Podgrzewacz paliwa w 626 GC

Postprzez gomez » 12 lis 2005, 12:13

Podgrzewacz paliwa w 626 GC

Czy ktoś wie gdze może się znajdować , jak działa, jak sprawdzić czy działa, kiedy działa, i w końcu po co wogóle jest? Podejrzewam, że może być zamontowany w pompie wtryskowej, ale nie jestem pewien. Idą do niej trzy przewody elektryczne. Jeden na pewno służy do odcięcia paliwa, natomiast dwa pozostałe to czarna magia.Moja Madzia to diesel 626GC z 1986r.
Gomez
Początkujący
 
Od: 2 gru 2004, 12:14
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 626 GC RF

Postprzez Jaksa » 12 lis 2005, 17:48

W GC RF nic takiego nie ma – w latach 85-88 widziałem takie niby grzałki zamontowane na filtrze paliwa ( taka spirala w ktorej był płyn chłodniczy z magistrali – miało to podgrzewać paliwo <lol> )
Wiem ze w pompie wtryskowej w modelu GC były dwa przewody : elektrozawor do odcinania paliwa a drugi to obrotomierz ( chyba opcja , nasze na polskę nie miały obrotomierza ale czujnik był ) Skąd masz ten trzeci przewod to nie wiem – daj jakies foto to dojdziemy do czego to jest.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gomez » 12 lis 2005, 18:00

Dzięki za zainteresowanie. Od pomoy wtryskowej idą w sumie trzy przewody. Jeden obadałem odcina paliwo, natomiast dwa pozostałe idą do czegoś w rodzaju czujnika lub innego ustrojstwa. Wygłąda to jak duża śruba z dwoma przewodami. Jeden koloru czarnedo, drugi czerwonosiwy lub szaropodobny.Żaden nie ma połączenia z masą. Brak na nich napięcia, pojawia się ono na chwilę w czasie podgrzewania świec. Dziwny ze mnie człowiek, ale lubię wiedzieć co jest pod maską i do czego to służy stąd moje pytanie

Pozdrawiam
Gomez
Początkujący
 
Od: 2 gru 2004, 12:14
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 626 GC RF

Postprzez Jaksa » 12 lis 2005, 19:04

gomez napisał(a):Dziwny ze mnie człowiek, ale lubię wiedzieć co jest pod maską i do czego to służy stąd moje pytanie
Dałeś mi teraz klina <lol> nie mam przy sobie manuala od GC ( dawno nie otwierałem – w Warszawie nie ma juz tych modeli – chyba :P przynajmniej w naszej firmie ) w sumie ciekawy temat <killer> <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez nepomucen » 20 sty 2008, 23:38

Witam!
Zaadoptowałem ręczną pompkę paliwa wraz z podgrzewaczem z 626 GD do 626 GC, które fabrycznie nie ma podgrzewacza w pompce i nie wiem jak go podłączyć.
Są tam dwa przewody, jak mniemam -masa i plus. Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik i wystarczy tylko "+" wziąć ze stacyjki czy jest on sterowany czymś z zewnątrz co załącza i wyłącza ów podgrzewacz (?).
Ostatnio edytowano 21 sty 2008, 13:16 przez nepomucen, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 12:15
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Postprzez magicadm » 21 sty 2008, 00:39

nepomucen napisał(a):Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik

Najlepiej sprawdzić samemu :)

Dodatkowo bym zmierzył pobierany prąd i określił moc.
Jak wyjdzie rzędu kilku WATTów – podłączyłbym na stałe pod "+" – myślę, że paliwka nie zagotuje :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zadra » 21 sty 2008, 01:03

Nie zaszkodzi + puścić przez dodatkowy przekaźnik(+ od stacyjki steruje przekaźnikiem, przez styki prądowe puszczamy z akku – "najprostrza forma"), nie obciążymy wtedy istniejącej instalacji elektrycznej.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez nepomucen » 21 sty 2008, 11:03

magicadm napisał(a):nepomucen napisał:
Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik

Najlepiej sprawdzić samemu

Dodatkowo bym zmierzył pobierany prąd i określił moc.

oki. Sprawdzę to

muunek napisał(a):Nie zaszkodzi + puścić przez dodatkowy przekaźnik(+ od stacyjki steruje przekaźnikiem, przez styki prądowe puszczamy z akku – "najprostrza forma"), nie obciążymy wtedy istniejącej instalacji elektrycznej.

Jeśli tak to jaki przekaźnik?

Jeśli ktoś wie czy podgrzewacz w GD sterowany jest czymś z zewnatrz to proszę napiszcie. Bo jeśli on ma się wyłączać, a ja będę go grzał cały czas (zakładając, że nie ma w sobie wyłącznika) to spalę w nim grzałkę, prawda? :(
A może ktoś ma schemat instalacji elektrycznej od GD?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 12:15
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Postprzez zadra » 21 sty 2008, 21:10

Przekaźnik należałoby dobrać na podstawie mocy odbiornika(trzeba wiedzieć ile prądu pobiera grzałka)
Nie mam pojęcia, czy grzałka sterowana jest, czy pracuje non stop, ale myślę,że w tym drugim przypadku nie powinna się przepalić; jest przeciaż chłodzona poprzez wciąż przepływające paliwo o dużo niższej temperaturze...
Problem może pojawić się, gdy przypadkowo zostawisz załączoną stacyjkę, przy wyłączonym silniku... wtedy coś się stanie...NIC DOBREGO...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rexwolf » 22 sty 2008, 17:43

sprawdz czy ta wtyczka co kolo filtra ma napiecia (po przekreceniu kluczyka). Podgrzewacz podobno jest podlaczony z tego samego obwodu co swiece zarowe, wiec nie potrzeba zadnego przekaznika. Ja wlasnie zamowilem podgrzewacz od opla i jak mi przysla ( w tym tygodniu) to moge Tobie powiedziec dokladnie.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez nepomucen » 22 sty 2008, 22:44

rexwolf napisał(a):sprawdz czy ta wtyczka co kolo filtra ma napiecia (po przekreceniu kluczyka)

hm... dzięki :) ale podejrzewam, iż masz GD bo w GC nie ma fabrycznie podgrzewacza w pompce no i wtyczki z zasilaniem do niego brak, napisałem wyżej:
nepomucen napisał(a):Zaadoptowałem ręczną pompkę paliwa wraz z podgrzewaczem z 626 GD do 626 GC, które fabrycznie nie ma podgrzewacza w pompce i nie wiem jak go podłączyć


rexwolf napisał(a):Podgrzewacz podobno jest podlaczony z tego samego obwodu co swiece zarowe

Czy zasilanie podgrzewacza idzie u Ciebie z przekaźnika świec, czyli sterownik obsługuje i świece i podgrzewacz (jak napięcie na świecach znika, to na podgrzewaczu też) ?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 12:15
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Postprzez rexwolf » 23 sty 2008, 17:11

jak dostane podgrzewacz sprawdze czyli okolo weekendu
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez nepomucen » 23 sty 2008, 19:24

Dowiedziałem się, że za podgrzewanie paliwa w 626 GD odpowiada oddzielny przekaźnik sprzężony z termostatem. Niestety nie wiem w jakim zakresie temperatur termostat załącza napięcie do podgrzewacza, no i gdzie znajduje się ten termostat (bierze temperaturę paliwa, silnika, otoczenia) ??.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 12:15
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Postprzez nepomucen » 31 sty 2008, 11:14

Czy nikt nie wie w jakiej temperaturze i czego powinien się włączyć i w jakiej wyłączyć podgrzewacz ??
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 12:15
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Postprzez xANDy » 3 lut 2008, 21:12

Podgrzewacz ma bimetal wewnątrz, więc nie rozgotuje paliwa. Tak przynajmniej było w przypadku GFki.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6