Obroty biegu jałowego.
Witam, mam pewien problem ze swoją madzia, mianowicie: kiedy stoję na światłach obroty całkowicie leżą ale silnik pracuje tak samo dzieje się kiedy stoje na postoju lecz kiedy silnik osiągnie swoją temperaturę trzyma idealnie obroty. Czym może być to spowodowane proszę o pomoc. pozdrawiam
-
Janek21
Masz instalacje LPG?
Xedos B6 http://www.youtube.com/watch?v=LqXNk-psA3s
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Xedos KF http://www.youtube.com/watch?v=o7klHd-1HWQ
Moje autko: viewtopic.php?f=137&t=95874
Hazu napisał(a):Wywalić lpg II gen.
Szczególnie to jest ważne Od kiedy tak zrobiłem to mi spalanie spadło o 2l/100km zaczął równo przyspieszać i przestał się dusić. Jak gaz to tylko sekwencja. Inaczej będzie się mścić.
- Od: 17 lip 2010, 00:37
- Posty: 7
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda Xedos 6 1,6 16V CA
od jakiegos czasu zaczely mi wariowac wolne obroty,wyczyscilem przepustnice silnik krokowy i egr, wymienilem uszczelki korektora ssacego odpowietrzylem uklad chlodzenia i wymienilem kable wn i obroty biegu jalowego 1500 lub faluja 1000 1800. sprawdzilem sondy lambda 3 kable i jedna znich nic nie pokazuje sprawdzilem testerem do sondy. moim zdaniemkomputer podaje za wysoka mieszanke i dlatego takie obroty. pomozcie ,dziekuje. pozdrawiam.
mam problem z wolnymi obrotami trzyma 1500 lub faluja pomozcie xedos 6 2.0 v6
- Od: 6 sty 2012, 13:44
- Posty: 5
błagam, napisz chociaż jaki silnik, cokolwiek o aucie, uzupełnij profil – nikt tu wróżką nie jest.
błędy ECU sprawdz na poczatek. na zimnym silniku tez tak masz?
błędy ECU sprawdz na poczatek. na zimnym silniku tez tak masz?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
bardzo przepraszam.mazda xedos 6 2.0.v6 rok 99.nazimnym silniku obroty sa 1200 po rozgrzaniu wrastaja albo mocno faluja. jeszcze raz sory. wczoraj zauwazylem ze kiedy kreci rozrusznik obraca sie jeden wenttylator jak silnik zapali to sie wylacza.
mam problem z wolnymi obrotami trzyma 1500 lub faluja pomozcie xedos 6 2.0 v6
- Od: 6 sty 2012, 13:44
- Posty: 5
spr w trybie diagnostycznym obroty i ustaw to
viewtopic.php?f=127&t=92012
viewtopic.php?f=127&t=92012
lukkil napisał(a):błagam, napisz chociaż jaki silnik, cokolwiek o aucie, uzupełnij profil – nikt tu wróżką nie jest.
dokladnie... moze kolega by uzupelnil swoj profil uzytkownika?
DymeK napisał(a):spr w trybie diagnostycznym obroty i ustaw to
viewtopic.php?f=127&t=92012
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
czesc koledzy. dzieki za podpowiedz ale ustawilem tps wedlug waszych instrukcji i nadal to samo ,wpadlem na pomysl i zaslepilem krokowy obroty sa dobre mysle ze to wina krokowego tylko nie jestem pewny w 100% bledow ecu brak prosze o podpowiedz. dzieki
mam problem z wolnymi obrotami trzyma 1500 lub faluja pomozcie xedos 6 2.0 v6
- Od: 6 sty 2012, 13:44
- Posty: 5
dzieki za wszystko koledzy ale u mnie przyczyna wysokich obrotow byl silnik krokowy, otrzymale droga cala kompletna przepustnice wraz tps i silnikiem krokowym zalozylem i wszystko jest ok.pozdrawiam
mam problem z wolnymi obrotami trzyma 1500 lub faluja pomozcie xedos 6 2.0 v6
- Od: 6 sty 2012, 13:44
- Posty: 5
Na takie objawy z reguły ma wpływ "silniczek krokowy". Dobrze, że go wymieniłeś bo ja po nieskutecznym jego czyszczeniu właśnie od tego bym zaczął. Miałem tak samo kiedyś w mojej 626
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
- Od: 26 lis 2010, 22:29
- Posty: 45
- Skąd: Nowa Sól
- Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)
Witam znow truje z tym 1.6 xedosem . Wczoraj wymienilem chlodnice wody na nowa bo stara sie rozszczelnila. wymienilem tez wezyk wody bo ktos zrobil patent laczony.. oraz umylem silnik z samego rana. Autko odpalilem i odpowietrzylem chodzilo jak tralala na wolnych obrotach cacy przez 3h idealnie gorace powietrze wiatrak chlodzil plyn wezyki miekkie i bylo ok. Dzisiaj rano odpalam i pojawil sie problem.
Problem taki ze faluje i przerywa na niskich obrotach (falowanie ok 50 obrotow) jak trzymam go na 2000 to silnik przerywa i faluje plus minus 100 obrotow... kolejny problem to ze z ciekawosci zmierzylem ladowanie i wychodzi na 15.60 oraz wezyk puchnie i nie wywala zbytnio wody do wyrownawczego (dodam ze nowa chlodnica i nowy korek 0.9) uklad odpowietrzony idealnie i przez to sie zaczelo komplikacje. na dodatek dmucha letnim powietrzem a nie goracym jak wczoraj... co lepsze postanowilem zmienic swiece i to zrobilem ale rozczarowalem sie znow bo w cewce zaplonowej 1 gniazdo bylo dosc wypalone ze tylko zostalo czarne cos .... wyskrobalem poskrobalem i dobilem sie do miedzi dalem pasty przewodzace prad i idzie prad ale tez nie pomoglo .....
Autko we wtorek leci do elektryka bo ja nie mam sil
nizej zdjecia:
Wezyk na patencie
tutaj robota zakonczona i nowy waz
I tu gniazdo cewki 1 dobre drugie czarne okopcone badz spalone ? ale prad juz leci
Ps to moze byc tez przyczyna ze zaplon o 1 zabek sie przestawil ? bo autko zostawilem na biegu 1-dynce i zjechalo 30 cm na 1 czyli zakrecil silnik jak na pych do wymiany zostalo 6000Km rozrzadu ..
Problem taki ze faluje i przerywa na niskich obrotach (falowanie ok 50 obrotow) jak trzymam go na 2000 to silnik przerywa i faluje plus minus 100 obrotow... kolejny problem to ze z ciekawosci zmierzylem ladowanie i wychodzi na 15.60 oraz wezyk puchnie i nie wywala zbytnio wody do wyrownawczego (dodam ze nowa chlodnica i nowy korek 0.9) uklad odpowietrzony idealnie i przez to sie zaczelo komplikacje. na dodatek dmucha letnim powietrzem a nie goracym jak wczoraj... co lepsze postanowilem zmienic swiece i to zrobilem ale rozczarowalem sie znow bo w cewce zaplonowej 1 gniazdo bylo dosc wypalone ze tylko zostalo czarne cos .... wyskrobalem poskrobalem i dobilem sie do miedzi dalem pasty przewodzace prad i idzie prad ale tez nie pomoglo .....
Autko we wtorek leci do elektryka bo ja nie mam sil
nizej zdjecia:
Wezyk na patencie
tutaj robota zakonczona i nowy waz
I tu gniazdo cewki 1 dobre drugie czarne okopcone badz spalone ? ale prad juz leci
Ps to moze byc tez przyczyna ze zaplon o 1 zabek sie przestawil ? bo autko zostawilem na biegu 1-dynce i zjechalo 30 cm na 1 czyli zakrecil silnik jak na pych do wymiany zostalo 6000Km rozrzadu ..
Dobra odpowiem sam na swojego posta bo juz naprawilem !
Okazalo sie ze termostat padl akurat teraz i blokowal obieg i przez to silnik zdychal na wolnych obrotach bo chcial falowac ale nie mogl... zapchany obieg weze twarte itp...
Okazalo sie ze termostat padl akurat teraz i blokowal obieg i przez to silnik zdychal na wolnych obrotach bo chcial falowac ale nie mogl... zapchany obieg weze twarte itp...
Witam – po przeczytaniu dziesiątek (jeśli nie setek) postów, po kilku rozmowach z mechanikiem, po wymianie kilku potencjalnych "sprawców", piszę w końcu tutaj, może Wy coś pomożecie....
A więc po kolei:
auto znane na forum, Xedos CA 1992, silnik w bardzo dobrym stanie (ostatnia dolewka 1,8l na 13000 km), niskie średnie spalanie (8.9l/100km) , ogólnie praktycznie 0 problemów poza chyba zbyt często siadającym LP przegubem zewnętrznym... No i od kilku miesięcy pojawił się (i chyba powoli też nasila) problem z obrotami silnika na biegu jałowym. Wygląda to tak:
– jadę, podjeżdżam np. do świateł – staję – mija 10-12 sekund (z zegarkiem w ręku)
– obroty spadają do ok. 100-150, ale bywa, że silnik się mocniej przydusi (zgasł może ze dwa razy)
– jest to jeden spadek, drugi (jeśli) jest łagodniejszy, do ok. 300-350 obrotów
– wszystko wraca do normy, auto pracuje normalnie
– mija kolejne 10-12 sekund, obroty znowu spadają – jednak najczęściej nie tak drastycznie jak za pierwszym razem...
– i znowu wszystko w porządku
ad1) Te 2,3 przypadki kiedy samochód zgasł stałem albo mocno z górki, albo mocno pod górkę
ad2) Generalnie problem pojawia się też podczas manewrów parkingowych – ale nie zawsze...
ad3) Nowe świece, alternator, przeczyszczona przepustnica, aku OK, kable NGK 2,5 roku, rura dolotu (CAI) szczelna
ad4) Po czyszczeniu przepustnicy (diagnoza mechanika) problem ustał – ale tylko dlatego, że samochód trzymał bardzo wysokie obroty nawet po rozgrzaniu (1000-1200obr). Kiedy wszystko wróciło do normy (ok. 3 tygodni) problem jest identyczny, bez zmian...
ad5) Mechanik zaleca teraz wymianę palca, kopułki i aparatu zapłonowego...
ad6) Problem pojawia się tylko i wyłącznie na luzie / lub wciśniętym sprzęgle
Proszę o wyrozumiałość – mechanikiem nie jestem, nawet amatorem
Z góry dzięki za pomoc!
A więc po kolei:
auto znane na forum, Xedos CA 1992, silnik w bardzo dobrym stanie (ostatnia dolewka 1,8l na 13000 km), niskie średnie spalanie (8.9l/100km) , ogólnie praktycznie 0 problemów poza chyba zbyt często siadającym LP przegubem zewnętrznym... No i od kilku miesięcy pojawił się (i chyba powoli też nasila) problem z obrotami silnika na biegu jałowym. Wygląda to tak:
– jadę, podjeżdżam np. do świateł – staję – mija 10-12 sekund (z zegarkiem w ręku)
– obroty spadają do ok. 100-150, ale bywa, że silnik się mocniej przydusi (zgasł może ze dwa razy)
– jest to jeden spadek, drugi (jeśli) jest łagodniejszy, do ok. 300-350 obrotów
– wszystko wraca do normy, auto pracuje normalnie
– mija kolejne 10-12 sekund, obroty znowu spadają – jednak najczęściej nie tak drastycznie jak za pierwszym razem...
– i znowu wszystko w porządku
ad1) Te 2,3 przypadki kiedy samochód zgasł stałem albo mocno z górki, albo mocno pod górkę
ad2) Generalnie problem pojawia się też podczas manewrów parkingowych – ale nie zawsze...
ad3) Nowe świece, alternator, przeczyszczona przepustnica, aku OK, kable NGK 2,5 roku, rura dolotu (CAI) szczelna
ad4) Po czyszczeniu przepustnicy (diagnoza mechanika) problem ustał – ale tylko dlatego, że samochód trzymał bardzo wysokie obroty nawet po rozgrzaniu (1000-1200obr). Kiedy wszystko wróciło do normy (ok. 3 tygodni) problem jest identyczny, bez zmian...
ad5) Mechanik zaleca teraz wymianę palca, kopułki i aparatu zapłonowego...
ad6) Problem pojawia się tylko i wyłącznie na luzie / lub wciśniętym sprzęgle
Proszę o wyrozumiałość – mechanikiem nie jestem, nawet amatorem
Z góry dzięki za pomoc!
- Od: 15 sty 2011, 18:27
- Posty: 159
- Skąd: Szczecin/Kłodkowo
- Auto: CA KF '92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6