Silnik bierze olej.

Postprzez Jaksa » 19 paź 2006, 15:18

tomek napisał(a):chyba nie jedyna, bo do mojej tez nie dolewam
To mamy juz dwie ..... <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez XsiX » 19 paź 2006, 15:29

ja też nie dolewam
tyle że między wymianami (co rok) robię zaledwie jakieś 6-8 tys :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 08:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Jaksa » 19 paź 2006, 18:35

XsiX napisał(a):ja też nie dolewam
.....i trzy :) kto jeszcze tutaj się dopisze ? ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Puhcio » 19 paź 2006, 18:43

Moja nie brała ... do remontu <lol>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez andreass » 19 paź 2006, 19:23

a ja jutro mam wymianę uszczelki pod pokrywą zaworową to będę kolejny bez brania oleju :P – Bo to napewno przez tę uszczelkę uciekało mi ok 3,5-4 litry na 10.000 :D
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 16:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez wojowniczek » 19 paź 2006, 20:27

moje też nie biorą :)
zero brania w obu silnikach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 10:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez Jaksa » 19 paź 2006, 21:03

moje też nie biorą
zero brania w obu silnikach
Mówimy tutaj o benzynowych V6 , nie znam diesla ktory by łykał olej.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez wojowniczek » 19 paź 2006, 21:07

a to sorki... :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 10:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez tomekrvf » 19 paź 2006, 21:09

Jaksa napisał(a): nie znam diesla ktory by łykał olej.

2.0 TDI VW lubi łyknąc nawet 1l na 1000km
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 19 paź 2006, 21:21

tomekrvf napisał(a):2.0 TDI VW lubi łyknąc nawet 1l na 1000km
Bo to VW , jako młody człowiek miałem mozliwosc pracowac przy tej marce u Szewczyka , pamietam ze w serwisówkach pisali 1L na 1000km – norma fabryczna <lol> nie wiem czy nadal tak jest.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 19 paź 2006, 21:40

Jaka norme na 1000km maja silniki z serii K?? kiedys slyszalem ze kazda V6 musi troche łykac, to wynika z konstrukcji silnika? :|

Moja GD łyka 1l.. moze ciut wiecej, na 10tkm (olej polsyntetyk) ale to chyba norma... ma 325tkm <lol> :P GF-ka, mam nadzieje ze nic nie wezmie :P zobaczymy :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez cimoch » 20 paź 2006, 08:02

1L na 1000km – norma fabryczna nie wiem czy nadal tak jest


jest, jest np. w instrukcji skody , w silniku 1,4 TDI norma 1L/1000 km – i na autostradach w Niemczech przy wyzszych prękościach tak jest
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 15:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez Reagan » 20 paź 2006, 11:20

Riki napisał(a):Jaka norme na 1000km maja silniki z serii Kpytajnik kiedys slyszalem ze kazda V6 musi troche łykac, to wynika z konstrukcji silnika?


w serwisie mi powiedzieli 0,6l/1000km dla KL ale miom zdaniem jak tyle bierze to remont sie należy

Puchaty jaki remont robiłeś?? Przebieg miałeś niewielki przecież.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 15:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Puhcio » 20 paź 2006, 16:21

Reagan napisał(a):Puchaty jaki remont robiłeś?? Przebieg miałeś niewielki przecież.


Duzo by gadac. To bylo chyba z 7 lat temu. Cos stukało w silniku ... w serwisie stwierdzili, ze panewka. Po remoncie dalej stukało <lol> :| Nie pamietam już co to było. Jakieś 40 k km po remoncie zaczęła troche brać. Przed remonetm i zaraz po, nawet z bagnetu nie ubywało miedzy wymianami 10 k km.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 16:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez enio » 25 maja 2011, 12:21

Wiem że temat dymienia był już wałkowany bo sam go czytałem. U mnie wystąpiło coś dziwnego dlatego zakłada nowy.
Miałem taką oto sytuację. Generalnie Xedos jakąś ilość oleju zużywał ale z tego co piszą inni użytkownicy o swoich, to nie były to jakieś wielkie ilości. Nie było dymienia po odpaleniu na zimnym ani innych tym podobnych.
Do rzeczy. Przeleciałem przy zjeździe z nieco większymi prędkościami przez serpentyny w górach. Stanąłem na ok 1h i potem dalej zjeżdżałem spokojnie. Na dole w miejscowości, przy zawracaniu zauważyłem, że zostawiam chmurę. Tak było jakieś parę set metrów. Jak dałem więcej gazu dymu analogicznie więcej. Pod domem po ostygnięciu dolałem trochę oleju, ale ile i czy właściwie to nie wiem bo jak to w górach nie było nigdzie blisko – płasko. Od tamtej pory lekko zadymił 2 razy i to wszystko. Na zimnym nie dymi, zaraz po odpaleniu jak przytrzymam ok3000tys tez nie dymi, jak jadę to nie dymi na tyle żebym widział w lusterku. Teraz po 500 kilometrach sprawdzę stan, ew doleję i zobaczę ile wziął. Moje pytanie czy ktoś wie co to mogło być. Wedle mojej skromnej wiedzy motoryzacyjnej to olej może się przedostać do komory spalania przez uszczelniacze lub pierścienie. Czy jest jeszcze inna opcja? Czuję w powietrzu remont silnika :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2008, 12:24
Posty: 50
Skąd: Poznań/Zielona Góra
Auto: Mazda Xedos 6 2.0

Postprzez DymeK » 25 maja 2011, 16:30

pomału możesz zbierać kasę ;) mam jak cos panewki do oddania
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 20:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Dawid87 » 26 maja 2011, 08:06

Hej,
Mam podobny problem u mnie dymienie jest tylko wtedy gdy odpuszczę gaz na biegu i po paru sekundach depnę wtedy z tłumika wydobywa się chmurka niebieskiego dymku :) i po 2 sekundach już znika. Nie dymi z rana nie dymi przy przeciąganiu na wysokich obrotach. Sprawdź czy przypadkiem też tak nie masz. Ja zastanawiam się nad płukanką silnika albo nafta na tłoki :(. Stawiam że pierścionki są zapieczone więc może puszczą <co?> . Mam nadzieje że nie jest żaden pęknięty bo wtedy wymiana słono będzie kosztować. A nigdy nie masz pewności jak wygląda gładź cylindrów czy po wymianie samych pierścionków nie będzie np. gorzej. Wszystko zależy jaki owal będzie. A jeżeli różnica będzie duża to <dupa>
Dawid87
 

Postprzez enio » 26 maja 2011, 10:53

Dawid87 napisał(a):Hej,
Mam podobny problem u mnie dymienie jest tylko wtedy gdy odpuszczę gaz na biegu i po paru sekundach depnę wtedy z tłumika wydobywa się chmurka niebieskiego dymku :) i po 2 sekundach już znika. Nie dymi z rana nie dymi przy przeciąganiu na wysokich obrotach. Sprawdź czy przypadkiem też tak nie masz. Ja zastanawiam się nad płukanką silnika albo nafta na tłoki :(. Stawiam że pierścionki są zapieczone więc może puszczą <co?> . Mam nadzieje że nie jest żaden pęknięty bo wtedy wymiana słono będzie kosztować. A nigdy nie masz pewności jak wygląda gładź cylindrów czy po wymianie samych pierścionków nie będzie np. gorzej. Wszystko zależy jaki owal będzie. A jeżeli różnica będzie duża to <dupa>

Sprawdzę to sobie. Jakie zużycie oleju jest u Ciebie? Sprawdzałeś? Jeśli przyjdzie mi wybierać remont – wymiana silnika to będzie niezły gwóźdź ale nie będę szedł po kosztach bo raz już tak zrobiłem z nisanem o potem wyszło wszystko x2.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2008, 12:24
Posty: 50
Skąd: Poznań/Zielona Góra
Auto: Mazda Xedos 6 2.0

Postprzez Dawid87 » 26 maja 2011, 11:13

Powiem tak zauważyłem że jest to mocno uzależnione od stylu jazdy dokładnie mówiąc chodzi dokładnie o to czy jeżdżąc często hamuję silnikiem czy też nie. Zrobiłem test że jeżdżąc normalnym stylem i hamując silnikiem na 200km spalił około 200ml co daje 1l/1000km. Natomiast przejechałem też około 200km za każdym razem wrzucając luz lub po prostu wciskając sprzęgło i spaliło około 100ml więc daje to około 0,5l/1000km. Więc ciężko też powiedzieć czy jest to miarodajne. Planuje jak wcześniej pisałem zrobić płukankę przy wymianie oleju zalać nowy olej i zobaczę czy da to efekt. Dla sprostowania jeżdżę na Castrolu 10W/40
Dawid87
 

Postprzez enio » 26 maja 2011, 15:08

No to sporo już bierze. Ja nie długo będę wiedział jak to u mnie wygląda. Teraz mam zalany też 10w40 tyle że liquy moly. Niedługo zmieniam na Valvoline MaxLife i będę dalej obserwował.
A powiedz jeszcze czy na parkingu jak zrobisz tak że, zejdzie z obrotów i dasz gazu to też dymi czy tylko podczas jazdy?
Z tą płukanką to różnie piszą, że może rozszczelnić silnik i będzie się lało skąd się da lub pomoże.
Poza tym słyszałem kiedyś taką opinię, że jak olej szybko spala to przez pierścienie a jak powoli to przez uszczelniacze. Jak jest to nie powiem bo mechanikiem nie jestem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2008, 12:24
Posty: 50
Skąd: Poznań/Zielona Góra
Auto: Mazda Xedos 6 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6