Wysokie obroty na rozgrzanym silniku

Postprzez wujekkuna » 20 paź 2011, 14:53

Tak jak w temacie, samochód na rozgrzanym silniku ma 1500 obr/min (na gazie) a po przełączeniu na benzynę 1250 obr/min dodatkowo włącza się wentylator. Wczoraj silnik był podpinany pod komputer i teoretycznie miał kasowane błędy. Co jest nie tak ? Co może być przyczyną tak wysokich obrotów ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez Wojtek » 20 paź 2011, 15:01

wujekkuna napisał(a):Tak jak w temacie, samochód na rozgrzanym silniku ma 1500 obr/min (na gazie) a po przełączeniu na benzynę 1250 obr/min dodatkowo włącza się wentylator. Wczoraj silnik był podpinany pod komputer i teoretycznie miał kasowane błędy. Co jest nie tak ? Co może być przyczyną tak wysokich obrotów ?

a sprawdzales to?

viewtopic.php?f=127&t=92012
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Hazu » 20 paź 2011, 17:29

Pewnie nie masz sekwencyjnej instalacji gazowej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tadziol » 20 paź 2011, 21:30

podejrzenie pada na czujnik temperatury silnika-otwarty obwód
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Hazu » 20 paź 2011, 21:38

Brak płynu chłodzącego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Wojtek » 20 paź 2011, 21:40

Hazu napisał(a):Brak płynu chłodzącego?

albo przerwa w instalacji / czujniku...
ale wtedy powinny byc jakies bledy... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tadziol » 20 paź 2011, 22:24

67igor1 napisał(a):
Hazu napisał(a):Brak płynu chłodzącego?

albo przerwa w instalacji / czujniku...
ale wtedy powinny byc jakies bledy... <oczy>

błędy jak pisze autor były "teoretycznie" kasowane....
jeśli "teoretycznie" je odczytano,to..... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Wojtek » 20 paź 2011, 22:46

tadziol napisał(a):błędy jak pisze autor były "teoretycznie" kasowane....
jeśli "teoretycznie" je odczytano,to.....

racja... hahaha hahaha hahaha
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez wujekkuna » 21 paź 2011, 18:39

Błędy były odczytywane, wyskoczył 10, 11, 17. Skasowałem, przejechałem sie na pełnym gazie 10 km i błędy nie wróciły.
A sprawa obrotów wygląda tak że po resecie kompa włączyła się klima hehe i jak jest włączona to tak wysokie mam obroty. Nie wiem czy tak powinno byc ale ja tak mam :/
Do tego wydaje mi się że zmulony jest jak cholera. Jeszcze popatrze na rozrząd bo może przeskoczył.
Napiszę czy był przestawiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 23:40
Posty: 103 (2/0)
Skąd: Olszanica
Auto: Xedos 6 2.0 v6 Full opcja ;]

Postprzez PawelG » 26 paź 2011, 12:49

Ja mam to samo trzyma mi 1500 a nawet wyżej (mam SGI KME) ale na benzynie i gazie tak samo a jak jej depne to czasem – nie zawsze- faluje pomiędzy 1000-1500.
Zaczeło sie jak temperatura spadła ok 0. Wyczyściłem przepustnice, wszystkie styki na czyjnikach, rure uszczelniłem, sprawdziłęm podcisnienia, układ chłodzenia odpowietrzony, uszczelki nie puszczaja (psikam wd i nic nie faluje) – Wszystko jakby ok. Nie mam błędów. Wku...wia mnie to bo zaraz cały silnik wymienie. Jeszcze mi tylko kable wn zostały ale według mnie sa ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2011, 09:18
Posty: 37
Auto: Xedos 6 CA KF SGI

Postprzez sebek-71 » 26 paź 2011, 13:21

Sprawdz przepływkę najlepiej zamień z innego xedosa i skasuj przede wszystkim błędy może pomoże ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Tubi » 2 lis 2011, 16:05

Jak jest dużo nagaru w przepustnicy to jak silnik jest gorący , robi się maź jak masz większe obroty spróbuj ręką domknąć przepustnice i sprawdź czy zejdzie z obrotów/
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez bartekl » 12 lis 2011, 20:05

PawelG napisał(a):Ja mam to samo trzyma mi 1500 a nawet wyżej (mam SGI KME) ale na benzynie i gazie tak samo a jak jej depne to czasem – nie zawsze- faluje pomiędzy 1000-1500.
Zaczeło sie jak temperatura spadła ok 0. Wyczyściłem przepustnice, wszystkie styki na czyjnikach, rure uszczelniłem, sprawdziłęm podcisnienia, układ chłodzenia odpowietrzony, uszczelki nie puszczaja (psikam wd i nic nie faluje) – Wszystko jakby ok. Nie mam błędów. Wku...wia mnie to bo zaraz cały silnik wymienie. Jeszcze mi tylko kable wn zostały ale według mnie sa ok.


silnika niewymieniaj najwyzej kompletny kolektor dolotowy z osprzetem ale nie ma pewnosci czy nastpeny niebedzie mial tego samego , ja u siebie zmienilem przepustnice razem z TPS nieruszonym i okazalo sie ze jeszcze gorzej bylo z obrotami , udalo mi sie ustawic tak ze czasem mi wychodzil na 1000obr , a pprzwaznie 700obr bylo a tez mialem powazne jaja do 2tys obr mi sie krecil na jalowym
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 21:58
Posty: 151
Skąd: krk
Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6