Uszkodzony alternator.

PostTen post został usunięty przez Gość 27 mar 2011, 20:20.
Powód: podwojny post

Postprzez Wojtek » 27 mar 2011, 20:21

seba03007 napisał(a):Miernik wskazuje ładowanie alternatora 15,26


prosze przeczytaj ten watek od poczatku...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

PostTen post został usunięty przez Gość 27 mar 2011, 20:51.
Powód: nie pisz kolejnego takiego samego posta w tym watku... jeden juz jest

Postprzez Hazu » 28 mar 2011, 19:05

Jaki może być inny powód zbyt dużego napięcia niż regulator napięcia albo diody ?
Niesprawna instalacja elektryczna auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez szalewa » 29 paź 2011, 22:59

witam, posiadam xedosa 6 i owszem jest taki powód, i dziękuję forumowiczom za tą cenną informację, a mianowicie wspomniana na tym forum w różnych wątkach pewna czarno żółta kostka na cztery piny obok akumulatora, przy wlewie płynu do spryskiwaczy. Dzisiaj nastąpiło jej unicestwienie, okazało się że jeden z przewodów zupełnie wylazł :( a ja już zdążyłem trochę pogrzebać, zakup i wymiana altka, na moje szczęście nie drogi , za stówkę, a wystarczyło 20 minut grzebania w kabelkach. Z uwagi na powyższe mam swój dotychczasowy altek na sprzedaż. Pozdrawiam, Paweł.
Ostatnio edytowano 29 paź 2011, 23:42 przez szalewa, łącznie edytowano 1 raz
Powód: jest dzial sprzedam...
szalewa
 

Postprzez swirek999 » 5 lis 2011, 12:36

u mnie było to samo wspomniana czarno żółta kostka okazałosie że kable w niej poprostu przegniły i lampka od ładowania cały czas sie świeciła po usunieciu kostki i połączeniu kabelków lampka od ładowania zgasła

a to fotki winnej całego zamieszania

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lut 2011, 19:13
Posty: 23
Skąd: ROTTERDAM/SZCZECIN
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 24V 140 KM 97r.
...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą, niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy. ....

Postprzez swirek999 » 5 lis 2011, 15:01

kostka jest pod akumulatorem koło wlewu płynu do spryskiwaczy wiec sie domyśl skąd tam może być woda
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lut 2011, 19:13
Posty: 23
Skąd: ROTTERDAM/SZCZECIN
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 24V 140 KM 97r.
...nie wszyscy mogą jeździć Mazdą, niech jeżdżą golfami tak jak wszyscy. ....

Postprzez iten83 » 24 sty 2012, 14:14

Witam.
Mam pytanie odnosnie kontrolki ładowania.
Jakim kolorem kabelka jest poprowadzony sygnał do kontrolki ładowania.
Objawy to migotanie kontrolki, tylko tej jednej zaleznie jak drga silnik.
Co moze byc powodem , jak odpalam silnik, i kreci sie rozrusznik to włancza sie wetylator przy chłodnicy (nie zawsze) kodów brak.
Pozdrowionka w Nowym Roku <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez radar88 » 24 sty 2012, 17:45

Było o tym już pisane, jak byś dobrze poszukał to i spokojnie byś odnalazł.

Pod podstawą aku jest kostka która lubi zaśniedzieć i przez nią zapala Ci się kontrolka od ładowania...poszukaj na forum temat gdzieś jest, co gdzie i z czym się co je.

Wentylator – nie masz już za słabego aku...ja pamiętam że przy słabym aku i nie uruchomieniu silnika załączał mi się wentylator, lecz mowa tu o X9...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez iten83 » 24 sty 2012, 18:17

Zakładajac nowy post nie obyło sie od szukania, czy dobrze to szukałem to nie wiem ale nic interesujacego nie znalazłem.
Pod akumulatorkiem mam automat, i korek do wlewu oleju.
A aku mam 3-letnie. Niekiedy jak madzia tydzien stoi , to za kazdym razem pieknie kreci. To aku odpada.
Nie ma zaleznosci w jakich sytuacjach włancza sie wetylator, raz sie kreci , raz nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez lukkil » 24 sty 2012, 18:33

tutaj masz o tej kostce:

Kod: Zaznacz cały
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=127&t=19253&hilit=kostka+obok+akumulatora&start=40
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez iten83 » 24 sty 2012, 19:34

Tej kostce przyjze sie w sobote, ale ta kostka nie powinna drgac w tepie drgan silnika, a u mnie tak własnie sie dzieje, dlatego chciałbym sprawdzic konkretny przewodzik czy nie jest uszkodzony,
Ładowanie mam jak w tabelkach pisza, mam wpiety na stałe miernik. Tylko ta kontrolka mi swieci w oczy <płacze> . A zapomniał bym, prawdopodobienstwo zapalenia sie tej kontrolki wzrasta z pojawieniem deszczu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez kociak » 24 sty 2012, 21:49

jesli by to byla wina kostki to w momecie zapalenia kontrolki ladowanie powinno zniknąć i do tego powinien sie zapalic wykrzyknik po lewej stronie Ale sprawdzic nie zaszkodzi
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez radar88 » 24 sty 2012, 22:12

Na 99% to będzie ta kostka, sam mam tak w Xedosie, ładowanie niby dobre, 14,2V – 14,4V lecz wahające się a powinno być stałe i dla tego zapala się właśnie kontrolka.Dzięki lukkil za odnalezienie topica ;)

P.S. U mnie zaczęło się właśnie od drgań... a później zapaliła się na stałe.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wojtek » 24 sty 2012, 22:16

temat polaczylem ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez the_miniek » 14 lut 2013, 14:51

Witam
Mam pytanie, odnośnie omawianej tu kostki. Czy można taką kupić? Czy lepiej połączyć po prostu kable i zaizolować? Mam sytuację jaką już ktoś tu opisał – całe wnętrze kostki zaśniedziałe, ogólnie tragicznie to wygląda.
Mój problem to zbyt wysokie ładowanie (ok. 15,5 V). Alternator sprawdzony, wszystko jest sprawne, nowy jest nawet regulator napięcia wymieniony "na wszelki wypadek".
Czytając różne tematy na tym forum i na elektrodzie pozostały tylko dwie opcje:
1. Kostka, która rzeczywiście wygląda fatalnie.
2. System PCM, ale nie wiem, czy Xedos 6 ma takie coś.

Pozdrawiam
the_miniek
 

Postprzez radar88 » 14 lut 2013, 22:36

the_miniek napisał(a):1. Kostka, która rzeczywiście wygląda fatalnie.

To to ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez the_miniek » 16 lut 2013, 00:13

Kostka wymieniona, wszystko wróciło do normy :) Ładowanie ok. 14,5 V.
Czemu w tym aucie poważne usterki spowodowane są zawsze przez jakąś pierdołę.. :)
the_miniek
 

Postprzez ZeroCool_m1 » 9 maja 2013, 16:03

Podobny problem – czyżby też kostka?

Wczoraj wieczorem, stoję na luzie z włączonym silnikiem (dobrze zagrzanym), nagle dźwięk jakby miał zastartować wiatrak (takie krótkie "buuu"), mignęła kontrolka akumulatora, przygasły światła, lekko poleciały obroty. Po sekundzie wszystko wróciło do normy.

Za chwilę znowu to samo i tak kilka razy. W końcu się uspokoił. Dziś podobna sytuacja w podobnych okolicznościach.

Pada alternator, kable, świece, a może to ta nieszczęsna kostka?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Ostatnio edytowano 2 lis 2013, 12:12 przez ZeroCool_m1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez lukkil » 9 maja 2013, 18:29

przede wszystkim sprawdź napięcie ładowania na klemach na biegu jałowym i na wyższych obrotach
kostki nie zaszkodzi czymś przeczyścić
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6