrze z nawiewu – przy ustawieniu na zimne

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mbydlinski » 5 lut 2011, 10:48

Witam! Jak w temacie, mimo iż reg. temp nastawiona na kolor niebieski na sam dół z bocznych nawiewów leci jedynie ciepłe powietrze. (z nawiewu na środku prawidłowo leci zimne) O co kaman? Od czego zacząć sprawdzanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez marimart81 » 5 lut 2011, 13:06

było już o tym wiele

masz pewnie problem z silniczkiem który steruje klapką zimno-ciepło a znajduje się on za schowkiem po lewej stronie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez mbydlinski » 5 lut 2011, 13:19

ale co zrobić żeby usunąć ten problem,może jakieś zdjęcia, jakaś porada czy coś? Czy ten silniczek nadaje się do wymiany czy co, może ręcznie jakoś można przestawić z powtrotem na zimno? (do tej pory było zimno więc ciepły nawiew mi nie przeszkadzał, ale jak zacznie robić się cieplej to mnie sczyści :))
Nie chciałem nic sugerować ale problem pojawił się jak były pierwsze mrozy i chciałem sobie zrobić cieplej więc pokręciłem tym pokrętłem ciepło zimno, następnie jak wróciłem na zimny nawiew to już cały czas leciał ciepły, więc może jednak coś z tym pokrętłem??
Bajdałej – nie nie było o tym. problemy w innych postach jest inny (brak ciepłego powietrza) jeśli się mylę to podaj linki <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez marimart81 » 5 lut 2011, 14:05

zdemontuj schowek wraz z tylnym platikiem po lewej stronie bedziesz widział na obudowie nagrzewnicy silniczek z cięgienkiem.Przekręć zapłon i kręć tym potencjometrem(ciepło zimno) i patrz czy silniczek się rusza lub wydaje jakieś dzwięki -jak to sprawdzisz to dalej będziemy myśleć.

mógł też paść potencjometr choć to mało prawdopodobne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez mbydlinski » 5 lut 2011, 14:21

Obrazek
zaznacz proszę w kółeczko gdzie jest ta regulacja i czy ewentualnie można ją ręcznie przestawić na stałe na zimne, bo nie chcę tego 15 razy rozbierać i składać tylko jeśli faktycznie okaże się że to właśnie wina niedziałjącej reg. to od razu to przestawię i spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez marimart81 » 5 lut 2011, 15:24

Obrazek
jest zaznaczony ale nie wiem czy uda ci sie przestawic bez jego odkręcenia bo pod nim są te dżwigienki ale najpierw jak mówie sprawdz czy coś go słychać bo może się przywiesił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez mbydlinski » 5 lut 2011, 18:47

no i o to chodziło, bardziej łopatologicznie się nie da :) dzięki. Sprawdzę i będę pisał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez Lowiec » 13 lut 2011, 02:37

Ło! fajne foty! a skąd macie?:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez radar88 » 18 lut 2011, 02:19

Heh zapewne kolega ściągną dechę rozdzielczą ;)
Napisz tak jak pisze marimart81 sprawdź czy w ogóle chodzi,jeżeli nie to zobacz czy nie jest zawieszony,jeżeli jest to mu pomóż,a jeżeli jest spalony to go wymień jak masz wszystko na wierzchu(w sprawie części pytaj),ogrzewanie jest potrzebne tak samo jak i chłodne powietrze.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez mbydlinski » 19 lut 2011, 15:47

wielkie dzięki. Póki co pogoda nie pozwala grzebać przy tym, ale już wiem chociaż od czego zacząć. Będę pisał jak coś ustale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez Andrzejw » 22 lut 2011, 18:05

właśnie wróciłem z grzebania przy Madzi – przy pomocy jednego victorinouxa dostałem się do silniczka – tzn nie mogłem go wymontować, ale już wiadomo, że to on jest problemem – trzeba mu pomóc przy skrajnych wychyleniach – widocznie komutator dobrze nie styka pod obciazeniem – na 100% wnny jest silniczek ( kwadratowe czarne cos z motylkiem zamiast osi obrotu :) – motylek trzyma dwa cięgła i otwiera/zamyka zimne/cieple powietrze. Boje się zdejmować całego kokpitu – dlatego jak na razie zostawiłem sobie tylko ciepły nawiew – jak beda upały to zmienię na zimny/ lub wymontuję kokpit i silnik – jak na razie jest zbyt zimno,.

Pozdrowienia
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez radar88 » 22 lut 2011, 19:04

Jak chcesz to ja chyba wiem kto ma taki silniczek więc mogę zapytać jak byś chciał.Jak rozebrane to wymienić od razu można ;)

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez mbydlinski » 24 mar 2011, 19:21

No więc tak. Ten silniczek nie reaguje tzn. nie słyszę aby się coś przestawiało. Co dalej? Pytanie – potencjometr? czy ten silniczek? czy może coś po drodze? Ewentualnie jaka to przestawić na stałe na zimne bo zaczyna się robić ciepło i mnie to wkur :) Potrzebny jakiś magik <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez Fedu » 24 mar 2011, 21:43

Może tutaj znajdziesz odpowiedz :D viewtopic.php?f=127&t=114509
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Andrzejw » 25 mar 2011, 12:21

na 99% silniczek :) – aby sie do niego dostać – trzeba niestety zdjemowac cały kokpit – jak się tylko dowiem jak to zrobić to sam naprawie silniczek – na bank szczotki na komutatorze nie dolegają – bo jak mu się troszkę ręką pomoże to dalej idzie sam. Zostaw sobie lepiej na ciepłym , bo jak bedzie za zimno to raczej ni nagrzejesz a tak to przynajmniej okno z tyłu możesz otworzyć lub wyłączyć całkiem nawiew – jak fura będzie nagrzana to i szyby nie beda parowac :)
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez marimart81 » 25 mar 2011, 19:54

ja wymontowałem i zamontowałem bez zdejmowania kokpitu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez mbydlinski » 26 mar 2011, 09:39

marimart81 napisał(a):ja wymontowałem i zamontowałem bez zdejmowania kokpitu

Ale coś musiałeś zdemontować? Tylko półkę czy coś jeszcze?
Fedu napisał(a):Może tutaj znajdziesz odpowiedz :D viewtopic.php?f=127&t=114509

Czyli fedu upierasz się przy niedziałającym potencjometrze??
Jeszcze raz zadam pytanie – czy uda mi się przestawić tylko na zimne bez specjalnego rozbierania deski (ew.jak to zrobić?)?
Chcę mieć zimne powietrze na stałe – jak będą parowały szyby to se klimę włączę i dmuchnę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez rrrobson » 26 mar 2011, 18:13

mbydlinski napisał(a):Jeszcze raz zadam pytanie – czy uda mi się przestawić tylko na zimne bez specjalnego rozbierania deski (ew.jak to zrobić?)?
Chcę mieć zimne powietrze na stałe – jak będą parowały szyby to se klimę włączę i dmuchnę.


Zdejmij pancerz linki od sterowania środkowym nawiewem i ustaw ręcznie "ucho" tego silniczka maksymalnie na zimny nawiew.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez Wojtek » 27 mar 2011, 00:15

rrrobson napisał(a):Zdejmij pancerz linki od sterowania środkowym nawiewem...


i problem zalatwiony <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hazu » 27 mar 2011, 01:22

67igor1 napisał(a): Zdejmij pancerz linki od sterowania środkowym nawiewem...



i problem zalatwiony <spoko>


zdecydowanie nie

Tam nie ma żadnych linek.
Co najwyżej jedna do nadmuchu bezpośrednio powietrza z zewnątrz ale tylko z centralnej środkowej kratki.

Są dwa silniki/siłowniki sterujące;
Jeden dostępny od nóg kierowcy sterujący strumieniem na odpowiednie kratki.
drugi sterujący temperaturą oraz pewnie obiegiem zewnętrznym i wewnętrznym dostępny zza radia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6