Nierówne obroty – Nie falujące
Napisane: 13 lip 2011, 19:14
Witam
Jako ze ostatnio wzialem sie ostro za walke z zamuleniem i szarpaniem madzi zakupilem kilka podzespolow na ewentualne wymiany. Ostatnim razem podmeinilem cewki (okazalo sie chodza bez zadnej roznicy) , ustawilem TPS by nie szarpalo i mechanik korygowal wyprzedzenie zaplonu.
I teraz na postoju mam taka zagwozdke ze autkiem dosc mocno trzesie. Przy czym obroty sa 750 ksiazkowe i nie faluja. Ale czu drgania dosc mocno i w takich niby falach – obrotomierz nawet nie drgnie (galka zmiany biegow sie trzesie dosc mocno, a drgania czuje czasami nawet na siedzeniu)
Regulowalem takze obroty sruba kolo przepustnicy (ta krzyzakowa)
Czy ktoras z tych czynnosci mogla wplynac na takie zachowanie ?
Aha i dodatkowe pytanie , czy brak puszki rezonansowej (od dolotu do IDLE AIR VALVE mam zalozony zwyklą gumową rurke) moga miec wplyw na kulture pracy silnika ? Jedynym objawem jaki ja zauwazylem to dziwne buczenie silnika ktore zmienia ton gdy nacisnie sie ten węzyk i cichnie gdy dodaje sie gazu).
Dodam ze gdy autko nie zalapalo pelnej temperatury samochodem nie szarpie tak bardzo..
Jako ze ostatnio wzialem sie ostro za walke z zamuleniem i szarpaniem madzi zakupilem kilka podzespolow na ewentualne wymiany. Ostatnim razem podmeinilem cewki (okazalo sie chodza bez zadnej roznicy) , ustawilem TPS by nie szarpalo i mechanik korygowal wyprzedzenie zaplonu.
I teraz na postoju mam taka zagwozdke ze autkiem dosc mocno trzesie. Przy czym obroty sa 750 ksiazkowe i nie faluja. Ale czu drgania dosc mocno i w takich niby falach – obrotomierz nawet nie drgnie (galka zmiany biegow sie trzesie dosc mocno, a drgania czuje czasami nawet na siedzeniu)
Regulowalem takze obroty sruba kolo przepustnicy (ta krzyzakowa)
Czy ktoras z tych czynnosci mogla wplynac na takie zachowanie ?
Aha i dodatkowe pytanie , czy brak puszki rezonansowej (od dolotu do IDLE AIR VALVE mam zalozony zwyklą gumową rurke) moga miec wplyw na kulture pracy silnika ? Jedynym objawem jaki ja zauwazylem to dziwne buczenie silnika ktore zmienia ton gdy nacisnie sie ten węzyk i cichnie gdy dodaje sie gazu).
Dodam ze gdy autko nie zalapalo pelnej temperatury samochodem nie szarpie tak bardzo..