Witam
Jako ze ostatnio wzialem sie ostro za walke z zamuleniem i szarpaniem madzi zakupilem kilka podzespolow na ewentualne wymiany. Ostatnim razem podmeinilem cewki (okazalo sie chodza bez zadnej roznicy) , ustawilem TPS by nie szarpalo i mechanik korygowal wyprzedzenie zaplonu.
I teraz na postoju mam taka zagwozdke ze autkiem dosc mocno trzesie. Przy czym obroty sa 750 ksiazkowe i nie faluja. Ale czu drgania dosc mocno i w takich niby falach – obrotomierz nawet nie drgnie (galka zmiany biegow sie trzesie dosc mocno, a drgania czuje czasami nawet na siedzeniu)
Regulowalem takze obroty sruba kolo przepustnicy (ta krzyzakowa)
Czy ktoras z tych czynnosci mogla wplynac na takie zachowanie ?
Aha i dodatkowe pytanie , czy brak puszki rezonansowej (od dolotu do IDLE AIR VALVE mam zalozony zwyklą gumową rurke) moga miec wplyw na kulture pracy silnika ? Jedynym objawem jaki ja zauwazylem to dziwne buczenie silnika ktore zmienia ton gdy nacisnie sie ten węzyk i cichnie gdy dodaje sie gazu).
Dodam ze gdy autko nie zalapalo pelnej temperatury samochodem nie szarpie tak bardzo..
Nierówne obroty – Nie falujące
Strona 1 z 1
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Agerak napisał(a):Witam
Jako ze ostatnio wzialem sie ostro za walke z zamuleniem i szarpaniem madzi zakupilem kilka podzespolow na ewentualne wymiany. Ostatnim razem podmeinilem cewki (okazalo sie chodza bez zadnej roznicy) , ustawilem TPS by nie szarpalo i mechanik korygowal wyprzedzenie zaplonu.
I teraz na postoju mam taka zagwozdke ze autkiem dosc mocno trzesie. Przy czym obroty sa 750 ksiazkowe i nie faluja. Ale czu drgania dosc mocno i w takich niby falach – obrotomierz nawet nie drgnie (galka zmiany biegow sie trzesie dosc mocno, a drgania czuje czasami nawet na siedzeniu)
Podepnę się pod temat. Mam identyczne objawy jak kolega tylko ja mam V6. Nie sa to mocne szarpania, ale odczuwalne, nawet moja dziewczyna spytała dlaczego tak trzęsie. Najbardziej trzęsie po odpaleniu, jak silnik pracuje na ssaniu. Jak się rozgrzeje szarpnięcia słabną i maleje ich częstotliwość lecz dalej występują.
Dziwne jest to, że jak odpalę zimne auto i dodam gaz do 2000 /min szarpnięcia znikają, auto wkręca się prawidłowo do 7000/min.
Dodatkowo tym szarpnięciom towarzyszy dziwny,głuchy, nie głośny dźwięk,jak by stukanie opuszką palca o blat stołu, który słyszalny jest w kabinie, ale na zew. już nie, obsłuchałem silnik dosłownie z każdej strony i nic tylko w kabinie go słychać.Jest to dla mnie denerwujące bo sami wiecie jak cicho jest na postoju w Xedosie a tu taki babol . Najgorsze jest to ze mechanicy nie wiedzą co to jest i śmiejąc się radzą abym dał głośniej radio, druga rada to taka : jest coś nie tak, ale jeździj, aż się do końca zepsuje wtedy będzie wiadomo co to jest, ale chyba nie o to tu chodzi? Dlatego proszę zasugerujcie mi jakieś działania to jeszcze raz pojadę do mechaników i już będę kazał im sprawdzić Wasze pomysły.dzieki
Be Quick Or Be Dead
- Od: 7 maja 2008, 20:33
- Posty: 96
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 2.0V6 92.
Agerak napisał(a):Regulowalem takze obroty sruba kolo przepustnicy (ta krzyzakowa)
Ta śruba jest chyba od regulacji dawki ,ja obroty zwiekszałem/zmniejszałem regulując na cięgnie przy przepustnicy (nakreka kontrujaca 8 mm) -w 2.0 reguluje sie za pomocą krzyżaka.Przepływomierz ,kable Wn ,świece ,chłodnica niezapowietrzona ?,kody błedów ?
P.S.Jeśli jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
tommyb napisał(a):Agerak napisał(a):Regulowalem takze obroty sruba kolo przepustnicy (ta krzyzakowa)
Ta śruba jest chyba od regulacji dawki ,ja obroty zwiekszałem/zmniejszałem regulując na cięgnie przy przepustnicy (nakreka kontrujaca 8 mm) -w 2.0 reguluje sie za pomocą krzyżaka.Przepływomierz ,kable Wn ,świece ,chłodnica niezapowietrzona ?,kody błedów ?
P.S.Jeśli jestem w błędzie to niech mnie ktoś poprawi
No wlasnie ja kiedys tez tak robilem i okazalo sie ze bylem w bledzie . Ta srubka o ktorej mowisz reguluje sie poziom wychylenia przepustnicy. Ta krzyzakowa zwykla reguluje obroty.
Kody bledow jedynie 16 EGR ale jest zaslepiony, kable nowe, przeplywomierz nowo podmieniony dziala swietnie, chlodnica tez nie zapowietrzona (nic nie bąbelkuje etc)
Wczoraj wprowadzilem autko znowu w tryb serwisowy i wyregulowalem ponownie obroty , nie wiem dlaczego pomimo ustawienia poprzednio odpowiednio obrotow teraz prawie przygasal jak wszedl w serwisowke, po ustawieniu na 750 i wyjecia zworki drgania troche zelzaly)– przy czym zaznaczam ze poprzednio obroty takze na poziomie 750.
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Agerak napisał(a):No wlasnie ja kiedys tez tak robilem i okazalo sie ze bylem w bledzie . Ta srubka o ktorej mowisz reguluje sie poziom wychylenia przepustnicy. Ta krzyzakowa zwykla reguluje obroty
Ok,zdodze sie z tobą jak najbardziej ,masz racje -Tylko wytłumacz mi jedna podstawową rzecz dlaczego u siebie moge to srubka krecic w nieskonczonosc bez zadnych rezultatów
Nakrętke na ten klucz 8 popuszcze i na tejze srubie samochod zmienia obroty gora/dol w zaleznosci od tego w ktora strone chce
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
No tamtym chyba masz wieksza reakcje na zmiany niz ta krzyzakową, aczkolwiek wiem ze da sie regulowac obroty bo u mnie to dziala. Moim zdaniem moze masz zbyt wykrecona srube odbojnikową ?
Sproboj wkrecic srube tak by zderzak oparl sie na niej w takiej pozycji by klapka przepustnicy byla domknieta i dopiero potem reguluj bypassem. PS pamietaj o serwisowce, inaczej te zmiany nie beda mialy sensu
Sproboj wkrecic srube tak by zderzak oparl sie na niej w takiej pozycji by klapka przepustnicy byla domknieta i dopiero potem reguluj bypassem. PS pamietaj o serwisowce, inaczej te zmiany nie beda mialy sensu
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Agerak napisał(a): PS pamietaj o serwisowce, inaczej te zmiany nie beda mialy sensu
nic inaczej ;p ,cały czas tak robiłem ,postaram sie sprawdzic twoje porady jak najbardziej -o rezultatach napisze -dzieki za Porade
Z mojej strony proponuje odlaczyc kleme z masy ,hamulec w podłoge na okolo 30 sekund w ostatnich dniach tez szarpala niemilosiernie.
Dodam tylko ze mam Lpg i ostatnio od wiosny zrobiłem kilka kkm zrobione tylko i wyłącznie na gazie ,ale pomogło
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
I tu kolego Agerak miałeś racje co do tej śruby bypasu ,faktycznie śrubka którą kręciłem jest od regulacji przepustnicy -Mój błąd -Sorry .Sprostuje sprawę -śruba krzyżakową od bypassu mogłem sobie kręcić do znudzenia a reakcji żadnych nie było ,dopiero jak wyczyściłem przepustnice to śruba zaczęła reagować na regulację i obroty
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Witam to i Ja się podepnę, jeśli mogę . Otóż ostatnio zauważułem że termostat mi się nie otworzył (silnik gorący wskazówka na 90* i załączył się wentylator, obroty się podniosły. Zaglądam pod machę a tam chłodnica z lewej strony ciepła,a z prawej zimna)Wymieniłem termostat i poskładałem wszystko i zalałem nowym płynem. Odpalił bez problemu, ale... na zimnym chodzi w miarę rówo a jak ma około 50-60* jak puszczę ją z obrotów to bardzo nisko spadają ( w większości przypadków gaśie , ale jak nie zgaśnie to powoli się podnosi i jest 750 Nadmienię że jak jest już rozgrzany dodam gazu puszczę i obroty ( przed wymianą termostatu zatrzymywał się na chwilę na 1000 i spadał na 750) spadają na lekko pona1000 potem jakieś 900 i 750 i trzyma . Ponadto wysłuchałem dziwne bzyczenie z tego urządzonka w przedniej pokrywie zaworów od którego idzie wąż ( tak jakby druga odma) do przepustnicy, a raczej już do kolektora . CZY KTOŚ MOŻE MI POMÓC w tej sprawie???
P.S.obroty też nie falują a silnikiem trochę telepie, wszystkie przypadłości dotyczą pracy motoru na benzynie jak i na gazie.
P.S.obroty też nie falują a silnikiem trochę telepie, wszystkie przypadłości dotyczą pracy motoru na benzynie jak i na gazie.
Ostatnio edytowano 4 gru 2011, 14:51 przez LAJCIK29, łącznie edytowano 1 raz
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Witam serdecznie
Zeby odpowiednio zdjagnozowac problem zacznij od wymrugania kodow bledow.
Zeby odpowiednio zdjagnozowac problem zacznij od wymrugania kodow bledow.
pozdrawiam
mazdaOEpl
mazdaOEpl
- Od: 28 cze 2011, 20:32
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA
ano tak zrobię
U mnie problem rozwiazany Madzia hula. Brała lewe powietrze przez harmonijkę, ale pęknięcie było naprawdę niewielkie. Po objawach dałbym sobie rękę uciąc, ze to coś z zapłonem. obciąłem harmonijkę zaraz za kolankiem wpiąłem przepływkę, a na nią stożek. Nie jest to najlepsze rozwiązanie bo będzie brał ciepłe powietrze( aczkolwiek zastanawiam się dlaczego ma to byc zimne powietrze skoro dolot i tak jest podgrzewany cieczą). Takie rozwiązanie musi pozostac dopóki nie zakupie rury z harmonijką
U mnie problem rozwiazany Madzia hula. Brała lewe powietrze przez harmonijkę, ale pęknięcie było naprawdę niewielkie. Po objawach dałbym sobie rękę uciąc, ze to coś z zapłonem. obciąłem harmonijkę zaraz za kolankiem wpiąłem przepływkę, a na nią stożek. Nie jest to najlepsze rozwiązanie bo będzie brał ciepłe powietrze( aczkolwiek zastanawiam się dlaczego ma to byc zimne powietrze skoro dolot i tak jest podgrzewany cieczą). Takie rozwiązanie musi pozostac dopóki nie zakupie rury z harmonijką
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6