Demontaż chłodnicy (CA KF)

Postprzez radar88 » 18 lut 2011, 02:22

Witam, dzisiaj wymontowywałem chłodnice w mojej X6,ponieważ ma małą dziurkę i ucieka płyn,chłodnicę oddam do napawania.Do opisu dokładam zdjęcia aby było prościej.

Będą potrzebne nam narzędzia typu : grzechotka + nasadki 10 oraz 12,bądź klucz oczkowy 10 i 12,do tego na pewno się przydadzą szczypce hydrauliczne które ułatwią nam pracę, śrubokręt krzyżakowy oraz płaski i pojemniczek na śrubki i plastikowe zakrętki.

Więc od początku, odpinamy akumulator i go wyciągamy(ja go nie odpinałem), spuszczamy płyn chłodzący (chyba że się sam spuścił w przypadku dziurawej chłodnicy), odkręcamy plastikowe zakrętki i ściągamy plastikowe osłony, najpierw środkową, później boczne :
PIC_0001.JPG
PIC_0004.JPG


Po ściągnięciu osłon, czas zdemontować dolot powietrza, przymocowany jest na trzech śrubkach NR 10 ,przy okazji odkręcamy jeszcze jedną śrubkę mocującą „zbiorniczek powietrza” (nie wiem jak się to fachowo nazywa).
PIC_0005.JPG

PIC_0008.JPG


Po odkręceniu wyciągamy „zbiorniczek powietrza”:
PIC_0010.JPG

Następnie odkręcamy zbiorniczek (foto 1) od małego obiegu 2x 10,ściągamy przewód i rozszerzamy opaskę od krótkiego przewodu (foto 2),osuwamy go na bok (foto3) :
PIC_0012.JPG

PIC_0013.JPG

PIC_0014.JPG


Następnie odpinamy przewód od króćca dochodzący do chłodnicy, tu się przydadzą szczypce hydrauliczne, ściskamy obejmy i ściągamy przewód :

PIC_0015.JPG
PIC_0017.JPG


Teraz czas na odkręcanie wentylatorów, do tego potrzebny jest nam klucz NR10,okręcamy górne śrubki (foto1) aby ściągnąć przewód małego obiegu (foto 2), po czym odkręcamy z lewego wentylatora, śrubkę w nie dogodnym miejscu (Foto3), po odkręceniu delikatnie podnosimy wentylator do góry, aby zszedł z dolnego zaczepu podtrzymującego (Foto4), odciągamy wentylator w stronę silnika, rozpinamy kostkę zasilającą (Foto5). Zabieramy się za odkręcenie drugiego wentylatora (prawa strona),z prawej strony wentylatora znajdują się 2 śrubki klucz NR10 (Foto6), które są oczywiście w nie dogodnym miejscu, jedna u góry, druga niżej.
Foto1
PIC_0018.JPG

Foto2
PIC_0019.JPG

Foto3
PIC_0026.JPG

Foto4
PIC_0027.JPG

Foto5
PIC_0024.JPG

Foto6
PIC_0025.JPG

Po odkręceniu odpinamy poduchę oraz klakson, wyciągamy przewód z metalowego uchwytu (uwaga aby nie oberwać plastikowego zaczepu mocującego) i odkładamy tak aby nam nie przeszkadzał w dalszej pracy:
PIC_0022.JPG


Następnie odkręcamy mocowania chłodnicy klucz 12 :
PIC_0028.JPG

Po czym delikatnie wyciągamy prawy wentylator, rozpinamy kostkę zasilającą, tam mamy dostęp do przewodu dolnego chłodnicy, rozciągamy obejmę i ściągamy przewód z króćca :
PIC_0029.JPG

PIC_0030.JPG

PIC_0031.JPG

Po odpięciu przewodu wyciągamy pomału chłodnicę do góry, i powinni byśmy na koniec ujrzeć taki widok(oczywiście nie musimy wyciągać lewego wentylatora, ja go wyciągnąłem do wyczyszczenia):
PIC_0032.JPG


Poskładanie auta do kupy, zróbcie dokładnie to samo tyle,że od tyłu.
Dodatkowo plik do pobrania: Word2007 oraz HTML:
http://hostuje.net/file.php?id=38c0aef0 ... b8e6a5c5ba

Mam nadzieję że ułatwię komuś zadanie. Cała praca mnie zajęła nie całą godzinę.

Pozdrawiam,
Radar88
Ostatnio edytowano 29 cze 2014, 21:59 przez radar88, łącznie edytowano 3 razy
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap


Postprzez radar88 » 18 lut 2011, 14:16

Nie ma za co,przy wyciąganiu stwierdziłem,że zrobię coś pożytecznego ,dobrze że trafi w dobre miejsce,może się komuś przyda.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Hazu » 18 lut 2011, 18:53

To raczej nie będzie pomocne przy wyjmowaniu chłodnicy bo zrobiłeś to najtrudniej jak to było możliwe.

Pierwsza sprawa to wyjęcie filtra powietrza następnie odkręcamy trzymadła z góry
wyjmujemy wszystkie wtyczki i odłączamy przewody od silnika Ten przy termostacie i ten u góry przy korku.
i cały taki zestaw wyjmujemy na wierzch

Zdecydowanie łatwiej później odkręcić wentylatory itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 18 lut 2011, 19:43

W moim przypadku wyciągnięcie chłodnicy z oboma wentylatorami jest nie możliwe,ze względu iż przy lewym wentylatorze idzie przewód od klimatyzacji (ostatnie foto oraz Foto4,lewa strona),a ich rozkręcać lub za mocno naginać nie polecam a na pewno przy czynnej klimie(gaz w powietrze), bo lutowanie/napawanie przewodu kosztuje 150 – 200zł (szef w Omedze C płacił tyle w lato 2010),nabijanie + odgrzybianie na nowo wcale nie mniej.
W brew pozorom to wcale nie jest ciężki sposób jak się wydaje ;) Nie mówię,że nie ma łatwiejszego sposobu,lecz w identyczny wymieniałem w X9.

Pozdrawiam,
radar88
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Hazu » 18 lut 2011, 20:29

Nie rozszczelniając klimy można nie tylko chłodnice wymienić ale i silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 19 lut 2011, 03:18

Ok to i ja wiem.Wyjmowałem KL-a z X9.

Zauważ że sp2jul docenił to co zrobiłem.Chociaż wcale nie musiałem.
Czemu oceniłeś moją fotorelację z góry, że raczej nie będzie przydatna ? Zrobiłem to tak jak potrafię
i moim zdaniem każda praca/fotorelacja to jest dobra robota,nie ważne czy wykonana na około,liczy się fakt,że ktoś to zrobił,poświęcił swój czas i pokazał sposób jak coś można zrobić/naprawić.Takim osobą pokłonię się nisko za każdym razem,bo dzięki takiej pracy wiesz co robisz i jak masz to zrobić.

Pozdrawiam,
Kamil
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Hazu » 19 lut 2011, 08:47

radar88 napisał(a):Czemu oceniłeś moją fotorelację z góry, że raczej nie będzie przydatna ?


Pewnie z zazdrości że ja nie mam tyle czasu aby fotorelacje robić itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fedu » 19 lut 2011, 12:18

Dobra robota nie ważne czy na około... ważne to że jest opisane jak to dokładnie zrobić. Po takiej fotorelacji nie powinno być problemu z wymianą <spoko> <spoko> <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez Lowiec » 19 lut 2011, 13:12

Dobra robota!
Każdy robi jak potrafi, jak chce i tym co ma. Nie ma się co czepiać. Ważne jeśli komuś pomoże.

P.S.
Brakuje ogólnej fotorelacji wg punktów:
1. Podjeżdżam pod warsztat.
2. Mówię – "Ten zielony źle jeździ – niech pan mechanik sprawdzi, naprawi i zadzwoni jak będzie gotowy"
3. Przyjeżdżam i płacę.
4. Jestem zadowolonym i czystym kierowcą zielonego auta.

Pozdro!
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez raj1986 » 1 mar 2011, 00:30

Witam. Jak na moje to fotorelacja jest ok, zawsze coś fotki pomogą. Tak się składa że i ja ostatnio wyciągałem chłodnicę z madzi bo była zdeczka wygięta po małym "dzwonku" i wszystko się zgadza jak podane w fotorelacji przez: radar88
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 21:56
Posty: 10
Skąd: Tczew
Auto: Xedos6 2.0 V6 95r.

Postprzez misiotz » 24 cze 2014, 14:51

Witam,
Mnie to też czeka, także dzięki za instrukcję :D
misiotz
 

Postprzez radar88 » 24 cze 2014, 21:04

Postaram się w tym tyg naprawić zdjęcia aby było coś widać.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez iten83 » 29 cze 2014, 19:50

Napraw ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 12:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez radar88 » 29 cze 2014, 22:00

Poprawione, wszystko widoczne jak na dłoni ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez skorpion1985 » 17 lip 2014, 21:09

Witam mam pytanie u mnie brakuje wentylatora klimatyzacji A/C jest jakaś kostka ale inna niż u ciebie. czy ta żółto czarno kostka z tym małym białym przewodem ma jakiś koniec z drugiej strony kostką ? czy chowa się gdzieś w przewodach bo u mnie jest tak jak na fotkach
Załączniki
DSC_1532.jpg
DSC_1534.jpg
DSC_1533.jpg
DSC_1527.jpg
DSC_1529.jpg
skorpion1985
 

Postprzez radar88 » 17 lip 2014, 21:34

Wnioskuję że nie masz klimy, więc 6pinowa kostka jest zapewne do przekaźnika do A/C, jedno pinowa do wzbudzenia sprężarki klimy.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez skorpion1985 » 17 lip 2014, 21:46

radar88 napisał(a):Wnioskuję że nie masz klimy, więc 6pinowa kostka jest zapewne do przekaźnika do A/C, jedno pinowa do wzbudzenia sprężarki klimy.


Nie no cliimatronika nie mam tylko tą zwykłą. Więc można to jakoś podłączyć ?
skorpion1985
 

Postprzez radar88 » 18 lip 2014, 22:05

Więc nie wiem od czego to może być, lecz może mieć coś wspólnego z climatronicem.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez skorpion1985 » 20 lip 2014, 09:30

To jest to co na zdjęciu zaznaczyłem(1) ale i te przekaźniki(2) bym potrzebował bo ich wcale nie mam :/ w ich miejsce jest wstawiony parownik gazu. Od czego jest te wąż(3) ? Moje auto to te drugie zdjęcie.
Załączniki
IMG_0538 - Kopia.JPG
001.JPG
skorpion1985
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6