Strona 1 z 1

Wymiana paska alternatora, silnik 1.6 – problem rozwiązany

PostNapisane: 5 lut 2011, 13:02
przez aphazel
Czołem, zerwał mi się pasek alternatora, kupiłem nowy, sprawdziłem jak poluzować alternator i niby wszystko gra, ale... zawadza mi pasek wspomagania+klimy. Jest od zewnątrz na osi napędu i nie mam jak przełożyć nowego paska alternatora, chyba, że zdejmę drugi pasek albo jest jakiś knif, którego nie znam.

Postanowiłem zluzować i zdjąć pasek wspomagania+klimy, ale nie mogę dobrać się od góry do śruby regulującej naciąg. Da się to zrobić od góry, czy muszę na kanał, zdjąć pokrywę osłaniającą od podwozia i dobrać się do tego od dołu? A może jednak da się założyć ten pasek alternatora bez sciągania drugiego?

Pozdrawiam, Aph

PS. Probowałem szukać, czy ktoś już pisał o takim problemie, ale nie znalazłem.

Re: Wymiana paska alternatora, silnik 1.6

PostNapisane: 5 lut 2011, 16:56
przez Lowiec
Możesz zrobić bez kanału.
Wyposaż się w grzechotkę i nasadki chyba 14 i 12, może być konieczna jakaś przedłużka ramienia.
Obrazek

1. wrzuć 5 i przepchnij auto tak byś widział srubę A, poluźnij,
2. poluźnij nakrętkę C
3. poluźnij nakrętkę B
4. poluzuj tak by zdjąć pasek nakrętkę naciągu D, przykręcona jest od "przodu" auta,
5. wymień oba paski bo pewnie ten od klimy wkrótce pęknie.
do wszystkich punktów jest dostęp z góry, z boku i z przodu, nie widać ich więc musisz wymacać gdzie klucz przyłożyć

pozdrawiam
Sławek

Re: Wymiana paska alternatora, silnik 1.6

PostNapisane: 6 lut 2011, 16:09
przez aphazel
Wielkie dzięki za dokładną instrukcję. Czyli jednak dam radę przy odrobinie zdolności "ginekologicznych". :D Szczególnie przepchnięcie na piątce to cenna rada, bo nie miałem pojęcia, że mogę tak zrobić, a na bank będę musiał – koło pasowe jest tak ustawione, że z marszu do śruby A się nie dobiorę.

Edit:
W końcu udało się zmienić ten pasek. Kanał mimo wszystko się przydał odrobinę, a pasek z klimy zdjąłem podważając lekko łyżką, i wten sam sposób założyłem, bo był problem z odkręceniem śrub mocujących. Przynajmniej alternator dał się poluzować bez problemu. Teraz wszystko śmiga bez zarzutu. :D