Jak zalać płyn chłodniczy (Silnik KF)

Postprzez lukkil » 9 lut 2013, 01:46

ale jakie niedomagania masz tego silnika i skąd wiesz że nie uzyskuje właściwej temperatury?
IMO jeśli uk. chłodzenia pracuje prawidłowo i termostat sprawny to sobie te tekturki do Poloneza włożyć możesz bo do sytuacji o której piszesz raczej nie dojdzie.
Okręć chłodnice tekturką i taśmą, strechem (dla pewności z obu stron) póki zimno i się przekonamy czy Ci się te problemy miną papa
daj znać jou :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Lowiec » 9 lut 2013, 01:49

Teoretycznie uznając dokąłdność wskaźnika temperatury...ma takie same wskazenie po 100km przy 70km/h jak i 100km przy 140km/h. Temp osiąga szybciej jeśli zamknę obieg w kabinie – wtedy na lpg przełacza się szybciej niż gdy ustawię wietrzenie na "2".
Nie ma się co śmiać, fizyki nie oszukasz:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez lukkil » 9 lut 2013, 01:56

no a co w tym dziwnego? wytłumacz mi to bo kumam nie bardzo
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Lowiec » 9 lut 2013, 02:04

W tym, że tektura to nic dziwnego przy normalnej (nie butujemy) eksploatacji zimą. Trzeba tylko znać i pamiętac o temp otwarcia termostatu. Przy 85 w kabinie bywa chłodno:)
Odpowietrzenie układu w tych autach odbywa się na zasadzie "zagrzac-ostudzić", kto wie, może zimą być cięzko zagrzać.
Ale to już dywagacja:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez lukkil » 9 lut 2013, 09:21

no ale bywa chłodno w tym aucie z zupełnie innych powodów, a nie dlatego że nie masz tekturki zimą :D
no i przecież taka tekturka nie ma żadnego wpływu na rozgrzanie auta bo i tak do 85st płyn idzie małym obiegiem <spoko>
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Piotr_ » 9 lut 2013, 09:33

Lowiec z tego co kojarzę są dwie opcje termostatu na 85 stopni i chyba 90 albo 90 z groszem.wymień na ten wyższą temperaturą i twój problem minie.nie wiem jak u was ale u mnie wskazówka temp i w pierwszym i w drugim xedzie jest mniej więcej na wysokości trzech czwartych skali i mam naprawdę gorąco zimą <faja>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Lowiec » 9 lut 2013, 17:20

Są dostępne 82, 85 i 88. W dodatku zbudowany jest tak, że ma mały otwór zawsze otwarty. Różnie kombinowałem, łącznie z wymianą nagrzewnicy. Wydaje mi się,żyby było ciepło i problem zimna nie powracał (jest kilka tematów o tym odświeżanych co roku) rozwiązaniem jest wykombinowanie zmiany auta.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez radar88 » 9 lut 2013, 22:37

Jak z dziećmi...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Fedu » 19 lut 2013, 17:58

Mam pytanko. Czemu na wyłączonym silniku jak uzupełniam płyn przez korek przy silniku, to płyn pomału upływa. Przy zamkniętym korku przy bloku z wlewu przy chłodnicy stan płynu zmniejsza się. Jak otworzę przy bloku to przy chłodnicy wycieka płyn, po zamknięciu znów ucieka i tak w kółko. Co sprawdzić? Gdzie i co jest odpowiedzialne za to żeby płyn utrzymał się w układzie? A może termostat jest cały czas otwarty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Charlie9 » 20 lut 2013, 18:26

Fedu napisał(a):Wiem wiem chłopaki ale konkretnie chodzi mi o odzyskanie płynu. Co doleję płynu do układu to mi do zbiorniczka ucieka. Jest już prawie po tą szyjkę. Dolewam przez ten wlew przy bloku na odpalonym silniku, oczywiście ten przy chodnicy jest otwarty. Jak się przeleje to go zakręcam i dalej dolewam do pełna. Jak płyn zaczyna wypływać zakręcam. Po jakimś czasie jazdy jest tam pusto przy odkręcaniu tylko psyka powietrze i troszkę chlapię płynem, ale po dodaniu gazu płyn zaczyna uciekać z tego wlewu przy bloku. W zbiorniczku wyrównawczym jest więcej płynu.Na zimnym przy bloku jest pusto a przy chłodnicy jest pełny.Na rozgrzanym silniku ogrzewanie jest letnie po dodaniu gazu ok. 4000 obr/min jest gorące już przez cały czas. Przyczyną może być nieszczelny korek czy może pompa wodna się kończy?


Mam dokładnie ten sam problem co Ty, Fedu. Mam mnóstwo płynu w zbiorniczku wyrównawczym ale nie mam go w układzie. O co c'mon?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2012, 16:00
Posty: 91 (1/0)
Skąd: Katowice / Warszawa
Auto: GG 2005 FL, 2.3 (L3), sedan

Postprzez sylwo » 20 lut 2013, 21:36

A łapie wam Panowie za wysoką temperaturę czy szukacie dziury w całym? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Charlie9 » 21 lut 2013, 10:29

sylwo napisał(a):A łapie wam Panowie za wysoką temperaturę czy szukacie dziury w całym?


Nie, nie przegrzewa się. Temperatura się trzyma cały czas w normie. Problem jest w tym, że obieg wody jest słaby i nie dogrzewa mi dobrze reduktora od gazu, dlatego też na gazie czasami źle jeździ. No ale i tak nie jest w porządku, że wody nigdy nie mam pod korkiem przy głowicy i jest sucho!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2012, 16:00
Posty: 91 (1/0)
Skąd: Katowice / Warszawa
Auto: GG 2005 FL, 2.3 (L3), sedan

Postprzez sylwo » 21 lut 2013, 10:36

Czyli zapowietrza się układ... moim zdaniem. A do tego reduktor jest za "wysoko" – podobnie jak u mnie ale z dogrzewaniem nie mam problemów. Kiedyś miałem podobnie jak u Ciebie ale po wymianie cieknącej pompy wróciło do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Charlie9 » 21 lut 2013, 10:45

sylwo napisał(a):A do tego reduktor jest za "wysoko"

Reduktor mam właśnie nisko, nie widać go od góry.

No właśnie, gdzieś się zapowietrza. Ale gdzie? Pompa wody? jak to rozpoznać? może nieszczelność w chłodnicy? A może uszczelka pod głowicą którąś? Ale nie mam żadnych objawów tego:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2012, 16:00
Posty: 91 (1/0)
Skąd: Katowice / Warszawa
Auto: GG 2005 FL, 2.3 (L3), sedan

Postprzez Fedu » 21 lut 2013, 13:49

Mi mechanik powiedział że to wina albo uszczelki pod głowicą ale pęknięcia którejś głowicy. Stwierdzić dokładnie może dopiero po zdjęciu głowicy. Niestety on mi powiedział że nie chce mieć nic wspólnego z V-ką i nikt w Zamościu też nie chcę się tego czepiać. <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Charlie9 » 21 lut 2013, 14:15

Też byłem dziś u mechanika. Powiedział, że szczelność uszczelki może sprawdzić jakimś urządzeniem z dwoma kolorowymi płynami. Jak to wykluczy, to zacznie od zmiany termostatu i pompy wody, może tam wyjdzie problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2012, 16:00
Posty: 91 (1/0)
Skąd: Katowice / Warszawa
Auto: GG 2005 FL, 2.3 (L3), sedan

Postprzez Fedu » 26 lut 2015, 20:01

Problem nie rozwiązany szukam dalej przyczyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Hazu » 26 lut 2015, 21:04

Cuda jakieś czy co?.
A płynu do zbiornika wyrównawczego dolewasz?
Czy tylko robisz zabawy z odkręcaniem korków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez lukkil » 26 lut 2015, 23:02

siemasz Hazu oj dawno Cię nie widziałem na forum :D wpadaj częściej
Fedu, a tak w ogóle to o co Ci chodzi? :D
PS: przeczytałem wcześniejsze posty :)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Fedu » 27 lut 2015, 10:19

Zacznę od początku. Uzupełniam płyny i przez tydzień jest ok jakieś 300km. Po odkręceniu korka górnego kolo bloku silnika jest sucho. Cały ten płyn jest w wyrównawczym poza max węże są spuchnięte ale płynu jest nie wiele w samym układzie. Ogrzewanie w aucie jest po 5km coś tam dmucha ciepłem, po 10km grzeje bardzo dobrze. Gdzie wcześniej po 5km leciało już gorące. Nie przeszkadzało by mi to ale mam gaz w samochodzie i przy przeznaczeniu na gaz szarpie nie zawsze ale szarpie po uzupełnieniu płynów oczywiście tego efektu nie ma. Czy może to być wina termostatu albo korka przy chłodnicy? Mechanik twierdzi że to uszczelka pod głowica ,auto nie dymi ani na zimno ani na gorąco.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6