Świece zapłonowe.

Postprzez monikasob » 2 cze 2005, 10:06

Cześć,

czy ktoś pomoże kobiecie? Chcę wymienić świece w Mazda Xedos 6 – czy ktoś orientuje się ile mnie to będzie kosztowało?
Dzięki za odpowiedź.
Monika
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 cze 2005, 09:54
Posty: 9
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez XsiX » 2 cze 2005, 10:19

świece NGK to koszt 15-20 zł / 1 szt.
nie napisalaś jaki masz silnik:
– jeżeli 2.0 to musisz mieć 6 świec
– jeżeli 1.6 – 4 szt.
robocizna nie powinna kosztować więcej niż 30 zł


pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez monikasob » 2 cze 2005, 10:22

Silnik mam 2.0.
Czy możesz mi polecić świece jakiejś dobrej firmy :) :)

dzięki
Monika
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 cze 2005, 09:54
Posty: 9
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez XsiX » 2 cze 2005, 11:09

świece marki NGK
typ BKR5E11 lub BKR6E11

świece marki ND (Nippon Denso)
typ K16PRU11 lub K20PRU11
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez monikasob » 2 cze 2005, 12:22

dziękuję za podpowiedź w sprawie świec.

Pozdrawiam
Monika
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 cze 2005, 09:54
Posty: 9
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez XsiX » 2 cze 2005, 12:24

proszę bardzo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Widelec » 27 mar 2008, 20:45

jaka odczuwalna różnica byłaby między BKR5E a BKR7E?
Ostatnio edytowano 2 mar 2009, 00:05 przez Widelec, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Grześ » 28 mar 2008, 21:57

Witam, podłączę się pod temat.
Ile można przejechać na świecach bez wymiany w X6V6 bo wymieniałem na nowe NGK przy 190.000km a teraz jest 240 000 i nadal chyba wszystko ok. Tzn zapalanie, spalanie, osiągi itp sa na normalnym poziomie. Dodam że auto jest zagazowane od licznika 150 000km. Kupiłem co prawda nowe NGK-i ale sam nie wiem czy jest sens wymieniać skoro stare działają bez zarzutu.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez Hazu » 28 mar 2008, 22:00

Jak nie gubi zapłonów to możesz nie wymieniać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez maranit » 23 maja 2008, 23:31

Witam!
Dorobiłem się klucza do świec. Sprawdzając ich stan stwierdziłem, że obie świece w cylindrach najbliższych przepustnicy mają izolatory czarne i pokryte nagarem. Pozostałe cztery mają znacznie lepszy wygląd, aczkolwiek izolator wewnętrznej elektrody również jest czarno-szary ale bez warstwy nagaru, elektrody szare.
Czy to objaw brania oleju przez te cylindry?
Auto zachowuje się wg. mnie normalnie, nie widzę dymu z rury wydechowej, jeśli już to raczej jest to para.
Aha.
W niektórych gniazdach świec widać ślady oleju.
Zapowiada się na uszczelnianie silnika? Wymianę pierścieni?
Ostatnio edytowano 28 maja 2008, 15:01 przez maranit, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2008, 21:00
Posty: 13
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Xedos CA KF 1998

Postprzez Hazu » 24 maja 2008, 09:43

maranit napisał(a):Wymianę pierścieni?

Po co ?
Przecięż nie dymi Ci na niebiesko i oleju nie bierze?

Jak masz olej w gniazdach świec to tylko wyminiasz uszczelki pod deklami zaworowymi (tylko oryginalne)

Wymień świece bo moze te aktualne są stare i niesprwne w pełni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Czege » 25 maja 2008, 22:56

maranit napisał(a):Dorobiłem się klucza do świec.


U mnie taki klucz znajduje się w standardzie w takiej skrzyneczce w bagażniku. Jeden koniec takiej przedłużki pasuje na świece (dodatkowo ma gumkę, która trzyma świece) no i do tego do odkręcania jest też taki kluczyk do ściągania dekielków, które ostatnio mi na parkingu zwineli.... <killer>

Co do oleju w gniazdach. Uszczelki pod deklami. To sprawdzone. Oleju w nich brak po wymianie. A nagar.... cóż chciało się V6 to się ma nagar ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Widelec » 25 maja 2008, 23:36

co ma V6 jako tako samo w sobie do nagaru?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Czege » 26 maja 2008, 08:42

no fakt. samo sobie nie ma. <glupek2> nagar to nagar. Senny jakiś byłem.
No ale V-ka zawsze sobie tam łyknie choćby kropelkę tego oleju, a z tego co wiem, to spalony pozostawia czarny nagar. No ale mniejsza o to...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez qbass » 26 maja 2008, 09:10

Czege napisał(a):co ma V6 jako tako samo w sobie do nagaru?

To, że większość z nich pociągnie trochę oleju, co objawi się nagarem na świecach :)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez maranit » 26 maja 2008, 10:19

qbass napisał(a):
Czege napisał(a):co ma V6 jako tako samo w sobie do nagaru?

To, że większość z nich pociągnie trochę oleju, co objawi się nagarem na świecach :)

Tak. Rozumiem. Zaciekawiło mnie to, że to cylindry na obu głowicach najbliższe przepustnicy. Nie byłem pewien czy to nie jakaś prawidłowość dla tych silników więc zapytałem tutaj.
Nie widzę potwierdzenia dla swoich wątpliwości w Waszych wypowiedziach więc uznaję to za czysty przypadek.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2008, 21:00
Posty: 13
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Xedos CA KF 1998

Postprzez Czege » 26 maja 2008, 15:40

U mnie po 20000 km od wkręcenia nowych świec, na każdej pojawił się nagar ;) Więc możnaby powiedzieć, że szczęściarz z Ciebie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Krzysiek1980 » 21 sie 2008, 19:09

No właśnie ja również mam pytanko. Co ile producent 626 1.8 zaleca wymianę przewodów wysokiego napięcia i świec? Zastanawiam się nad wymianą. Mam przejechane na tych świecach i przewodach 30 kkm. Swieczki NGK ale przewody niestety JC. Nie widziałem przebicia ale może profilaktycznie zmienić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez chudy » 21 sie 2008, 20:54

Z tego co pamiętam z serwisówki do swojej mazdy wymiana świec co 40kkm, a przewody WN – kontrolowane co wspomniane 40kkm, w razie potrzeby wymieniane, a jeśli nie trzeba wymieniać to profilaktycznie razem z rozrządem co 100kkm. U Ciebie Krzysiek1980 pewnie jest podobnie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Krzysiek1980 » 22 sie 2008, 16:40

chudy napisał(a):Z tego co pamiętam z serwisówki do swojej mazdy wymiana świec co 40kkm, a przewody WN – kontrolowane co wspomniane 40kkm, w razie potrzeby wymieniane, a jeśli nie trzeba wymieniać to profilaktycznie razem z rozrządem co 100kkm. U Ciebie Krzysiek1980 pewnie jest podobnie :)


Wielkie dzieki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6