Układ chłodzenia, przegrzewanie, wycieki.

Postprzez MazdaKF11 » 19 lut 2014, 22:07

Ja u siebie wymieniłem termostat (oryginał przy okazji płyn na Borygo eco) i jak ręką odjał :) tekturka do pieca :) wypusciłem płyn dolna rura od chłodnicy ale chyba wszystko nie zeszło eh przedmuchiwałem lekko spręzarką troche wylatało nawet odpaliłem na chwile ze sciagnieta rura dolna ale nic juz nie leciało weszło mi ok 5L a powinno ponoć 7,5L? ta wartosc test podawana na maxa w wyrównawczym?
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2012, 22:16
Posty: 212 (0/1)
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 103kW '97 CA PZ CA2

Postprzez lukkil » 2 mar 2014, 15:07

raczej tak, w nagrzewnicy pewnie też troszkę zostało – jak wymieniałem chłodnicę to też ok 5L wlewałem
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez skorpion1985 » 10 kwi 2014, 01:01

Witam mam okropny problem. Tak jak w temacie ubywa mi strasznie płynu gdzieś spod silnika tam gdzie jest kolektor ssący ale gdzieś niżej jak rurki wchodzą do silnika od przepustnicy to gdzieś przy tych rurkach przy silniku ale to jakoś dalej nie wiem tam jest straszne dojście. Dzieje się tak tylko jak auto jest rozgrzane na zimnym jak wleję płyn pod korek to nawet kropli nie ubędzie a na rozgrzanym to jak jadę autem to szlaczek płynu za mną zostaje pod autem strasznie się leje a spod maski aż dym leci z rozgrzanego płynu. Stało się tak jak raz autem pod sklep zajechałem zgasiłem wszystko i gdy odchodziłem to usłyszałem spod maski jakby powietrze gdzieś uciekło taki dźwięk jak wydaje powietrze uciekające z opony tylko tak ciszej. Dołączam zdjęcia ale ciężko coś na nich zobaczyć bo dojście jest tam okropne. Wiecie co to może być ?

http://zapodaj.net/ccb4183fb5a65.jpg.html
http://zapodaj.net/6a7f4b308100a.jpg.html

Dołączam filmik

https://www.youtube.com/watch?v=mts3ssQ ... e=youtu.be

ta woda w tłumiku podejrzana ale płynu chłodniczego w niej nie czuć
skorpion1985
 

Postprzez lukkil » 19 kwi 2014, 20:13

w jakiej temperaturze kręciłeś filmik? bo taka para / dym jest podejrzana

sprawdzałeś bagnet, korek, kolor płynu?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez adasko_156 » 5 maja 2014, 21:10

Witam. Jestem posiadaczem XEDOSA 2.0 V6 od 2 lat. Oprocz chlania oleju nie zauwarzyłem wiekszych problemow, lecz pewnego dnia podczas ostrzejszej jazdy (tzn. dalem do odciny na 2-biegu i na 3-biegu), temteratura skoczyla mi na maksa. Po odczekaniu chwili jak temp. spadla do okolo 80 stopni , odpalilem go i zauwarzylem ze wentylator caly czas chodzi a temperatura stoi w miejscu. Tu sie pojawia moje pytanie skad ten przyrost temperatury, dlaczego wentylator tak dziwnie sie zachowywal, czy jest na to jakis sposob i czy ktos sie juz z tym spotkal. Z gory dziekuje i pozdrawiam
adasko_156
 

Postprzez Crenshaw » 8 maja 2014, 07:22

kolego, proszę następnym razem, żebyś przejrzał istniejące wątki zanim utworzysz nowy. W istniejącym szybciej dostaniesz odpowiedź na Twoje pytanie bo tam częściej ktoś zagląda.

ten przenoszę <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez artiedd » 9 cze 2014, 20:39

Witam
Od nie dawna zauważyłem, że im wyższa temperatura na zewnątrz moja Madźka ma mały problemik z odpaleniem, zwłaszcza rano.
Kiedy było chłodno paliła od strzała, teraz trzeba czasami troszkę pokręcic, choc nie zawsze, ma czasami przebłyski i pali od kopa. Nie ma problemu gdy jest po przejażdżce, pali ładnie.
Co to może byc?
Znajomy który ma 626 ma podobnie i śmieje się, że Madźki nie lubią upałów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 17:57
Posty: 37 (1/0)
Skąd: https://t.me/pump_upp

Postprzez lukkil » 17 cze 2014, 21:06

troszkę tzn ile?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez artiedd » 23 cze 2014, 21:47

nie wiem o co chodzi, ale wszystko jej przeszło. Może jakiś paproszek?..........
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 17:57
Posty: 37 (1/0)
Skąd: https://t.me/pump_upp

Postprzez artiedd » 1 lut 2015, 15:13

witam
jak ostatni problem zniknął, to pojawil sie oststnio nowy, w przciagu dwóch tygodni zrzucilo mi wąż (ten górny przy chlodnicy). Nie wiem co jest powodem, myślałem, że uszczelka pod głowicą ale raczej nie to, auto sie ladnie grzeje, trzyma temperature.......
moze jakieś sugestie na co zwrócić jeszcze uwagi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 17:57
Posty: 37 (1/0)
Skąd: https://t.me/pump_upp

Postprzez krzysek71 » 1 lut 2015, 18:39

Ja bym zwrócił uwagę na korki skoro ci wyrwało węża to było za duże ciśnienie lub wąż był poluzowany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez artiedd » 1 lut 2015, 19:41

Znalazłem, uszkodzony króciec chłodnicy, albo coś wykombinuję, albo nowa chłodnica <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 17:57
Posty: 37 (1/0)
Skąd: https://t.me/pump_upp

Postprzez jurand » 13 mar 2015, 20:36

Nie wiedziałem czy się przyznać ale może to będzie dla kogoś wskazówką:
Szalała mi ostatnio temperatura t.zn. wskaźnik wjeżdżał na maksa, po chwili opadał i potem było mniej więcej dobrze. Obroty podczas wzrostu temperatury falowały jakoś między 1 a 2 tys. obr/min.
Sprawdzałem płyn: był!
Podejrzenie: termostat!
Ale sprawdzałem na ciepłym silniku <glupek2>
Dziś rano maska w górę, korek w górę ...sucho! Zbiorniczek wyrównawczy – sucho! No to zapowietrzony.
Zalałem ile trzeba, temperatura OK, obroty OK, wjeżdżam na kanał na zaprzyjaźnionym warsztacie. Wszędzie sucho jak na pustyni, żadnych wycieków, z rury wydechowej OK.
Bądź mądry i pisz wiersze. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez sylwo » 13 mar 2015, 20:59

Zbiorniczek wyrównawczy – sucho – w sensie, że pusty czy na bagnecie nic?
U mnie pod korkiem też jest pusto rano ale temperaturę trzyma poprawnie a z nawiewów grzeje z tym, że słabiej na niskich obrotach.

PS napisałem pierwszą zwrotkę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez jurand » 13 mar 2015, 21:02

sylwo napisał(a):Zbiorniczek wyrównawczy – sucho – w sensie, że pusty czy na bagnecie nic?
U mnie pod korkiem też jest pusto rano ale temperaturę trzyma poprawnie a z nawiewów grzeje z tym, że słabiej na niskich obrotach.

PS napisałem pierwszą zwrotkę :D

Nic na bagnecie. Coś tam na dnie połyskiwało. Teraz będę przez weekend obserwował stan. Na razie gra i buczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 645 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez silvarus » 11 cze 2015, 13:23

Koledzy pomóżcie bo szukam, szukam i nie mogę znaleźć skąd ucieka mi płyn chłodniczy :(
Jak odkręcę korek po lewej patrząc od przodu to zawsze tam brakuje z pół szklanki płynu, w zbiorniku wyrównawczym płynu ubywa dość sporo, można powiedzieć że po dwóch tygodniach mam Saharę.

Ale dzisiaj zauważyłem po przejechaniu 25 km że zaraz po wyłączeniu silnika kapie w okolicach koła pasowego, można powiedzieć że w lini prostej z tym korkiem po lewej stronie silnika. Nie mam kanału żeby spojrzeć od spodu, a od góry nic nie widać. Okolice korka wydają się suche a gdyby ciekła pompa to by chyba kapało w innym miejscu. Dodam że jak stoję w korku to wiatrak się włącza, no i jak ubywa płynu w zbiorniku to mogę wykluczyć nieszczelność bo by nie pobierało płynu ze zbiornika.

POMOCY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez sylwo » 11 cze 2015, 13:25

Skoro Ty z kanału nie widzisz to jak my możemy zobaczyć przez internety? :D
Metodą strzału? :P Może trafię: pompa cieknie przez łożysko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4283 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez silvarus » 11 cze 2015, 13:33

No właśnie nie mam kanału i nie mam jak podejrzeć od spodu :( tyle tylko co odkręcę koła na max w prawo i nura pod auto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez lukkil » 11 cze 2015, 13:35

jeżeli przy kole pasowym to jednak sprawdziłbym pompę wody
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez silvarus » 11 cze 2015, 15:09

Pewnie tak, już nawet bieram informacje odnośnie wymiany pompy. Sam wymieniłem uszczelki pod deklami to i z pompą se poradzę, ale tak mnie coś ckneło żeby sprawdzić ten korek po lewej. Okazało się że guma była twarda i sparciała, wyciołem kawałek gumy, uzupelniłem plyn i rura do domu 25km. Jak się zatrzymałem to pomyślałem sobie że szczele fotke i wrzucę na forum. Pewnie będzie ładna kałuża i będzie ładnie widać a tutaj zonk :oops: suchutko :mrgreen: zobaczę jutro jak pojadę do pracy to podłoże karton. Może głupi ma szczęście i korek był winny :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6