Jak zalać płyn chłodniczy (Silnik KF)

Postprzez radar88 » 6 lut 2012, 21:24

Wybaczę...
Lecz tak na przyszłość ;) Jeżeli znajdziesz wątek o podobnej tematyce to się do niego dopisuj ;)
Proszę nie pisz posta pod postem, do edycji napisanej wiadomości służy taki mały ołóweczek ;)

Łączę temat z odpowiednim.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez red dogg » 19 lis 2012, 12:57

Wiem że zadając to pytanie kilka osób nadpobudliwych na forum powie że mam używać "szukaj" albo poczytać ten post by znaleźć odpowiedź więc uprzedzając powiem że szukałem i czytałem a odpowiedzi na najprostsze pytania nie znalazłem. Więc jeżeli jest tu parę życzliwych osób będę wdzięczny za odpowiedź. :)

1. Którym wlewem (korkiem) dolewa się płynu?
2. Czy jest miarka ew. jak wiedzieć czy jest za mało, za dużo czy ok?
3. Co wybrać Petrygo czy Borygo? Ew. może polecacie konkretny płyn?

Z góry dziękuję za pomoc i mam nadzieję że dobrze rozumiem że forum jest po to by sobie pomagać, nawet jeżeli pytanie pada kilka razy..
Tylko ja i moja przestrzeń ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2012, 15:08
Posty: 30
Skąd: Poznań / Wrocław
Auto: Xedek 6 2.0 V6 (CA) 98r

Postprzez sylwo » 19 lis 2012, 13:34

To nie jest nadpobudliwość... po prostu nas już to irytuje jak się ludziom poszukać nie chce i wolą czekać na gotową odpowiedź. :P

1. Tym korkiem, który jest wyżej – czyli po lewej patrząc pod maskę. One oba powinny być otwarte oraz zbiornik wyrównawczy.
2. W zbiorniczku wyrównawczym (napełnić do połowy poziomu) jest miarka ale wlewa się do momentu aż zacznie się wylewać korkiem po prawej – po czym go zamykasz i lejesz dalej do "pełna". Zamykamy lewy i po rozgrzaniu silnika możne sprawdzić i ewentualnie dolać do zbiorniczka wyr.
3. Borygo alu.

PS. Jeśli ktoś ma zastrzeżenia do wypowiedzi to proszę mnie poprawić ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez pawel977 » 3 gru 2012, 17:37

a ja mam inne pytanie jak prawidlowo zlac plyn z calego ukladu chodzi mi tez o nagrzewnice no i zeby nie zostalo w bloku silnika.Pytam bo mialem wczesniej Honde i byl specjalny korek w bloku zeby spuscic caly plyn.A chodzi mi o nagrzewnice bo nie daje nic ciepla jedynie po przejechaniu jakis 50km dopiero sie robi cieple powietrze
Początkujący
 
Od: 31 lip 2012, 23:04
Posty: 9
Auto: Mazda Xedos6.2,0 V6.1992r.

Postprzez Fedu » 5 lut 2013, 12:16

Witam ja mam pytanko jak spuścić płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego? Bo jest tam go zbyt dużo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 15:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez sylwo » 5 lut 2013, 12:37

Fedu nie przejmował bym się nadmiarem ;) jeśli będzie go na prawdę zbyt wiele to sam "wypluje". Kilka cm pod wlewem tego zbiorniczka jest otwór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Tubi » 5 lut 2013, 13:09

Dokładnie ja Sylwo mówi, nie przejmuj się.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez lukkil » 6 lut 2013, 11:54

Fedu napisał(a):Witam ja mam pytanko jak spuścić płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego? Bo jest tam go zbyt dużo.

rureczka, ssanie i jedziesz :)
tylko nie opij się bo to ponoć trujące
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Fedu » 6 lut 2013, 12:10

Wiem wiem chłopaki ale konkretnie chodzi mi o odzyskanie płynu. Co doleję płynu do układu to mi do zbiorniczka ucieka. Jest już prawie po tą szyjkę. Dolewam przez ten wlew przy bloku na odpalonym silniku, oczywiście ten przy chodnicy jest otwarty. Jak się przeleje to go zakręcam i dalej dolewam do pełna. Jak płyn zaczyna wypływać zakręcam. Po jakimś czasie jazdy jest tam pusto przy odkręcaniu tylko psyka powietrze i troszkę chlapię płynem, ale po dodaniu gazu płyn zaczyna uciekać z tego wlewu przy bloku. W zbiorniczku wyrównawczym jest więcej płynu.Na zimnym przy bloku jest pusto a przy chłodnicy jest pełny.Na rozgrzanym silniku ogrzewanie jest letnie po dodaniu gazu ok. 4000 obr/min jest gorące już przez cały czas. Przyczyną może być nieszczelny korek czy może pompa wodna się kończy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 15:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez sylwo » 6 lut 2013, 12:28

Pompa chyba jedyne oznaki zużycia jakie daje to sikanie albo wycie... Gdzieś słyszałem że łopatki potrafią się złamać... wątpię!
Wskazówka temperatury przekracza normę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 10:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez lukkil » 6 lut 2013, 12:35

zacznij od korka, może masz jakąś nieszczelność i płyn nie wraca do układu jak silnik stygnie
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Fedu » 6 lut 2013, 19:47

Skazówka temperatury pokazuję minimalnie poniżej połowy, czyli w normie. Kupiłem strzykawkę i odlałem trochę płynu z wyrównawczego. Zauważyłem że po zalaniu płynu i odpowietrzenia układu przy włączonym silniku jest ok. Ale jak zamykam układ korkiem zgaszę silnik i po chwili otworzę to płynu już praktycznie tam nie ma. Zauważyłem że chłodnica jest ciepła ale tylko w górnej części czy to normalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 15:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Qchar » 6 lut 2013, 20:36

Fedu Sprawdź korek 0.9 chłodnicy i jak jest dobry to szukaj wycieku . Przerabiałem to ostatnio u siebie i po 4 latach dopiero mam ciepło w aucie . Jak zalejesz płyn po ok 30 min górny wąż musi być gorący i cała chłodnica w chwili jak otworzy się termostat .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 17:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez crazy86 » 8 lut 2013, 23:18

Teraz na 100% mam uklad szczelny.
Gdzies czytalem dzis w wypowiedziach na temat "czy zaslaniac chlodnice na zime" ze poniektóre samochody maja maly obieg przez chlodnice wiec pytalem z czystej ciekawosci:P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 14:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez lukkil » 8 lut 2013, 23:21

crazy86 napisał(a):Teraz na 100% mam uklad szczelny.
Gdzies czytalem dzis w wypowiedziach na temat "czy zaslaniac chlodnice na zime" ze poniektóre samochody maja maly obieg przez chlodnice wiec pytalem z czystej ciekawosci:P

tak z ciekawości które auta takie coś miały?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez Piotr_ » 8 lut 2013, 23:25

ja o takim nie słyszałem jeszcze <co?> <co?>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez crazy86 » 8 lut 2013, 23:27

nie pamietam ale jakis gosc ktory to pisal wymienil chyba jeden model:P poszukam jeszcze tego to edytuje post:P


Ja o takim tez nie slyszalem wiec zapytalem z ciekawosci;p chodz dyskusja na ten temat nie byla moim glownym celem gdyz borykam sie z innym problemem ;P
Ostatnio edytowano 8 lut 2013, 23:29 przez crazy86, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 14:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez lukkil » 8 lut 2013, 23:28

crazy86 napisał(a):nie pamietam ale jakis gosc ktory to pisal wymienil chyba jeden model:P poszukam jeszcze tego to edytuje post:P

dawaj dawaj bo ja zawsze myślałem, że te tektury to patent rodem z PRL-u
może się myle wiadomo <spoko>
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez crazy86 » 8 lut 2013, 23:43

MAM MAM MAM !!!! <jupi>

"Do lysy1233: "Przecież na "małym obiegu" płyn w chłodnicy nie powinien krążyć" To zobacz sobie konstrukcje silnika 1.8T AWT, gdzie turbina jest chlodzona ciecza. Maly obieg idzie przez chlodnice."
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 14:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez Lowiec » 9 lut 2013, 00:21

Nie wiem jak wasze silniki 2.0 ale mój nieszczęsny b6 z gazem ma właściwość mimo sprawnych wszystkich części odpowiedzialnych za pomiar i regulację temperatury, której efektm jest praca na "niedogrzaniu'. Charakteyzuje się to tym, że w normalnym użytkowaniu silnik mimo wskazania nagrzania nie uzyskuje odpowiedniej temperatury. Byc może wtey zasłonięcie chłodnicy ma sens gdyz nie pozwoli na normalne wymuszone wychładzanie się cieczy już krążącej w dużym obiegu po otwarciu termostatu, który otwiera się już przy 85 stopniach.
PS.
Wiele niedomagań jest leczonych odpowiednim odpowietrzeniem.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6