Woda pod świecą.

Postprzez lars » 8 wrz 2012, 18:07

Witam,
Wczoraj gdy wracałem z pracy auto nagle przestało chodzić na jeden cylinder ..Pomyslałem optymistycznie , że świeca po drodze kupiłem świece ...zmieniłem...no i kaplica ..nadal jeden zdechniety...
Okazało się , że nie pali na 1 bo jest świece zalewana wodą od dołu oczywiście nietety..
Dziś poszedłem troche przy niej pogrzebac...odpaliłem no i cacy..ładnie ..równo na 4...Jak pochodziła z 5-8 min znów jeden zdechł...znów woda pod świecą....
Co waszym zdaniem jest tego przyczyną...Mi sie wydaje , że to uszczelka pod głowicą...
a) jeden umiera wtedy gdy auto sie poządnie rozgzeje , czyli jak rozumiem termostat sie otwiera puszcz wode a ona przez wywaloną uszczelke dostaje sie do komory spalania..
b) słabe ogrzewanie
c) oczywiście ubytek płynu chłodniczego , ale co dziwnie w małych ilościach
A teraz objaw który jak mi sie wydaje zaprzecza chyba tej diagnozie..... Auto sie nie grzeje..Dojdzie na 3/4 wskaznika temp. i tak sie zatrzymuje..
Co myślicie o tym ?? ..
Zastanawiam sie nad drugim silnikiem ...tylko szkoda mi bo jakis 1tyś. km temu wymieniłem cały rozrząd i wszystkie popychacze ....1500 zł w plecy ?? :/ i nie wiem czy robic to ...
Wiem , że to takie wróżenie z fusów ale może jakiś ogarniety człowiek to przeczyta i bedzie wiedział czy to tylko uszczelka czy coś z dołu i nie ma sensu robić.
Pozdrawiam czekam na wasze opinie.
Ostatnio edytowano 9 wrz 2012, 12:17 przez lars, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 19:07
Posty: 45 (1/1)
Skąd: olsztyn
Auto: MAZDA XEDOS 6 1.6 16V '92

Postprzez sebek-71 » 8 wrz 2012, 18:42

Masz kolego dwie opcje:
1.walnięta uszczelka pod głowicą
2.pęknięta głowica
Silnik póki jest płyn w układzie chłodzenia(ciśnienie) nie będzie ci się grzał, ale do czasu...
Niestety musisz zwalić głowicę i będzie wszystko jasne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1114 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez lars » 8 wrz 2012, 18:54

sebek-71 napisał(a):Masz kolego dwie opcje:
2.pęknięta głowica
Niestety musisz zwalić głowicę i będzie wszystko jasne :)


przy tej opcji to juz drugi silnik zgadza , sie?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 19:07
Posty: 45 (1/1)
Skąd: olsztyn
Auto: MAZDA XEDOS 6 1.6 16V '92

Postprzez sebek-71 » 8 wrz 2012, 19:09

A czemu drugi???Przecież uszczelkę można wymienić, a pękniętą głowicę naprawić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1114 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez lars » 8 wrz 2012, 20:32

sebek-71 napisał(a):A czemu drugi???Przecież uszczelkę można wymienić, a pękniętą głowicę naprawić...

jak naprawic głowice jak jest pęknięta?? ...spawac ??? nie wieże w takie cuda jakos ...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 19:07
Posty: 45 (1/1)
Skąd: olsztyn
Auto: MAZDA XEDOS 6 1.6 16V '92

Postprzez sebek-71 » 8 wrz 2012, 22:42

Z tego, co wiem to spawają i nawet gwarancje dają.Ja wiem jedno, lepiej zrobić porządnie swój stary silnik i potem wiesz, co masz, niż kupować używkę, bo to loteria niestety...
Obstawiam uszczelkę, więc na razie bez paniki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1114 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez radar88 » 9 wrz 2012, 00:25

Kolego lars albo zaczniesz się stosować do regulaminu albo każde kolejne tematy będą lądowały w koszu, ponieważ to nie jest pierwszy, który jest źle nazwany bądź jest powielany.
Proszę więc o poprawę w przeciągu 24h, jeżeli nic nie ulegnie zmianie temat będę zmuszony usunąć.

BTW, może opcja szukaj coś pomoże ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez lars » 9 wrz 2012, 12:21

radar88 napisał(a):Kolego lars albo zaczniesz się stosować do regulaminu albo każde kolejne tematy będą lądowały w koszu, ponieważ to nie jest pierwszy, który jest źle nazwany bądź jest powielany.
Proszę więc o poprawę w przeciągu 24h, jeżeli nic nie ulegnie zmianie temat będę zmuszony usunąć.

BTW, może opcja szukaj coś pomoże ??

...Poprawione... opcja szukaj nie pomogła... jakoś tak zauważyłem, , że na forum 75% diagnoz to uszczelka pod głowicą :) .. a tak na poważnie to nie znalazłem nic co by było jakkolwiek podobne do mojego przypadku...tzn.wody pod świecą ...nie mówie tu oczywiscie o świecach zalewanych z "góry"

Dopisano 9 wrz 2012, 12:23:

sebek-71 napisał(a):Z tego, co wiem to spawają i nawet gwarancje dają.Ja wiem jedno, lepiej zrobić porządnie swój stary silnik i potem wiesz, co masz, niż kupować używkę, bo to loteria niestety...
Obstawiam uszczelkę, więc na razie bez paniki :D


A orientujesz się może sebek-71 , ile może kosztować taka operacja ... i czy te gwarancje dają na piśmie , czy jest to gwarancja typu ...Panie ja nic nie wiem , nie pamiętam żebyś Pan to u Nas robił ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 19:07
Posty: 45 (1/1)
Skąd: olsztyn
Auto: MAZDA XEDOS 6 1.6 16V '92

Postprzez Rzmudzior » 9 wrz 2012, 16:18

Tam gdzie ja robię swój silnik jest gwarancja na piśmie a na głowicę naklejają czujnik przegrzania, żeby stwierdzić, czy to nie Twoja wina przy rozpatrywaniu ew. awarii. Gwarancji nie dają tylko na naprawy ekstremalne typu "jest dziura na palec w mostku (między kanałami), zaspawajmy ją".
Cena spawania głowicy to 2-3zł za 1cm spawu amelinium, ok. 50zł za sprawdzanie na mikropęknięcia, coś tam jeszcze mogą doliczyć za studzenie w piecu po spawaniu.
Mi zalewało świecę na zimnym przy uszczelce pod głowicę rozwalonej w TSie 8V, ale silnik nadal chodził na ten gar tylko słabiej – co dwie świece to nie jedna – a po nagrzaniu się uszczelniał. Generalnie skoro zdejmujesz czapkę, to oddaj do sprawdzenia, nie jest duży koszt a IMO warto.
Mazda Xedos 6 '94 1.6 B6 CA 113KM
Alfa Romeo 145 '00, już nie 1.4 TS 16V, jeszcze nie 2.0 TS 8V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 21:33
Posty: 29 (0/1)
Skąd: Hrubieszów/Lublin
Auto: Xedos 6 CA 1.6 B6 113KM '94/AR 145 '00

Postprzez Lowiec » 16 wrz 2012, 17:29

Ajak już zdejmi8esz i oddasz do sprawdzenia to jak będzie dobra niech wymienią uszczelniacze i zregenerują a w między czasie wymień pierścienie i uszczelnij miskę. Będziesz miał prawie jak nowy.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 22:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez lars » 24 wrz 2012, 20:12

auto po naprawie...jednak uszczelka pod głowica..
koszty 600 zł ( planowanie ,sprawdzenie szczelnosci i mycie głowicy + robota)+ uszczelki 250 po rabatach , W tej chwili na cewce mam przebicie na jednym module tym blizej frontu... tak wiec spadam dac posta kupie moduł :)
Gdyby ktos miał to zapraszam do odp działu ...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 19:07
Posty: 45 (1/1)
Skąd: olsztyn
Auto: MAZDA XEDOS 6 1.6 16V '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6