Strona 1 z 1

Woda pod świecą.

PostNapisane: 8 wrz 2012, 18:07
przez lars
Witam,
Wczoraj gdy wracałem z pracy auto nagle przestało chodzić na jeden cylinder ..Pomyslałem optymistycznie , że świeca po drodze kupiłem świece ...zmieniłem...no i kaplica ..nadal jeden zdechniety...
Okazało się , że nie pali na 1 bo jest świece zalewana wodą od dołu oczywiście nietety..
Dziś poszedłem troche przy niej pogrzebac...odpaliłem no i cacy..ładnie ..równo na 4...Jak pochodziła z 5-8 min znów jeden zdechł...znów woda pod świecą....
Co waszym zdaniem jest tego przyczyną...Mi sie wydaje , że to uszczelka pod głowicą...
a) jeden umiera wtedy gdy auto sie poządnie rozgzeje , czyli jak rozumiem termostat sie otwiera puszcz wode a ona przez wywaloną uszczelke dostaje sie do komory spalania..
b) słabe ogrzewanie
c) oczywiście ubytek płynu chłodniczego , ale co dziwnie w małych ilościach
A teraz objaw który jak mi sie wydaje zaprzecza chyba tej diagnozie..... Auto sie nie grzeje..Dojdzie na 3/4 wskaznika temp. i tak sie zatrzymuje..
Co myślicie o tym ?? ..
Zastanawiam sie nad drugim silnikiem ...tylko szkoda mi bo jakis 1tyś. km temu wymieniłem cały rozrząd i wszystkie popychacze ....1500 zł w plecy ?? :/ i nie wiem czy robic to ...
Wiem , że to takie wróżenie z fusów ale może jakiś ogarniety człowiek to przeczyta i bedzie wiedział czy to tylko uszczelka czy coś z dołu i nie ma sensu robić.
Pozdrawiam czekam na wasze opinie.

PostNapisane: 8 wrz 2012, 18:42
przez sebek-71
Masz kolego dwie opcje:
1.walnięta uszczelka pod głowicą
2.pęknięta głowica
Silnik póki jest płyn w układzie chłodzenia(ciśnienie) nie będzie ci się grzał, ale do czasu...
Niestety musisz zwalić głowicę i będzie wszystko jasne :)

PostNapisane: 8 wrz 2012, 18:54
przez lars
sebek-71 napisał(a):Masz kolego dwie opcje:
2.pęknięta głowica
Niestety musisz zwalić głowicę i będzie wszystko jasne :)


przy tej opcji to juz drugi silnik zgadza , sie?

PostNapisane: 8 wrz 2012, 19:09
przez sebek-71
A czemu drugi???Przecież uszczelkę można wymienić, a pękniętą głowicę naprawić...

PostNapisane: 8 wrz 2012, 20:32
przez lars
sebek-71 napisał(a):A czemu drugi???Przecież uszczelkę można wymienić, a pękniętą głowicę naprawić...

jak naprawic głowice jak jest pęknięta?? ...spawac ??? nie wieże w takie cuda jakos ...

PostNapisane: 8 wrz 2012, 22:42
przez sebek-71
Z tego, co wiem to spawają i nawet gwarancje dają.Ja wiem jedno, lepiej zrobić porządnie swój stary silnik i potem wiesz, co masz, niż kupować używkę, bo to loteria niestety...
Obstawiam uszczelkę, więc na razie bez paniki :D

PostNapisane: 9 wrz 2012, 00:25
przez radar88
Kolego lars albo zaczniesz się stosować do regulaminu albo każde kolejne tematy będą lądowały w koszu, ponieważ to nie jest pierwszy, który jest źle nazwany bądź jest powielany.
Proszę więc o poprawę w przeciągu 24h, jeżeli nic nie ulegnie zmianie temat będę zmuszony usunąć.

BTW, może opcja szukaj coś pomoże ??

PostNapisane: 9 wrz 2012, 12:21
przez lars
radar88 napisał(a):Kolego lars albo zaczniesz się stosować do regulaminu albo każde kolejne tematy będą lądowały w koszu, ponieważ to nie jest pierwszy, który jest źle nazwany bądź jest powielany.
Proszę więc o poprawę w przeciągu 24h, jeżeli nic nie ulegnie zmianie temat będę zmuszony usunąć.

BTW, może opcja szukaj coś pomoże ??

...Poprawione... opcja szukaj nie pomogła... jakoś tak zauważyłem, , że na forum 75% diagnoz to uszczelka pod głowicą :) .. a tak na poważnie to nie znalazłem nic co by było jakkolwiek podobne do mojego przypadku...tzn.wody pod świecą ...nie mówie tu oczywiscie o świecach zalewanych z "góry"

Dopisano 9 wrz 2012, 12:23:

sebek-71 napisał(a):Z tego, co wiem to spawają i nawet gwarancje dają.Ja wiem jedno, lepiej zrobić porządnie swój stary silnik i potem wiesz, co masz, niż kupować używkę, bo to loteria niestety...
Obstawiam uszczelkę, więc na razie bez paniki :D


A orientujesz się może sebek-71 , ile może kosztować taka operacja ... i czy te gwarancje dają na piśmie , czy jest to gwarancja typu ...Panie ja nic nie wiem , nie pamiętam żebyś Pan to u Nas robił ;)

PostNapisane: 9 wrz 2012, 16:18
przez Rzmudzior
Tam gdzie ja robię swój silnik jest gwarancja na piśmie a na głowicę naklejają czujnik przegrzania, żeby stwierdzić, czy to nie Twoja wina przy rozpatrywaniu ew. awarii. Gwarancji nie dają tylko na naprawy ekstremalne typu "jest dziura na palec w mostku (między kanałami), zaspawajmy ją".
Cena spawania głowicy to 2-3zł za 1cm spawu amelinium, ok. 50zł za sprawdzanie na mikropęknięcia, coś tam jeszcze mogą doliczyć za studzenie w piecu po spawaniu.
Mi zalewało świecę na zimnym przy uszczelce pod głowicę rozwalonej w TSie 8V, ale silnik nadal chodził na ten gar tylko słabiej – co dwie świece to nie jedna – a po nagrzaniu się uszczelniał. Generalnie skoro zdejmujesz czapkę, to oddaj do sprawdzenia, nie jest duży koszt a IMO warto.

PostNapisane: 16 wrz 2012, 17:29
przez Lowiec
Ajak już zdejmi8esz i oddasz do sprawdzenia to jak będzie dobra niech wymienią uszczelniacze i zregenerują a w między czasie wymień pierścienie i uszczelnij miskę. Będziesz miał prawie jak nowy.

Re: Woda pod świecą .. głowica? (CA B6)

PostNapisane: 24 wrz 2012, 20:12
przez lars
auto po naprawie...jednak uszczelka pod głowica..
koszty 600 zł ( planowanie ,sprawdzenie szczelnosci i mycie głowicy + robota)+ uszczelki 250 po rabatach , W tej chwili na cewce mam przebicie na jednym module tym blizej frontu... tak wiec spadam dac posta kupie moduł :)
Gdyby ktos miał to zapraszam do odp działu ...