spalanie stukowe
1, 2
Mam uszkodzony czujnk spalania stukowego.Czy objawami tego uszkodzenia mogą byc podwyższone obroty jałowe do 1100 i szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów?Gdzie ten czujnik się znajduje?comp pokazuje mi na wejściu tego czujnika zamiast 2,4V , 4,8V tzn. tak jakby go wcale nie było.Dziekuję za wszelkie sugestie.
- Od: 17 maja 2005, 23:25
- Posty: 8
- Skąd: włocławek
- Auto: xedos CA
apsok napisał(a):...comp pokazuje mi na wejściu tego czujnika zamiast 2,4V , 4,8V tzn. tak jakby go wcale nie było...
Skąd niby takie wartości z czujnika piezo?
Chcesz być pewny diagnozy to stań oscyloskopem na wyjście KS i postukaj czymś metalowym w jego okolicę.
Czujnik kupic w mazdzie a zanim zabierzesz sie do wymiany sprawdz instalacje elektryczna czujnika. Jak faktycznie uszkodzony jest czujnik to zdobadz manuala i klucz dynamometryczny z zakresem 4-45 Nm. Jak nie masz klucza to nawet ne zabieraj sie do wymiany czujnika bo tylko go zepsujesz.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
witam, pisze bo juz mam problem ze swoja mazda (i to chyba moja ostatnia mazda )otoz zauwazylem ze przy odpalaniu (nie zawsze) slychac spalanie stukowe (napewno to one nie zaden kat ani blacha,pozatym dzwiek jest silny i wyrazny) oraz wczoraj przy podjerzdzaniu pod podjazd na 2 biegu przy niskich obrotach tak zagralo jak by 6 murzynow z cymbalkami siedzialo pod maska , puzniej jeszcze duzo innych prob ,wlasnie niemieckiej bezyny do pustego baku bez rezultatow jak gralo tak gra na niskich obrotach.
A wiec tak:
-komp nie ma bledow
-swiece wymienione 500 km temu(na tamtych tez gralo przy odpalaniu)
Gdzie mam szukac przyczyny bo wiem ze to jest niezdrowe dla motoru,prosze o wszystkich o wskazowki, a do tego dochodzi dziwne przyszpieszanie do 3 tys raz idzie lekko a raz trzeba bardziej depnac aby tak samo sie bujała,do tego dochodzi szarpanie w graniacach 1500-2200 obr/min, ale nie zawsze szczególnie pod obciazeniem , a i dziwne zjawisko okopcony wydech ale oleju nie pali napewno przejechalem juz ponad 2000 tys km i nadal jest okopcony jak by mieszanka byla zbyt bogata.
jak mi sie cos przypomni to dopisze, pewnie mi nikt nie odpowie jak zwykle na moje posty [/u]
A wiec tak:
-komp nie ma bledow
-swiece wymienione 500 km temu(na tamtych tez gralo przy odpalaniu)
Gdzie mam szukac przyczyny bo wiem ze to jest niezdrowe dla motoru,prosze o wszystkich o wskazowki, a do tego dochodzi dziwne przyszpieszanie do 3 tys raz idzie lekko a raz trzeba bardziej depnac aby tak samo sie bujała,do tego dochodzi szarpanie w graniacach 1500-2200 obr/min, ale nie zawsze szczególnie pod obciazeniem , a i dziwne zjawisko okopcony wydech ale oleju nie pali napewno przejechalem juz ponad 2000 tys km i nadal jest okopcony jak by mieszanka byla zbyt bogata.
jak mi sie cos przypomni to dopisze, pewnie mi nikt nie odpowie jak zwykle na moje posty [/u]
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
A skąd pewność że to spalanie stukowe?
Słyszałeś o czymś takim jak HLA?
jaki problem z podjechaniem na analizę i upewnienie się?
p.s. dlaczego nie używasz szukajki?
Słyszałeś o czymś takim jak HLA?
BIGer napisał(a):nadal jest okopcony jak by mieszanka byla zbyt bogata.
jaki problem z podjechaniem na analizę i upewnienie się?
p.s. dlaczego nie używasz szukajki?
Grzyby napisał(a):A skąd pewność że to spalanie stukowe?
Słyszałeś o czymś takim jak HLA?
mialem juz troche tych padaczek i wiem jak brzmi hla i to napewno stukowe,na analizie bylem i niby wszystko ok . Szukalem ale tak bylo tyle smieci i nic nie znalazlem tylko w 323 bylo ale to inny silnik? prawda
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
BIGer napisał(a):na analizie bylem i niby wszystko ok
albo gówniana analiza albo jednak bierze olej.
Jesteś pewien że zapłon i rozrząd masz dobrze ustawione?
Kiedy sprawdzałeś?
Grzyby napisał(a):albo gówniana analiza albo jednak bierze olej.
przez 2900km nie lyknol nic wiec raczej zle nie jest:)
Nalej 98 i sprawdź czy murzyni sie uciszą, u mnie też pogrywali, ale zmieniłem stację i liczbę aktanów, teraz jest ok
mowilem ze nawet niemiecka bene lalem dla testu i nadal gralo
Jesteś pewien że zapłon i rozrząd masz dobrze ustawione?
Kiedy sprawdzałeś?
wlasnie mam angine ale nie poddam sie i za moment sie ubieram i jade na sprawdzenie zaplonu jaki powienien byc dla KF?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
dakopi napisał(a):może niemiecką 91 nalałeś?pytajnik język
neee napewno neee:)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
nie wiem ale gra w ekstremalnych warunkach dla silnika czyli niskie obroty i duze obciazenie, oraz podczas odpalania ale nie zawsze:)a jaki powienien byc kat wyprzedzenia zaplonu dl KF
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
BIGer napisał(a):a jaki powienien byc kat wyprzedzenia zaplonu dl KF
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Spalanie stukowe przy odpalaniu? Tego jeszcze nie słyszałem. Albo walą HLA albo silnik jest luźny na panewkach korbowodowych.
10 stopni przed TDC na zwartych GND i TEN
BIGer napisał(a):BIGer napisał:
a jaki powienien byc kat wyprzedzenia zaplonu dl KF
10 stopni przed TDC na zwartych GND i TEN
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf tak napewno jest to stukowe na milon procent a przy odpalaniu slychac to na chwileczke
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
tomekrvf
tomekrvf napisał(a):TDC
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6