Problem z obrotami po wzroscie temperatury

Postprzez Hazu » 15 cze 2010, 06:44

Podciśnienia podłącz tak jak na schemacie proba czy 626 GE inaczej są poprowadzone i niektóre selenoidy są w innym miejscu ale połączenia są wykonane tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jedrzej07 » 15 cze 2010, 07:56

schamat jaki znalazlem wyglada tak
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 42f380e253

i chodzi o to ze nie moge sie we wszystkim polapac, a szczegolnie to ze te rureczki pomiedzy przepustnica a kolektorem na schemacie sa 2 (na schemacie wchodzi tam wezyk od obudowy filtra powietrze a do drugiej wezyk "charcoal canister"), a jak posiadam tylko rurke w ktora wchodzi wezyk od filtra... nie wiem co jest grane...
i glownie chodzi mi o to i o solenoidy te bardziej na widoku bo te za kolektorem raczej sa dobrze bo tego nie potrzeba rozbrajac przy demontazu kolektora, ktory solenoid (na schemacie) to w rzeczywistosci ten pod przepustnica przymocowany do obudowy termostatu?

chociaz mozliwe ze w zwiazku ze zle podlaczonymi podcisnieniami moze wystepowac ten blad EGR
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez jedrzej07 » 29 cze 2010, 09:29

no i wszystko sie wyjasnilo

zle byly podlaczone podcisnienia, rozgryzlem ten schemat i potem kwestia regulacji tpsu (z tym tez bylo troche zabawy) ale ogolnie teraz jest praktycznie dobrze, jest minimalne wychylenie obrotow ale tylko w pierwszej fazie, potem opadaja prawidlowo juz.

blad egr tez zniknal po tym zabiegu (wina podcisnien)
2 tygodnie juz tak smigam i jest spokoj i z obrotami i z bledami
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez kociak » 16 sie 2011, 15:34

Witam podepnę się pod temat bo u mnie jest podobny błąd tylko tak jakby na odwrót. Na zimnym silniku obroty są idealne a na ciepłym ok 1200 cały czas. Po sprawdzeniu błędów wyskoczyły VRISy ale podczas jazdy czuje że raz działają a raz nie. Skorzystałem z tego schematu ale to co udało mi się rozgryźć jest podłączone dobrze ale nie rozgryzłem jeszcze całego schematu.
Problem pojawił się po wymianie uszczelek pod deklami zaworów wiec możliwe że jest coś źle podłączone Nie wiem jednak co bo wygląda na to że jest ok.
jedrzej07 możesz powiedzieć co u ciebie było źle podłączone? Najlepiej na jakimś schemacie albo na fotce.
Chyba że ktoś ma jakiś pomysł co może być podłączone źle że występują takie objawy? Przed wymiana uszczelek wszystko było ok VRISy działały prawidłowo.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez jedrzej07 » 17 sie 2011, 09:27

sprawdz wtyczki od vrisow i te wezyki przy nich pokolei wedlug schematu.
u mnie byly zle podlaczone te wezyki ktore sa bardziej dostepne, te od vrisow tylko sprawdzilem i bylo ok.
u mnie vrisy dzialaly wiec te wezyki od nich tylko sprawdzilem, a skoro u ciebie nie dzialaja to moze cos tam jest nie tak.
Rozgryz na spokojnie ten schemat, wydaje sie zakrecony ale jak podejdziesz z nim do auta i pokolei lecisz po wezykach to mozna sie z tym jakos polapac w koncu.
Ja regulowalem jeszcze TPS ale skoro zauwazyles ze vrisy czasem nie dzialaja to najpierw zajmij sie podcisnieniami a TPSu lepiej narazie nie ruszaj moim zdaniem
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez kriskus » 17 sie 2011, 11:48

Dodam tylko, że do sprawdzania dobrze jest zdjąć rozpórkę – więcej wtedy widać.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez jedrzej07 » 17 sie 2011, 11:56

ja mam dosc szczupla reke i udalo mi sie "po palcu" ;) bez zdejmowania rozporki :p
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez widlak » 21 sie 2011, 19:15

U mnie identyczne objawy były przy nieszczelności słynnej już harmonijki. Zarzekałem się że jest szczelna i oglądałem ją klika razy. Potem okazało się że ma dziurę od strony silnika i kiedy jest zimny było w miarę ok, a po rozgrzaniu dziura się trochę rozłaziła chyba i skakały obroty.
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE

WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW

PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....

MoJa KoCHaNKa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 18:55
Posty: 90
Skąd: Białystok
Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF

Postprzez Piotr_ » 27 sie 2011, 21:16

według mnie mogą być dwie opcje tak jak mówi Widlak nieszczelność dolotu (przy demontażu i montażu mógł ktoś uszkodzić rurę harmonijkową).druga opcja to podciśnienia,odpal auto i posłuchaj czy nic nie syczy tak było u mnie.nie podłączyłem jednego wężyka i syczało i podnosiło obroty.jak nic nie usłyszysz to zostaje tobie przegląd schematu podciśnień.
pozd.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez kociak » 28 sie 2011, 16:41

Doszedłem do tego że chyba jest nieszczelność na tych komorach które są przykręcone pod spodem kolektora ssącego. Więc czeka mnie trochę pracy żeby to zdjąć.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez Piotr_ » 28 sie 2011, 22:06

kociak napisał(a):Doszedłem do tego że chyba jest nieszczelność na tych komorach które są przykręcone pod spodem kolektora ssącego. Więc czeka mnie trochę pracy żeby to zdjąć.


no niestety jest to bolączka demontującego :| jak wymieniałem uszczelki to pękł mi jeden króciec i gdyby nie kolega Fasola od którego dostałem tenże właśnie zbiorniczek to pewnie bym go pokleił i po jakimś czasie pewnie by strzelił.wężyki są tam bardzo zapieczone i krótkie ciężko to delikatnie zdjąć.niestety musisz wyjąć kolektor żeby się tam dostać :| pół dnia roboty
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez DymeK » 29 sie 2011, 10:14

viewtopic.php?f=127&t=39877

tu masz jak go ściągnąć w sumie to o jakich komorach mowicie
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez lukkil » 29 sie 2011, 21:44

pod klektorem są dwie baniuszki plastikowe idące do VRIS'ów. Ja też ułamałem, potem pokleiłem ale syczy piszczy itp ;P
mam drugi kolektor i jak bede miał chwile to wymienie – tym razem nie odkręcając wężyków od klektora ;)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez kociak » 30 sie 2011, 21:12

DymeK napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=127&t=39877

tu masz jak go ściągnąć w sumie to o jakich komorach mowicie

Jak zdjąć to wiem bo zdejmowałem jak wymieniałem uszczelki pod pokrywami i wtedy wlaśnie mi pękło łączenie wężyka z tą komorą bo odkręcałem to do malowania kolektora. Skleiłem ale długo nie wytrzymało. Trzeba będzie wymienić.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez Piotr_ » 30 sie 2011, 21:53

pęka to chyba 8 razy na 10 przypadków :|
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Tubi » 31 sie 2011, 07:40

Mi nie pękło przy wymianie uszczelek:P
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Piotr_ » 6 wrz 2011, 22:23

Tubi napisał(a):Mi nie pękło przy wymianie uszczelek:P


bo miałeś farta :D ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6