Wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiornik wyrównawczy po właczeniu wentylatora
Jak masz 0,9 ze sprężyną podłóż 3x kółeczka z dętki i będzie dobrze. Jak co to zarówno ten jak i wcześniejszy post na temat dętki na poważnie. czas naprawy 5 min.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Ozzy no i ja tak to rozumuje teraz pytanie w jaki sposób X6 zaciąga ten płyn ze zbiorniczka bo na pewno nie przez ta rurkę którą wypycha bo musiał by silnik zasysać a wtedy korek ze sprężynka jeszcze bardziej by blokował przepływ więc musi którendyś indziej i może tu są problemy bo jak zauważam jeśli jest problem to praktycznie każdy co go ma to z nadmiarem płynu który nie powraca u mnie o dziwo przy + temp jest wsio jak być powinno wiec chu.. wie czemu dlatego pytanie którędy powinien ten płyn wracać może tam coś zapchane
Tubi dorzuć fotkę
Tubi dorzuć fotkę
kolego korek ma dwa zaworki jeden otwiera się pod ciśnieniem drugi pod podcisnśnieniem...gdy temp płynu wzrasta ciecz się rozszerza i gdy osiaga dokładnie w x6 0,9 bara n admiar zostaje wypuszczony korkiem przez rurk do zbiorniczka..analogowo gdy temperatura maleje silnik stygnie podcisnienie w układzie zwiazane ze spadkiem temp płynu (płyn się "kurczy") otwiera sie drugi zaworek w korku i wciąga płyn ze zbiorniczka..pokrótce tak to wygląda.
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
dobra byłem korek przestudiowałem i przestudiowałem tez układ chłodzenia w katalogu na obrazkach i powiem tak – fakt że do tego zbiornika idzie tylko jeden wąż wiec tak jak piszecie musi i tędy zasysać ale nadal nie wiem jak co chu..a
nie wiem może źle rozpatruje korek bo ja tam nie widzę żadnego zaworu zwrotnego (zasadza działania taka ja termostat) więc jeśli silnik by zasysał to niemożliwe by korek znów się podniósł na tej sprężynie – dla mnie logiczne że go jeszcze bardziej dociska – jutro zobaczę jeszcze na świetle dziennym bo nie kumam tego rozwiązania i nie wiem czemu tego nie kumam :/
nie wiem może źle rozpatruje korek bo ja tam nie widzę żadnego zaworu zwrotnego (zasadza działania taka ja termostat) więc jeśli silnik by zasysał to niemożliwe by korek znów się podniósł na tej sprężynie – dla mnie logiczne że go jeszcze bardziej dociska – jutro zobaczę jeszcze na świetle dziennym bo nie kumam tego rozwiązania i nie wiem czemu tego nie kumam :/
moje opinia: kupiłem moja Madzie 3 lata temu.... górny korek ze sprężynką której z czasem skruszała uszczelka a wiec ja wymieniłem a ten drugi zwykły kapsel.... testowałem ja w rożnych warunkach w przeróżnych trasach nawet na trasie KONIN- ŁĘCZYCA prawie 100 km... przy obrotach 5000-5500 zero wycieku.... na mazury w upalne dni do 35C 4000/obr zero wycieku... a wiec jak to możliwe??? moze to ewenement??? Nie wiem.... w każdym razie realia.... pozdrawiam
- Od: 5 sie 2010, 00:27
- Posty: 17
- Skąd: łęczyca
- Auto: mazda xedos 6 2.0 V6 1992
w korku masz jak sie przypatrzysz jescze jeden zaworek odśrodka tuż pod wieczkiem.
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
Od razu uszczelka pod głowicą wymyślacie a powód może być banalny. To są objawy nie otwierania się termostatu zwróć uwagę że termostat jest na powrocie .Łatwo sprawdzić dolny przewód ma być ciepły jak się załączy wiatrak .Pozdrawiam
- Od: 3 gru 2004, 21:58
- Posty: 237
- Auto: Xedos CA KF '96
U mnie jest podobny problem. Wykluczyłem uszczelke pod głowicą bo niedawno robiłem remont generalny...
Podczas jazdy na niskich obrotach nic się nie dzieje, ale po chwili jazdy na wyższych obrotach wywala płyn do zbiorniczka a z tamtąd już sie nie wraca. Uszczelka pod głowicą odpada, korek odpada bo wymieniłem na nowy...
Zrobiłem ciekawe doświadczenie odpaliłem samochód odkręciłem kore, dolałem płynu na max i patrze co się dzieje. Przy obrotach biegu jałowego nic nie widać ani bąbli( objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą, albo pękniętej głowicy). Natomiast po zwiększeniu obrotów płyn gdzieś wcina, poziom się zmniejsza a po zmniejszeniu obrotów spowrotem wtedy już wywala płyn. Jak to możliw skoro ciecze są nieściśliwe. Albo gdzieś jest zatkana chłodnica albo nagrzewnica i wygląda na to że jest w układzie poduszka powietrzna która się ściska po zwiększeniu obrotów na pompie wody a potem rozpręża i w ten sposób wywala płyn. Tylko musze zlokalizować tą poduszke...
Kolegom polecam sprawdzić sobie wężyk od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego i zbiorniczek wyrównawczy pod kątem szczelności, bo jeżeli wężyk będzie gdzieś pęknięty albo zbiorniczek to układ zamiast sobie zassać płyn będzie pobierał tylko powietrze
Podczas jazdy na niskich obrotach nic się nie dzieje, ale po chwili jazdy na wyższych obrotach wywala płyn do zbiorniczka a z tamtąd już sie nie wraca. Uszczelka pod głowicą odpada, korek odpada bo wymieniłem na nowy...
Zrobiłem ciekawe doświadczenie odpaliłem samochód odkręciłem kore, dolałem płynu na max i patrze co się dzieje. Przy obrotach biegu jałowego nic nie widać ani bąbli( objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą, albo pękniętej głowicy). Natomiast po zwiększeniu obrotów płyn gdzieś wcina, poziom się zmniejsza a po zmniejszeniu obrotów spowrotem wtedy już wywala płyn. Jak to możliw skoro ciecze są nieściśliwe. Albo gdzieś jest zatkana chłodnica albo nagrzewnica i wygląda na to że jest w układzie poduszka powietrzna która się ściska po zwiększeniu obrotów na pompie wody a potem rozpręża i w ten sposób wywala płyn. Tylko musze zlokalizować tą poduszke...
Kolegom polecam sprawdzić sobie wężyk od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego i zbiorniczek wyrównawczy pod kątem szczelności, bo jeżeli wężyk będzie gdzieś pęknięty albo zbiorniczek to układ zamiast sobie zassać płyn będzie pobierał tylko powietrze
- Od: 25 sty 2009, 12:14
- Posty: 23
- Skąd: Krosno
- Auto: 323 BG 1.7 D
smokuxx18 napisał(a):Przy obrotach biegu jałowego nic nie widać ani bąbli( objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą, albo pękniętej głowicy). Natomiast po zwiększeniu obrotów płyn gdzieś wcina, poziom się zmniejsza a po zmniejszeniu obrotów spowrotem wtedy już wywala płyn. Jak to możliw skoro ciecze są nieściśliwe.
to akurat jest normalny objaw.zawsze przy odkręconym korku i dodaniu gazu płyn tak jakby wsysało a jak odpuścisz gaz to wywali go na zewnątrz.poodkręcaj korki odpal auto i doprowadź do rozgrzania żeby włączył się wentylator podolewaj płynu pod korki i max stan w zbiorniczku.układ musi być dobrze odpowietrzony.wtedy jak będzie się coś działo to trzeba szukać dalej.
Łatwo ci powiedzieć " Żeby wentylator sie włączył " mam diesela i to jeszcze w zimie, nie wiem czy to wogule możliwe żeby go tak rozgrzać w zimie, nawet przy otwartym korku. Przejeździłem już tyle km od wymiany.... Czy nie powinien sie sam odpowietrzyć??
- Od: 25 sty 2009, 12:14
- Posty: 23
- Skąd: Krosno
- Auto: 323 BG 1.7 D
szukałem takiego tematu, a że akurat natrafiłem na dział Xedosa to co mi zależy, problem jest ten sam niezależnie od nadwozia czy silnika każdy samochód ma układ chłodzący i objawy usterek dotyczących tego układu we wszystkich są praktycznie takie same
- Od: 25 sty 2009, 12:14
- Posty: 23
- Skąd: Krosno
- Auto: 323 BG 1.7 D
Witam wszystkich.Ja już znalazłem przyczynę wyrzucania płynu przez zbiorniczek wyrównawczy.Przyczyna była uszczelka pod korkiem(ta przy rozrządzie).Wymieniłem na nową(oczywiście samą gumę) i teraz jest dobrze.Wąż cały czas jest twardy i najważniejsze nie ubywa płynu.Sprawdzcie dokładnie uszczelki pod korkami.Pozdrawiam.
- Od: 16 paź 2009, 18:44
- Posty: 31
- Skąd: Szklarska Poręba
- Auto: Mazda Xedos 2.0 V6 1995r
chłopaki powiedzcie mi co do tych korków bo chce nowy kupić słyszałem że były 2 rodzaje 0,9 i 1,1 bara jaki wziąć lepiej teraz mam 0,9 i wywala mi ten płyn a potem nie chce zaciągnąć tak że raz w tyg jak patrze to mam 1,5 stanu wiec biorę strzykawke ściągam nadmiar i znów jest git tak wiec go nie ubywa tylko wywala i nie zaciąga
Czy wsadzić nowy 0,9 czy lepiej ten 1,1 żeby była pewnośc że nie będzie tak często wywalał jak myślicie
Czy wsadzić nowy 0,9 czy lepiej ten 1,1 żeby była pewnośc że nie będzie tak często wywalał jak myślicie
Przy bloku ma być bez zaworka.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Ja mam 0,9
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Panowie, chcę odpowietrzyć układ chłodzenia. Odkręcam oba korki, przy chłodnicy jest do pełna, ten zamykam. Uruchamiam silnik, dolewam płyn do wlewu przy bloku, i juz po kilkunastu sekundach plyn idzie do gory i sie zaczyna wylewać, więc jestem zmuszony zakręcić korek przy bloku. To prawidlowe zachowanie?
- Od: 21 gru 2010, 16:54
- Posty: 157
- Skąd: Wrocław
- Auto: Xedos 6 2.0 1993r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6