Wymiana silnika

Postprzez Daria » 21 wrz 2016, 09:34

Witam wszystkich!
Posiadam Mazde Xedos v6 2.0, rocznik 97... która nie miłosiernie zaczęła "zjadać" olej... Ponoć dymi na szaro, a jazda za moją pięknością to istne piekło (smród spalin) <płacze>. Na silniku plam po oleju nie ma, widzę tylko na parkingu tłuste plamy, które zostawia Madzia.. ;) Dodam jeszcze, że zapach oleju przedostaję się również do wnętrza samochodu, podczas dłuższej trasy muszą być pootwierane okna...
Przechodząc do sedna, zdecydowałam się na wymianę silnika u mojej małej :D Silnik już zakupiony, ten sam model i rocznik z tym, że pracował z automatyczną skrzynią biegów, mechanicy twierdzą, że będzie pasował (wierze im :D). Moje pytanie czy ktoś z Was wymieniał u siebie silnik? Ile go to wyniosło? Co musiał zakupić, co wymienić etc. Chcę znać wszystkie szczegóły. Szczerze, zastanawiam się czy nie lepiej sprzedać samochodu i nie kupić choćby jakiej Corsy... Przyznam, że znaleźć części do mojego Xedosa jest bardzo ciężko, a jak już się uda coś znaleźć to część jest w bardzo średnim stanie a jej cena jest dużo za duża... Ehh czekam na jakiś kosztorys z Waszej strony, i może jakąś poradę z prosto serduszka, sprzedawać czy naprawiać?

Dziękuję! :)
Daria
 

Postprzez amil112 » 21 wrz 2016, 11:10

1. Silnik będzie pasował do manualnej skrzyni – tutaj nie ma różnicy.
2. Wymiana dla średniozaawansowanego mechanika-wymieniacza to również nie jest filozofia, zwłaszcza, że wymiana silnika na taki sam to prosta robota. Dwa dni myślę max, co do kosztów – nie orientuje się.

Dodam tylko od siebie, że wymiana silnika to taki półśrodek – nie masz pewności co kupiłaś, bo silnik może być w gorszym stanie niż Twój obecny. Najlepszym rozwiązaniem jest remont, planując zatrzymać auto na lata, mimo kosztów masz świadomość tego co Ci siedzi pod maską <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 14:40
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Łańcut/Rzeszów
Auto: Było:
Uno 900 39 KM xD
Laguna ph.I 1.8 90KM
Civic VI 1.5 D15Z8 115KM <3
Xedos 6, 2.0 V6 140 KM, '98 <3
Ibiza II, 1.4 MPI 60 KM
Laguna ph. I 2.0 114 KM

Jest:
Astra G 1.7 TD
A6 C5 1.8T 180 KM

Postprzez Daria » 23 wrz 2016, 08:52

Szczerze powiem, że nie chce się go pozbywać. Świetnie się prowadzi, trzyma się drogi jak przyklejony.. No ale, właśnie jest to ale ;) Części, których na rynku jest coraz mniej.. Za wymianę silnika zaśpiewali mi 500 pln, nie orientuję się czy to dużo czy mało :/
Daria
 

Postprzez Bo_Lo » 23 wrz 2016, 11:12

Malo.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Kociak500 » 23 wrz 2016, 12:29

500 zł to dobra cena Wymiana max 2 dni chociaż można się spiąć i zrobić w jeden Bez różnicy czy automat czy nie Miejmy nadzieję że będzie w dobrym stanie
Domyślam się że do tych 500 zł będziesz musiał doliczyć jeszcze koszt płynów które trzeba wymienić podczas wymiany silnika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez amil112 » 25 wrz 2016, 21:47

Zapewne 500 zł to tylko robocizna, do tego koszt zakupu nowego silnika do swapu i płynów eksploatacyjnych, a więc tutaj sumka dużo większa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 14:40
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Łańcut/Rzeszów
Auto: Było:
Uno 900 39 KM xD
Laguna ph.I 1.8 90KM
Civic VI 1.5 D15Z8 115KM <3
Xedos 6, 2.0 V6 140 KM, '98 <3
Ibiza II, 1.4 MPI 60 KM
Laguna ph. I 2.0 114 KM

Jest:
Astra G 1.7 TD
A6 C5 1.8T 180 KM

Postprzez krzysek71 » 26 wrz 2016, 07:18

Ja bym rozrząd zmienił jeszcze skoro silnik na wierzchu i dodatkowo uszczelnił jak gdzieś leci oliwka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Daria » 29 wrz 2016, 12:00

Nie tylko leci olej ale ponoć dymi na szaro-niebiesko :/. Silnik już kupiony stoi od paru miesięcy... A 500 zł to tylko koszt robocizny.. Nie liczyłam płynów, olei filtrów etc. Już zgłupiałam i nie wiem co opłaca się bardziej wymiana czy regeneracja starego silnika... Mówią, że regenerować się nie opłaca bo tłoki są pewnie mocno zużyte, ale ja jestem tylko kobietą i się na tym najzwyczajniej w świecie nie znam :D
Daria
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6