Malowanie pokrywy zaworów oraz wymiana uszczelki.
1, 2
Witam na wstepie dodam ze pisze w tym dziale chociaz pokrywka jest z xedosa 1.6 na CA nie moge znalesc fotorelacji wiec wbijam sie tutaj i co wiadomo pokrywak to pokrywak wszystko podobnie w silnikach r4 jest proces malowania tez.. a wiec zaczynamy..
Narzedzia niezbedne do odkrecenia pokrywki w silniku 1.6-2.0 R4 pewnie V6 tez te same:
-Nasadki 10,12,14
-Klucz oczkowy plaski 10,12,14
-Mlotek sredni
Poziom trudnosci wymiany uszczelki oceniam na 3 (wymiana kola 1)
A wiec do dziela:
1 Tak wyglada pokrywa wiadomo
-Wyciagamy Kable zaplonowe ( mozna nakleic tasme z nr porzadkowym zeby nie pogubic kolejnosci)
-Odkrecamy kluczem 12 mocowanie (cewek zaplonowych w wersji silnika 1.6).
-Odkrecamy Kluczem 14 uszy silnika (element do wyciagania silnika) jezeli chcemy je pomalowac..
-Odkrecamy pokrywe kluczem 10 . Jezeli jest poroblem z odkreceniem rob ? to bierzemy klucz plaski 10 i stukamy w niego mlotkiem tak zeby odkrecic srobke. Mozna tez w nasadkowy (nie powinno sie tego robic bo tak wielka ksiega madrosci mowi) ale ja pukam juz 5 lat i nasadka dziala
Odkrecajac sroby bierzemy kartonik badz styropian i odrysowujemy na nim uklad pokrywy i rozmieszczenie poszczegolnych srob i je po prostu wbijamy zeby te same sroby w te same miejsa wkrecic pozniej ( w 1.6 nie ma takiej koniecznosci bo kazda jest tej samej dlugosci)
2 Po odkreceniu pokryw stukamy ja reka w celu zruszenia. Jezeli nie odpusci to znacz ze ktos ostro ja przykleil na silicon . Wiec bierzemy nozyk do ziemniakow i delikanie wcinamy sie miedzy uszczelke a glowice i robimy male naciecie w rogu pozniej powinno odejsc 1 ruchem szarpiac.
3 Po zdjeciu pokrywy zagladamy w glowice co my tam mamy i jak to wyglada
-oczyszczamy stary silikon skrobiac go np japonska szpachelka (plastikowa) badz reka sciereczka nasaczona benzyna ekstrakcyjna i staramy sie nie kruszyc do glowicy...
4 Zaslaniamy glowice czyms zeby okruchy z maty wygluszajacej nie nawpadaly nam do silnika.
ja uzylem w tym celu papierowych recznikow
Ad 4 jezeli nie chcemy malowac pokrywy przechodzimy do punktu: 9
---------------------------------------------------------------------------------
5 Idziemy do naszego warsztaciku i zajmujemy sie najpierw czyszczeniem wnetrza pokrywy
-takie cos mnie spotkalow wiec trzeba to umyc do tego najlepiej nadala sie szczoteczka do zebow
oraz Plyn K2 Akra czysty silnik super sprawa.
-Ja zdjelem i wyczyscilem cala pokrywe polecam ale czaso chlonne.
-Odkrecilem Oslonki odmy oraz inne blaszki bo ktos juz to dlubal wiec wolalem na nowo uszczelnic.
-Psikamy spora ilosc plynu i idziemy na 10 min ..
-Po 10 min szorujemy szczoteczka do zebow wszystko co mozna
-Po wyszorowaniu wylewamy szlam. i pluczemy spora iloscia wody ! jezeli brod zostal proces
powtarzamy az do efektu
-Usuwamy stary silikon. I pluczemy z odpadkow..
– Nie skrecamy jeszcze blaszek (3szt) bo bedziemy malwoac i trzeba bedzie ewentualne opary przeczyscic.
---------------------------------------------------------------------------
6 Przechodzimy do etapu malowania
Niezbedne narzedzia :
Benzyna Ekstrakcyjna, Nitro,
Podklad w sprayu , Baza(kolor) oraz bezbarwny Clear
Papiery scierne:
800 2szt , 1000 1szt, 1500 1szt ,2000 1szt
Pasta tempo grubo ziarnista.
Reczniki papierowe badz stare bawelniane czyste szmaty.
K2 Czysty silnik, oraz czysta woda w moim przypadku wlalem do psikacza po plynie do szyb polecam taki sposob)
Taki stan:
-Pokrywe psikamy tym samym plynem K2 Czysty silnik i po 10 min pluczemy ja w celu ulatwienia nam pracy..
-Pokrywe po oplukaniu myjemy benzyna ekstrakcyjna
Pokrywke moczymy tak jak i papier scierny 800 i czyscimy ja wszedzie ile mozemy..
Po oczyszczeniu
Teraz zajmujemy sie napisami !
Napisy czyscimy tez 800 pozniej 1000, i do 1500. Ulatwi nam to pozniej efekt koncowy.
! Pamietamy ze dajemy spota ilosc wody czesto wyplukujac scierany osad wody nie zalujemy ! Ma byc mokro i slisko (kazyd facet chyba lubi jak jest wilgotno )
-Ok Wszystko ladnie pieknie splukujemy woda i osuszamy papierowymi recznikami
-Po osuszeniu czyscimy, odtluszczamy benzyna ekstrakcyjna. 1 recznikiem nakladamy a zaraz drugim zbieramy "suszymy".
Teraz najwazniejsze ! Podklad ! ja uzylem w tym celu Czarnego podkladu pod Akryl. Czemu czarny ? bo moj kolor jest z ciemnej palety i metalik
Kolory podkladow
Jasne kolory jasny podklad, ciemne kolory (czerwony ciemny) ciemny podklad, Bardzo ciemne kolory (czarny podklad).
Zabezpieczamy pokrywe przed nagarem z farb. Takie miejsca jak wlew oleju otworek odmy oraz boki zeby nie pomalowac wnetrza pokrywy ( ja nie robilem bo mam troche doswiadczenia sprayach)
Malujemy pokrywe Podkladem 1 warstwa.
Producent podal ze musze odczekac 40 min na utwadzenie podkladu. Wiec zgodnie z zalecenami producenta czekamy 40 min..
Po odczekaniu 40min przechodzimy do nalozenia bazy koloru (moj przypadek niebieski metalik z luminencja fioletu).
Natryskujemy 1 warstwe taka nie calkowicie wypelniajaca. Mniej wiecej zeby byly lekkie przeswity to zapobiegnie zaciekom..
Po natrysku 1 warstwy odczekujemy 15 min i kladziemy druga warstwe. Teraz pelne skupienie bo musimy na jeden raz polozyc kolor idealnie pokrywajacy pokrywe zeby nie bylo przeswitow i zaciekow.
Tak wyglada baza
Teraz odczekujemy 15-max 20 min i nakladamy lakier bezbarwny tak zwany CLEAR
Natryskujemy go w spoob nastepojacy
-Drobny oklad z mgly tworzac chropowata powierzchnie .
-Czekamy 5 min
-Natryskujemy idealna gladka tafle lakieru tylko tu trzeba sie mega skupic by nie narobic zaciekow.
To po nalozeniu Clearu
Tutaj efekt luminacji fioletowego
Po nalozeniu bezbarwnego lakieru odczekujemy najlepiej 24h Ja tak zrobilem.
------------------------------------------------------------------------------
7 Wyciaganie napisu oraz skladanie wszystkiego do kupy po uplywie ok 20-24h
Nasza pokrywka jest juz na tyle sucha ze mozna ja zaczac skladac (wydaje sie ze calkiem jest sucha ale lakiery schna 2-4 dni ! w tej porze teraz)
Teraz zajmujemy sie wyciagnieciem napisu:)
Do tego potrzebujemy:
Papiery scierne 800. 1000. 1500. 2000 oraz paste tempo grubo ziarnista.
Tasme malarska.
-zabezpieczamy tasma lakier przy napisach (niestety ja nie zrobilem bo nie pomyslalem wczesniej ale warto by nie zrysowac lakieru )
-bierzemy papier scierny 800 i zakladamy go na wazki klocek (uzylem mini poziomnicy) i szlifujemy napis na mokro w nastepujacy sposob. Taki aby papier scieral tylko gorne napisy a nie pokrywe.
I tak nie ma sie co meczyc bo nie uda nam sie idealnie wyszlifowac tego na klocku.
Teraz bierzemy sprawy we swoje rece i papierem 800 delikatnie bez nerwow szlifujemy tylko koncoweczka papieru napis ! bez pospiechu ! i na mokro. Pamietamy duzo wody !
Po wyciagnieciu napisu, Spkukujemy go woda i meczymy dalej papierami
1000, 1500, oraz 2000 do uzyskania gladkiej swiecacej powierzchni.
Teraz najfajniejsza czesc
Zmieniamy tasme malarska i naklejamy na nowo w okolicy napisu zeby nie zrysowac.
Nakladamy paste na napis oraz na sciereczke i pucujemy ( u mnie tasmy nie ma bo jak mowilem nie pomyslalem ale uff nic nie nadrapalem:) )
Po polerowaniu nadmiar pasty z okolic napisu splukujemy woda i miedzy literakami tez wyplukujemy to woda ( mozna psikaczem z bliska ) dokladnie staray sie aby nie bylo czastek sciernych pasty..
Teraz Oczyszczamy pokrywe z nadmiaru farby w takich miejscach jak korek oleju.
Do tego potrzeba nam:
-Nitro
-Sciereczke bawelniana
Nasaczamy sciereczke nitrem i od wewnatrz pokrywy czyscimy gwint wlewu oleju. Uwazamy przy tym zeby nie dawac za duzo nitro by nam nie pocieklo ze szmatki
W miedzy czasie mozna spryskac korek oleju prepraratem do regeneracji plastikow i zostawic zeby wsiaklo w niego troszke preparatu.
Pokrywa po oczyszczeniu.
----------------------------------------------------------------------------------
8 Montaz oslon pod pokrywa zaworow.
No to dalej. Odwracamy pokrywe i zabieramy sie do motazu oslonek.
-cale wnetrze pokrywy myjemy Acetonem.
-powierzchnie nalozenia silikonu czyscimy benzynka ekstrakcyjna i osuszamy.
-Nakladamy silikon i nakladamy oslony we swoje miejsca i tylko przylapujemy srobkami.
Taki silikon uzywam.
Tutaj oslonki na swoich miejscach
Po przylapaniu srobkami pozostawiamy silikon na 1h w celu lekkiego utwardzenia (w moim przypadku tak producent zalecza)
Po 1h wracamy i dokrecamy oslony na maxa (tutaj sprawa latwa bo nie ukrecimy srobki na gwincie) Ja dokrecilem na maxa az srobokret niszczyl gniazdo( obkrecal sie) wtedy mam pewnosc ze nie odkreci sie i tak nie bede tego juz nigdy robic chyba ze za kolejne 15 lat:D ...
----------------------------------------------------------------------------------
Tak wyglada gotowa pokrywa do montazu
----------------------------------------------------------------------------------
9 Montaz pokrywy na silniku
Potrzebne nam bedzie :
Benzyna ekstrakcyjna .
Klucze 10, 12, 14
Silikon.
Nowa uszczelka pokrywy.
Ok do dziela.
Na wstepie czyscimy gwint srobek za pomoca benzyny i szmatki oraz cale srobki !.
Czyscimy glowice tylko w miejscu gdzie ma byc uszczelka ! za pomoca benzyny ekstraktycjnej i Szmatki Tak Szmatki bo glowica ma ostre krawedzie i uzywajac recznikow papierowych mozemy wsypac okruchy recznika do glowicy a tego nie chcemy....
Oczyszczona Glowica
Teraz nakladamy uszczelke do pokrywy zaworow.
Ok nawjazniejsza czesc zadania . Nakladanie silikonu.
Ja najpierw nakladam na palec i na zewnetrznych czesciach nakladam go rozsmarowujac po to by byl w 100% zintegrowany z powierzchnia styku uszczelki !... Nadmiar zbieram .
Oraz nakladam minimalna ilosc na uszczelke pokrywy na zewnetrzenej stronie .
Wskazane jest danie wiekszej ilosci w kacikach przy walkach
Po nalozeniu silikonu na obu powierzchniach nakladamy Delikatnie pokrywe na swoje miejsce.
Zalozona pokrywke Przylapujemy srobkami tylko po to by lezala na swoim miejscu. i skrecamy 10% aby stykala sie uszczelka z glowica w kazdym punkcie...
Jak producent silikonu zalecal odczekujemy 1h i po tym czasie dokrecamy pokrywe normalne..
Tutaj schemat do tej relacji wg ksiazki.
Dokrecamy z wyczuciem tutaj nie ma co super mocno dokrecac:) Nie wyskoczy nie odleci.. ale ma sie trzymac na tyle by nie przeciekalo.
Jak widac na zdjeciach moje lapy silnika nie sa pomalowane tak bo pomalowalem je na sam koniec zapomnialem o nich
Ok jak juz dokrecilismy wszystko to dokrecamy Cewki zaplonowe , Uchwyty kabli zaplonowych , oraz pomalowane lapy silnika.
10. Zamalowywanie srob :
-potrzeba nam benzynka ekstrakcyjna
-troche farby naszego koloru
-sciereczka
-pendzelek.
To juz detale. Czyscimy srobki benzyna ekstrakcyjna.
Bierzemy np sloik i wtryskujemy do niego farbe z naszym kolorem.
Malujemy pendzelkiem nasze srobki
Oto efekt koncowy. Przepraszam ze z lampa zdjecia ale juz ciemno we wtorek fotka zza dnia
Tutaj opis do poszczegolnych modeli mazdy
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazd ... _Cover.htm
Niezbedniki :
Narzedzia niezbedne do odkrecenia pokrywki w silniku 1.6-2.0 R4 pewnie V6 tez te same:
-Nasadki 10,12,14
-Klucz oczkowy plaski 10,12,14
-Mlotek sredni
Poziom trudnosci wymiany uszczelki oceniam na 3 (wymiana kola 1)
A wiec do dziela:
1 Tak wyglada pokrywa wiadomo
-Wyciagamy Kable zaplonowe ( mozna nakleic tasme z nr porzadkowym zeby nie pogubic kolejnosci)
-Odkrecamy kluczem 12 mocowanie (cewek zaplonowych w wersji silnika 1.6).
-Odkrecamy Kluczem 14 uszy silnika (element do wyciagania silnika) jezeli chcemy je pomalowac..
-Odkrecamy pokrywe kluczem 10 . Jezeli jest poroblem z odkreceniem rob ? to bierzemy klucz plaski 10 i stukamy w niego mlotkiem tak zeby odkrecic srobke. Mozna tez w nasadkowy (nie powinno sie tego robic bo tak wielka ksiega madrosci mowi) ale ja pukam juz 5 lat i nasadka dziala
Odkrecajac sroby bierzemy kartonik badz styropian i odrysowujemy na nim uklad pokrywy i rozmieszczenie poszczegolnych srob i je po prostu wbijamy zeby te same sroby w te same miejsa wkrecic pozniej ( w 1.6 nie ma takiej koniecznosci bo kazda jest tej samej dlugosci)
2 Po odkreceniu pokryw stukamy ja reka w celu zruszenia. Jezeli nie odpusci to znacz ze ktos ostro ja przykleil na silicon . Wiec bierzemy nozyk do ziemniakow i delikanie wcinamy sie miedzy uszczelke a glowice i robimy male naciecie w rogu pozniej powinno odejsc 1 ruchem szarpiac.
3 Po zdjeciu pokrywy zagladamy w glowice co my tam mamy i jak to wyglada
-oczyszczamy stary silikon skrobiac go np japonska szpachelka (plastikowa) badz reka sciereczka nasaczona benzyna ekstrakcyjna i staramy sie nie kruszyc do glowicy...
4 Zaslaniamy glowice czyms zeby okruchy z maty wygluszajacej nie nawpadaly nam do silnika.
ja uzylem w tym celu papierowych recznikow
Ad 4 jezeli nie chcemy malowac pokrywy przechodzimy do punktu: 9
---------------------------------------------------------------------------------
5 Idziemy do naszego warsztaciku i zajmujemy sie najpierw czyszczeniem wnetrza pokrywy
-takie cos mnie spotkalow wiec trzeba to umyc do tego najlepiej nadala sie szczoteczka do zebow
oraz Plyn K2 Akra czysty silnik super sprawa.
-Ja zdjelem i wyczyscilem cala pokrywe polecam ale czaso chlonne.
-Odkrecilem Oslonki odmy oraz inne blaszki bo ktos juz to dlubal wiec wolalem na nowo uszczelnic.
-Psikamy spora ilosc plynu i idziemy na 10 min ..
-Po 10 min szorujemy szczoteczka do zebow wszystko co mozna
-Po wyszorowaniu wylewamy szlam. i pluczemy spora iloscia wody ! jezeli brod zostal proces
powtarzamy az do efektu
-Usuwamy stary silikon. I pluczemy z odpadkow..
– Nie skrecamy jeszcze blaszek (3szt) bo bedziemy malwoac i trzeba bedzie ewentualne opary przeczyscic.
---------------------------------------------------------------------------
6 Przechodzimy do etapu malowania
Niezbedne narzedzia :
Benzyna Ekstrakcyjna, Nitro,
Podklad w sprayu , Baza(kolor) oraz bezbarwny Clear
Papiery scierne:
800 2szt , 1000 1szt, 1500 1szt ,2000 1szt
Pasta tempo grubo ziarnista.
Reczniki papierowe badz stare bawelniane czyste szmaty.
K2 Czysty silnik, oraz czysta woda w moim przypadku wlalem do psikacza po plynie do szyb polecam taki sposob)
Taki stan:
-Pokrywe psikamy tym samym plynem K2 Czysty silnik i po 10 min pluczemy ja w celu ulatwienia nam pracy..
-Pokrywe po oplukaniu myjemy benzyna ekstrakcyjna
Pokrywke moczymy tak jak i papier scierny 800 i czyscimy ja wszedzie ile mozemy..
Po oczyszczeniu
Teraz zajmujemy sie napisami !
Napisy czyscimy tez 800 pozniej 1000, i do 1500. Ulatwi nam to pozniej efekt koncowy.
! Pamietamy ze dajemy spota ilosc wody czesto wyplukujac scierany osad wody nie zalujemy ! Ma byc mokro i slisko (kazyd facet chyba lubi jak jest wilgotno )
-Ok Wszystko ladnie pieknie splukujemy woda i osuszamy papierowymi recznikami
-Po osuszeniu czyscimy, odtluszczamy benzyna ekstrakcyjna. 1 recznikiem nakladamy a zaraz drugim zbieramy "suszymy".
Teraz najwazniejsze ! Podklad ! ja uzylem w tym celu Czarnego podkladu pod Akryl. Czemu czarny ? bo moj kolor jest z ciemnej palety i metalik
Kolory podkladow
Jasne kolory jasny podklad, ciemne kolory (czerwony ciemny) ciemny podklad, Bardzo ciemne kolory (czarny podklad).
Zabezpieczamy pokrywe przed nagarem z farb. Takie miejsca jak wlew oleju otworek odmy oraz boki zeby nie pomalowac wnetrza pokrywy ( ja nie robilem bo mam troche doswiadczenia sprayach)
Malujemy pokrywe Podkladem 1 warstwa.
Producent podal ze musze odczekac 40 min na utwadzenie podkladu. Wiec zgodnie z zalecenami producenta czekamy 40 min..
Po odczekaniu 40min przechodzimy do nalozenia bazy koloru (moj przypadek niebieski metalik z luminencja fioletu).
Natryskujemy 1 warstwe taka nie calkowicie wypelniajaca. Mniej wiecej zeby byly lekkie przeswity to zapobiegnie zaciekom..
Po natrysku 1 warstwy odczekujemy 15 min i kladziemy druga warstwe. Teraz pelne skupienie bo musimy na jeden raz polozyc kolor idealnie pokrywajacy pokrywe zeby nie bylo przeswitow i zaciekow.
Tak wyglada baza
Teraz odczekujemy 15-max 20 min i nakladamy lakier bezbarwny tak zwany CLEAR
Natryskujemy go w spoob nastepojacy
-Drobny oklad z mgly tworzac chropowata powierzchnie .
-Czekamy 5 min
-Natryskujemy idealna gladka tafle lakieru tylko tu trzeba sie mega skupic by nie narobic zaciekow.
To po nalozeniu Clearu
Tutaj efekt luminacji fioletowego
Po nalozeniu bezbarwnego lakieru odczekujemy najlepiej 24h Ja tak zrobilem.
------------------------------------------------------------------------------
7 Wyciaganie napisu oraz skladanie wszystkiego do kupy po uplywie ok 20-24h
Nasza pokrywka jest juz na tyle sucha ze mozna ja zaczac skladac (wydaje sie ze calkiem jest sucha ale lakiery schna 2-4 dni ! w tej porze teraz)
Teraz zajmujemy sie wyciagnieciem napisu:)
Do tego potrzebujemy:
Papiery scierne 800. 1000. 1500. 2000 oraz paste tempo grubo ziarnista.
Tasme malarska.
-zabezpieczamy tasma lakier przy napisach (niestety ja nie zrobilem bo nie pomyslalem wczesniej ale warto by nie zrysowac lakieru )
-bierzemy papier scierny 800 i zakladamy go na wazki klocek (uzylem mini poziomnicy) i szlifujemy napis na mokro w nastepujacy sposob. Taki aby papier scieral tylko gorne napisy a nie pokrywe.
I tak nie ma sie co meczyc bo nie uda nam sie idealnie wyszlifowac tego na klocku.
Teraz bierzemy sprawy we swoje rece i papierem 800 delikatnie bez nerwow szlifujemy tylko koncoweczka papieru napis ! bez pospiechu ! i na mokro. Pamietamy duzo wody !
Po wyciagnieciu napisu, Spkukujemy go woda i meczymy dalej papierami
1000, 1500, oraz 2000 do uzyskania gladkiej swiecacej powierzchni.
Teraz najfajniejsza czesc
Zmieniamy tasme malarska i naklejamy na nowo w okolicy napisu zeby nie zrysowac.
Nakladamy paste na napis oraz na sciereczke i pucujemy ( u mnie tasmy nie ma bo jak mowilem nie pomyslalem ale uff nic nie nadrapalem:) )
Po polerowaniu nadmiar pasty z okolic napisu splukujemy woda i miedzy literakami tez wyplukujemy to woda ( mozna psikaczem z bliska ) dokladnie staray sie aby nie bylo czastek sciernych pasty..
Teraz Oczyszczamy pokrywe z nadmiaru farby w takich miejscach jak korek oleju.
Do tego potrzeba nam:
-Nitro
-Sciereczke bawelniana
Nasaczamy sciereczke nitrem i od wewnatrz pokrywy czyscimy gwint wlewu oleju. Uwazamy przy tym zeby nie dawac za duzo nitro by nam nie pocieklo ze szmatki
W miedzy czasie mozna spryskac korek oleju prepraratem do regeneracji plastikow i zostawic zeby wsiaklo w niego troszke preparatu.
Pokrywa po oczyszczeniu.
----------------------------------------------------------------------------------
8 Montaz oslon pod pokrywa zaworow.
No to dalej. Odwracamy pokrywe i zabieramy sie do motazu oslonek.
-cale wnetrze pokrywy myjemy Acetonem.
-powierzchnie nalozenia silikonu czyscimy benzynka ekstrakcyjna i osuszamy.
-Nakladamy silikon i nakladamy oslony we swoje miejsca i tylko przylapujemy srobkami.
Taki silikon uzywam.
Tutaj oslonki na swoich miejscach
Po przylapaniu srobkami pozostawiamy silikon na 1h w celu lekkiego utwardzenia (w moim przypadku tak producent zalecza)
Po 1h wracamy i dokrecamy oslony na maxa (tutaj sprawa latwa bo nie ukrecimy srobki na gwincie) Ja dokrecilem na maxa az srobokret niszczyl gniazdo( obkrecal sie) wtedy mam pewnosc ze nie odkreci sie i tak nie bede tego juz nigdy robic chyba ze za kolejne 15 lat:D ...
----------------------------------------------------------------------------------
Tak wyglada gotowa pokrywa do montazu
----------------------------------------------------------------------------------
9 Montaz pokrywy na silniku
Potrzebne nam bedzie :
Benzyna ekstrakcyjna .
Klucze 10, 12, 14
Silikon.
Nowa uszczelka pokrywy.
Ok do dziela.
Na wstepie czyscimy gwint srobek za pomoca benzyny i szmatki oraz cale srobki !.
Czyscimy glowice tylko w miejscu gdzie ma byc uszczelka ! za pomoca benzyny ekstraktycjnej i Szmatki Tak Szmatki bo glowica ma ostre krawedzie i uzywajac recznikow papierowych mozemy wsypac okruchy recznika do glowicy a tego nie chcemy....
Oczyszczona Glowica
Teraz nakladamy uszczelke do pokrywy zaworow.
Ok nawjazniejsza czesc zadania . Nakladanie silikonu.
Ja najpierw nakladam na palec i na zewnetrznych czesciach nakladam go rozsmarowujac po to by byl w 100% zintegrowany z powierzchnia styku uszczelki !... Nadmiar zbieram .
Oraz nakladam minimalna ilosc na uszczelke pokrywy na zewnetrzenej stronie .
Wskazane jest danie wiekszej ilosci w kacikach przy walkach
Po nalozeniu silikonu na obu powierzchniach nakladamy Delikatnie pokrywe na swoje miejsce.
Zalozona pokrywke Przylapujemy srobkami tylko po to by lezala na swoim miejscu. i skrecamy 10% aby stykala sie uszczelka z glowica w kazdym punkcie...
Jak producent silikonu zalecal odczekujemy 1h i po tym czasie dokrecamy pokrywe normalne..
Tutaj schemat do tej relacji wg ksiazki.
Dokrecamy z wyczuciem tutaj nie ma co super mocno dokrecac:) Nie wyskoczy nie odleci.. ale ma sie trzymac na tyle by nie przeciekalo.
Jak widac na zdjeciach moje lapy silnika nie sa pomalowane tak bo pomalowalem je na sam koniec zapomnialem o nich
Ok jak juz dokrecilismy wszystko to dokrecamy Cewki zaplonowe , Uchwyty kabli zaplonowych , oraz pomalowane lapy silnika.
10. Zamalowywanie srob :
-potrzeba nam benzynka ekstrakcyjna
-troche farby naszego koloru
-sciereczka
-pendzelek.
To juz detale. Czyscimy srobki benzyna ekstrakcyjna.
Bierzemy np sloik i wtryskujemy do niego farbe z naszym kolorem.
Malujemy pendzelkiem nasze srobki
Oto efekt koncowy. Przepraszam ze z lampa zdjecia ale juz ciemno we wtorek fotka zza dnia
Tutaj opis do poszczegolnych modeli mazdy
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazd ... _Cover.htm
Niezbedniki :
Ostatnio edytowano 11 lis 2012, 21:40 przez szumki44, łącznie edytowano 1 raz
Pięknie Kamilu Gratuluję świetnie wykonanej roboty a sama fotorelacja się przyda
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Bardzo dobra fotorelacja, kawał dobrej roboty Oczywiście trafia do FAQ
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Wyjeba*e ! superr powiedz mi czy w mojej GE:D jak zciągne głowice do takiego zabiegu to trzeba bedzie robić szlif czy coś takiego??
Chesz pokrywe malowac to po co sciagac glowice ?
Pokrywa zaworow to to cos niebieskieog co pomalowalem. Przykrecone jest na kilku srobkach glowica to to pod pokrywka zaworow a tlokami
koszta sa takie jak nic nie mamy :
uszczelka pokrywy xxx zl (do 1.6 calem 34zl)
silikon 22 zl
podklad 15 zl
kolor 22 zl
bezbarwny 16 zl
papiery scierne 10zl
srodek czyszczacy K2 Arka 16zl
benzyna nitro 10zl
reczniki papierowe 10zl (lidl promocja;P)
i checi..
Pokrywa zaworow to to cos niebieskieog co pomalowalem. Przykrecone jest na kilku srobkach glowica to to pod pokrywka zaworow a tlokami
koszta sa takie jak nic nie mamy :
uszczelka pokrywy xxx zl (do 1.6 calem 34zl)
silikon 22 zl
podklad 15 zl
kolor 22 zl
bezbarwny 16 zl
papiery scierne 10zl
srodek czyszczacy K2 Arka 16zl
benzyna nitro 10zl
reczniki papierowe 10zl (lidl promocja;P)
i checi..
szumki44 napisał(a):i checi..
Czas
cierpliwość
staranność
To się tyczy mnie co do Ciebie
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Jak chcecie mieć łatwiej z napisem – to przed malowaniem pociągnąć po literkach czymś tłustym, np. masłem Tylko nigdzie indziej, na 100% lakier nie przywrze i zmyje się nawet małą ilością benzyny ekstrakcyjnej
Mazda Xedos 6 '94 1.6 B6 CA 113KM
Alfa Romeo 145 '00, już nie 1.4 TS 16V, jeszcze nie 2.0 TS 8V
Alfa Romeo 145 '00, już nie 1.4 TS 16V, jeszcze nie 2.0 TS 8V
aaaa.. zawsze mi sie myli głowica z pokrywą ehh ... obiecuje ze się juz nie pomyle;)
Hehe tak tak tez myslalem mowie sobie a posmaruje i pomaluje ale chwilke pomyslalem i moj wniosek jest taki ze z masla farba by mogla scieknac i zrobic brzydkie zacieki przy napisach ... wiec przygotowalem napis 1000papierem i wtedy tez szlo gladko .Rzmudzior napisał(a):Jak chcecie mieć łatwiej z napisem – to przed malowaniem pociągnąć po literkach czymś tłustym, np. masłem
Dobra robota:) Widzę, że głowica w idealnym kolorze, remoncik był?
Co do napisu, bardzo mi się podobały oryginalen czerwone litery.
Co do napisu, bardzo mi się podobały oryginalen czerwone litery.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
a to czerwone bylo orginalne ? hahah co do glowicy to nie mam pojecia naprawde ale zauwazylem 2 niepokojace oznaki ze ktos cos juz majstrowal z jakiegos powodu ... oto one ..
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6