Stuki w zawieszeniu (chyba) podczas zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dakopi » 10 lis 2006, 22:57

Witam! Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i 2 na 3 – szczególeni podczas ostrzejszego wyczuwam stuki w zawiszeniu. W zawieszeniu nie ma luzów bo było całe wymienione, podejrzewam że są to poduszki skrzyni no ale nie jestem expertem więc proszę o opinie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez tomekrvf » 11 lis 2006, 01:35

dakopi napisał(a):podejrzewam że są to poduszki skrzyni

Tak może byc. Obejrzyj tylną poduszkę silnika
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez fsrdh » 16 lis 2006, 11:21

moga to byc tez luzy na wachaczach lub rozwalajace sie przeguby.trzeba podniesc samochod i sprawdzic.ewentualnie jak jest to [jaka?] poduszka to mozna wymienic ja na wzmacniana sportowa.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2006, 00:35
Posty: 8
Auto: 626 coupe 1990 2.2i + 2.0 FE3

Postprzez dakopi » 16 lis 2006, 14:10

Przeguby zewnętrzne i wszysktie tuleje i sworznie wymienione. Mogą to być przeguby wewnętrzne???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez fsrdh » 16 lis 2006, 19:18

moga.ale to latwo wylapac.wystarczy sie wczolgac pod samochod zlapac za przegub i pokrecic nim luz powinien byc minimalny.tak czy siak powinienes wjechac na jakis podnosnik i sprawdzic czy to zawieszenie czy skrzynia stuka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 sty 2006, 00:35
Posty: 8
Auto: 626 coupe 1990 2.2i + 2.0 FE3

Postprzez dakopi » 19 lis 2006, 18:42

Ale jak złapać za przegób??? Nie czase za oś? Przecież jeżeli zewnętrzny nie ma luzu to kręcąc osią nie poczuję takrze luzu na wewnętrzym???? Dosyć głośne klupanie słychać przy puszczeniu gazu i ponownym wgeałtownym do daniu na 2 i 3 biegu. Mógłbyś mi to bardziej wytłumaczyć jak mam to sprawdzić???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez Tharr » 7 gru 2006, 00:18

Witam,
może zabrzmi to głupio, ale sprawdź tłumik – ja mam u siebie to samo i przyczyną jest rozwalony tłumik końcowy (wali niemiłosiernie przy zmianie biegów i przy ruszaniu).
Pozdrawiam!!!
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Postprzez darl79 » 7 gru 2006, 00:22

dakopi napisał(a):Przeguby zewnętrzne i wszysktie tuleje i sworznie wymienione. Mogą to być przeguby wewnętrzne???

Może być wyrobiona piasta ( prowadnica) i mimo wymiany sworznia będzie luz. Właśnie to przerabiam.
Przy ostrym dodawaniu gazu auto ściągało w jedna stronę ( z powodu tego luzu).
xedos 6
Początkujący
 
Od: 6 gru 2006, 22:28
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: xedos 6 2,0 V6 24v

Postprzez qlesh » 7 gru 2006, 00:39

Tak Ci dokrecili sworzen wahacza. Ja mialem to samo, wymienilem wahacz a po jakims czasie przy ruszaniu i hamowaniu, przy zmianie obciazenia stuk w okolicach lewego kola. Zajechalem, dokrecili, zje***lem i pojechalem. Ja obstawiam wahacze.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez dakopi » 7 gru 2006, 01:04

Na piaście nie ma luzu – sam wymieniałem łożysko i resztę zawieszenia. Oględziny pod autem wykazały że krecąc korpusem prawego przegubu wewnętrznego odczuwalny jest większy luz niż po prawej stronie, nie jest ten luz wielki, więc dalej nie wiem czy to on jest powodem stuków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez nor » 7 gru 2006, 08:04

Tharr napisał(a):Witam,
może zabrzmi to głupio, ale sprawdź tłumik – ja mam u siebie to samo i przyczyną jest rozwalony tłumik końcowy (wali niemiłosiernie przy zmianie biegów i przy ruszaniu).
Pozdrawiam!!!


A na wybojach nie tłucze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez dakopi » 7 gru 2006, 10:06

Nie tłucze na wybojach, tylko stuka przy zmianie biegu i na niskim biegu gdy nagle odejmiesz gazu poczym szybko znowu dodasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez Tharr » 7 gru 2006, 11:36

nor napisał(a):
Tharr napisał(a):Witam,
może zabrzmi to głupio, ale sprawdź tłumik – ja mam u siebie to samo i przyczyną jest rozwalony tłumik końcowy (wali niemiłosiernie przy zmianie biegów i przy ruszaniu).
Pozdrawiam!!!


A na wybojach nie tłucze?


Też, ale znacznie ciszej.
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Postprzez nor » 7 gru 2006, 11:58

Tharr napisał(a):
nor napisał(a):
Tharr napisał(a):Witam,
może zabrzmi to głupio, ale sprawdź tłumik – ja mam u siebie to samo i przyczyną jest rozwalony tłumik końcowy (wali niemiłosiernie przy zmianie biegów i przy ruszaniu).
Pozdrawiam!!!


A na wybojach nie tłucze?


Też, ale znacznie ciszej.


To Ty napewno masz inny rodzaj stuku. Ale każdy pomysł jest cenną wskazówką, może akurat nie w tym przypadku i napewno innym sie przyda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez dakopi » 7 gru 2006, 13:06

Sprawdzałem poduszki silnika i skrzyni biegów i wychodzi na to, że są ok. najbardziej podejrzany wydaje mi się ten przegub wewnętrzny. Dodam jeszcze że jak skrecam kołami to nic w nim nie cyka, jest tylko nie za duży luz. Auto ma ponad 220 tys przebiegu i może poprostu trzeba by coś wymienić????? Sprzegło jeszcze nie było ruszane w tym aucie, ale podobno od strony skrzyni biegów mozna wykluczyć te stuki??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez nor » 7 gru 2006, 13:25

Przeguby wewnętrzne przy skretach nie cykają. jeśli są zuzyte to cykaja przy jeździe na wprost.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6